sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: transporturi

18 articole
Economie

Pentru că banii PNRR nu vin, Transporturile scot Fondul de rezervă

Pentru că banii din PNRR nu mai vin, Transporturile scot un miliard de lei din Fondul de rezervă, pentru plata constructorilor care lucrează la autostrăzi. De altfel, încă din 2022, fostul ministru al Proiectelor Europene, Marcel Boloș, avertizase că există acest risc: dacă PNRR se blochează, firmele care lucrează la proiecte ce ar trebui finanțate din acest program vor trebui plătite din buget. Citește și: Un fost polițist se pensionează la 48 de ani și va avea o pensie de cel puțin 25.000 de lei pe lună Guvernul Ciolacu a depus a treia cerere de plată prin PNRR la 18 decembrie, dar ea nu a fost aprobată nici acum. Mai mult, oficialii Executivului au estimat că va fi aprobată plata unei sume mult mai mici decât cea solicitată, de circa două miliarde de euro. Pentru că banii PNRR nu vin, Transporturile scot din Fondul de rezervă „Menționam că alocarea aferentă titlului 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR» Componenta 4 Transport sustenabil a fost consumată până la această dată în proporție de 93% existând în același timp și facturi neplătite aferente unor lucrări deja executate în valoare de 1.050.000 mii lei”, se arată în nota de fundamentare a unui proiect de hotărâre de guvern prin care ministerul Transporturilor cere 1,5 miliarde de lei din Fondul de rezervă, pentru mai multe companii din subordine, inclusiv CNAIR. Și CFR se află într-o situație asemănătoare cu compania de drumuri: a înregistrat facturi „fără alocație bugetară” în valoare totală de 101.907 mii lei pentru plata unor proiecte finanțate din fonduri europene. Aceste facturi, pentru lucrările la proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria”, sunt scadente în octombrie. Și acești bani ar trebui scoși din Fondul de rezervă al Guvernului. Mai rău, CFR SA are nevoie de 100 de milioane de lei pentru plata salariilor sau a curentului electric. Nu este clar de ce ministerul Transporturilor nu a cerut acești bani la rectificarea bugetară, care a fost efectuată acum zece zile prin ordonanță de urgență.

Pentru că banii PNRR nu vin, Transporturile cer din Fondul de rezervă Foto: Realitatea.net
Guvernul a rămas fără bani pentru plata companiilor care construiesc autostrăzi PNRR Foto: Facebook
Eveniment

Guvernul, fără bani plata companiilor construiesc autostrăzi PNRR

Guvernul a rămas fără bani pentru plata companiilor care construiesc autostrăzi finanțate prin PNRR. În consecință, Ministerul Transporturilor apelează la Fondul de rezervă al Guvernului pentru a plăti facturile restante către constructori. Citește și: CNAS nu are bani pentru salariile angajaților spitalelor publice, care trebuie plătite până pe 15 septembrie, și cere o suplimentare masivă de fonduri de la Ciolacu România a depus a treia cerere de plată pentru fonduri PNRR în decembrie 2023, dar până acum Comisia Europeană nu a aprobat-o. Informația apare în nota de fundamentare a unui proiect de hotărâre de guvern prin care ministerul Transporturilor cere din fondul de rezervă 573 de milioane de lei, adică aproape 115 milioane de euro. Guvernul, fără bani pentru plata companiilor care construiesc autostrăzi PNRR „Antreprenorii, cu care beneficiarii Planului National de Redresare si Rezilienta au încheiat contractele de executie au realizat lucrările, au facturat lucrările respective însă fonduri disponibile pentru plata lor in bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii nu mai există în acest moment. Menționăm că este absolut necesară plata facturilor respective atât pentru a stinge datoriile către antreprenori, cât și pentru ca banii plătiți să poată fi solicitați către Comisia Europeană (...) În vederea finalizării si închiderii unor secțiuni din rețeaua rutier este necesara asigurarea resurselor financiare necesare plaților curente pentru urmatoarele proiecte: Autostrada Buzau- Focșani, Autostrada Ploiesti Buzau, Autostrada Focsani Bacau, Autostrada Buzau Pascani, oarecum si Autostrada Transilvania Sectiune Nadaselu Poarta Salajului De asemenea mai sunt si alte proiecte pentru care se solicita finantare suplimentara avand in vedere ca au un grad mediu de executie si au deja facturi si certficate intermediare de plata emise: Autostrada A8 Targu Mures Targu Neamt, Autostrada Lugoj Deva Sectiunea Marginea Holdea, Sporirea sigurentei rutiere pe timp de noapte prin semnalizarea sectoarelor de drum periculoase cu surse de lumine ce utilizeaza energie verde, Proiectare si amenajere intersectie cu sens giratoriu in zona drumului national DN 39 precum si Elaborarea SF si PAC pentru realizare obiectiv de investitii amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in localitatea Nicolae Balcescu judetul Bacau”, se arată în nota de fundamentare a ministerului Transporturilor. Citește și: Cotele candidaților la președinție la casele de pariuri: pariorii cred că PSD câștigă în orice variantă

Grindeanu, direct responsabil de dezastrul din Transporturi Foto: Romania Curata
Eveniment

Grindeanu, direct responsabil de dezastrul din Transporturi

De ce ministrul PSD Sorin Grindeanu este direct responsabil de dezastrul din Transporturi și de ratarea vacanțelor a zeci de mii de cetățeni români: de la haosul de pe Otopeni și de la Tarom, la CFR-ul falit și închiderea haotică a Văii Oltului. Citește și: RetuRO SGR rămâne cu 30 mil. EUR lunar cash, dar numărul automatelor de colectare este de abia 3.000 și nu crește. Danemarca are 14.500 de automate la o populație de numai șase milioane Grindeanu, direct responsabil de dezastrul din Transporturi Toate aceste structuri - aeroportul Otopeni, Tarom, CFR Călători și CFR, precum și CNAIR - sunt direct subordonate ministerului Transporturilor, iar Grindeanu a profitat de puterea sa ca să le poltizeze, în loc să selecteze manageri competenți. Aeroportul Otopeni - denumirea sa completă fiind Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) - a avut profit, dar în loc să-l investească, l-a redistribuit sub formă de dividende. La CNAB, Transporturile dețin 80% din acțiuni, iar Fondul Proprietatea - 20%. Din profitul pe 2023, Transporturile au luat dividende de 321 de milioane de lei. “Ultima extindere a aeroportului a fost finalizată în 2011, când a fost deschis un nou terminal. La acea vreme, Otopeniul avea doar 5 milioane de pasageri, faţă de 15 milioane în prezent. Aeroportul din Iaşi, cu 2,3 milioane de pasageri, are în prezent o suprafaţă aproape similară cu cea a Otopeniului“, a explicat, azi, Ziarul Financiar. Tarom este pe pierdere din 2007. În 2022, TAROM a raportat o cifră de afaceri de 1.116.291.444 lei și pierderi de 284.824.646 lei. Pentru 2023 nu a fost încă prezentat un bilanț. Conform rapoartelor publicate de Tarom, conducerea companiei beneficiază de salarii lunare brut de peste 36.000 de lei. Directorul General, Costin Iordache, primește o remunerație brută de 37.000 de lei pe lună, în timp ce Directorul Financiar și Directorul Comercial câștigă fiecare 36.131 lei lunar. CFR Călători estimează pentru anul 2024 pierderi de 1,026 miliarde de lei, cu 464% mai mari decât cele raportate la 31 decembrie 2023, acestea fiind determinate în principal de scăderea cu aproape 30% a compensației acordate de la bugetul de stat și de creșterea cheltuielilor salariale la aproape 1,8 miliarde de lei ca urmare a aplicării Legii privind statutul feroviarului. CNAIR a anunțat extrem de târziu că va închide Valea Oltului, deși putea să prevadă acest moment încă de acum doi ani. “Existau alte soluții, dar trebuiau făcute din timp. Nimeni nu cere să faci o deviere a Oltului de pe o zi pe alta. Poate era nevoied e un an, poate de doi ani. Problema asta se știe în Compania de Drumuri și în Minister de mai bine de doi ani de zile, încă din timpul licitațiilor“, a explicat Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura. Pe lângă aceste probleme, CNAIR a anunțat abia recent că partea bulgară închide parțial podul Giurgiu-Ruse, iar în București, în zona Pieței Presei Libere, se vor accentua ambuteiajele, fiindcă încep cu întârziere lucrările la linia de metrou spre Otopoeni.

PNL va cere demisia lui Grindeanu (sursa: Inquam Photos/George Călin)
Eveniment

PNL va cere demisia lui Grindeanu

PNL va cere demisia lui Grindeanu. Fricțiuni din ce în ce mai mari în guvernul PSD-PNL: liberalii se pregătesc să ceară ieșirea din Executiv a ministrului Transporturilor. PNL va cere demisia lui Grindeanu Recenta decizie a ministrului Sorin Grindeanu de a închide complet circulația pe DN7, care traversează Valea Oltului, a luat prin surprindere România. Citește și: VIDEO Tupeu gros: Grindeanu s-a dus pe Valea Oltului cu elicopterul chiar în mijlocul scandalului referitor la închiderea circulației Vineri, 5 iulie, Grindeanu s-a deplasat la Boița, pe Valea Oltului, pentru a-și explica decizia. A fost o vizită de lucru din elicopter, la propriu. Ministrul a invocat pentru alegerea transportului aerian programul încărcat de vizite pe șantierele arterelor rutiere din zonă. Potrivit surselor politice ale DeFapt.ro, PNL nu va lăsa să treacă acest scandal și va cere public demiterea lui Grindeanu de la șefia Transporturilor. Grindeanu se află în conflict cu șeful PNL, Nicolae Ciucă, pe care l-a ironizat în legătură cu cerințele liberalilor referitoare la calendarul alegerilor prezidențiale. API: Nu va dura o lună, va dura două, probabil Decizia a fost criticată și de Asociația Pro Infrastructură. "Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare. Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi... la Sfântul Așteaptă. Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții.", a arătat Asociația într-o postare pe Facebook. "Închiderea Văii Oltului va fi un dezastru rutier" Și Radu Burnete, director executiv al Confederației Patronale Concordia, a comentat în termeni duri măsura de închidere a DN7. "Închiderea Văii Oltului va fi un dezastru rutier însă nu asta este cel mai tragic din păcate. Nu mă pricep. Poate că e inevitabilă această închidere. Tragic este că ilustrează perfect un lucru pe care îl spun de ani de zile încât mi s-a făcut și mie silă: transparență, predictibilitate, consultare. Nu poți să închizi cea mai importantă arteră economică a României anunțând din 3 pentru 8 iulie. Așa ceva trebuia anunțat cu minimum 6 luni înainte dacă nu mai mult. Oamenii aveau timp să își planifice concediile, afacerile, evenimentele. Poate în 6 luni de zile avea totuși cineva o soluție mai bună, de ce să gândească 20 de oameni când pot gândi 20.000? Aveai timp să explici de 100 de ori. Unii tot ar fi înjurat, dar mult mai puțini. Așa o să înjure toată lumea și pe bună dreptate. De ce avem studii de fezabilitate și pre-fezabilitate? De ce ne costă statul român o treime din PIB dacă nu poate să anticipeze ceva ce nu e chiar program spațial?".

Grindeanu, cu elicopterul pe Valea Oltului (sursa: sibiuindependent.ro)
Eveniment

Grindeanu, cu elicopterul pe Valea Oltului

Grindeanu, cu elicopterul pe Valea Oltului. Ministrul Transporturilor și Infrastructurii a ajuns vineri, 5 iulie la Boița, cu elicopterul, pentru a aduce lămuriri cu privire la închiderea DN7 Valea Oltului pentru o perioadă de o lună de zile, potrivit Sibiu Independent. Grindeanu, cu elicopterul pe Valea Oltului Întrebat de către jurnaliști de ce a ales să vină la Sibiu cu elicopterul, evitând astfel ore întregi în trafic, Grindeanu a dat vina pe agenda încărcată a vizitelor de pe șantierele autostrăzii. Citește și: Grindeanu face praf vacanțele celor care se deplasează cu mașina: Valea Oltului, complet blocată, podul Giurgiu-Ruse, cel puțin parțial închis, pe Valea Prahovei se lucrează Iar venirea pe calea aerului ar fi fost necesară tocmai pentru a ajunge la ora 12.35 la Boița. Ministrul a mai declarat faptul că parcurge lunar cu mașina Valea Oltului și tocmai de aceea are o ambiție pentru continuarea lucrărilor la autostrada Sibiu – Pitești, a mai arătat sursa citată. Sorin Grindeanu a apărat decizia de a închide timp de o lună DN7 (vezi aici).

Grindeanu refuză ilegal numirea unui director (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Grindeanu refuză ilegal numirea unui director

Grindeanu refuză ilegal numirea unui director. Situație nemaiîntâlnită în România: Ministerul Transporturilor a emis un ordin de prelungire cu șase luni a mandatului interimar la conducerea Spitalului CF Iași pentru dr. Cristina Mitrofan. Grindeanu refuză ilegal numirea unui director Asta, în contextul în care concursul pentru ocuparea postului de manager a fost derulat de Consiliul de Administrație al unității medicale, cu aprobarea Ministerului Transporturilor, la finalul anului trecut. Citește și: Ce salariu imens îi plătesc contribuabilii lui Toni Greblă, autorul haosului de la alegeri, dublu pensionar special și revoluționar de Gorj Doar că, acum două săptămâni, hârtiile cu privire la rezultatele concursului au fost "rătăcite" la sediul ministerului, între secretariat și cabinetul ministrului. Dr. Mihai Glod, care a câștigat concursul, a spus că în această săptămână îi va da în judecată pe toți cei implicați – Consiliul de Administrație al unității medicale și Ministerul Transporturilor. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Autostrada A8, abandonată de Ministerul Transporturilor (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Autostrada A8, abandonată de Ministerul Transporturilor

Autostrada A8, abandonată de Ministerul Transporturilor. Instituția, însă, susține că Autostrada Unirii se va construi pe bani europeni. Autostrada A8, abandonată de Ministerul Transporturilor Ionel Apostol, de la "Împreună pentru A8", vrea să vadă mai întâi contracte atribuite. Citește și: EXCLUSIV Secretarul general adjunct al ANAF, Ion Cupă, și soția, donații politice de 1,2 milioane de lei. Cupă e sprijinit de PSD, soția candidează din partea PMP la șefia CJ Mehedinți Dorin Dobrincu, de la "Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei", este convins că "s-au întins cu cheltuielile cât încape". Adrian Covăsnianu, de la "Moldova Vrea Autostradă", este singurul optimist că vor fi bani, deși recunoaște că întârzierea pe transonul ieșean înrăutățește lucrurile Continuarea, în Ziarul de Iași.

Grindeanu refuză ilegal numirea unui director de spital (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Grindeanu refuză ilegal numirea unui director

Grindeanu refuză ilegal numirea unui director. O situație nemaiîntâlnită în sistemul sanitar: un manager de spital așteaptă de luni bune să îi vină decizia de numire în funcție, după ce a câștigat concursul. Grindeanu refuză ilegal numirea unui director Este vorba despre Spitalul CF Iași, unde dr. Mihai Glod a câștigat concursul pentru funcția de manager în decembrie 2023. Citește și: Cele trei pensii de vis pe care le primește Toni Greblă, pesedistul pus de Ciolacu în fruntea AEP ca să hăituiască opoziția La concurs a mai concurat și dr. Cristina Mitrofan, care a rămas manager interimar până în prezent. Ba mai mult, sursele noastre au explicat că zilele acestea, la minister, se pregătește ordinul de ministru de prelungire a interimatului dr. Cristina Mitrofan pentru încă șase luni. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Localnic bătut de poliție fiindcă a sesizat transporturile ilegale de pietriș Foto: Bihoreanul
Eveniment

Localnic bătut poliție fiindcă a sesizat transporturile ilegale

Un localnic din Bihor a fost bătut, încătușat și amendat de poliție fiindcă a sesizat la 112 transporturile ilegale de pietriș, scrie, azi, Bihoreanul. Publicația prezintă fotografii care arată că aceste transporturi sunt escortate de polițiștii din comună. Citește și: Judecătoarea care i-a condamnat pe Lucian Duță, fostul șef al CNAS, pe Sorin Oprescu și pe Nelu Iordache, exclusă din magistratură a cincea oară. De alte patru ori și-a câștigat în instanță revenirea Cosmin Săteanu, cetățeanul bătut și încătușat de polițiști, a sesizat de mai multe ori primăria din Aușeu în legătură cu basculantele de 40 de tone care transportă pietriș, distrug drumul și afectează, prin trepidații, structura de rezistență a caselor. Săteanu are 50 de ani, a lucrat în SUA și s-a întors recent în România. El a renovat casa părintească din Cacuciu vechi și s-a stabilit aici. Localnic bătut de poliție fiindcă a sesizat transporturile ilegale de pietriș Locuința sa fiind direct afectată de balastierele supraîncărcate, s-a decis să apeleze la 112, la 22 februarie. „După doar o jumătate de oră s-a trezit cu un Logan de Poliţie în poartă, iar şeful de Post, agentul şef adjunct Florin Ianc, însoţit de încă un agent şi un elev de la şcoala pentru agenţi, l-a chemat afară (...) Spusele îi sunt confirmate de imaginile puse la dispoziţia BIHOREANULUI, care arată că poliţiştii nu au avut nici cea mai mică intenţie de a discuta cu reclamantul despre transporturile de balast, ci doar să-şi arate poziţia de forţă şi să-l pună la punct”, scrie Bihoreanul. O altă filmare, a unei camere de securitate, arată că polițiștii îl pun la pământ pe Săteanu, se suie cu picioarele pe el și ăl bat. Ulterior, l-au dus la poliție, l-au ținut încătușat și l-au amendat pentru că ar fi sunat nemotivat la 112. De la poliție, Săteanu a fost preluat cu ambulanța și dus la spitalul din Aleșd. „Săteanu a mers la Oradea, unde un legist a certificat că era plin de vânătăi pe spate şi pe umeri, necesitând 5 zile de îngrijiri medicale”, arată Bihoreanul Transporturile, escortate chiar de polițiști, IPJ Bihor îi protejează Poliția județeană s-a solidarizat cu subordonații ei. „În momentul în care poliţiştii i-au adus la cunoştinţă apelantului că sesizarea sa nu se confirmă, acesta a refuzat legitimarea în vederea prelucrării datelor pentru întocmirea fişei de intervenţie la eveniment, a devenit recalcitrant, a adresat cuvinte şi expresii jignitoare poliţiştilor, având o atitudine agresivă faţă de aceştia şi încercând să îi lovească", a susținut IPJ Bihor. Prin urmare, mai arată IPJ Bihor, „s-a impus imobilizarea acestuia, încătuşarea şi conducerea la sediul Postului de Poliţie, pentru luarea măsurilor legale". Foto: Bihoreanul „Basculantele supraîncărcate cu balast în Cacuciu Vechi sunt escortate adesea taman de șeful de Post din Aușeu, care anunță șoferii dacă sunt controale pe drumuri, spune victima polițistului. Omul l-a și înregistrat pe Florin Ianc cum o face pe antemergătorul cu «modestul» Audi Q5 personal”, mai relatează Bihoreanul.

Statul decontează chirie unui bugetar care câștigă 6.000 euro pe lună Foto: Facebook
Politică

Statul decontează chirie bugetar care câștigă 6.000 euro pe lună

Statul român decontează chirie de sute de euro pe lună unui bugetar care câștigă 6.000 de euro pe lună, tot de la stat: este vorba de Bogdan Mîndrescu, unul dintre cei mai controversați secretari de stat din ministerul Transporturilor. Citește și: Austria a fost ținută trei ani la poarta Schengen de către Germania, nemulțumită de frontierele șvaițer austriece. După negocieri dure, Viena a intrat în Schengen doar aerian, inițial Mîndrescu a terminat un liceu din Buzău, potrivit propriului CV. Ulterior a studiat Administrarea Afacerilor, la Universitatea București și a ajuns „consultant vânzări” la Bancpost. Însă, din 2013, a ajuns bugetar,prima sa slujbă la stat fiind de consilier al președintelui TVR, deși nu avea nici o legătură cu presa. Între 2017 și 2018 a fost directorul aeroporturilor București - Băneasa și Otopeni - dar a fost dat afară după ce s-au descoperit nereguli uriașe: printre altele, angajați care veneau la slujbă câteva minute sau probleme majore la pistele de pe Otopeni. Statul decontează chirie unui bugetar care câștigă 6.000 euro pe lună Însă, în 2022, Grindeanu l-a promovat pe Mîndrescu în funcția de secretar de stat și l-a umplut de sinecuri excelent plătite: membru în CA al RAR: 162.000 lei membru în CA Autoritatea Aeronautică Civilă: 93.000 lei secretar de stat Transporturi: 116.000 lei. Însă, pe lângă acești bani, în 2022 el a primit și 30.000 de lei pentru decontarea chiriei, adică 500 de euro pe lună. Acum circa o lună, site-ul Realitatea TV scria: „Cum și-a dat BONUS singur secretarul de stat din ministerul lui Grindeanu - La ce a recurs Bogdan Mîndrescu pentru 50.000 de euro (...) Practic, Mîndrescu și-a aprobat bonusul de 50.000 de euro de la RAR și tot el a semnat acordarea bonusului, iar Guvernul l-a aprobat, potrivit Realitatea PLUS. Bonus de 2.000 de euro pentru fiecare angajat și șefii vor primii de peste 30 de ori mai mult”.

Prima instituție de stat care s-a năpustit să-și ia iPhone 15, Autoritatea Aeronautică Civilă Foto: Facebook
Eveniment

Prima instituție stat care s-a năpustit să-și ia iPhone 15

Prima instituție de stat care s-a năpustit să-și ia iPhone 15 în ziua în care a apărut pe piață este în subordinea lui Grindeanu: Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC), regie aflată sub controlul ministerului Transporturilor. Citește și: Omul de afaceri Adrian Porumboiu către Dumitru Buzatu: „Ori dai spăgile, ori te ia DNA-ul” Prima instituție de stat care s-a năpustit să-și ia iPhone 15 La 22 septembrie - exact ziua în care iPhone 15, ultimul telefon Apple, a fost lansat pe piață - AAC a cumpărat de la o firmă din Alba Iulia, Contrade Group, șase telefoane iPhone 15. La acest pachet se adaugă și un Samsung Galaxy S23 Ulra, vârful de gamă al telefoanelor produse compania sud-coreeană. Un iPhone 15 a fost plătit cu 5.680 de lei, iar telefonul Samsung cu 4.990 de lei. În total, AAC a achitat 39.178 de lei. Foto: Banii noștri Informația a fost difuzată de pagina de Facebook „Banii noștri”, care a scris: „A apărut iPhone 15! Iar cei de la Autoritatea Aeronautica Civila Romana AACR abia au așteptat. 6 bucăți și-au tras la 512 GB, plus un Samsung Galaxy S23 Ultra. Oare câți angajați o avea aceasta instituție și care-o fi cel mai vechi telefon in ea? Sa crească taxele ca mai sunt o grămadă de alte instituții cărora le arde buza după asa ceva!” Contrade Group din Alba a avut anul trecut un singur angajat și pierderi de peste 15.000 de lei. Potrivit ultimelor date publicate pe site-ul AAC, directorii câștigau între 26.000 de lei și 33.000 de lei. Autoritatea Aeronautică Civilă este celbră prin salariile uriașe și angajările dubioase. Castigul mediu lunar pe salariat este de 15.412,46 lei lei/salariat, potrivit bugetului pe 2023. Citește și: Fiul lui Dumitru Buzatu compara familia sa cu Brătienii: „Sunt copilul părinților mei și eu sunt foarte mândru de acest lucru. Am văzut că toată lumea elogiază familia Brătianu” Penalul Marian Neacșu, vicepremier al guvernului Ciolacu, și-a plasat fratele, Mihai Neacșu, în consiliul de administrație al AAC

Un consilier al lui Grindeanu, 14.135 lei/lună, net Foto: Inquam/ Octav Ganea
Eveniment

Un consilier al lui Grindeanu, 14.135 lei/lună, net

Ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, critică sporurile excesive, dar subordonații săi au salarii uriașe. De exemplu, un consilier personal al lui Grindeanu are14.135 lei/lună, net, potrivit datelor de pe site-ul instituției. Citește și: Pensionar special din SRI, la bază „mecanic agricol”, pus de Grindeanu la conducerea inutilei societăți care administrează Palatul CFR. Societatea, zeci de angajați, sporuri peste sporuri „Chestia asta cu sporurile... Am văzut că e spor și de antenă, spor de stat prea mult pe scaun era la un moment dat. Eu cu lucrurile astea, ca principiu, nu sunt de acord. (...) Odată cu venirea - și trebuie să vină acea nouă lege a salarizării -, trebuie să se așeze pe o grilă corectă. Nu poți să stai și să ceri, de exemplu, spor de căldură dacă ești fochist, asta este fișa postului. Sunt tot felul de sporuri, nu atât în ministere, cât și pe la companii și la instituțiile din subordinea ministerului. Sunt un susținător al eliminării”, a spus Grindeanu, azi. Un consilier al lui Grindeanu, 14.135 lei/lună, net Însă angajații săi primesc aceste sporuri, deși el ar putea să le taie, în calitate de ministru. De exemplu, toți cei peste 600 de angajați ai ministerului Transporturilor luau, potrivit datelor din martie 2023, spor de condiții vătămătoare, deși lucrează într-o zonă centrală a Capitalei și nu este clar care sunt aceste condiții vătămătoare. Acest spor poate ajunge la 2.523 de lei pentru un director de minister. 13 persoane din minister au spor de doctorat. Tot personalul are indemnizație de hrană, de 347 de lei pe lună. În plus, angajații de la direcțiile de programe europene de transport și de la „organismul intermediar transport” au spor similar cu funcționarii ministerului Fondurilor Europene care gestionează proiecte UE. Astfel, la Direcția Generală Programe Europene de Transport salariile directorilor, managerilor și șefilor de birou sunt între circa 11.000 și 12.000 lei/lună, net. Însă, în iulie, un consilier de la direcția asistență tehnică a câștigat peste 24.000 lei, net. Numeroase direcții au directori și „manageri” cu salarii nete lunare peste 10.000 de lei. Citește și: Bihor, Satu Mare, Timiș și Cluj, județele unde nici o școală nu mai are toaleta în curte. În Vaslui sunt peste o sută, datele din toată țara – contradictorii Ministerul are opt șoferi care, în iulie, au primit peste 3.000 lei, net.

PSD oferă PNL-ului ce nu-i aparține, adică un minister al UDMR Foto: Inquam/ George Calin
Politică

PSD oferă PNL-ului ce nu-i aparține, minister al UDMR

Negocieri pentru guvernul Ciolacu: discuțiile sunt blocate, întrucât PSD nu vrea să cedeze Transporturile și oferă PNL-ului, la schimb, ce nu-i aparține, un minister al UDMR. Potrivit unor surse politice, la negocierile care se desfășoară în prezent, președintele PSD, Marcel Ciolacu, nu vrea să renunțe sub nici o formă la ministerul Transporturilor, condus acum de prietenul său, Sorin Grindeanu, deși protocolul prevede ca, la „rotativă”, social-democrații să renunțe la acest portofoliu și să preia MIPE. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online În consecință, negociatorii PSD le-ar fi transmis liberalilor ca, în schimbul Transporturilor, PNL să păstreze ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene și să preia, suplimentar, un portofoliu ocupat acum de UDMR. PSD oferă PNL-ului ce nu-i aparține, adică un minister al UDMR Protocolul prevede însă ca, în momentul în care PSD preia conducerea Guvernului, Transporturile să revină PNL, iar social-democrații să preia Investițiile și Proiectele Europene (MIPE), conduse acum de Marcel Boloș. De mai multe luni, PSD a anunțat că ar prefera ca acest schimb să nu se producă. „Voi insista să îl păstrez pe Sorin Grindeanu", a spus Ciolacu, la 11 mai. Un lider PNL, Adrian Cozma, a arătat, acum câteva zile, că, dacă PSD vrea să păstreze transporturile, trebuie să ofere două ministere la schimb. „PSD ne încălzeşte, ne pregăteşte de o vreme să ne spună cât de performant e domnul Grindeanu la Transporturi. O fi, nu e vorba de asta, important este că PNL-ului îi revine acest portofoliu şi aceasta a fost înţelegerea (...) Noi suntem în acest cadru în care PNL trebuie să îi revină aceste ministere. Orice cedare a unui minister, trebuie să primim dublu înapoi. Dacă cedăm un minister, va trebui să luăm două în schimb, deci este foarte simplu”, a arătat Adrian Cozma. PSD vrea, acum, să ofere o compensație PNL, însă sub forma unui minister ocupat în prezent de UDMR. Formațiunea condusă de Kelemen Hunor are Mediul, Dezvoltarea Regională și Sportul, dar acest din urmă minister ar putea fi comasat cu cel al Familiei, condus de Gabriela Firea. Citește și: Greva profesorilor pe rețelele sociale: de la „Țara te vrea prost” și „Tăiați pensiile speciale!” la „Sistem învechit” și „Creșteri salariale doar pe baza performanțelor” Potrivit protocolului, schimbarea de guvern ar urma să se producă la 25 mai.

Propaganda lui Grindeanu s-a scufundat Foto: Facebook Sorin Grindeanu
Politică

Propaganda lui Grindeanu s-a scufundat

Propaganda lui Grindeanu s-a dezumflat: măsurătorile pe Bâstroe încep abia pe 15 martie, deși ministrul PSD al Transporturilor scria pe Facebook, la 23 februarie, că este pregătit să înceapă verificările. „Noi suntem pregătiți! Trei nave ale AFDJ Galați- dotate cu echipamente pentru măsurarea adâncimii canalelor navigabile- așteaptă acceptul pentru a face măsurători pe Canalul Bâstroe”, susținea Grindeanu - acesta fiind, de altfel, demnitarul care a declanșat scandalul Bâstroe. Propaganda lui Grindeanu s-a scufundat „Astăzi, 3 martie 2023, a avut loc o întâlnire tehnică, în format videoconferinţă, la nivel de experţi între partea română şi cea ucraineană. Întâlnirea a fost coordonată la nivel de secretari de stat ai ambelor părţi. Participanţii au convenit ca partea română să înceapă măsurătorile pe braţul Chilia şi canalul Bâstroe din data de 15 martie 2023”, a transmis, vineri, Ministerul Transporturilor, citat de news.ro. Potrivit unor surse PSD, data de 15 martie a fost cerută chiar de partea română. Romeo Soare, de la Administrația Fluvială a Dunării de Jos, a recunoscut, la discuțiile de azi cu partea ucraineană, că aceasta a fost de la bun început data propusă de autoritățile române. Declarația lui Soare contravine flagrant postării de pe Facebook a ministrului Grindeanu. Experții se vor întâlni luni, 6 martie 2023 pentru a stabili detaliile planului de efectuare a măsurătorilor pe Braţul Chilia şi pe Canalul Bâstroe, acestea fiind estimate să dureze 10 zile. „Cele două părţi au convenit că este cea mai bună soluţie care să clarifice informaţiile contradictorii pe tema dragării Canalului Bâstroe şi a Braţului Chilia”, a mai transmis, azi, ministerul Transporturilor. Potrivit documentului, partea română şi-a arătat disponibilitatea ca la aceste măsurători să fie prezenţi şi specialişti din Ucraina, dar şi ai unor instituţii terţe. Citește și: Iohannis despre Bâstroe: „Ministerul Transporturilor știe despre lucrări din octombrie”. Plus: „Ucrainenii nu au nevoie să fie certați, au nevoie de sprijin” De asemenea, ministerul anunţă că Ucraina va asigura securitatea navelor şi personalului românesc, pe toată perioada activităţilor de măsurare.

Avalanșă de majorări salariale pentru funcționarii din ministere Foto: Facebook
Politică

Avalanșă majorări salariale funcționarii din ministere

Deputații au votat o avalanșă de majorări salariale pentru funcționarii din ministere, anunță mai mulți deputați USR. Majorările, până în 25%, au fost propuse fără nici un studiu de impact sau vreo fundamentare, a arătat deputata Oana Țoiu. „Astăzi, acum, în plenul Camerei Deputaților, fără fișă de impact financiar, fără consultare publică și fără să respecte legea salarizării unitare PSD și PNL propun măriri în amendamente noi fără număr”, afirmă Țoiu. Ulterior, aceste amendamente au fost votate. Mai mulți deputați USR, printre care Cristina Prună și Claudiu Năsui, au protestat față de acest vot. „Avem o inflație imensă acum fiindcă am avut cheltuieli publice enorme și nesustenabile, iar acum coaliția de guvernare continuă să arunce gaz pe foc cu noi creșteri de salarii din pix”, a afirmat Năsui. Avalanșă de majorări salariale pentru funcționarii din ministere Iată propunerile adoptate, potrivit deputatei USR Țoiu: Până în 25% pentru personalul din cadrul aparatului propriu al Ministerului Sănătății15% pentru funcționarii publici din cadrul aparatului Ministerului Culturii, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Motivare: „complexitatea muncii”15% pentru personalul contractual din cadrul aparatului Ministerului Culturii, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii15% pentru funcționarii publici din serviciile publice deconcentrate ale instituțiilor din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Culturii, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii15% pentru personalul contractual din serviciile publice deconcentrate ale instituțiilor din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Culturii, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii50% pentru personalul din instituţiile şi/sau autorităţile publice nominalizat în echipele de proiecte finanţate din fonduri externe rambursabile15% pentru personalul din Ministerul Antreprenoriatului și Turismului și din Ministerul Sportului Țoiu susține că, de la începutul guvernării PSD-PNL-UDMR, numărul angajaților din „aparatul central” a crescut cu 14.800. Citește și: George Simion a cerut să meargă în SUA, ca să aniverseze parteneriatul strategic alături de Laura Vicol și alți deputați. A fost refuzat: un bilet de avion costă 7.000 de euro

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră