/

De ce Sorin Grindeanu este direct responsabil de dezastrul din Transporturi: de la haosul de pe Otopeni și de la Tarom, la CFR-ul falit și închiderea haotică a Văii Oltului

Grindeanu, direct responsabil de dezastrul din Transporturi Foto: Romania Curata

De ce ministrul PSD Sorin Grindeanu este direct responsabil de dezastrul din Transporturi și de ratarea vacanțelor a zeci de mii de cetățeni români: de la haosul de pe Otopeni și de la Tarom, la CFR-ul falit și închiderea haotică a Văii Oltului.

Citește și: RetuRO SGR rămâne cu 30 mil. EUR lunar cash, dar numărul automatelor de colectare este de abia 3.000 și nu crește. Danemarca are 14.500 de automate la o populație de numai șase milioane

Grindeanu, direct responsabil de dezastrul din Transporturi

Toate aceste structuri – aeroportul Otopeni, Tarom, CFR Călători și CFR, precum și CNAIR – sunt direct subordonate ministerului Transporturilor, iar Grindeanu a profitat de puterea sa ca să le poltizeze, în loc să selecteze manageri competenți.

  • Aeroportul Otopeni – denumirea sa completă fiind Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) – a avut profit, dar în loc să-l investească, l-a redistribuit sub formă de dividende. La CNAB, Transporturile dețin 80% din acțiuni, iar Fondul Proprietatea – 20%. Din profitul pe 2023, Transporturile au luat dividende de 321 de milioane de lei. “Ultima extindere a aeroportului a fost finalizată în 2011, când a fost deschis un nou terminal. La acea vreme, Otopeniul avea doar 5 milioane de pasageri, faţă de 15 milioane în prezent. Aeroportul din Iaşi, cu 2,3 milioane de pasageri, are în prezent o suprafaţă aproape similară cu cea a Otopeniului“, a explicat, azi, Ziarul Financiar.
  • Tarom este pe pierdere din 2007. În 2022, TAROM a raportat o cifră de afaceri de 1.116.291.444 lei și pierderi de 284.824.646 lei. Pentru 2023 nu a fost încă prezentat un bilanț. Conform rapoartelor publicate de Tarom, conducerea companiei beneficiază de salarii lunare brut de peste 36.000 de lei. Directorul General, Costin Iordache, primește o remunerație brută de 37.000 de lei pe lună, în timp ce Directorul Financiar și Directorul Comercial câștigă fiecare 36.131 lei lunar.
  • CFR Călători estimează pentru anul 2024 pierderi de 1,026 miliarde de lei, cu 464% mai mari decât cele raportate la 31 decembrie 2023, acestea fiind determinate în principal de scăderea cu aproape 30% a compensației acordate de la bugetul de stat și de creșterea cheltuielilor salariale la aproape 1,8 miliarde de lei ca urmare a aplicării Legii privind statutul feroviarului.
  • CNAIR a anunțat extrem de târziu că va închide Valea Oltului, deși putea să prevadă acest moment încă de acum doi ani. “Existau alte soluții, dar trebuiau făcute din timp. Nimeni nu cere să faci o deviere a Oltului de pe o zi pe alta. Poate era nevoied e un an, poate de doi ani. Problema asta se știe în Compania de Drumuri și în Minister de mai bine de doi ani de zile, încă din timpul licitațiilor“, a explicat Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura.

Pe lângă aceste probleme, CNAIR a anunțat abia recent că partea bulgară închide parțial podul Giurgiu-Ruse, iar în București, în zona Pieței Presei Libere, se vor accentua ambuteiajele, fiindcă încep cu întârziere lucrările la linia de metrou spre Otopoeni.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

12 comentarii

  1. Dar exista variante: ,,Drumul REGELUI”, Transfagarasanul, drumul pe Valea Jiului, drumul national prin Pasul Rucar – Bran, cele doua drumuri nationale pe Valea Prahovei…lasati Valea Oltului….HAI CA SE POATE! Despre ,,Grindi” ce sa spunem? Este vinovat si el, pentru ca s-a bagat unde nu stie nimic (vezi Podul de la Braila), dar mosteneste si o situatie complicata., la care au contribuit si colegii de partid si altii….

  2. Nu vedeti ca astia habar n-au sa administreze si nici nu le pasa. Sa pui mereu oamenii tai sau ai serviciilor in functiile cele mai importante este reteta dezastrului in care ne aflam fara sa iintelegem inca cat de grav au distrus structura societatii. Acesti submediocri cu metodele lor mafiote tin Romania prizoniera lor. Nu stiu sa faca o reforma, sa produca o strategie macar sectoriala, nu stiu sa curete economia de gaurile negre, nu se pot face respectati de partenerii straini si nici de corporatii.
    In schimb apasa tare pe gatul investitorilor rolani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultima oră

10:38Cine a donat cele mai mari sume pentru campania PSD-PNL la Parlamentul European: Cârciu, zis “Ospătarul cu Bentley“, Rareș Bogdan și Vasile Dîncu
10:09Alina Gorghiu face reformă în Justiție: grefierii vor purta robe negre, în loc gri, ca acum. Proiectele, nepublicate în transparență decizională și fără vreo evaluare a impactului bugetar
08:51EXCLUSIV Ferrari de 320.000 de euro din bani publici: cu contracte de zeci de milioane de la stat, firma crescută de Claudiu Florică, implicat în afacerea penală „Microsoft”, a plătit bolidul
22:14În sfârșit, CNAIR face ceva cu „șoseaua morții” din Podu Iloaiei: o variantă de ocolire a localității – 90 de milioane de lei pentru 4,4 km
22:06Din bube, mucigaiuri și noroi, niște investitori scornit-au imobiliare noi
21:55Un italian a cunoscut o româncă. Ea i-a cerut bani, el i-a dat, ea a dispărut. Acum, el a dat-o în judecată pentru 22.000 de euro
18:24Un grup de parlamentari PNL și PSD propun înființarea unei noi instituții: “Consiliul Științific Consultativ pentru Climă“
15:43Grindeanu sfidează pe toată lumea când vine vorba de Otopeni: ignoră inclusiv Curtea de Conturi, care arată că aeroportul a devenit înghesuit, învechit, abandonat de Transporturi
15:04VIDEO Moby Dick II: o balenă cu cocoașă se năpustește peste o barcă de pescari, o răstoarnă și aruncă oamenii în apă
14:38EXCLUSIV Claudiu Florică din afacerea penală „Microsoft”, indispensabil pentru statul român: STS dă un contract uriaș unei companii crescute de denunțătorul din dosarul DNA
12:58Suma ridicol de mică cu care Nicușor Dan a câștigat alegerile din București. Doar donațiile lui Burduja pentru propria campanie au fost de trei ori mai mari
11:47Procurorul general al României, care ar trebui să reprezinte interesele societății, a făcut avere dând statul în judecată pe “drepturi salariale restante“. Soția, judecător, i-a urmat exemplul
21:09Cozi ca pe vremea lui Ceaușescu pentru casele promise de George Simion: sute de cetățeni s-au înghesuit la sediul AUR pentru a se înscrie pe listele de așteptare
20:43Boloș, șantajat cu demiterea dacă va propune măsuri de austeritate care să afecteze electoral PSD și PNL: “Altfel va vorbi despre acele măsuri din amvon“ – surse presă. PNRR – suspendat
17:44Marea Britanie a testat în premieră laserul antidronă al companiei Raytheon. Armata Statelor Unite a implementat deja laserul