Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul, gata în 2028-2029
Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul care va lega capitala de principalul aeroport ar putea fi gata în 2028-2029. Directoarea Metrorex, Mariana Miclăuș, a recunoscut, la o dezbatere organizată de Antena 3 că „s-au semnat contractele târziu”, fără a explica cine este de vină pentru această situație. Citește și: Călin Georgescu torpilează candidatura propagandistei sale, Anca Alexandrescu: cere boicotarea alegerilor din Capitală Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul, gata în 2028-2029 „Inițial prevăzusem sfârșitul anului 2027, acum va fi 2028 sau începutul anului 2029. Depășim pentru că s-au semnat contractele târziu. Pe măsură ce lucrările avansează, se dau în trafic anumite zone”, a declarat Miclăuș pentru Antena 3. Însă directorul Alstom, Gabriel Stanciu, a contrazis evaluarea ei, arătând că, de fapt, nu se știe când se va putea circula pe această linie de metrou. „Dacă credem că vom circula în 2028, în condițiile în care nu a fost organizată licitația de trenuri înseamnă că am citit prea mult Arthur C. Clarke, e SF. 36 de luni e durata minimă sub care eu nu recomand nimănui să calculeze ceva, de livrare de material rulant”, a spus Stanciu. În august, Asociația Pro Infrastructura arăta că nici măcar nu se știe cum va fi finanțată această linie de metrou: „O situație și mai dificilă este pe M6 Nord, între stațiile Washington și Otopeni, unde Comisia Europeană a refuzat finanțarea din fonduri nerambursabile și statul este nevoit să asigure banii exclusiv de la buget și din împrumuturi”. Mariana Miclăuș, numită director al Metrorex în septembrie 2023, a lucrat din 1981 în 1991 ca „montator” la „realizarea reviziilor de întreținere a instalațiilor de automatizare a traficului”. Născută în 1963, ea a absolvit - potrivit propriului CV - ASE-ul în 1989, probabil la seral, fiindcă doar astfel putea lucra și urma o facultate în timpul regimului comunist. Abia din 1991 a început să lucreze ca economist la metrou, iar în noiembrie 2019 a ajuns director general, funcție pe care a ocupat-o până în iulie 2020. În septembrie 2023, ea a primit un mandat de patru ani la conducerea acestei companii.