miercuri 26 martie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: grindeanu

102 articole
Politică

Guvernarea PSD-PNL a ratat fonduri UE de 90 milioane de euro pentru aeroporturile locale

Guvernarea PSD-PNL a ratat fonduri UE de peste 90 milioane de euro pentru aeroporturile locale, așa că banii pentru finalizarea acestor proiecte se scot din bugetul de stat. Banii pentru modernizarea a patru aeroporturi - Craiova, Târgu Mureș, Satu Mare și Maramureș - trebuiau să vină de la Uniunea Europeană, în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Citește și: Cristela Georgescu, în spatele contului de TikTok folosit pentru plăți în favoarea lui Călin Georgescu, arată interceptările din dosarul penal Eșecul aeroportului Craiova, răspunderea familiei Olguța Vasilescu-Manda Director al aeroportului Craiova este cumnatul Olguței Vasilescu, Sorin Manda. Cumnatul a ajuns director peste aeroport în ianuarie 2021, el având trei masterate: unul la institutul PSD Ovidiu Șincai și două la universitatea din Craiova, în sport și în științe juridice. Până la numirea la aeroport, el conducea regia de transport Craiova. În octombrie 2023, premierul PSD Marcel Ciolacu se lăuda pe Facebook: „Vorbim de o investiție de peste 100 de milioane de euro la Aeroportul Craiova, cea mai mare parte fiind fonduri europene nerambursabile. Va fi un terminal nou, cu infrastructură și echipamente la standarde europene. De modernizarea aeroportului va beneficia și municipalitatea din Craiova, care devine o destinație turistică. Asta înseamnă munca în echipă, iar această echipă puternică dintre Olguța și Cosmin Vasile este secretul succesului. Iar un merit major în constituirea acestei echipe îl are și președintele organizației PSD Dolj, Claudiu Manda”.  Guvernarea PSD-PNL a ratat fonduri UE de 90 milioane de euro Proiectele trebuiau finalizate la 31 decembrie 2023, ceea ce nu s-a întâmplat. Mai rău, ele nu au putut fi transferate pe bugetul Programului Transport 2021-2027. În sfârșit, dacă lucrările la aceste aeroporturi nu vor fi finalizate, România riscă să returneze Uniunii Europene toți banii decontați pe cele patru proiecte, se arată în nota de fundamentare a unui proiect de ordonanță de urgență prin care ministerul Transporturilor își asumă să închidă aceste șantiere.  „Într-o astfel de situație, impactul bugetar va fi dublu: pe de o parte, guvernul va trebui să returneze fonduri europene deja cheltuite, iar pe de altă parte, va fi necesară alocarea unor resurse suplimentare pentru a finaliza lucrările, într-un moment în care presiunea pe bugetul național este deja ridicată”, explică ministerul.  În acest scop, ministerul lui Grindeanu va cheltui 465 de milioane de lei din bugetul de stat, cea mai mare restanță fiind la aeroportul din Craiova, unde este nevoie de 250 de milioane de lei. Pentru aeroportul Târgu Mureș, de la buget vor veni 150 de milioane de lei, Satu Mare - 40 milioane lei și Maramureș - 25 milioane de lei.  Ministerul Transporturilor sugerează că vina pentru acest eșec este al autorităților locale și al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene: „De-a lungul perioadei de programare 2014-2020, Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) a funcționat în cadrul MIPE, având responsabilitatea de monitorizare, implementare și alocare a fondurilor europene pentru proiectele de transport, inclusiv cele din domeniul aviației”. 

Guvernarea PSD-PNL a ratat fonduri UE de 90 milioane de euro pentru aeroporturile locale
Cine a blocat candidatura lui Bolojan la președinție: gruparea Thuma-Hellvig din PNL
Politică

Cine a blocat candidatura lui Bolojan: gruparea Thuma-Hellvig din PNL, Grindeanu-Nordis și UDMR

Cine a blocat candidatura lui Ilie Bolojan la președinție: gruparea Thuma-Hellvig din PNL, Grindeanu și alți turiști pesediști plimbați prin lume de Nordis și UDMR.  Citește și: CEDO spulberă cererea lui Georgescu: „Nu a invocat niciun argument de fapt sau de drept în sprijinul celor susținute” „Dacă s-ar retrage domnul Crin Antonescu, nu văd de ce nu l-am susține pe domnul Bolojan”, spunea, la 5 martie, europarlamentarul PSD Vasile Dîncu. Ulterior, el a revenit asupra declarației și a insistat asupra faptului că îl susține pe Crin Antonescu. În plus, presa a scris că, la începutul acestei săptămâni, la o reuniune a conducerii PNL s-ar fi discutat despre candidatura lui Bolojan.  Cine a blocat candidatura lui Bolojan Cine sunt cei care și-au manifestat public susținerea pentru Crin Antonescu, într-un moment în care se discuta tot mai intens abandonarea sa și înlocuirea cu Ilie Bolojan: gruparea Thuma-Hellvig din PNL, cea care a și lansat, în premieră, propunerea ca Antonescu să candideze. Thuma, fost condamnat penal, s-a manifestat pe rețelele sociale, în timp ce Hellvig - fost parlamentar al Partidului Conservator, formațiunea lui Dan Voiculescu - a evitat să se expună public. „Domnul Hellvig este un susţinător al candidaturii mele aşa cum sunt foarte mulţi oameni din şi din afara Partidului Naţional Liberal”, spunea Antonescu la 3 ianuarie 2025.  Grupul Nordis din PSD, în frunte cu Sorin Grindeanu.  UDMR, care a avut o lungă istorie conflictuală cu Ilie Bolojan, în Bihor.  Acum câteva zile, un angajat al Antenei 3, Radu Tudor, a scris pe blogul său că PSD, PNL și UDMR nu finanțează campania lui Antonescu. PNL ar încerca să strângă 400.000 de euro de la organizațiile locale, sumă considerată complet insuficientă.   

Vila de 650.000 de euro a ministrului Grindeanu, proiectată de o firmă Nordis Foto: Inquam/Octav Ganea
Politică

Vila de 650.000 de euro a ministrului Grindeanu, proiectată de o firmă Nordis, cu Ciorbă acționar

Vila de 650.000 de euro a ministrului Grindeanu a fost proiectată de o firmă care a făcut parte din grupul Nordis, cu Vladimir Ciorbă acționar, arată Insider Timișoara.  Citește și: BREAKING Omul lui Georgescu, Horațiu Potra, fotografiat când lua cărămizi de bani de la o rusoaică, la un hotel în Dubai Site-ul de știri relatează că, în 2022, soția lui Grindeanu a cumpărat un teren de 1.421 mp, la marginea Timișoarei, la Dumbrăvița, în valoare de 241.400 euro, iar în 2023 a primit aprobare să ridice o vilă cu subsol, parte și un etaj. Vila mai garaj și „anexă”.  Vila ministrului Grindeanu, proiectată de Nordis „Atât din documentele de urbanism, cât și din panotajul stradal de la locul șantierului, rezultă că proiectul a fost realizat și asumat de arhitecții de la SC Addicted Evolution SRL din București, în timp ce construcția a fost plasată în sarcina SC Stoian Construct SRL din Timișoara. Acum, datele oficiale de la Registrul Comerțului arată că, până la nivelul anului 2022, SC Addicted Evolution SRL s-a numit SC Nordis Arhitectura SRL. Chiar și după rebranduire, codul unic de indentificare (CUI) și adresa socieității au rămas aceleași. Înainte de schimbarea la față, acționari au fost SC Nordis Management SRL, Vladimir Ciorbă (soțul Laurei Vicol de la PSD), Mihai Alexandru, frații Emanuel și Cristian Poștoacă și Maria Ivan. Ulterior, odată cu schimbarea denumirii în SC Addicted Evolution SRL, beneficiari ai părților sociale au devenit, în cote părți egale, următoarele persoane juridice și fizice – SC Best Luxury Investement SRL (acționar Vladimir Ciorbă), SC Mapp Development SRL (beneficiari frații Poștoacă), SC Mihai & Mihai Imob Investments SRL (proprietar Mihai Alexandru) și Radu Bogdan Alexandru”, arată Insider Timișoara.  Cât despre firma care construiește vila, aceasta a câștigat, brusc, mai multe licitații cu Inspectoratul Școlar Județean Timiș, condus de cumnata lui Grindeanu, Aura Danielescu.  Ministrul Transporturilor a făcut mai multe deplasări cu avioane charter închiriate de Nordis și, până acum, nici nu a prezentat acte că ar fi plătit aceste excursii, nici nu le-a consemnat în declarația de avere, la rubrica privind cadourile.  Grindeanu mai are două case, una de 205 mp în Giroc și alta de 147 mp în Sintar. Declarația din ianuarie 2025 nu consemnează noua vilă, deși aceasta este aproape gata. 

Sindicaliștii lui Firea, grevă parțială la metrou, nedeclarată Foto: Facebook
Eveniment

Sindicaliștii lui Firea, grevă parțială la metrou, nedeclarată

Sindicaliștii lui Firea, au demarat o grevă parțială la metrou, nedeclarată, pentru salarii mai mari: mecanicii de tren susțin că sunt bolnavi, așa că, la oră de vârf, trenurile vin la intervale de 6-7 minute, față de trei minute. Sindicatul Metrorex este condus de Marian Artimon, consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București. Citește și: Piedone a început războiul cu Nicușor Dan, în fața căruia a pierdut alegerile pentru funcția de primar general: ANPC a amendat Termoenergetica cu 620.000 de lei Recent, Metrorex a scumpit cu 40% biletele și abonamentele. Banii ar fi rumat să acopere creșteri de salarii, dar, pe fondul înghețării salariilor bugetarilor, se pare că ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a refuzat să mai accepte pretențiile sindicatului condus de colegul său de partid. Sindicaliștii lui Firea, grevă parțială la metrou, nedeclarată „Metrorex informează publicul călător că circulația trenurilor pe Magistrala 2 se menține la un interval de 6–7 minute în orele cu vârf de trafic, față de intervalul de 4 minute prevăzut în programul de circulație aprobat. Cauza acestei situații o reprezintă continuarea absentării din motive medicale a unui număr semnificativ de mecanici de tren autorizați să opereze pe această magistrală. În acest context, 3 trenuri din cele 18 care operează în mod uzual pe această magistrală rămân anulate”, a anunțat, azi, Metrorex, într-un comunicat postat doar pe pagina de internet a companiei subordonate ministerului Transporturilor. Potrivit bugetului Metrorex pe 2024, salariul mediu brut în companie a fost, în 2024, de 13.869 de lei. Sunt peste 5.200 de angajați, iar cheltuielile salariale au ajuns la 893 de milioane de lei, față de 777 milioane de lei pentru investiții.

Noi filmări cu Grindeanu și prietenii, Vicol și Ciorbă Foto: captură video flashpaparazzi
Politică

Noi filmări cu Grindeanu și prietenii, Vicol și Ciorbă

Noi filmări cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și prietenii săi, Laura Vicol și Vladimir Ciorbă, de la Nordis, au fost distribuite pe TikTok, pe contul flashpaparazzi. Prima filmare îl arată pe Grindeanu la masă cu Vicol și Ciorbă, la un restaurant de lux, bând vin alb, după ce, probabil, mâncaseră. Nu este clar când și unde au fost făcute filmările. Citește și: România a cheltuit efectiv o sumă ridicol de mică din PNRR, arată un membru al Consiliului de Administrație al BNR @flashpaparazzi #EXCLUSIV #soringrindeanu #ministerultransporturilor #FlashPaparazzi #nordis #mafiapsd #ciumarosie #lauravicol #vladimirciorba #coruptie #nobilimeadestat #romaniafurata?? #coruptie_de_stat #statulparalel #romaniafrumoasa #romaniateiubesc #stiri #newsromania #stiriromania #imobiliare #argentinesteakhouse #liviumoreanu #tiktokromania #mafiapolitica #coruptiaucide #fraudefiscale #anaf #investigatie #văvedem #adevarul #romaniamea #transporturi #trenurileinromania #exclusive #flashpaparazzi #guvernulromaniei #cameradeputatilor #parlamentulromaniei #timisoara_romania?? #sibiu #clujnapoca #oradea #albaiulia #brasov #ploiesti #pitesti #vrancea #teleorman #baiamare #iasiromania #vaslui #satumare #corupție #romaniafurata #ziaronline #videoviral ♬ Burak Gerilim - Cem Tuncer & Ercüment Orkut Noi filmări cu Grindeanu și prietenii, Vicol și Ciorbă A doua filmare îi arată pe cei trei plecând cu aceeași mașină, un Mercedes GLS 300, de la restaurant. @flashpaparazzi ? CITEȘTE >>> #EXCLUSIV : #PAPARAZZII I-AU SURPRINS PE LAURA VICOL, SORIN GRINDEANU ȘI VLADIMIR CIORBĂ LA O CINĂ DE LUX ÎN HERĂSTRĂU! #FlashPaparazzi au surprins vara trecută o cină de #lux între Laura Vicol, Sorin Grindeanu și Vladimir Ciorbă la un restaurant exclusivist de pe malul lacului Herăstrău. Cei trei au petrecut peste trei ore și jumătate la masă, savurând cel puțin cinci sticle de vin, iar finalul serii a fost unul care ridică multe semne de întrebare. ? Sursele noastre spun că, după această seară plină de voie bună, cei trei au părăsit restaurantul vizibil afectați de consumul de alcool#. Laura Vicol și Vladimir Ciorbă, care tocmai au fost arestați preventiv pentru 30 de zile, au plecat împreună cu Sorin Grindeanu, la bordul unui Mercedes GLS 600 de ultimă generație. ? Un detaliu surprinzător este că Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor la acea vreme și în #prezent , ar fi renunțat în acea seară la Serviciul de Protecție și Pază (SPP). Deși avea la dispoziție un Volkswagen Touareg cu doi agenți SPP, acesta a decis să trimită mașina oficială acasă, preferând să plece în același Mercedes GLS 600 împreună cu Laura Vicol, Vladimir Ciorbă și un șofer misterios, despre care martorii spun că părea a face parte " din legiunea străină." #IMAGINILE surprinse atunci ridică multe întrebări, mai ales în contextul evenimentelor recente. Ce discutau cei trei? Ce planuri puneau la cale? Și, mai ales, cât de moral este ca un ministru al transporturilor să renunțe la protecția oficială pentru a urca într-o mașină după o noapte de consum de alcool? Vom reveni cu noi informații pe măsură ce acest caz ia amploare! #nordis #lauravicol #perchezitii #diicotbucuresti #soringrindeanu #vladimirciorba #breakingnews #stiriromania #stiri #coruptiaucide #nobilimeadestat #coruptie_de_stat #ministerultransporturilor #romaniafurata?? #romaniateiubesc #azi #acum #imobiliare #massmedia #mafiapolitica #ciumarosie #romaniafrumoasa #coruptie #scandal #2025 #herastrau #restaurant #newsromania #timisoara #cluj #oradea #pitesti #buzau #sinaia #brasov #toataromania #văvedem #flashpaparazzi #ultimaora #exclusiv @Realitatea Plus @BobbyD @stiripesurse77 @mental_outlaw ♬ Mafia - Pasha Music Mai există fotografii (GALERIE FOTO) care o arată pe Laura Vicol la masă cu ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu. Aceștia se pare că sunt la unul din cluburile NUBA, cel din București. G4Media scrie că, potrivit celui care a distribuit aceste ultime filmări de pe TikTok, la masă s-ar fi consumat cinci sticle de vin, pe parcursul a trei ore. Între cele două filmări, flashpaparazzi a înserat un text în care susține că Grindeanu i-ar fi dat 2,5 milioane de euro lui Ciorbă, dar nu există absolut nici o probă pentru această afirmație. Mesajul mai susține că demnitarul PSD este asociat în secret la afacerea Nordis. Nordis a cheltuit 850.000 de lei pe „protocol” la cluburile de fițe NUBA, unde Vicol petrecea alături de Grindeanu, arată referatul DIICOT în care cere arestarea fostei deputate PSD și a soțului ei, Vladimir Ciorbă. „De asemenea, nu este clar cum suma de 864 392 lei cheltuită în localurile Nuba (Mamaia și Poiana Brașov) și declarată la cheltuieli de protocol, are vreo legătură cu obiectul de activitate al companiei”, arată DIICOT.

Nordis a cheltuit 864.000 lei la cluburile unde Vicol petrecea alături de Grindeanu (sursa: Facebook/Sorin Grindeanu)
Eveniment

Nordis cheltuit 864.000 lei cluburile Vicol petrecea Grindeanu

Nordis a cheltuit 850.000 de lei pe „protocol” la cluburile de fițe NUBA, unde Vicol petrecea alături de Grindeanu, arată referatul DIICOT în care cere arestarea fostei deputate PSD și a soțului ei, Vladimir Ciorbă. Citește și: Cum explică Ciolacu succesul lui Călin Georgescu: „Dacă Georgescu violează o găină, va zice toată lumea că găina trebuia violată” „De asemenea, nu este clar cum suma de 864 392 lei cheltuită în localurile Nuba (Mamaia și Poiana Brașov) și declarată la cheltuieli de protocol, are vreo legătură cu obiectul de activitate al companiei”, arată DIICOT. Nordis a cheltuit 864.000 lei la cluburile unde Vicol petrecea alături de Grindeanu Există fotografii (GALERIE FOTO), însă, care o arată pe Laura Vicol la masă cu ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu. Aceștia se pare că sunt la unul din cluburile NUBA, cel din București. În ianuarie 2024, G4Media a scris despre petrecerile Grindeanu-Vicol la Nuba. „În 2022 și 2023, mai mulți lideri ai formațiunii de stânga PSD au petrecut minivacanțele de 1 Decembrie, Ziua Națională a României, în Dubai și Poiana Brașov, la clubul Nuba Chalet. Șefa Comisiei Juridice din Camera Deputaților, Laura Vicol, a călătorit la Brașov, alături de familie, cu un tren închiriat special de către organizatorii petrecerii de la Poiana Brașov, în colaborare cu o firmă de IT și una de pariuri. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost prezent și el la Nuba, documentele puse de acesta la dispoziția G4Media.ro indicând că, în decurs de 24 de ore, a cheltuit cel puțin 4.100 de lei pentru cazare și consumație în club”, a scris G4Media.

Demolează minciunile lui Grindeanu Foto: idevice.ro
Politică

Demolează minciunile lui Grindeanu

Publicația locală Bihoreanul și un ex-vicepreședinte al CJ Bihor, Călin Gal, acum deputat, demolează minciunile lui Grindeanu: din 105 angajați concediați de Consiliul Județean Bihor, doar doi au câștigat procesele intentate instituției, arată ei. Din aceste relatări reiese că datele furnizate de Grindeanu despre disponibilizările eșuate de la CJ Bihor au fost o fantezie complet desprinsă de realitate. Citește și: Suma astronomică pe care a cheltuit-o guvernul Ciolacu, în 2024, pe petreceri la casele de oaspeți RAAPPS și pe mașinile de protocol ale angajaților Executivului Demolează minciunile lui Grindeanu „La o lună după instalarea sa ca președinte al CJ Bihor, Bolojan a redus organigrama administrației județene de la 194 la 97 de posturi, iar într-o a doua etapă, în mai 2021, a mai tăiat încă 8, ajungând la 89 de posturi (total în care sunt incluse și cele trei poziții de demnitar - președinte plus doi vicepreședinți). Așadar, în total au fost reduse nu „200 de posturi”, din simplul motiv că CJ Bihor nici nu avea atâtea, ci 105 posturi. Fost vicepreședinte al CJ Bihor până la finele anului trecut și responsabil cu coordonarea Direcției Economice a instituției, Călin Gal, acum deputat, a declarat pentru BIHOREANUL, joi, că din cei 105 foști angajați doar 40 au deschis procese pentru a-și recâștiga posturile, însă numai 2 au și câștigat procesele”, scrie Bihoreanul. Gal a explicat și de ce aceștia au câștigat: unul pensionar militar și a trebuit reangajat, dar imediat după reangajare și-a dat demisia și a plecat, iar celălalt caz a fost al unei doamne care fusese în concediu de îngrijire a copilului și, potrivit legii, mai devreme de trei ani nu putea fi disponibilizată. Ce a susținut Grindeanu: „S-a făcut o reducere tot de vreo 200 de posturi. Ştiţi că 195 au câştigat procesul? Trei au renunţat, sau 5 au renunţat la proces şi ceilalţi 195 l-au câştigat.

A mințit Bolojan când s-a lăudat cu restructurarea CJ Bihor? Grindeanu este acuzatorul Foto: Inquam/Octav Ganea
Eveniment

A mințit Bolojan când s-a lăudat cu restructurarea CJ Bihor?

A mințit Ilie Bolojan, prin omisiune, când s-a lăudat cu restructurarea Consiliului Județean (CJ) Bihor? Din 200 de posturi reduse de Bolojan, 195 au câștigat procesul, susține acum ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), aliatul al guvernare al PNL. Citește și: Suma astronomică pe care a cheltuit-o guvernul Ciolacu, în 2024, pe petreceri la casele de oaspeți RAAPPS și pe mașinile de protocol ale angajaților Executivului A mințit Bolojan când s-a lăudat cu restructurarea CJ Bihor? „La Consiliul Județean Bihor am concediat la începutul mandatului 50% din colegi, pentru că nu avea de lucru, nu discut de calitatea oamenilor. Nu aveau de lucru. Ce s-a constatat? Noi ne derulăm proiectele fără probleme, chiar am crescut numărul lor, și nu s-a prăbușit CJ Bihor care are în acest moment 89 de angajați. Economiile au fost de 6 milioane de euro pe an”, spunea Ilie Bolojan în septembrie 2023. Aceste afirmații sunt contrazise de Grindeanu. „Ştiţi, eu m-am întrebat ce s-a întâmplat în urmă cu 4 ani cu o reducere la Consiliul Judeţean Bihor. S-a făcut o reducere tot de vreo 200 de posturi. Ştiţi că 195 au câştigat procesul? Trei au renunţat, sau 5 au renunţat la proces şi ceilalţi 195 l-au câştigat. Ca să faci reduceri de acest tip, să nu fiu înţeles că nu susţin această acţiune, doar că dacă o faci pentru presă, ai reversul peste câteva luni, la fel cum a fost la CJ Bihor. Ei vor acţiona în judecată şi vor câştiga. Dacă nu le faci aşezat şi foarte bine şi bazat pe lege şi le faci la grămadă, să dai bine la presă, ţi se întorc în cap peste câteva luni”, a spus Grindeanu. Ministrul PSD l-a acuzat, indirect, pe fostul președinte al Senatului Nicolae Ciucă de faptul că schema Senatului este supraîncărcată. „Eu sper că a făcut o analiză foarte bună şi am încredere în domnul Bolojan că a analizat foarte bine, nu aşa, la grămadă. E şi în postura să aibă multe informaţii, având în vedere că, în ultimii 10 ani, cine a condus Senatul a fost de la PNL. Şi atunci probabil că ştia foarte bine câţi angajaţi sunt în plus. I-o fi spus domnul Ciucă înainte”, a arătat Grindeanu.

Ciolacu a investit într-un aeroport PSD care a avut 1.621 de pasageri Foto: Facebook
Eveniment

Ciolacu investit într-un aeroport PSD care a avut 1.621 de pasageri

Guvernul Ciolacu a investit 45 milioane euro într-un aeroport controlat de PSD care în 2024 a avut 1.621 de pasageri: este vorba de aeroportul Tulcea, subordonat Consiliului Județean, dominat de formațiunea social-democrată. Este aeroportul cu cel mai mic trafic din România. Citește și: Cine îl huiduie pe Bolojan pentru că vrea să-i mai dea afară: funcționarii Senatului au dreptul la pensie specială, media fiind de peste 6.100 de lei pe lună Ciolacu a investit într-un aeroport PSD care a avut 1.621 de pasageri În schimb, aerogara Otopeni este, în lipsa investițiilor, în prag de colaps: terminalele de plecări sunt supraaglomerate, în vară instalația de aer condiționat a cedat și a fost înlocuită doar după repetate scandaluri, iar benzile transportatoare foarte vechi se strică frecvent. Cu toate acestea, profitul din 2024 a fost luat de Ministerul Transporturilor, care a încasat dividende brute de 321,477 milioane de lei, iar Fondul Proprietatea – 80,369 milioane de lei. „Județul Tulcea intră într-o nouă etapă de dezvoltare o dată cu extinderea Aeroportului Internațional- Delta Dunării! Este rezultatul implicării Consiliului Județean care face constant eforturi pentru dezvoltarea acestei zone”, se lăuda Grindeanu la 27 aprilie, când s-a inaugurat noul terminal internațional de pe aeroportul Tulcea. Însă investiția nu a adus cu mult mai mulți pasageri față de 2023 - când au fost circa 300. În noiembrie, prin acest aeroport au trecut doi pasageri. În octombrie au fost 1.494 de pasageri, iar în septembrie opt. Stoian Vâlcu, un pensionar care joacă la Loto și care, profesional, nu are nici o legătură cu managementul aeroportuar, conduce aeroportul Tulcea. Vâlcu era, în 2019, vicepreședinte al organizației județene a PSD Tulcea.

Lovitură pentru bucureșteni de la CFR-ul lui Grindeanu Foto: Inquam/Octav Ganea
Eveniment

Lovitură pentru bucureșteni de la CFR-ul lui Grindeanu

Lovitură pentru bucureșteni de la CFR-ul lui Grindeanu: denunță, unilateral, acordul pentru bilete comune cu Metrorex și STB. Club Feroviar a prezentat o adresă a CFR Călători, semnată de Traian Preoteasa - cel care recent și-a cumpărat al doilea apartament în Dubai - către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public (TPBI) în care anunță că abandonează sistemul de bilete comune. Se mai pot cumpăra bilete comune de la Transferoviar Călători, un operator privat, pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă. Lovitură pentru bucureșteni de la CFR-ul lui Grindeanu Această lovitură vine după ce, de la 1 ianuarie, Metrorex - o altă companie controlată de Sorin Grindeanu - a scumpit biletele cu circa 41%. Acest sistem de bilet unic era folosit, printre altele, de turiștii de pe Otopeni. Acest tip de bilet unic a apărut în 2022. „De azi a devenit operațională integrarea tarifară a trenului de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni cu transportul public de suprafață și de subteran din București. Cu această ocazie, am făcut o călătorie cu trenul de probă pe 4 rute feroviare din jurul Capitalei, care vor face parte din infrastructura viitorului tren metropolitan”, scria primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, la 18 februarie. Citește și: Legendarul manager „Titi” Preoteasa, care din 2001 îngroapă companiile CFR, și-a luat, într-un an, două apartamente în Dubai Șeful CFR Călători este Traian Preoteasa care a condus această companie, cu întreruperi, din 2001, fiind clientul politic al PSD. Acesta și-a luat, într-un an, două apartamente în Dubai, unul de 78 mp și un altul cu o suprafață aproape dublă, 140 mp. Veniturile oficiale ale lui Preoteasa nu par să acopere ratele la acest ultim apartament, rate care variază între 25.000 și 100.000 de euro,

Legendarul manager Preoteasa și-a luat apartamente în Dubai Foto: Club Feroviar
Eveniment

Legendarul manager Preoteasa și-a luat apartamente în Dubai

Legendarul manager „Titi” Traian Preoteasa, care din 2001 îngroapă companiile de stat din structura CFR, și-a luat, într-un an, două apartamente în Dubai. În ultima declarație de avere depusă în iunie 2024 de Preoteasa, acum director la CFR Călători, acesta declară un apartament de 71 mp, în Dubai, achiziționat în 2023. Citește și: Ce promitea Bolojan la 27 noiembrie 2024 și ce s-a ales din angajamentele sale: „Să mai aud gluma cu desființarea pensiilor speciale în 30 de zile” Legendarul manager Preoteasa și-a luat apartamente în Dubai Însă Club Feroviar prezintă documente din care reiese că, în ianuarie 2024, directorul CFR Călători a mai cumpărat un apartament în Dubai, de 140 mp, în valoare de 1,18 milioane de euro. Titi Preoteasa face afaceri imobiliare în Dubai Apartamentul va fi cumpărat în rate care variază între 25.000 și 100.000 de euro, deși salariul lui Preoteasa, net, a fost, în 2023, de 248.000 lei, anual, plus încă 34.000 de lei din CA-ul Metrorex. În medie, Preoteasa câștigă doar 5.600 de euro pe lună. Însă el obține venituri din chirii de 3.500 euro/lună, net, în medie. Traian Preoteasa a fost adus în 2021 la conducerea CFR Călători, în mandatul lui Sorin Grindeanu. Compania ar avea pierderi, în 2024, de 460 de milioane de lei - deși este puternic subvenționată de stat. Primul mandat de director al CFR Călători a fost primit de Traian Preoteasa în 2001, când ministru al Transporturilor era pesedistul Miron Mitrea. Pe parcursul anilor, el a mai fost director la CFR Marfă și la CFR SA. În plus, el a fost plimbat prin mai multe consilii de administrație ale companiilor de stat, de la Tarom la Metrorex. De la 1 ianuarie 2025, biletele sau abonamentele cu reducere nu mai pot fi achiziționate online până la aprobarea unor norme de aplicare și actualizarea aplicațiilor digitale. Studenții vor putea cumpăra pentru moment biletele doar de la casele de bilete ale stațiilor de tren sau agențiile de voiaj CFR.

Haos la metrou, după ce Grindeanu a scumpit călătoriile Foto: CFIR.ro
Eveniment

Haos la metrou, după ce Grindeanu a scumpit călătoriile

Haos la metrou, după ce Grindeanu a scumpit călătoriile: unii călători au plătit doar trei lei biletul, iar alții au achitat cinci lei, prețul oficial de la 1 ianuarie 2024. Informația apare într-o discuție pe reddit, unde un utilizator prezintă și dovada unei plăți de doar trei lei. Citește și: „Dacă faci venituri din activități independente sau drepturi de autor, plătești mai mult decât ca salariat”, spune antreprenorul Cătălin Teniță De altfel, potrivit unor informații ale DeFapt.ro, și cartela comună Metrorex-STB continua, sâmbătă, să se vândă la prețul vechi, deși călătoria cu metroul s-a scumpit. Haos la metrou, după ce Grindeanu a scumpit călătoriile „Azi, 03.01.2025, la statia de metrou Tudor Arghezi am platit cu cardul la turnichet 3lei. La stația Unirii 2, am repetat schema și a fost 5 lei. A mai întâlnit cineva puncte de plată neactualizate?”, scrie un utilizator Reddit, Business_Plant5392. „Și eu la Gara de Nord, de dimineață”, îi răspunde RazorBest. „Dureaza, retea slow, cloud incarcat, it-istul in concediu”, comentează Deceneu106AD. „La întoarcere am verificat automatele (Unirii și Tudor Arghezi) și aveau preturile actualizate. Turnichetul cu preț de 3 lei 100% a fost offline in momentul comenzii de update din server. O să trimită tehnician la ei să le facă update manual/ repare rețeaua. :)”, a mai scris Business Plant 592. De Crăciun, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a decis să scumpească biletele la metrou cu 43%. În 24 decembrie, ministerul Transporturilor a publicat un proiect de ordin al ministrului prin care prețul unui bilet pentru o călătorie sare de la trei lei la cinci lei. Și celelalte tipuri de abonamente sau alte titluri de călătorie se scumpesc masiv. Motivul acestei scumpiri abrupte sunt salariile uriașe care vor fi plătite angajaților Metrorex, după „negocieri” între ministrul PSD Grindeanu și liderul sindicatului Metrorex, Marian Artimon, consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București și un apropiat al Gabrielei Firea. Artimon a fost nelipsit în campania Gabrielei Firea din 2024, pentru funcția de primar general al Capitalei.

Grindeanu a decis să scumpească biletele la metrou cu 43% Foto: Inquam/George Calin
Politică

Grindeanu a decis să scumpească biletele la metrou cu 43

De Crăciun, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a decis să scumpească biletele la metrou cu 43%. În 24 decembrie, ministerul Transporturilor a publicat un proiect de ordin al ministrului prin care prețul unui bilet pentru o călătorie sare de la trei lei la cinci lei. Și celelate tipuri de abonamente sau alte titluri de călătorie se scumpesc masiv. Potrivit Club Feroviar, această majorare va avea drept consecință și dispariția biletului unic în București, care permitea locuitorilor să plătească un singur bilet pentru călătorii cu STB și Metrorex. Citește și: Șeful investițiilor de la Metrou este un fost muncitor necalificat și „meseriaș tunel”, dar nepot de lider sindical. Pe mâna lui e magistrala 6, proiect de zece miliarde de lei Grindeanu a decis să scumpească biletele la metrou cu 43% Motivul acestei scumpiri abrupte sunt salariile uriașe care vor fi plătite angajaților Metrorex, după „negocieri” între ministrul PSD Grindeanu și liderul sindicatului Metrorex, Marian Artimon, consilier PSD în Consiliul General al Municipiului București și un apropiat al Gabrielei Firea. Artimon a fost nelipsit în campania Gabrielei Firea din 2024, pentru funcția de primar general al Capitalei. Marian Artimon, liderul sindicatului de la Metrou, și Gabriela Firea O estimare Metrorex, arată că cheltuiuelile salariale sar cu 175 de milioane de lei, din 2024 în 2025. Majorarea prețului la bilete se estimează că va aduce circa 130 de milioane de lei la bugetul companiei. În 2024, salariul mediu brut lunar la Metrorex a fost de 13.869 de lei. Potrivit Club Feroviar, după negocierile din noiembrie 2024 - când sindicatul Metrorex a amenințat cu greva - acest salariu a fost majorat cu 1.050 de lei, brut, lunar. „Prin decizia care va intra în vigoare la 1 ianuarie se mai stabilește un record nedorit. Biletul unic în București, introdus pe 1 august 2022 de către STB și Metrorex, va deveni istorie. O călătorie de 90 de minute cu tramvaiele, troleibuzele sau autobuzele STB și ale celorlalți operatori din ilfov va costa 3 lei, iar una cu trenurile Metrorex – 5 lei”, mai arată azi Club Feroviar. „Facem precizarea că în perioada următoare Metrorex S.A. va face demersurile necesare în vederea ajustării tarifelor de călătorie la titlurile comune cu S.T.B. și CFR”, susține ministerul Transporturilor. Citește și: Andra și Măruță, cel mai puternic cuplu din showbiz-ul românesc, încă un an cu profituri fabuloase, inclusiv din bani publici: milioanele, pe firme și cu 80% profit. Dar și datoriile sunt enorme

Magistrala 6 de metrou, spre Otopeni, în aer Foto: captură video
Economie

Magistrala 6 de metrou, spre Otopeni, în aer

Magistrala 6 de metrou, spre Otopeni, în aer: lucrările la un tronson, cel de la stația Tokyo spre aeroportul Henri Conadă, nici nu au început, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, evită să spună, oficial, când se termină. Citește și: Ciolacu a cheltuit, din pixul său, fără nici un fel de control al Parlamentului, aproape 18 miliarde de lei, doar în primele opt luni din 2024 Magistrala 6 de metrou, spre Otopeni, în aer În două etape esențiale ale lucrărilor nici măcar au fost finalizate licitațiile: „Proiectare și execuție lucrări de arhitectură, cale de rulare, instalații electromecanice și de curenți slabi”: procedura de achiziție este în derulare „Proiectare și execuție lucrări de automatizări (siguranța traficului) și material rulant”: abia acum un consultant elaborează documentația de atribuire. Ministerul Transporturilor arată că pentru „lucrări de arhitectură, cale de rulare, instalații electromecanice” sunt necesare 44 de luni, iar circulația propriu-zisă nu va putea începe fără „rezultatul pozitiv al probelor tehnologice de funcționare”. În ceea ce privește lucrările la structura de rezistență/stații/galerii, ele erau, la 4 decembrie, la un stadiu de 19,1% pe tronsonul 1 Mai - Tokyo, dar pe tronsonul Tokyo - Aeroportul Otopeni nici măcar nu începuseră, proiectele tehnice erau „în curs de finalizare”. Aceste date apar într-un răspuns la o interpelare parlamentară. La întrebarea „Când va circula metroul până la Otopeni”, ministerul Transporturilor nu avansează nici o dată. În luna decembrie 2023, Metrorex anunța că Magistrala 6 de metrou, secțiunea Sud (Lot 1.1), a primit autorizația de construire, iar asocierea de constructori turci Alsim Alarko – Makyol, desemnată pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 Mai – Tokyo, a putut demara lucrările de șantier. Pe lângă stația 1 Mai (existentă), secțiunea Sud cuprinde șase stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo. Grindeanu susținea, la 30 august 2024, că metroul spre Otopeni va fi gata în 2028. La acel moment, pe tronsonul I se efectuaseră circa 14% din lucrări, potrivit demnitarului PSD.

Grindeanu: Parlamentarele, cruciale pentru stabilitatea României(sursa: Facebook/Sorin Grindeanu)
Politică

Grindeanu: Parlamentarele, cruciale pentru stabilitatea României

Grindeanu: Parlamentarele, cruciale pentru stabilitatea României. Ministrul Transporturilor și prim-vicepreședintele PSD, Sorin Grindeanu, a avertizat marți, de la sediul PSD, că alegerile parlamentare de duminică sunt cruciale pentru evitarea instabilității politice. Grindeanu: Parlamentarele, cruciale pentru stabilitatea României Sorin Grindeanu a amintit de scenariul Bulgariei. Citește și: E momentul să ne panicăm: șansele lui Călin Georgescu de a deveni președinte sunt, azi, enorme din cauza degringoladei din PSD și PNL "Riscăm un scenariu de tip Bulgaria... să ne trezim cu alegeri la trei luni. Vecinii noștri de la sud de Dunăre au avut șapte rânduri de alegeri în trei ani. Alegerile de duminică sunt extrem de importante pentru un Parlament care să ofere un guvern stabil și să îndrepte România pe o cale de construcție", a declarat Grindeanu. El a subliniat că mobilizarea electoratului și colaborarea cu liderii PSD locali și naționali sunt esențiale pentru a câștiga acest scrutin. Miza majoră: PSD, principală forță politică Grindeanu a punctat că obiectivul principal al PSD este câștigarea alegerilor parlamentare, pentru a deveni partidul dominant în Parlament. "Noi trebuie să câștigăm alegerile, să fim pe primul loc și să avem o pondere mare în Parlament, astfel încât PSD să fie principala forță politică", a explicat liderul social-democrat. El a atras atenția asupra riscurilor politice care ar putea apărea dacă scena politică se fragmentează între trei mari blocuri: PSD, polul naționalist și partidele de dreapta. "Dacă intrăm într-un scenariu cu PSD o treime, polul suveranist o treime și dreapta o treime, ne întoarcem la instabilitate. În acest context, alegerile de duminică sunt esențiale pentru stabilitatea și continuitatea guvernării", a avertizat Grindeanu. Realizările PSD Ministrul Transporturilor a subliniat că PSD a demonstrat competență guvernamentală prin proiectele realizate, dar a recunoscut dificultățile în comunicarea acestora către electorat. "Noi am crezut că oamenii votează stabilitate, că dacă faci autostrăzi, spitale, te votează. Se pare că această strategie nu e tot timpul corectă. Am lipsit pe anumite canale media, cum ar fi TikTok sau Facebook, și asta s-a văzut", a explicat Grindeanu. El a evidențiat că, spre deosebire de alte partide care "au făcut zero kilometri de autostradă într-un an de zile", PSD a livrat rezultate concrete. **Deciziile post-electorale ale PSD** Grindeanu a declarat că analiza rezultatelor și strategia pentru turul doi al prezidențialelor vor fi stabilite după scrutinul parlamentar, pe 2 decembrie. "S-a venit într-o echipă, se pleacă într-o echipă. După alegeri vom face analiza în interiorul partidului. Astăzi, Marcel Ciolacu este președintele PSD și conduce partidul pentru alegerile de duminică, pe care dorim să le câștigăm", a afirmat Grindeanu. relațiile cu alte partide Întrebat despre o posibilă colaborare cu USR după alegeri, Grindeanu a evitat să ofere un răspuns clar, declarând: *Eu văd PSD-ul ca partidul care să câștige alegerile și după aceea vedem". El a recunoscut, totuși, că un partid de tip suveranist ar putea obține un scor important, având în vedere rezultatele turului întâi al prezidențialelor. Importanța mobilizării pentru alegerile parlamentare Grindeanu a încheiat prin a sublinia că duminică românii au șansa de a vota pentru stabilitate și continuitate. "Guvernarea înseamnă să faci lucruri pentru români. Alegerile parlamentare sunt esențiale, spre deosebire de cele prezidențiale, care au altă miză. Duminică, trebuie să mergem pe calea sigură", a concluzionat acesta.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
Ultima oră