sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: valea oltului

8 articole
Eveniment

Circulația pe Valea Oltului se reia

Circulația pe Valea Oltului se reia. Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu a anunţat, miercuri, că va fi redeschisă circulaţia pe drumul naţional DN 7 - Valea Oltului din această seară, de la ora 20,00, cu două zile mai devreme faţă de termenul iniţial. Circulația pe Valea Oltului se reia "Aş vrea să anunţ, am primit de dimineaţă înştiinţare din partea companiei turce că termenul de 9 august, adică peste două zile când trebuia să fie dată în circulaţie Valea Oltului, redeschisă pe perioada zilei, se devansează. Din această seară, lucrările s-au terminat, din această seară de la ora 20,00 va fi dată în circulaţie cu două zile mai repede, aşa că ţin să mulţumesc în primul rând suportului avut de la Guvern", a declarat ministrul Grindeanu, aflat într-o vizită de lucru pe şantierul Autostrăzii A7, lotul Buzău - Focşani. Sorin Grindeanu a precizat că mulţumeşte pentru sprijinul de care s-a bucurat din partea Guvernului şi românilor care au înţeles necesitatea lucrărilor demarate în ultima perioadă pe tronsonul de drum. "Dacă nu aveam suportul primului ministru, era foarte greu să fac faţă la tot felul de deştepţi care în această perioadă încercau să ne explice cum se pot face altcumva lucrurile. Am mers mai departe, mulţumesc românilor că au trecut peste această lună care nu a fost simplă şi au înţeles că scopul este bun şi acela de a construi autostrăzi. Nu pot să închei fără să spun că sunt mulţumit de cum au lucrat cei de pe Valea Oltului, au făcut treabă bună, era esenţial să menţină un ritm ridicat astfel încât să scurtăm cât putem de mult această perioadă", a subliniat Sorin Grindeanu.

Circulația pe Valea Oltului se reia sursa: Facebook/Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere)
Șoferii blocați în Valea Oltului, șocați de ritmul bleg al lucrărilor Foto: captură video
Eveniment

Șoferii blocați în Valea Oltului, șocați de ritmul bleg al lucrărilor

Șoferii de TIR blocați la intrarea în Valea Oltului sunt șocați de ritmul bleg al lucrărilor de defrișare: “Hai să vezi ce lucrează, că de asta mă enervez: Două rabe și un escavator!“, a spus unul dintre ei, citat de Turnul Sfatului. De altfel, imaginile postate chiar de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) confirmă aceste remarci. Citește și: De ce Sorin Grindeanu este direct responsabil de dezastrul din Transporturi: de la haosul de pe Otopeni și de la Tarom, la CFR-ul falit și închiderea haotică a Văii Oltului În multiplele filmări postate de CNAIR pe Facebook nu se pot vedea mai mult de 2-3 utilaje care lucrează pe acest șantier. Șoferii blocați în Valea Oltului, șocați de ritmul bleg al lucrărilor “Ăla e ministru al transporturilor? Păi noi suntem transporturile, uită-te aici, ajută-ne pe noi! Hai să vezi ce lucrează, că de asta mă enervez: Două rabe și un escavator! Cum e, mă, posibil, să închizi Valea Oltului și tu să ieși pe șantier cu o mână a mașini?!”, a spus Alin P., unul dintre șoferii nemulțumiți, citat de Turnul Sfatului. ”Acolo trebuia să fie furnicar de muncitori, să lucreze din toate părțile, oriunde în Europa așa ar fi fost”, arătat un alt șofer, citat tot de această publicație din Sibiu. “La începutul celei de-a doua zile a lucrărilor de defrișare a versantului aflat în zona de protecție a DN7 de pe Valea Oltului, antreprenorul este mobilizat în teren cu 8 excavatoare, 1 autogreder, 2 încărcătoare frontale, 3 buldoexcavatoare, 8 autobasculante și 3 echipe specializate în tăierea masei lemnoase de pe versant“, a susținut, pe Facebook, CNAIR. Un șofer care transporta legume din Olt spunea că ar pierde un sfert din profit dacă ar folosi variantele ocolitoare, așa că preferă să circule noaptea pe Valea Oltului. Între timp, pe Valea Prahovei, ambuteiajele au început de luni și sunt șoferi care susțin că au făcut un kilometru în 40 de minute. Dar abia de marți acest traseu va fi deschis TIR-urilor, așa că situația va fi și mai complicată. “Șoferii parcurg 38 de km, adică distanța dintre Predeal și Comarnic, în aproximativ o oră și 40 de minute“, relata, luni, Pro TV.

Valea Oltului - Ciolacu vrea lucrări nocturne (sursa: Facebook/Marcel Ciolacu)
Eveniment

Valea Oltului - Ciolacu vrea lucrări nocturne

Valea Oltului - Ciolacu vrea lucrări nocturne. Premierul Marcel Ciolacu a declarat, luni, că va analiza, împreună cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, posibilitatea ca o parte dintre lucrările de pe Valea Oltului să se facă pe timpul nopţii. Valea Oltului - Ciolacu vrea lucrări nocturne Ciolacu a fost întrebat, la sediul central al PSD, ce părere are despre protestele şoferilor care au apărut în urma închiderii circulaţiei pe Valea Oltului. Citește și: RetuRO SGR rămâne cu 30 mil. EUR lunar cash, dar numărul automatelor de colectare este de abia 3.000 și nu crește. Danemarca are 14.500 de automate la o populație de numai șase milioane "Se creează un disconfort. Am văzut nişte imagini că au căzut nişte stânci. Totuşi viaţa este prioritară, ca şi în cazul drogurilor. Cred că dreptul la viaţă este primul drept pe care îl avem. Împreună cu domnul Grindeanu analizăm, chiar poate parte dintre lucrări să se facă pe timpul nopţii, dar ele trebuie făcute. Era evident că se va crea un disconfort, categoric, dar şi acel drum... Nu putem risca viaţa şoferilor, să pice stânci peste ei", a subliniat prim-ministrul. Ministrul Grindeanu a anunţat săptămâna trecută că, din 8 iulie, circulaţia rutieră pe Valea Oltului se închide o lună, pe timpul zilei. El a afirmat că impunerea de restricţii de circulaţie pe Valea Oltului este singura soluţie pentru construcţia autostrăzii Sibiu - Piteşti, măsura fiind necesară atât pentru protecţia celor din trafic, cât şi pentru încadrarea în termenul prevăzut pentru finalizarea acesteia.

Grindeanu, direct responsabil de dezastrul din Transporturi Foto: Romania Curata
Eveniment

Grindeanu, direct responsabil de dezastrul din Transporturi

De ce ministrul PSD Sorin Grindeanu este direct responsabil de dezastrul din Transporturi și de ratarea vacanțelor a zeci de mii de cetățeni români: de la haosul de pe Otopeni și de la Tarom, la CFR-ul falit și închiderea haotică a Văii Oltului. Citește și: RetuRO SGR rămâne cu 30 mil. EUR lunar cash, dar numărul automatelor de colectare este de abia 3.000 și nu crește. Danemarca are 14.500 de automate la o populație de numai șase milioane Grindeanu, direct responsabil de dezastrul din Transporturi Toate aceste structuri - aeroportul Otopeni, Tarom, CFR Călători și CFR, precum și CNAIR - sunt direct subordonate ministerului Transporturilor, iar Grindeanu a profitat de puterea sa ca să le poltizeze, în loc să selecteze manageri competenți. Aeroportul Otopeni - denumirea sa completă fiind Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) - a avut profit, dar în loc să-l investească, l-a redistribuit sub formă de dividende. La CNAB, Transporturile dețin 80% din acțiuni, iar Fondul Proprietatea - 20%. Din profitul pe 2023, Transporturile au luat dividende de 321 de milioane de lei. “Ultima extindere a aeroportului a fost finalizată în 2011, când a fost deschis un nou terminal. La acea vreme, Otopeniul avea doar 5 milioane de pasageri, faţă de 15 milioane în prezent. Aeroportul din Iaşi, cu 2,3 milioane de pasageri, are în prezent o suprafaţă aproape similară cu cea a Otopeniului“, a explicat, azi, Ziarul Financiar. Tarom este pe pierdere din 2007. În 2022, TAROM a raportat o cifră de afaceri de 1.116.291.444 lei și pierderi de 284.824.646 lei. Pentru 2023 nu a fost încă prezentat un bilanț. Conform rapoartelor publicate de Tarom, conducerea companiei beneficiază de salarii lunare brut de peste 36.000 de lei. Directorul General, Costin Iordache, primește o remunerație brută de 37.000 de lei pe lună, în timp ce Directorul Financiar și Directorul Comercial câștigă fiecare 36.131 lei lunar. CFR Călători estimează pentru anul 2024 pierderi de 1,026 miliarde de lei, cu 464% mai mari decât cele raportate la 31 decembrie 2023, acestea fiind determinate în principal de scăderea cu aproape 30% a compensației acordate de la bugetul de stat și de creșterea cheltuielilor salariale la aproape 1,8 miliarde de lei ca urmare a aplicării Legii privind statutul feroviarului. CNAIR a anunțat extrem de târziu că va închide Valea Oltului, deși putea să prevadă acest moment încă de acum doi ani. “Existau alte soluții, dar trebuiau făcute din timp. Nimeni nu cere să faci o deviere a Oltului de pe o zi pe alta. Poate era nevoied e un an, poate de doi ani. Problema asta se știe în Compania de Drumuri și în Minister de mai bine de doi ani de zile, încă din timpul licitațiilor“, a explicat Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura. Pe lângă aceste probleme, CNAIR a anunțat abia recent că partea bulgară închide parțial podul Giurgiu-Ruse, iar în București, în zona Pieței Presei Libere, se vor accentua ambuteiajele, fiindcă încep cu întârziere lucrările la linia de metrou spre Otopoeni.

PNL va cere demisia lui Grindeanu (sursa: Inquam Photos/George Călin)
Eveniment

PNL va cere demisia lui Grindeanu

PNL va cere demisia lui Grindeanu. Fricțiuni din ce în ce mai mari în guvernul PSD-PNL: liberalii se pregătesc să ceară ieșirea din Executiv a ministrului Transporturilor. PNL va cere demisia lui Grindeanu Recenta decizie a ministrului Sorin Grindeanu de a închide complet circulația pe DN7, care traversează Valea Oltului, a luat prin surprindere România. Citește și: VIDEO Tupeu gros: Grindeanu s-a dus pe Valea Oltului cu elicopterul chiar în mijlocul scandalului referitor la închiderea circulației Vineri, 5 iulie, Grindeanu s-a deplasat la Boița, pe Valea Oltului, pentru a-și explica decizia. A fost o vizită de lucru din elicopter, la propriu. Ministrul a invocat pentru alegerea transportului aerian programul încărcat de vizite pe șantierele arterelor rutiere din zonă. Potrivit surselor politice ale DeFapt.ro, PNL nu va lăsa să treacă acest scandal și va cere public demiterea lui Grindeanu de la șefia Transporturilor. Grindeanu se află în conflict cu șeful PNL, Nicolae Ciucă, pe care l-a ironizat în legătură cu cerințele liberalilor referitoare la calendarul alegerilor prezidențiale. API: Nu va dura o lună, va dura două, probabil Decizia a fost criticată și de Asociația Pro Infrastructură. "Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare. Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi... la Sfântul Așteaptă. Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții.", a arătat Asociația într-o postare pe Facebook. "Închiderea Văii Oltului va fi un dezastru rutier" Și Radu Burnete, director executiv al Confederației Patronale Concordia, a comentat în termeni duri măsura de închidere a DN7. "Închiderea Văii Oltului va fi un dezastru rutier însă nu asta este cel mai tragic din păcate. Nu mă pricep. Poate că e inevitabilă această închidere. Tragic este că ilustrează perfect un lucru pe care îl spun de ani de zile încât mi s-a făcut și mie silă: transparență, predictibilitate, consultare. Nu poți să închizi cea mai importantă arteră economică a României anunțând din 3 pentru 8 iulie. Așa ceva trebuia anunțat cu minimum 6 luni înainte dacă nu mai mult. Oamenii aveau timp să își planifice concediile, afacerile, evenimentele. Poate în 6 luni de zile avea totuși cineva o soluție mai bună, de ce să gândească 20 de oameni când pot gândi 20.000? Aveai timp să explici de 100 de ori. Unii tot ar fi înjurat, dar mult mai puțini. Așa o să înjure toată lumea și pe bună dreptate. De ce avem studii de fezabilitate și pre-fezabilitate? De ce ne costă statul român o treime din PIB dacă nu poate să anticipeze ceva ce nu e chiar program spațial?".

Grindeanu, cu elicopterul pe Valea Oltului (sursa: sibiuindependent.ro)
Eveniment

Grindeanu, cu elicopterul pe Valea Oltului

Grindeanu, cu elicopterul pe Valea Oltului. Ministrul Transporturilor și Infrastructurii a ajuns vineri, 5 iulie la Boița, cu elicopterul, pentru a aduce lămuriri cu privire la închiderea DN7 Valea Oltului pentru o perioadă de o lună de zile, potrivit Sibiu Independent. Grindeanu, cu elicopterul pe Valea Oltului Întrebat de către jurnaliști de ce a ales să vină la Sibiu cu elicopterul, evitând astfel ore întregi în trafic, Grindeanu a dat vina pe agenda încărcată a vizitelor de pe șantierele autostrăzii. Citește și: Grindeanu face praf vacanțele celor care se deplasează cu mașina: Valea Oltului, complet blocată, podul Giurgiu-Ruse, cel puțin parțial închis, pe Valea Prahovei se lucrează Iar venirea pe calea aerului ar fi fost necesară tocmai pentru a ajunge la ora 12.35 la Boița. Ministrul a mai declarat faptul că parcurge lunar cu mașina Valea Oltului și tocmai de aceea are o ambiție pentru continuarea lucrărilor la autostrada Sibiu – Pitești, a mai arătat sursa citată. Sorin Grindeanu a apărat decizia de a închide timp de o lună DN7 (vezi aici).

Efectele perverse ale blocării Văii Oltului Foto: Pro TV
Eveniment

Efectele perverse ale blocării Văii Oltului

Efectele perverse ale blocării Văii Oltului de către Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR): cadrele medicale de la spitalul de psihiatrie Lazaret vor putea circula pe DN 7 doar însoțiți. Circulația va fi blocată de la ora 6.00 la 20.00, timp de o lună, între 8 iulie și 9 august. Citește și: EXCLUSIV Organizatorii SAGA Festival au „tras țeapă” și companiei municipale Energetica: nu au plătit serviciile pentru amenajarea locurilor VIP de la ediția din 2022 de pe Arena Națională Efectele perverse ale blocării Văii Oltului “Pentru accesul locuitorilor din zona Lazaret și a personalului care lucrează la spitalul psihiatric din zonă vor fi stabilite două intervale orare (între 7.00-7.30 și 16.00-16.30) în care se poate circula doar însoțit“, a scris CNAIR pe Facebook. Însă Asociația Pro Infrastructură a criticat dur închiderea Văii Oltului. “Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare. Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi... la Sfântul Așteaptă. Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții“, a scris asociația, pe Facebook.

Grindeanu face praf vacanțele celor care se deplasează cu mașina Foto: Facebook
Eveniment

Grindeanu face praf vacanțele celor care se deplasează cu mașina

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, face praf vacanțele celor care se deplasează cu mașina: Valea Oltului va fi complet blocată, podul Giurgiu-Ruse urmează să fie închis cel puțin parțial închis, iar pe Valea Prahovei se lucrează la podurile de la Posada şi Azuga de pe DN1 Bucureşti-Braşov. Citește și: George Simion mi-a oferit “casă“ de 35.000 de euro, dar cu o condiție: să semnez pentru susținerea “planului“ său. Cum funcționează escrocheria candidatului AUR În august 2023, Sorin Grindeanu afirma, întrebat fiind de ce a mers cu elicopterul SRI pentru a inspecta șantierele. "Este elicopterul statului român, piloții sunt ai statului român". Grindeanu face praf vacanțele celor care se deplasează cu mașina Valea Oltului se închide pe perioada zilei în perioada 8 iulie – 9 august pentru defrișări necesare la construcția autostrăzii Sibiu – Pitești. Economedia scrie că poliția rutieră nu ar fi fost de acord cu închiderea DN 7, pe Valea Oltului, însă ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a insistat. “Nu există altă variantă. Am încercat să găsim variante. Vorbim de înălțimi foarte înainte care ajung până la 70 de metri unde trebuie tăiați acești arbori care riscă în mare măsură să ajungă pe carosabil și să pună în pericol siguranța circulației. Circulația va fi închisă pe perioada zilei. Colegii de la CNAIR împreună cu Poliția Română vor transmite rutele alternative”, a declarat Sorin Grindeanu. Însă pe una din rutele alternative, Valea Prahovei, se lucrează din iunie la podurile de la Posada și Azuga și deja sunt restricții numeroase. În plus, CNAIR vrea să închidă, cel puțin parțial, podul Giurgiu-Ruse, folosit de cei care merg în vacanță în nordul Greciei. Compania de drumuri dă însă vina pe partea bulgară. CNAIR dă vina pe bulgari “Podul de la Giurgiu-Ruse este administrat dual, pe jumătatea românească de către CNAIR, iar pe jumătatea bulgărească de compania lor de drumuri. Noi am avut mai multe discuţii cu partenerii bulgari. Dânşii consideră necesar să înceapă închiderea totală a zonei administrate de ei începând cu 9 iulie, lucru care creează un mare inconvenient traficului de marfă şi turistic care se realizează între România şi Bulgaria. Am încercat să decalăm, să schimbăm perioada în care se va închide podul, dar partea bulgară nu a agreat o astfel de abordare. Sunt alte rute alternative, inclusiv cu bacul, celălalt pod de la Calafat-Vidin - şi mai avem legăturile din Călăraşi, tot cu bacul. Podul va fi închis complet, nu se va folosi timp de două luni, aşa cum a anunţat partea bulgară, însă vom vedea cât vor dura aceste lucrări”, a afirmat Cristian Pistol, directorul CNAIR. Ulterior, el a susținut că circulația s-ar închide doar pe un fir al podului.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră