joi 01 mai
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: grindeanu

110 articole
Politică

Un polițist din Timiș, fieful lui Grindeanu, specialist în transporturi, căi ferate și autostrăzi

Un polițist din Timiș, fieful lui Grindeanu, Ion Damian, a devenit specialist în transporturi, căi ferate și autostrăzi și încasează sume impresionante de la stat. Acesta și-a luat licența la controversata Academie de Poliție și a fost ofițer de poliție din 2001 în 2012. Citește și: Noi măsuri de jupuire a contribuabililor pregătite de Guvern, deși salariile bugetarilor cresc în continuare Un polițist din Timiș, fieful lui Grindeanu, specialist în transporturi, căi ferate și autostrăzi Din acel an, Ion Damian a început să fie plasat în diferite funcții publice cu care nu pare să fi avut vreo legătură: a fost director în ANAF, inclusiv la controversata direcție de executări silite „cazuri speciale”, din 2015 în 2021 (cu o întrerupere). Aceasta este direcția care ar fi trebuit să recupereze, printre altele, banii furați în mari dosare de corupție. Presa a scris în repetate rânduri despre eșecul acestei direcții, cazul cel mai cunoscut fiind al lui Dan Voiculescu.  din 2022 este secretar general adjunct la ministerul Transporturilor în 2016 a făcut parte din adunarea generală a acționarilor la mina Băița - nu este clar ce  îl făcea competent în 2018 a fost în CA-ul regiei de administrare a domeniului public din județul Argeș din 2022, Grindeanu l-a plasat în CA-urile CFR și CNAIR, companiile care administrează rețeaua de căi ferate, repectiv se ocupă de construcția de autostrăzi. El este chiar președinte al CA-ului CNAIR.  Ion damian a încasat, în 2023, net: 113.000 lei de la ministerul Transporturilor, 92.000 lei de la CNAIR și 87.000 de lei de la CFR. În 2025, indemnizația membrilor CA-ului CNAIR se va dubla, față de 2023, arată un proiect de buget al acestei companii. 

Un polițist din Timiș, fieful lui Grindeanu, specialist în transporturi, căi ferate și autostrăzi Foto: debanat.ro
Suma astronomică plătită celor șase membri ai CA-ului CNAIR Foto: Captură video Antena 3
Politică

Suma astronomică plătită celor șase membri ai CA-ului CNAIR, numiți politic: 2,27 milioane lei

Suma astronomică plătită, în 2025, celor șase membri ai CA-ului CNAIR, numiți politic de Grindeanu: 2,27 milioane lei. Președintele CA este un polițist din Timiș, Ion Damian, fieful ministrului PSD al Transporturilor.  Citește și: Eliminarea pensiilor speciale pentru magistrați face CSM să se zvârcolească: Consiliul acuză discriminarea Suma astronomică plătită celor șase membri ai CA-ului CNAIR „Cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete, în valoare de 3.509,16 mii lei, au fost fundamentate în conformitate cu prevederile art. 37 alin. (1)- (5), art. 38. alin (1) din OUG. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează: a) pentru directorat - valoarea de 1.239,12 mii lei; b) pentru consiliul de administraţie – valoarea de 2.270,04 mii lei”, se arată în nota de fundamentare a bugetului CNAIR pe 2025. În 2024, CA-ul companiei primise doar 1,11 miliarde de lei, deci suma alocată s-a dublat. În schimb, cheltuielile directoratului au rămas constante.  În 2023, cheltuielile direcoratului erau de 574 milioane de lei, cele ale CA-ului de 997 milioane de lei.  Potrivit datelor de pe site-ul CNAIR, în consiliul de aministrație sunt șase membri, deci, în medie, pentru fiecare se va cheltui suma de 380.000 de lei pe an. Președintele CA-ul este absolvent al Academiei de Poliție și cea mai mare parte a carierei sale a lucrat în Timiș.  În CA-ul CNAIR este și Birchli Ileana, consiliera lui Grindeanu, fostă laborantă la Oficiul de Studii Pedologice Dolj, și ea licențiată în drept la Academia de Poliție. 

A crescut lungimea drumurilor naționale de pământ sau pietruite Foto: facebook Marcel Ciolacu
Eveniment

Contraperformanța lui Grindeanu: a crescut lungimea drumurilor naționale de pământ sau pietruite

Contraperformanța lui Grindeanu: în 2024, a crescut ușor lungimea drumurilor naționale de pământ sau pietruite. Pe de altă parte, lungimea drumurilor naționalizate modernizate a crescut cu 327 de kilometri. Citește și: "Inginerie judiciară" la suspendarea Hotărârii CCR de anulare a alegerilor, acuză ex-judecătorul Danileț A crescut lungimea drumurilor naționale de pământ sau pietruite  Potrivit datelor Institului Național de Statistică (INS), România avea la final de 2024, 22 de kilometri de drum național de pământ, față de 18 km în 2023. Drumurile județene și comunale de pământ erau în lungime de 6.968 de kilometri. În 2017 și 2018, erau doar 13 kilometri de drumuri naționale din pământ. Legal, pentru cei 22 de kilometri de drum de pământ, șoferii trebuie să plătească o rovinietă. Drumurile naționale pietruite se întindeau, la finalul anului trecut, pe 114 km, față de 111 km în 2023.  În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 25,7% din lungimea drumurilor modernizate şi 37,7% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.  Lungimea drumurilor judeţene cuprindea în proporţie de 52,7% drumuri modernizate și 33,3% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite. 

Dezmăț cu salariile la Autoritatea Aeronautică Foto: Facebook
Eveniment

Dezmăț cu salariile la Autoritatea Aeronautică, plus creșterea numărului de angajați cu 10%

Dezmăț cu salariile la Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC), plus creșterea numărului de angajați cu 10%: salariile cresc cu 13% în 2025, deși veniturile estimate se vor majora cu sub 3%, se arată în proiectul de buget pentru anul în curs.  Autoritatea este subordonată ministerului Transporturilor.  Veniturile totale, în valoare de 93.383,63 mii lei, sunt estimate în creștere în anul 2025 faţă de cele preliminate în anul 2024 cu 2,92%, respectiv în creștere de la suma de 90.732,01 mii lei (anul 2024) la suma de 93.383,63 mii lei (anul 2025). Dezmăț cu salariile la Autoritatea Aeronautică Rezultatul brut, profitul companiei, este programat în anul 2025 la valoarea de 6.360,35 mii lei, cu 36,61% față de nivelul preliminat la sfârșitul anului 2024. Citește și: Accidentul vascular cerebral (AVC) este a doua cauză de deces la nivel mondial. Cum îl recunoaștem, cum îl putem preveni și de ce fiecare minut contează În 2025, salariile de la AAC vor ajunge la 18.597,11 lei/salariat, în creștere cu 12,83% față de nivelul preliminat în anul 2024. Numărul angajaților va fi de 220, față de 200, în 2024. Consiliul de administrație - numit politic în 2022 de Sorin Grindeanu, care l-a numit președinte al CA-ului pe controversatul secretar de stat Bogdan Mindrescu - va consuma 6,3 milioane de lei din bugetul companiei. În CA-ul AAC sunt șapte persoane, deci fiecare va beneficia, în medie, circa 900.000 de lei. În 2023, Mîndrescu a luat de la AAC suma de 106.476 de lei, net - dar probabil că suma va crește exploziv în 2025. Pentru directorii AAC, în număr de cinci, bugetul pentru 2025 alocă puțin sub două milioane de lei. 

Fina lui Ponta, cu studii de jurnalistică, directoare la o bancă de stat și în CA-ul CFR Călători Foto: Instagram
Politică

Fina lui Ponta, cu studii de jurnalistică, directoare la o bancă de stat și în CA-ul CFR Călători

Fina lui Ponta, cu studii de jurnalistică, legendara sinecuristă Teodora Preoteasa, a ajuns directoare la o bancă de stat recent înființată, Banca de Investiții și Dezvoltare (BID), precum și în consiliul de administrație al CFR Călători. În plus, din 24 aprilie ar urma să fie plasată - la propunerea ministerului Energiei, condus de liberalul Sebastian Burduja - în consiliul de supraveghere al OMV Petrom.  Citește și: ANALIZĂ Marile semne de întrebare legate de, aparent, unicul contact al lui Crin Antonescu cu Securitatea Fina lui Ponta, cu studii de jurnalistică, directoare la o bancă de stat și în CA-ul CFR Călători Potrivit propriului CV, postat pe site-ul ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, între 2002 și 2007 a studiat la facultatea de jurnalistică a Univeersității Blaga din Sibiu, unde și-a luat licența în comunicare și relații publice. Ulterior, ea a absolvit cursurile de masterat, tot în comunicare, la SNSPA. În prezent, Preoteasa este directoare „pentru Administrarea Fondurilor Europene la Banca de Investiții și Dezvoltare”, potrivit unui anunț făcut de ea pe Linkedin.  În aprilie 2025, ea a fost numită în CA-ul CFR Călători - domeniu cu care nu are absolut nici o legătură. În plus, potrivit Financial Intelligence, ea urmează să fie reprezentant al statului în Consiliul de Supraveghere al OMV Petrom, fiind propusă de ministerul Energiei.  În ultima declarație de avere, de pe site-ul SGG, se arată că ea ajunsese în CA-ul Romatsa și în Comitetul Interministerial de Finanțări, Garanții și Asigurări (CIFGA) al Eximbank, probabil una din cele mai bine plătite sinecuri. Ea a câștigat de aici, în anul fiscal 2023, 112.838 de lei - probabil că a avut un mandat parțial (statul refuză constant să publice numele membrilor CIFGA, ei pot fi identificați doar după declarațiile de avere).  Însă secretul ascensiunii Teodorei Preoteasa ar putea fi relațiile ei de familie: ea și soțul ei, Claudiu Preoteasa, sunt finii de căsătorie ai lui Victor Ponta. Socrul ei, fostul baron de Gorj Claudiu Preoteasa, a acceptat ca Ponta să candideze în fieful său, în 2004, iar acesta a fost ales deputat. Mai mult, Claudiu Preoteasa a fost coleg cu Ponta în corpul de control al primului-ministru, în guvernarea Adrian Năstase. 

Grindeanu propune o creștere uriașă a salariilor la Metrorex Foto: captură video
Politică

Grindeanu propune o creștere uriașă a salariilor la Metrorex, deși compania are pierderi imense

Ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, propune o creștere uriașă a salariilor la Metrorex, de peste 10%, deși compania are pierderi imense și primește subvenții masive de la buget. Compania este controlată, de facto, de sindicatul pesedizat, în fruntea căruia se află Marian Artimon, consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București (CGMB). De Crăciun, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a decis să scumpească biletele la metrou cu 43%.  Citește și: Ce salarii astronomice se vor plăti în 2025 la compania-căpușă care „investește” banii statului în stadioane, biserici sau terenuri de sport Grindeanu propune o creștere uriașă a salariilor la Metrorex În plus, numirile politice, a unor personaje cu CV-uri dubioase, în fruntea Metrorex au pus în pericol îndeplinirea unui jalon din PNRR. Șeful investițiilor de la Metrou, Denis Gabriel Panait, este un fost muncitor necalificat și „meseriaș tunel”, dar nepot de lider sindical. Mariana Miclăuș, numită director al Metrorex în septembrie 2023, a lucrat din 1981 în 1991 ca „montator” la „realizarea revixiilor de întreținere a instalațiilor de automatizare a traficului”. Potrivit proiectului de buget pe 2025, salariul mediu îm compania unde lucrează 5.004 persoane va fi, în 2025, de 15.441,91 lei/salariat, „estimat în creștere cu 10,24 % față de valoarea preliminată în anul 2024” - explică ministerul Transporturilor.  În 2024, salariile au crescut cu 13% față de 2023.  Compania și-a planificat, în 2025, o pierdere de peste 180 de milioane de lei, deși primește subvenții de peste 870 de milioane de lei. 

Cine sunt vinovații pentru dezastrul PNRR, potrivit lui Boloș Foto: Facebook
Politică

Cine sunt vinovații pentru dezastrul PNRR, potrivit lui Boloș: Grindeanu, Burduja, Bucura-Oprescu

Cine sunt vinovații pentru dezastrul PNRR, potrivit lui Boloș: Grindeanu, Burduja, Bucura-Oprescu și ministerul de Finanțe. Un document al ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) arată punctual ce măsuri au ratat ministerele Transporturilor, Energiei, Muncii și Finanțelor, ceea ce a dus la neîndeplinirea a șase jaloane din cererea trei de plată - chiar dacă numele demnitarilor care conduc aceste structuri nu sunt menționate.  Citește și: Pensiile românilor, afectate indirect de tarifele lui Trump: suma enormă pierdută de fondurile din Pilonul II Însă principala problemă este, de fapt, legată de faptul că CCR a declarat neconstituțională impozitarea progresivă a pensiilor speciale, „un principiu care a fost esențial pentru abordarea generală a reformei” - explică MIPE.  Cine sunt vinovații pentru dezastrul PNRR Ce nu a făcut ministerul Transporturilor:  nu a respectat legislația privind achizițiile publice la semnarea unor contracte privind reabilitarea căii ferate. Mai exact, n-a mai publicat în Jurnalul Oficial al UE (echivalentul Monitorului Oficial) „erate” care schimbau condiții importante, precum eliminarea unor cerințe privind experiența tehnică și profesională. politizarea numirilor la conducerile Metrorex, CNAIR, CFR, CNIR și CFR  Marfă Ministerul Energiei: politizarea numirilor, plus selecție netransparentă și posibile conflicte de interese, la 17 companii din energie Ministerul de Finanțe: plafonul pentru microîntreprinderi trebuia redus până la pragul de eligibilitate de înregistrare în scopuri de TVA. Ministerul Muncii: este considerat responsabil de schimbarea, pe șest, a legislației privind pensiile speciale. Faptul că CCR a declarat neconsituțională impozitarea progresivă a pensiilor speciale a dus la suspendarea „integral” a cererii trei de plată, arată MIPE.  În sfârșit, vinovat de eșecul PNRR este și Secretariatul General al Guvernului, care, la selecția conducerii Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP), nu a respectat principiile guvernanței corporative. 

Liderii PSD au ignorat mitingul pro-Antonescu din Cluj Foto: Facebook Kelemen Hunor
Politică

Liderii PSD au ignorat mitingul pro-Antonescu din Cluj, la care au venit președinții PNL și UDMR

Liderii PSD au ignorat mitingul pro-Antonescu din Cluj, la care au venit președinții PNL și UDMR, Cătălin Predoiu și Kelemen Hunor. Potrivit presei locale era așteptat cel puțin Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. Citește și: Rezerviștii vor fi mobilizați de MApN în prima jumătate a lui 2025 pentru exerciții de antrenament Liderii PSD au ignorat mitingul pro-Antonescu din Cluj Pentru formațiunea social-democrată, la miting a vorbit Vasile Dîncu, fericit că are ocazia să reprezinte partidul. „Sunt bucuros și vă mulțumesc că pot să vorbesc și eu. Am participat anul trecut la trei întâlniri electorale importante organizate de PSD și Guvern și nu am avut ocazia să vorbesc. Vă mulțumesc că am și eu loc acum”, a spus Dîncu, ironic.  El s-a chinuit să explice absența lui Ciolacu. „Știu că domnul Ciolacu avea ceva programat pe agenda internațională și nu putea să participe. Cu domnul Grindeanu nu am vorbit. Nu a fost în niciun caz un gest de frondă. S-au gândit probabil că eram eu aici destul de mare și Radu Moldovan, liderul CJ Bistrița-Năsăud, care este cel mai mare președinte de Ardeal, ajunge. Nu mai este nevoie să venim cu asupra de măsură”, a susținut Dîncu.  Însă Marcel Ciolacu nu a avut, sâmbătă, nici un fel de activitate oficială, potrivit datelor de pe site-ul Guvernului. 

Guvernarea PSD-PNL a ratat fonduri UE de 90 milioane de euro pentru aeroporturile locale
Politică

Guvernarea PSD-PNL a ratat fonduri UE de 90 milioane de euro pentru aeroporturile locale

Guvernarea PSD-PNL a ratat fonduri UE de peste 90 milioane de euro pentru aeroporturile locale, așa că banii pentru finalizarea acestor proiecte se scot din bugetul de stat. Banii pentru modernizarea a patru aeroporturi - Craiova, Târgu Mureș, Satu Mare și Maramureș - trebuiau să vină de la Uniunea Europeană, în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Citește și: Cristela Georgescu, în spatele contului de TikTok folosit pentru plăți în favoarea lui Călin Georgescu, arată interceptările din dosarul penal Eșecul aeroportului Craiova, răspunderea familiei Olguța Vasilescu-Manda Director al aeroportului Craiova este cumnatul Olguței Vasilescu, Sorin Manda. Cumnatul a ajuns director peste aeroport în ianuarie 2021, el având trei masterate: unul la institutul PSD Ovidiu Șincai și două la universitatea din Craiova, în sport și în științe juridice. Până la numirea la aeroport, el conducea regia de transport Craiova. În octombrie 2023, premierul PSD Marcel Ciolacu se lăuda pe Facebook: „Vorbim de o investiție de peste 100 de milioane de euro la Aeroportul Craiova, cea mai mare parte fiind fonduri europene nerambursabile. Va fi un terminal nou, cu infrastructură și echipamente la standarde europene. De modernizarea aeroportului va beneficia și municipalitatea din Craiova, care devine o destinație turistică. Asta înseamnă munca în echipă, iar această echipă puternică dintre Olguța și Cosmin Vasile este secretul succesului. Iar un merit major în constituirea acestei echipe îl are și președintele organizației PSD Dolj, Claudiu Manda”.  Guvernarea PSD-PNL a ratat fonduri UE de 90 milioane de euro Proiectele trebuiau finalizate la 31 decembrie 2023, ceea ce nu s-a întâmplat. Mai rău, ele nu au putut fi transferate pe bugetul Programului Transport 2021-2027. În sfârșit, dacă lucrările la aceste aeroporturi nu vor fi finalizate, România riscă să returneze Uniunii Europene toți banii decontați pe cele patru proiecte, se arată în nota de fundamentare a unui proiect de ordonanță de urgență prin care ministerul Transporturilor își asumă să închidă aceste șantiere.  „Într-o astfel de situație, impactul bugetar va fi dublu: pe de o parte, guvernul va trebui să returneze fonduri europene deja cheltuite, iar pe de altă parte, va fi necesară alocarea unor resurse suplimentare pentru a finaliza lucrările, într-un moment în care presiunea pe bugetul național este deja ridicată”, explică ministerul.  În acest scop, ministerul lui Grindeanu va cheltui 465 de milioane de lei din bugetul de stat, cea mai mare restanță fiind la aeroportul din Craiova, unde este nevoie de 250 de milioane de lei. Pentru aeroportul Târgu Mureș, de la buget vor veni 150 de milioane de lei, Satu Mare - 40 milioane lei și Maramureș - 25 milioane de lei.  Ministerul Transporturilor sugerează că vina pentru acest eșec este al autorităților locale și al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene: „De-a lungul perioadei de programare 2014-2020, Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) a funcționat în cadrul MIPE, având responsabilitatea de monitorizare, implementare și alocare a fondurilor europene pentru proiectele de transport, inclusiv cele din domeniul aviației”. 

Cine a blocat candidatura lui Bolojan la președinție: gruparea Thuma-Hellvig din PNL
Politică

Cine a blocat candidatura lui Bolojan: gruparea Thuma-Hellvig din PNL, Grindeanu-Nordis și UDMR

Cine a blocat candidatura lui Ilie Bolojan la președinție: gruparea Thuma-Hellvig din PNL, Grindeanu și alți turiști pesediști plimbați prin lume de Nordis și UDMR.  Citește și: CEDO spulberă cererea lui Georgescu: „Nu a invocat niciun argument de fapt sau de drept în sprijinul celor susținute” „Dacă s-ar retrage domnul Crin Antonescu, nu văd de ce nu l-am susține pe domnul Bolojan”, spunea, la 5 martie, europarlamentarul PSD Vasile Dîncu. Ulterior, el a revenit asupra declarației și a insistat asupra faptului că îl susține pe Crin Antonescu. În plus, presa a scris că, la începutul acestei săptămâni, la o reuniune a conducerii PNL s-ar fi discutat despre candidatura lui Bolojan.  Cine a blocat candidatura lui Bolojan Cine sunt cei care și-au manifestat public susținerea pentru Crin Antonescu, într-un moment în care se discuta tot mai intens abandonarea sa și înlocuirea cu Ilie Bolojan: gruparea Thuma-Hellvig din PNL, cea care a și lansat, în premieră, propunerea ca Antonescu să candideze. Thuma, fost condamnat penal, s-a manifestat pe rețelele sociale, în timp ce Hellvig - fost parlamentar al Partidului Conservator, formațiunea lui Dan Voiculescu - a evitat să se expună public. „Domnul Hellvig este un susţinător al candidaturii mele aşa cum sunt foarte mulţi oameni din şi din afara Partidului Naţional Liberal”, spunea Antonescu la 3 ianuarie 2025.  Grupul Nordis din PSD, în frunte cu Sorin Grindeanu.  UDMR, care a avut o lungă istorie conflictuală cu Ilie Bolojan, în Bihor.  Acum câteva zile, un angajat al Antenei 3, Radu Tudor, a scris pe blogul său că PSD, PNL și UDMR nu finanțează campania lui Antonescu. PNL ar încerca să strângă 400.000 de euro de la organizațiile locale, sumă considerată complet insuficientă.   

Vila de 650.000 de euro a ministrului Grindeanu, proiectată de o firmă Nordis Foto: Inquam/Octav Ganea
Politică

Vila de 650.000 de euro a ministrului Grindeanu, proiectată de o firmă Nordis, cu Ciorbă acționar

Vila de 650.000 de euro a ministrului Grindeanu a fost proiectată de o firmă care a făcut parte din grupul Nordis, cu Vladimir Ciorbă acționar, arată Insider Timișoara.  Citește și: BREAKING Omul lui Georgescu, Horațiu Potra, fotografiat când lua cărămizi de bani de la o rusoaică, la un hotel în Dubai Site-ul de știri relatează că, în 2022, soția lui Grindeanu a cumpărat un teren de 1.421 mp, la marginea Timișoarei, la Dumbrăvița, în valoare de 241.400 euro, iar în 2023 a primit aprobare să ridice o vilă cu subsol, parte și un etaj. Vila mai garaj și „anexă”.  Vila ministrului Grindeanu, proiectată de Nordis „Atât din documentele de urbanism, cât și din panotajul stradal de la locul șantierului, rezultă că proiectul a fost realizat și asumat de arhitecții de la SC Addicted Evolution SRL din București, în timp ce construcția a fost plasată în sarcina SC Stoian Construct SRL din Timișoara. Acum, datele oficiale de la Registrul Comerțului arată că, până la nivelul anului 2022, SC Addicted Evolution SRL s-a numit SC Nordis Arhitectura SRL. Chiar și după rebranduire, codul unic de indentificare (CUI) și adresa socieității au rămas aceleași. Înainte de schimbarea la față, acționari au fost SC Nordis Management SRL, Vladimir Ciorbă (soțul Laurei Vicol de la PSD), Mihai Alexandru, frații Emanuel și Cristian Poștoacă și Maria Ivan. Ulterior, odată cu schimbarea denumirii în SC Addicted Evolution SRL, beneficiari ai părților sociale au devenit, în cote părți egale, următoarele persoane juridice și fizice – SC Best Luxury Investement SRL (acționar Vladimir Ciorbă), SC Mapp Development SRL (beneficiari frații Poștoacă), SC Mihai & Mihai Imob Investments SRL (proprietar Mihai Alexandru) și Radu Bogdan Alexandru”, arată Insider Timișoara.  Cât despre firma care construiește vila, aceasta a câștigat, brusc, mai multe licitații cu Inspectoratul Școlar Județean Timiș, condus de cumnata lui Grindeanu, Aura Danielescu.  Ministrul Transporturilor a făcut mai multe deplasări cu avioane charter închiriate de Nordis și, până acum, nici nu a prezentat acte că ar fi plătit aceste excursii, nici nu le-a consemnat în declarația de avere, la rubrica privind cadourile.  Grindeanu mai are două case, una de 205 mp în Giroc și alta de 147 mp în Sintar. Declarația din ianuarie 2025 nu consemnează noua vilă, deși aceasta este aproape gata. 

Sindicaliștii lui Firea, grevă parțială la metrou, nedeclarată Foto: Facebook
Eveniment

Sindicaliștii lui Firea, grevă parțială la metrou, nedeclarată

Sindicaliștii lui Firea, au demarat o grevă parțială la metrou, nedeclarată, pentru salarii mai mari: mecanicii de tren susțin că sunt bolnavi, așa că, la oră de vârf, trenurile vin la intervale de 6-7 minute, față de trei minute. Sindicatul Metrorex este condus de Marian Artimon, consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București. Citește și: Piedone a început războiul cu Nicușor Dan, în fața căruia a pierdut alegerile pentru funcția de primar general: ANPC a amendat Termoenergetica cu 620.000 de lei Recent, Metrorex a scumpit cu 40% biletele și abonamentele. Banii ar fi rumat să acopere creșteri de salarii, dar, pe fondul înghețării salariilor bugetarilor, se pare că ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a refuzat să mai accepte pretențiile sindicatului condus de colegul său de partid. Sindicaliștii lui Firea, grevă parțială la metrou, nedeclarată „Metrorex informează publicul călător că circulația trenurilor pe Magistrala 2 se menține la un interval de 6–7 minute în orele cu vârf de trafic, față de intervalul de 4 minute prevăzut în programul de circulație aprobat. Cauza acestei situații o reprezintă continuarea absentării din motive medicale a unui număr semnificativ de mecanici de tren autorizați să opereze pe această magistrală. În acest context, 3 trenuri din cele 18 care operează în mod uzual pe această magistrală rămân anulate”, a anunțat, azi, Metrorex, într-un comunicat postat doar pe pagina de internet a companiei subordonate ministerului Transporturilor. Potrivit bugetului Metrorex pe 2024, salariul mediu brut în companie a fost, în 2024, de 13.869 de lei. Sunt peste 5.200 de angajați, iar cheltuielile salariale au ajuns la 893 de milioane de lei, față de 777 milioane de lei pentru investiții.

Noi filmări cu Grindeanu și prietenii, Vicol și Ciorbă Foto: captură video flashpaparazzi
Politică

Noi filmări cu Grindeanu și prietenii, Vicol și Ciorbă

Noi filmări cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și prietenii săi, Laura Vicol și Vladimir Ciorbă, de la Nordis, au fost distribuite pe TikTok, pe contul flashpaparazzi. Prima filmare îl arată pe Grindeanu la masă cu Vicol și Ciorbă, la un restaurant de lux, bând vin alb, după ce, probabil, mâncaseră. Nu este clar când și unde au fost făcute filmările. Citește și: România a cheltuit efectiv o sumă ridicol de mică din PNRR, arată un membru al Consiliului de Administrație al BNR @flashpaparazzi #EXCLUSIV #soringrindeanu #ministerultransporturilor #FlashPaparazzi #nordis #mafiapsd #ciumarosie #lauravicol #vladimirciorba #coruptie #nobilimeadestat #romaniafurata?? #coruptie_de_stat #statulparalel #romaniafrumoasa #romaniateiubesc #stiri #newsromania #stiriromania #imobiliare #argentinesteakhouse #liviumoreanu #tiktokromania #mafiapolitica #coruptiaucide #fraudefiscale #anaf #investigatie #văvedem #adevarul #romaniamea #transporturi #trenurileinromania #exclusive #flashpaparazzi #guvernulromaniei #cameradeputatilor #parlamentulromaniei #timisoara_romania?? #sibiu #clujnapoca #oradea #albaiulia #brasov #ploiesti #pitesti #vrancea #teleorman #baiamare #iasiromania #vaslui #satumare #corupție #romaniafurata #ziaronline #videoviral ♬ Burak Gerilim - Cem Tuncer & Ercüment Orkut Noi filmări cu Grindeanu și prietenii, Vicol și Ciorbă A doua filmare îi arată pe cei trei plecând cu aceeași mașină, un Mercedes GLS 300, de la restaurant. @flashpaparazzi ? CITEȘTE >>> #EXCLUSIV : #PAPARAZZII I-AU SURPRINS PE LAURA VICOL, SORIN GRINDEANU ȘI VLADIMIR CIORBĂ LA O CINĂ DE LUX ÎN HERĂSTRĂU! #FlashPaparazzi au surprins vara trecută o cină de #lux între Laura Vicol, Sorin Grindeanu și Vladimir Ciorbă la un restaurant exclusivist de pe malul lacului Herăstrău. Cei trei au petrecut peste trei ore și jumătate la masă, savurând cel puțin cinci sticle de vin, iar finalul serii a fost unul care ridică multe semne de întrebare. ? Sursele noastre spun că, după această seară plină de voie bună, cei trei au părăsit restaurantul vizibil afectați de consumul de alcool#. Laura Vicol și Vladimir Ciorbă, care tocmai au fost arestați preventiv pentru 30 de zile, au plecat împreună cu Sorin Grindeanu, la bordul unui Mercedes GLS 600 de ultimă generație. ? Un detaliu surprinzător este că Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor la acea vreme și în #prezent , ar fi renunțat în acea seară la Serviciul de Protecție și Pază (SPP). Deși avea la dispoziție un Volkswagen Touareg cu doi agenți SPP, acesta a decis să trimită mașina oficială acasă, preferând să plece în același Mercedes GLS 600 împreună cu Laura Vicol, Vladimir Ciorbă și un șofer misterios, despre care martorii spun că părea a face parte " din legiunea străină." #IMAGINILE surprinse atunci ridică multe întrebări, mai ales în contextul evenimentelor recente. Ce discutau cei trei? Ce planuri puneau la cale? Și, mai ales, cât de moral este ca un ministru al transporturilor să renunțe la protecția oficială pentru a urca într-o mașină după o noapte de consum de alcool? Vom reveni cu noi informații pe măsură ce acest caz ia amploare! #nordis #lauravicol #perchezitii #diicotbucuresti #soringrindeanu #vladimirciorba #breakingnews #stiriromania #stiri #coruptiaucide #nobilimeadestat #coruptie_de_stat #ministerultransporturilor #romaniafurata?? #romaniateiubesc #azi #acum #imobiliare #massmedia #mafiapolitica #ciumarosie #romaniafrumoasa #coruptie #scandal #2025 #herastrau #restaurant #newsromania #timisoara #cluj #oradea #pitesti #buzau #sinaia #brasov #toataromania #văvedem #flashpaparazzi #ultimaora #exclusiv @Realitatea Plus @BobbyD @stiripesurse77 @mental_outlaw ♬ Mafia - Pasha Music Mai există fotografii (GALERIE FOTO) care o arată pe Laura Vicol la masă cu ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu. Aceștia se pare că sunt la unul din cluburile NUBA, cel din București. G4Media scrie că, potrivit celui care a distribuit aceste ultime filmări de pe TikTok, la masă s-ar fi consumat cinci sticle de vin, pe parcursul a trei ore. Între cele două filmări, flashpaparazzi a înserat un text în care susține că Grindeanu i-ar fi dat 2,5 milioane de euro lui Ciorbă, dar nu există absolut nici o probă pentru această afirmație. Mesajul mai susține că demnitarul PSD este asociat în secret la afacerea Nordis. Nordis a cheltuit 850.000 de lei pe „protocol” la cluburile de fițe NUBA, unde Vicol petrecea alături de Grindeanu, arată referatul DIICOT în care cere arestarea fostei deputate PSD și a soțului ei, Vladimir Ciorbă. „De asemenea, nu este clar cum suma de 864 392 lei cheltuită în localurile Nuba (Mamaia și Poiana Brașov) și declarată la cheltuieli de protocol, are vreo legătură cu obiectul de activitate al companiei”, arată DIICOT.

Nordis a cheltuit 864.000 lei la cluburile unde Vicol petrecea alături de Grindeanu (sursa: Facebook/Sorin Grindeanu)
Eveniment

Nordis cheltuit 864.000 lei cluburile Vicol petrecea Grindeanu

Nordis a cheltuit 850.000 de lei pe „protocol” la cluburile de fițe NUBA, unde Vicol petrecea alături de Grindeanu, arată referatul DIICOT în care cere arestarea fostei deputate PSD și a soțului ei, Vladimir Ciorbă. Citește și: Cum explică Ciolacu succesul lui Călin Georgescu: „Dacă Georgescu violează o găină, va zice toată lumea că găina trebuia violată” „De asemenea, nu este clar cum suma de 864 392 lei cheltuită în localurile Nuba (Mamaia și Poiana Brașov) și declarată la cheltuieli de protocol, are vreo legătură cu obiectul de activitate al companiei”, arată DIICOT. Nordis a cheltuit 864.000 lei la cluburile unde Vicol petrecea alături de Grindeanu Există fotografii (GALERIE FOTO), însă, care o arată pe Laura Vicol la masă cu ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu. Aceștia se pare că sunt la unul din cluburile NUBA, cel din București. În ianuarie 2024, G4Media a scris despre petrecerile Grindeanu-Vicol la Nuba. „În 2022 și 2023, mai mulți lideri ai formațiunii de stânga PSD au petrecut minivacanțele de 1 Decembrie, Ziua Națională a României, în Dubai și Poiana Brașov, la clubul Nuba Chalet. Șefa Comisiei Juridice din Camera Deputaților, Laura Vicol, a călătorit la Brașov, alături de familie, cu un tren închiriat special de către organizatorii petrecerii de la Poiana Brașov, în colaborare cu o firmă de IT și una de pariuri. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost prezent și el la Nuba, documentele puse de acesta la dispoziția G4Media.ro indicând că, în decurs de 24 de ore, a cheltuit cel puțin 4.100 de lei pentru cazare și consumație în club”, a scris G4Media.

Demolează minciunile lui Grindeanu Foto: idevice.ro
Politică

Demolează minciunile lui Grindeanu

Publicația locală Bihoreanul și un ex-vicepreședinte al CJ Bihor, Călin Gal, acum deputat, demolează minciunile lui Grindeanu: din 105 angajați concediați de Consiliul Județean Bihor, doar doi au câștigat procesele intentate instituției, arată ei. Din aceste relatări reiese că datele furnizate de Grindeanu despre disponibilizările eșuate de la CJ Bihor au fost o fantezie complet desprinsă de realitate. Citește și: Suma astronomică pe care a cheltuit-o guvernul Ciolacu, în 2024, pe petreceri la casele de oaspeți RAAPPS și pe mașinile de protocol ale angajaților Executivului Demolează minciunile lui Grindeanu „La o lună după instalarea sa ca președinte al CJ Bihor, Bolojan a redus organigrama administrației județene de la 194 la 97 de posturi, iar într-o a doua etapă, în mai 2021, a mai tăiat încă 8, ajungând la 89 de posturi (total în care sunt incluse și cele trei poziții de demnitar - președinte plus doi vicepreședinți). Așadar, în total au fost reduse nu „200 de posturi”, din simplul motiv că CJ Bihor nici nu avea atâtea, ci 105 posturi. Fost vicepreședinte al CJ Bihor până la finele anului trecut și responsabil cu coordonarea Direcției Economice a instituției, Călin Gal, acum deputat, a declarat pentru BIHOREANUL, joi, că din cei 105 foști angajați doar 40 au deschis procese pentru a-și recâștiga posturile, însă numai 2 au și câștigat procesele”, scrie Bihoreanul. Gal a explicat și de ce aceștia au câștigat: unul pensionar militar și a trebuit reangajat, dar imediat după reangajare și-a dat demisia și a plecat, iar celălalt caz a fost al unei doamne care fusese în concediu de îngrijire a copilului și, potrivit legii, mai devreme de trei ani nu putea fi disponibilizată. Ce a susținut Grindeanu: „S-a făcut o reducere tot de vreo 200 de posturi. Ştiţi că 195 au câştigat procesul? Trei au renunţat, sau 5 au renunţat la proces şi ceilalţi 195 l-au câştigat.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră