vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: indemnizații

9 articole
Eveniment

Unul din cele mai jalnice aeroporturi din Europa, Otopeni, crește indemnizțiile administratorilor

Unul din cele mai jalnice aeroporturi din Europa, Otopeni, crește masiv indemnizțiile administratorilor neexecutivi, arată Buletin de București. Potrivit acestui site, Adunarea Generală a Acționarilor de la Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a votat „o indemnizație brută de 46.560 de lei pentru membrii neexecutivi, ceea ce se traduce printr-un venit net de aproximativ 27.200 de lei lunar”. Citește și: Averea făcută de Ciolacu și amicii săi politici cu ajutorul statului - arată Mihai Răzvan Moraru, candidat la președinția CJ Buzău Compania aeroporturi București gestionează cele două Aeroporturi ale capitalei - Aeroportul Internațional București Otopeni - Henri Coandă și Aeroportul Internațional București Băneasa - Aurel Vlaicu. Teologul Bogdan Mîndrescu, originar din Buzău, fieful lui Cioalcu, secretar de stat la Transporturi și ex-consultant al unei firme chinezești de stat, aflată pe lista neagră a SUA, este din septembrie 2025 șef peste Otopeni cu susținerea ministrului PSD. Mandatul său va fi de patru ani. Oficial, Mîndrescu ar fi câștigat un concurs.  În ianuarie 2022, jurnalistul Petru Zoltan a scris, pentru Newsweek Romania, că Mîndrescu a fost consultant în România pentru compania Inspur Shandong Group din China, controlată de Partidul Comunist Chinez. În timp ce acorda consultanță companiei din China, Bogdan Mîndrescu era șeful de cabinet a lui Răzvan Cuc, în mandatul acestuia de secretar de stat la Transporturi. Unul din cele mai jalnice aeroporturi din Europa, Otopeni, crește indemnizțiile administratorilor În iulie 2024 un membru al CA încasa un brut de 12.656 de lei, arată Buletin de București, deci indemnizația s-a majorat de aproape patru ori pentru niște administratori care participă la circa o ședință pe lună.  Măsura a fost luată cu votul în AGA ai reprezentanților ministerului Transporturilor, în timp ce Fondul Proprietatea s-a opus.  În plus, AGA CNAB a blocat listarea la Bursă. O astrfel de listare ar fi presupus transparentizarea datelor financiare ale companiei și selectarea unei conduceri profesioniste, nu numite pe criterii politice. 

Unul din cele mai jalnice aeroporturi din Europa, Otopeni, crește indemnizțiile administratorilor Foto: TVR Info
Bolojan, atacuri în serie la modul în care Grindeanu a gestionat Transporturile Foto: Inquam/Octav Ganea
Politică

Bolojan, atacuri la Grindeanu: PNRR, supracontractat, șefi de aeroporturi cu indemnizații uriașe

Premierul PNL Ilie Bolojan a lansat, duminică seara, atacuri în serie la modul în care Sorin Grindeanu a gestionat portofoliul Transporturilor: PNRR a fost supracontractat de aproape patru ori, iar indemnizațiile unor șefi de aeroporturi sau de la Romatsa au „explodat”. Citește și: VIDEO Lupte de stradă foarte violente la Moscova, rușii sunt îngroziți de agresori Bolojan nu a pomenit numele lui Grindeanu, dar toate faptele prezentate de el s-au petrecut în mandatul actualului președinte PSD. Bolojan, atacuri în serie la modul în care Grindeanu a gestionat Transporturile „Am stabilit creşterile de venituri, trebuie să scădem cheltuielile şi să ne eşalonăm investiţiile pentru că am supracontractat investiţiile. La transporturi, am avut 5,5 miliarde de euro bani europeni și am semnat contracte pe PNRR de 19,5 miliarde”, a arătat premierul.  Pe de altă parte, el a arătat că „au explodat indemnizaţiile conducerii” la o serie de structuri din subordinea ministerului Transporturilor. „M-am uitat chiar astăzi şi ieri la indemnizaţiile unor directori de companii, pentru că ce-am făcut? După ce a apărut această lege, care se referă, e adevărat, la viitor, din acest pachet, am mai avut o pârghie să-i intreb de sănătate pe directori, trebuie să le aprobăm bugetele. Şi m-am uitat la trei companii, de exemplu, din zona de transporturi, la Aeroportul Kogălniceanu, la Aeroportul Otopeni şi cred că la Romasta. Au explodat indemnizaţiile conducerii. Sunt nişte sume destul de robuste şi le-au crescut cu 40-50%. Dar nu e o problemă că aceste date vor fi făcute publice. Credeţi că şi le-au redus? Nu, preferă să stea la limită până nu le mai poţi bloca bugetele, nu-i interesează asta, în loc să revină la nişte valori de indemnizaţii decente”, a spus Bolojan. Ce indemnizații sunt la companiile criticate de Bolojan Ce indemnizații au șefii celor două companii care gestionează aeroporturi, plus regia Romatsa, care controlează traficul aerian: Aeroportul Kogălniceanu: doi directori au peste 69.000 de lei, brut, lunar, membrii CA/CS - 23.280 de lei. Aeroportul este pe locul IV de la coada clasamentului traficului aerian pe aeroporturile românești. În august a avut doar 12.782 de pasageri, adică puțin peste 400 pe zi. Directorul aeroportului, Artagea Bogdan, ar fi absolvit o obscura Academie de Management, la circa 26 de ani. El este și licențiat în Teologie la Universitatea Ovidius din Constanța. Constanța Financiară scria, în ianuarie 2025: „Indemnizațiile membrilor Consiliului de Administrație (CA) au fost triplate printr-o procedură rapidă, desfășurată în doar câteva zile, chiar în perioada sărbătorilor de iarnă. Astfel, remunerațiile administratorilor au crescut de la 7.498 lei la 23.280 lei brut pe lună”.  La compania Aeroporturi București, care administrează Otopeni și Băneasa, toți membrii conducerii - directori, membri CA/CS - au o indemnizație brută lunară de peste 69.700 de lei. Între ei se află și legendara sinecuristă Georgeta Bumbac, susținută de PSD Constanța. Aceste indemnizații au fost majorate de cinci ori în mai 2025, când Grindeanu era încă ministru.  Romatsa: potrivit datelor AMEPIP, indemnizațiile membrilor CA-ului sunt ușor peste 70.000 de lei, brut, lunar, unul din directori încasează „63.900+63.900” lei, brut, lunar, iar altul „71.000+71.000”. Ambii au și o indemnizație variabilă anuală de 62.560 de lei.  „Şi dacă legea nu-i mai poate forţa, poate bunul simţ i-ar putea forţa sau ministerul să pună o presiune pe ei, pentru că efectiv îi sfidează pe oameni”, a afirmat Bolojan, fără să mai precizeze că este vorba de ministerul Transporturilor.

Obscura companie de stat cu șase angajați și patru șefi bine plătiți, deși are pierderi Foto: Facebook
Politică

Obscura companie de stat cu șase angajați și patru șefi bine plătiți, deși are pierderi

Obscura companie de stat cu șase angajați și patru șefi bine plătiți, deși are pierderi: Eurotest SA, structură controlată de statul român prin Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului. Oficial, Eurotest. Citește și: Pesediștii din CJ Maramureș vor să o facă pe mama primarului penal Cherecheș cetățean de onoare. Primarul Cherecheș a fost membru PSD Obscura companie de stat cu șase angajați și patru șefi Oficial, potrivit informațiilor de pe site-ul companiei, aceasta este specializată în furnizarea de servicii pentru obiectivele industriale cu risc ridicat în special centrale nucleare, dar şi chimie, petrochimie, aeronautică, sistemul feroviar. În anul fiscal 2024, Eurotest avea șase angajați. Însă, potrivit datelor de pe site-ul Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP), în august 2025, societatea avea trei membri în consiliul de administrație și un director bine plătit. Cei trei membri ai CA au o imdemnizație fixă de doar 2.769 de lei, dar și una variabilă, de 33.228 de lei, brut, anual.  Directorul companiei, Ionescu Dumitru Viorel, care a absolvit o facultate a Politehnicii București în nouă ani (1991-2000) și apoi a făcut Dreptul la Spiru Haret, are o indemnizație fixă lunară de 18.700 de lei, brut, și 224.400 lei - indemnizație variabilă, brut, anual.  Compania a avut pierderi de 426.000 de lei în 2024. Datoriile sunt de circa 214.000 lei. Din 2022, compania este pe pierdere.  Președinte la Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului este Daniel geantă, care în 2016 era membru PSD, racolat din PDL. 

Aeroportul Arad are câteva zeci de pasageri lunar, dar directorul și membrii CA iau mii de lei/lună Foto: Facebook
Eveniment

Aeroportul Arad are câteva zeci de pasageri lunar, dar directorul și membrii CA iau mii de lei/lună

Aeroportul Arad are câteva zeci de pasageri lunar, dar directorul și membrii CA iau mii de lei/lună. La aeroport lucrează 57 de persoane, mai mult decât pasagerii care-l tranzitează lunar. Citește și: Primul baron PNL care îi face scandal lui Bolojan: primarul Slatinei, supărat că se taie sporurile. De Mezzo ar pierde peste 2.000 de lei Aeroportul Arad are zeci de pasageri lunar, dar directorul și membrii CA iau mii de lei/lună În acest an, traficul de pasageri pe acest aeroport a fost un pic mai mare decât cel de pe aeroportul Tulcea, unde guvernarea PSD a investit zeci de milioane de euro: ianuarie 2025: opt pasageri la Arad, cinci la Tulcea februarie 2025: 15 Arad, șase la Tulcea martie 2025: zece Arad, zero la Tulcea aprilie 2025: patru la Arad, 17 la Tulcea mai 2025: 42 la Arad, 19 la Tulcea Datele apar pe site-ul Asociației Aeroporturilor București. Practic, în primele patru luni, au fost mai mulți pasageri decât angajați.  Cu toate acestea, directorul aeroportului, Ovidiu Moșneag, care a absolvit o facultate la 11 ani de la terminarea liceului, are un salariu brut de 16.320 de lei. Printre alte drepturi, el poate folosi mașinile aeroportului - contractul nu precizează în ce scop.  În plus, la început de iulie, membrii Consiliului de Administrație de la Aeroportul Internațional și-au mărit indemnizațiile de la 4.050 de lei la 6.830 de lei. Propunerea a fost făcută de președintele Consiliului de Administrație, Dan Florin Buda, cel care este administrator public la Consiliul Județean, instituție in subordinea căreia află aeroportul. Însă AMEPIP a respins propunerea, așa că ea nu va fi aplicată. 

Companiile falite din transporturile feroviare plătesc sume enorme către CA-uri Foto: Facebook
Eveniment

Companiile falite din transporturile feroviare și căpușele lor de stat, sume enorme către CA-uri

Companiile falite din transporturile feroviare și căpușele lor de stat plătesc sume enorme către CA-uri, arată o analiză a site-ului Club Feroviar. Potrivit acestei analize, membrii consiliilor de administrație de la companiile feroviare de stat primesc, în total, indemnizații în valoare de 1,7 milioane de euro anual. Citește și: Șeful Regiei Protocolului de Stat, criticat de Bolojan, indemnizații astronomice în 2025 Corpul de control al primului-ministru a anunțat recent controale la CFR SA și CFR Marfă. Corpul de control va verifica, printre altele, „Respectarea prevederilor legale privind regulile de guvernanță corporativă” și „Gestiunea strategiei de resurse umane, evoluția numărului de angajați prin prisma criteriilor legale în acest sens și modul de organizare a concursurilor de angajare, inclusiv pentru funcțiile de conducere”.  Companiile falite din transporturile feroviare, sume enorme către CA-uri De exemplu, inutila structură denumită Societatea Comercială Grup Exploatare și Întreținere Palat C.F.R. - unde în consiliul de administrație se află fostul jurnalist Nelu Barbu, fost purtător de cuvânt în guvernul Dăncilă, acum angajat la PSD - membrii CA-ului au consumat, în 2024, 235.000 de lei.   La CFR SA, cheltuielile cu membrii CA-ului vor fi, în 2025, de peste două milioane de lei.  La Societatea Tipografică Filaret - altă companie care nu ar avea ce căuta la Transporturi - CA-ul va consuma 355.000 lei. La Informatică Feroviară, CA-ul are un buget de cheltuieli de aproape 1,9 milioane de lei.  Unele din companiile din subordinea Transporturilor sunt în faliment și nu oferă informații despre consiliul de administrație. 

Indemnizațiile șefilor Autorității Aeronautice Civile cresc cu nerușinare Foto: Facebook
Eveniment

Indemnizațiile șefilor Autorității Aeronautice Civile cresc cu nerușinare în 2025

Indemnizațiile șefilor Autorității Aeronautice Civile (AAC) cresc cu nerușinare în 2025: majorate de 3-5 ori în doi ani, mai mult ale consiliu de administrație, ceva mai puțin ale directorilor.  Citește și: Polițistul-influencer Godină, alături de Marian Enache și CCR: nu mai vrea să-și publice averea. „Ceva intim”, susține el În nota de fundamentare la bugetul pe 2025 a acestei regii subordonate ministerului Transporturilor nu există nici o explicație pentru creșterea masivă a cheltuielilor cu consiliul de administrație și directorii. Indemnizațiile șefilor Autorității Aeronautice Civile cresc cu nerușinare În 2025, numărul angajaților AAC crește de la 200 la 220. Rezultatul brut, profitul companiei, este programat în anul 2025 la valoarea de 6.360,35 mii lei, cu 36,61% față de nivelul preliminat la sfârșitul anului 2024. Ministerul este condus de pesedistul Sorin Grindeanu. Consiliul de administrație a fost numit politic, în 2022, de Grindeanu. Cum au evoluat cheltuielile regiei pentru consiliul de administrație: în 2023 a avut alocată suma de 1,18 milioane de lei 2024: 2,27 milioane lei 2025: 6,3 milioane de lei! Față de 2023, creșterea este de peste aproape șase ori, iar față de 2024 aproape triplă. Cum au evoluat cheltuielile pentru directorii Autorității Aeronautice Civile: 2023: 560.000 lei 2024: 1,12 milioane de lei 2025: puțin sub 1,95 milioane de lei Practic, salariile directorilor au crescut de mai mult de trei ori.  În schimb, salariile angajaților AAC vor crește în 2025, față de 2024, cu 12,83%. 

Indemnizațiile pentru luptătorii Revoluției din 1989 (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Eveniment

Indemnizațiile pentru luptătorii Revoluției din 1989

Indemnizațiile pentru luptătorii Revoluției din 1989. Un număr de 412.536 de persoane primeau, în decembrie 2024, pensii și indemnizații prevăzute de legi speciale, conform datelor Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP). Pentru cei care au participat la Revoluție, indemnizația este de aproximativ două mii de lei. Pensii și indemnizații speciale în 2024 Cel mai mare număr de beneficiari, 191.037 persoane, primeau indemnizații conform D.L. nr. 118/1990, care reglementează drepturile persoanelor persecutate din motive politice sau deportate. Citește și: Bolojan susține că este nevoie disperată de eliminarea risipei bugetare: Riscăm să intrăm în incapacitate de plată Indemnizația medie pentru acest grup era de 1.529 lei. Un număr de 14.242 de persoane primeau indemnizații în baza legilor pentru veteranii de război, invalizii și văduvele de război. Suma medie acordată era de 930 lei. Indemnizații pentru cei afectați de regimul comunist Conform Legii nr. 189/2000, există 64.062 de persoane care beneficiază de drepturi pentru persecuții politice sau deportări. Pentru aceștia, suma medie este de 868 lei per beneficiar. Persoanele din Serviciul Muncii (1950-1961) Pentru cei care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcției Generale a Serviciului Muncii, în perioada 1950-1961, existau 42.225 beneficiari. Fiecare primește în medie doar 81 lei. Indemnizațiile pentru luptătorii Revoluției din 1989 Există un număr de 12.625 de beneficiari ai Legii nr. 341/2004, care recunoaște meritele eroilor și luptătorilor din Revoluția Română. Aceștia primesc o indemnizație medie de 2.170 lei. Indemnizații pentru artiști și membri ai uniunilor de creație 550 de artiști beneficiau de indemnizații conform Legii 109/2005, cu o medie de 345 lei. 13.926 membri ai uniunilor de creație, conform Legii 8/2006, primeau o indemnizație medie de 1.917 lei. Soții supraviețuitori: Cele mai mici sume Conform Legii nr. 578/2004, există 73.869 de soți supraviețuitori. Aceștia beneficiază de o indemnizație medie de doar 128 lei. Indemnizații pentru categoriile sociale În decembrie 2024, pensiile și indemnizațiile speciale acoperă un spectru larg de categorii sociale, de la victime ale regimului comunist și veterani de război, până la artiști și luptători din Revoluția Română. Sumele variază semnificativ, reflectând importanța diferitelor legi în stabilirea indemnizațiilor.

Numărul pensiilor mici este în creștere (sursa: Facebook/Ministerul Muncii și Solidarității Sociale)
Economie

Numărul pensiilor mici este în creștere

Numărul pensiilor mici este în creștere. În decembrie 2024, numărul total al beneficiarilor de indemnizație socială pentru pensionari a ajuns la 923.766 persoane, cu 3.860 mai mult față de luna precedentă, conform datelor CNPP. Din acest total, 834.665 erau pensionari din sistemul public, iar 89.101 proveneau din fostul sistem de pensii al agricultorilor. Numărul pensiilor mici este în creștere Conform CNPP, indemnizația socială pentru pensionari este acordată beneficiarilor sistemului public de pensii ale căror venituri totale (din pensii și alte indemnizații) sunt sub 1.281 de lei. Citește și: „Dacă faci venituri din activități independente sau drepturi de autor, plătești mai mult decât ca salariat”, spune antreprenorul Cătălin Teniță Această măsură este reglementată prin Legea nr. 196/2009, cu modificările și completările ulterioare. Pentru pensionarii din sistemul public, valoarea medie a indemnizației suportate de la bugetul de stat a fost de 528 de lei. Cele mai mari indemnizații medii au fost înregistrate în județele Maramureș (613 lei), Hunedoara (598 lei), Cluj (596 lei), Bistrița-Năsăud (591 lei). Bucureștiul și Suceava, cele mai multe cazuri Cei mai mulți beneficiari ai indemnizației sociale se aflau în București (39.043 persoane). Capitala este urmată de județele: Suceava (35.017), Iași (31.002), Dolj (29.818), Prahova (27.444) și Bacău (27.000) Indemnizațiile pentru pensionarii agricultori Pensionarii agricultori au primit, în medie, o indemnizație socială de 342 de lei, suportată din bugetul de stat. Cele mai mari valori au fost înregistrate în: Ilfov – 483 lei, Gorj – 443 lei, Hunedoara – 424 lei. În sectorul 2 al Capitalei, indemnizația e de 438 lei Iași, județul cu cei mai mulți beneficiari agricultori Numărul cel mai mare de pensionari agricultori care au primit indemnizația socială s-a înregistrat în Iași – 6.242 persoane. Urmează Botoșani – 5.866, Dolj – 5.706, Olt – 5.177, Teleorman – 5.133

Indemnizații de handicap plătite unor decedați (sursa: Facebook/Primăria Municipiului Braşov)
Eveniment

Indemnizații de handicap plătite unor decedați

Aproape 130.000 de lei au plecat din bugetul Primăriei Brașov, via Direcția de Asistență Socială: indemnizații de handicap plătite unor decedați. Indemnizații de handicap plătite unor decedați Potrivit Curții de Conturi, "Cauza abaterii o constituie nesolicitarea (...) bazei de date cu persoanele din municipiul Brașov decedate, precum și nerespectarea procedurii operaționale PO 26-5 prin neverificarea listei cu persoanele decedate primită de la SPCLEP Brașov", arată publicația locală mytex.ro. Citește și: După ce Ciolacu și-a abandonat soția în covrigăria din Buzău ca unică asociată, firmei i-au crescut datoriile până la 354.000 de lei. Profitul, modest: 19.000 de lei Raportul Curții de Conturi se referă la primii doi ani de mandat ai primarului Allen Coliban (2000-2022). Coliban este în război cu Curtea de Conturi, cu care s-a luptat în instanță, dar fără succes. Potrivit unui raport de audit realizat de Curtea de Conturi la Primăria Brașov în 2021, erau o serie de probleme legate de finanțarea FC Brașov Steagul Renaște, echipă care activa atunci în Liga 2. Primarul Allen Coliban a contestat măsurile impuse de auditorii Camerei de Conturi, care au obligat Primăria Braşov să calculeze prejudiciile din acordarea nelegală a milioane de lei din banii publici către FC Brașov Steagul Renaște. Printre altele, Curtea de Conturi solicita municipalităţii braşovene să stabilească şi să recupereze prejudiciul de la Asociaţia Clubul Sportiv Fotbal Club Braşov – Steagul Renaşte, club sportiv care beneficiase de la bugetul local în momentul controlului Curții de Conturi de suma de 3, 5 milioane de lei. În luna aprilie a acestui an, Tribunalul Braşov a respins acțiunea formulată de municipalitate prin primarul Coliban. Coliban nu s-a lăsat și a făcut recurs, dar Curtea de Apel Brașov a respins cererea, a arătat Monitorul Expres.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră