vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 04 decembrie 2025

Unul din cele mai jalnice aeroporturi din Europa, Otopeni, crește indemnizțiile administratorilor neexecutivi - presă

Unul din cele mai jalnice aeroporturi din Europa, Otopeni, crește indemnizțiile administratorilor Foto: TVR Info
Unul din cele mai jalnice aeroporturi din Europa, Otopeni, crește indemnizțiile administratorilor Foto: TVR Info

Unul din cele mai jalnice aeroporturi din Europa, Otopeni, crește masiv indemnizțiile administratorilor neexecutivi, arată Buletin de București. Potrivit acestui site, Adunarea Generală a Acționarilor de la Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a votat „o indemnizație brută de 46.560 de lei pentru membrii neexecutivi, ceea ce se traduce printr-un venit net de aproximativ 27.200 de lei lunar”.

Citește și: Averea făcută de Ciolacu și amicii săi politici cu ajutorul statului - arată Mihai Răzvan Moraru, candidat la președinția CJ Buzău

Compania aeroporturi București gestionează cele două Aeroporturi ale capitalei - Aeroportul Internațional București Otopeni - Henri Coandă și Aeroportul Internațional București Băneasa - Aurel Vlaicu.

Teologul Bogdan Mîndrescu, originar din Buzău, fieful lui Cioalcu, secretar de stat la Transporturi și ex-consultant al unei firme chinezești de stat, aflată pe lista neagră a SUA, este din septembrie 2025 șef peste Otopeni cu susținerea ministrului PSD. Mandatul său va fi de patru ani. Oficial, Mîndrescu ar fi câștigat un concurs. 

În ianuarie 2022, jurnalistul Petru Zoltan a scris, pentru Newsweek Romania, că Mîndrescu a fost consultant în România pentru compania Inspur Shandong Group din China, controlată de Partidul Comunist Chinez. În timp ce acorda consultanță companiei din China, Bogdan Mîndrescu era șeful de cabinet a lui Răzvan Cuc, în mandatul acestuia de secretar de stat la Transporturi.

Unul din cele mai jalnice aeroporturi din Europa, Otopeni, crește indemnizțiile administratorilor

În iulie 2024 un membru al CA încasa un brut de 12.656 de lei, arată Buletin de București, deci indemnizația s-a majorat de aproape patru ori pentru niște administratori care participă la circa o ședință pe lună. 

Măsura a fost luată cu votul în AGA ai reprezentanților ministerului Transporturilor, în timp ce Fondul Proprietatea s-a opus. 

În plus, AGA CNAB a blocat listarea la Bursă. O astrfel de listare ar fi presupus transparentizarea datelor financiare ale companiei și selectarea unei conduceri profesioniste, nu numite pe criterii politice. 

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră