vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: otopeni

49 articole
Eveniment

Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul, gata în 2028-2029

Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul care va lega capitala de principalul aeroport ar putea fi gata în 2028-2029. Directoarea Metrorex, Mariana Miclăuș, a recunoscut, la o dezbatere organizată de Antena 3 că „s-au semnat contractele târziu”, fără a explica cine este de vină pentru această situație. Citește și: Călin Georgescu torpilează candidatura propagandistei sale, Anca Alexandrescu: cere boicotarea alegerilor din Capitală Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul, gata în 2028-2029 „Inițial prevăzusem sfârșitul anului 2027, acum va fi 2028 sau începutul anului 2029. Depășim pentru că s-au semnat contractele târziu. Pe măsură ce lucrările avansează, se dau în trafic anumite zone”, a declarat Miclăuș pentru Antena 3.  Însă directorul Alstom, Gabriel Stanciu, a contrazis evaluarea ei, arătând că, de fapt, nu se știe când se va putea circula pe această linie de metrou. „Dacă credem că vom circula în 2028, în condițiile în care nu a fost organizată licitația de trenuri înseamnă că am citit prea mult Arthur C. Clarke, e SF. 36 de luni e durata minimă sub care eu nu recomand nimănui să calculeze ceva, de livrare de material rulant”, a spus Stanciu.  În august, Asociația Pro Infrastructura arăta că nici măcar nu se știe cum va fi finanțată această linie de metrou: „O situație și mai dificilă este pe M6 Nord, între stațiile Washington și Otopeni, unde Comisia Europeană a refuzat finanțarea din fonduri nerambursabile și statul este nevoit să asigure banii exclusiv de la buget și din împrumuturi”.  Mariana Miclăuș, numită director al Metrorex în septembrie 2023, a lucrat din 1981 în 1991 ca „montator” la „realizarea reviziilor de întreținere a instalațiilor de automatizare a traficului”. Născută în 1963, ea a absolvit - potrivit propriului CV - ASE-ul în 1989, probabil la seral, fiindcă doar astfel putea lucra și urma o facultate în timpul regimului comunist. Abia din 1991 a început să lucreze ca economist la metrou, iar în noiembrie 2019 a ajuns director general, funcție pe care a ocupat-o până în iulie 2020. În septembrie 2023, ea a primit un mandat de patru ani la conducerea acestei companii.

Dezastrul de pe DN1 București-Otopeni se prelungește cu doi ani: metroul, gata în 2028-2029 Foto: Metrorex
DN1, restricții în Otopeni pentru metrou (sursa: Facebook/Metrorex)
Eveniment

Începe haosul în Otopeni: DN1, "gâtuit" de lucrările la stația de metrou a Magistralei 6

DN1, restricții în Otopeni pentru metrou. Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române anunță instituirea unor restricții de circulație pe DN1 – Calea Bucureștilor, în zona Otopeni. DN1, restricții în Otopeni pentru metrou Măsura este necesară pentru desfășurarea lucrărilor la viitoarea stație de metrou „Otopeni”, parte a proiectului Magistrala 6, care va asigura legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă. Citește și: Șoc: cu ce sumă uriașă supracontractase guvernarea Ciolacu proiectele din PNRR Restricțiile de trafic intră în vigoare începând cu marți, 9 septembrie, ora 20:00, și au caracter permanent până la finalizarea lucrărilor. În această perioadă: circulația se va desfășura pe câte două benzi pe fiecare sens; parapetul median va fi repoziționat; circulația pietonilor se va face pe trasee provizorii. De asemenea, accesul auto din DN1 către strada 23 August va fi restricționat. Devinări pe străzile din Otopeni O parte din traficul pe direcția București – Ploiești va fi deviat pe străzile din orașul Otopeni, după următorul traseu: DN1 (km 13+750 m) – strada Polonă – strada Floare de Cais – strada Argeș – strada Traian – strada Oituz – DN1 (km 14+650 m). Rute alternative recomandate Poliția rutieră recomandă șoferilor să folosească rute alternative: spre localitatea Tunari: DN1 – strada Oituz – strada Floare de Cais – strada 23 August; spre DN1 din interiorul Otopeniului: strada Floare de Cais – strada Polonă sau strada Traian – strada Oituz / strada Mărășești. Recomandări pentru șoferi Autoritățile le recomandă conducătorilor auto: să respecte restricțiile de trafic instituite; să reducă viteza în zona lucrărilor; să se asigure corespunzător înainte de schimbarea benzii și să semnalizeze din timp manevrele; să evite manevrele riscante.

Metrorex dă peste cap traficul spre Otopeni, dar nu are bani și nu știe când va termina Foto: Facebook Asociația Pro Infrastructura
Eveniment

Metrorex dă peste cap traficul spre Otopeni, dar nu are bani și nu știe când va termina lucrările

Metrorex dă peste cap traficul spre Otopeni, dar nu are bani și nu știe când va termina lucrările spre aeroport: asociația Pro Infrastructură scrie că, pe linia de metrou M6, „secțiunea de nord nu este eligibilă să primească bani europeni, e nevoie ca guvernul să plătească de la buget și din împrumuturi externe un minim anual suficient ca antreprenorii să nu facă revendicări, așa cum am pățit pe M5 Drumul Taberei-Eroilor”.  Citește și: Facturile astronomice ținute la secret pe care Bolojan le-a aflat după ce a ajuns premier și care ar fi dus deficitul la 11% din PIB - surse Metrorex a anunțat că, din 9 septembrie, traficul rutier pe DN1 – Calea Bucureștilor (zona Otopeni) va fi reconfigurat pentru execuția lucrărilor la viitoarea stație de metrou „Otopeni”.  Metrorex dă peste cap traficul spre Otopeni, dar nu are bani și nu știe când va termina Nu se știe cât vor dura aceste restricții, iar problemele sunt abia la început, explică Asociația Pro Infrastructură. „Stația de la Aeroportul Otopeni, care este cea mai mare, are 9 ploturi (bucăți individuale care se execută pe rând) și 11 (unsprezece) faze de restricții/relocări secvențiale ca să nu fie întrerupt traficul rutier și/sau cel pietonal. Restricțiile la suprafață se vor deschide și închide, apoi muta, timp de încă mulți ani, atât în perimetrul stațiilor cât și imediat lângă, la accesele pietonale. Nu ne întrebați când scăpăm de deranj. Adevărul e că nimeni nu știe cu exactitate. Multe rețele de utilități nu apar pe planuri, iar cele care apar nu sunt în realitate fix unde spune hârtia. Până nu sapi, nu știi ce găsești”, scrie Pro Infrastructura.    Cum se va circula în Otopeni   Ce măsuri a anunțat Metrorex:    „Începând cu 9 septembrie 2025, traficul rutier pe DN1 – Calea Bucureștilor (zona Otopeni) va fi reconfigurat pentru execuția lucrărilor la viitoarea stație de metrou „Otopeni”, parte a proiectului Magistrala 6 – Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. Măsuri de circulație: Circulația rutieră se va desfășura pe câte două benzi pe fiecare sens. Parapetul median va fi repoziționat. O parte din traficul pe direcția București–Ploiești va fi deviat prin rețeaua stradală a orașului Otopeni: DN1 (km 13+750) – str. Polonă – str. Floare de Cais – str. Argeș – str. Traian – str. Oituz – DN1 (km 14+650). Circulația pietonilor va fi asigurată pe trasee provizorii. Accesul auto către str. 23 August din DN1 va fi restricționat. Rute alternative: • Spre localitatea Tunari: DN1 – str. Oituz – str. Floare de Cais – str. 23 August. • Spre DN1 din interiorul Otopeniului: str. Floare de Cais – str. Polonă sau str. Traian – str. Oituz/str. Mărășești. Măsurile sunt implementate în baza avizului emis de CNAIR și Poliția Rutieră. Semnalizarea rutieră va fi realizată conform planului aprobat”. 

Teologul Mîndrescu, ex-consultant al unei firme chinezești, șef peste Otopeni cu susținere PSD Foto: Facebook
Politică

Teologul Mîndrescu, ex-consultant al unei firme chinezești, șef peste Otopeni cu susținere PSD

Teologul Bogdan Mîndrescu, originar din Buzău, fieful lui Cioalcu, secretar de stat la Transporturi și ex-consultant al unei firme chinezești de stat, aflată pe lista neagră a SUA, va fi șef peste Otopeni cu susținerea ministrului PSD, anunță surse politice. Mandatul său va fi de patru ani. Oficial, Mîndrescu ar fi câștigat un concurs.  Citește și: Bolojan acuză ministerul Dezvoltării că dorea să taie posturi neocupate din administrația locală, „cu efecte aproape nule” În anul fiscal 2024, acesta a câștigat de la stat circa 334.000 lei, net anual - două indemnizații de membru al CA și salariul de secretar de stat - dar i s-a decontat și chiria, în valoare netă, anuală, de 82.500 de lei.  Teologul Mîndrescu, ex-consultant al unei firme chinezești, șef peste Otopeni cu susținere PSD De altfel, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a scris, azi, pe Facebook: „Se întâmplă, înțeleg, mâine o numire mega-controversată la Aeroportul Otopeni, era una dintre ultimele companii care nu fusese sufocată. Un domn cu un comportament destul de oribil și care a mai fost dat afară de la această companie va fi pus director la Aeroportul Otopeni. Bogdan Mândrescu îl cheamă, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Căutați în presă să vedeți. Și cum a câștigat el un concurs acum, exact în momentul ăsta”. Într-adevăr, Mîndrescu a mai fost director la compania de aeroporturi București, de unde a fost dat afară după un control care a descoperit angajări fictive, deplasări de lux, prime ilegale.  În ianuarie 2022, jurnalistul Petru Zoltan a scris, pentru Newsweek Romania, că Mîndrescu a fost consultant în România pentru compania Inspur Shandong Group din China, controlată de Partidul Comunist Chinez. În timp ce acorda consultanță companiei din China, Bogdan Mîndrescu era șeful de cabinet a lui Răzvan Cuc, în mandatul acestuia de secretar de stat la Transporturi. Șeful de cabinet nu a menționat în declarațiile de avere banii pe care i-a încasat de la chinezi. Grupul Inspur a fost trecut pe „lista neagră” a Departamentului Apărării al SUA în anul 2020 pentru a contracara strategia de dezvoltare a complexului militar – civil al Republicii Populare Chineze.  CV-ul lui Mîndrescu este plin de facultăți și masterate. El arată că a absolvit facultatea de administrație și afaceri de la Universitatea București, în 2009, dar în 2023 era student la Teologie Pastorală, la Universitatea Ovidius din Constanța.  Guvernul Ciolacu s-a lăudat că va scoate secretarii de stat din consiliile de administrație, dar, în 2024, Mîndrescu era în CA-urile Registrului Auto Român și al Autorității Aeronautice Civile.

Tișe, președintele PNL al CJ Cluj, atacă CA-ul Aeroportului Otopeni, numit de Grindeanu Foto: PSD
Politică

Alin Tișe, președintele PNL al CJ Cluj, atacă dur CA-ul Aeroportului Otopeni, numit de Grindeanu

Alin Tișe, președintele PNL al CJ Cluj, atacă dur CA-ul Aeroportului Otopeni, numit de Grindeanu: „Vinovații sunt cei de sus, directorii, cocoțați în consilii de administrație ca-n turnuri de fildeș, cu salarii de zeci de mii de euro, plătiți să gestioneze un bun public pe care l-au transformat în terenul lor de vânătoare”. Citește și: CTP, avalanșă de laude pentru Ion Iliescu: „În 1990, Ion Iliescu era singura soluție” Tișe a fost revoltat de prețurile la mâncare, pe Otopeni. Tișe, președintele PNL al CJ Cluj, atacă CA-ul Aeroportului Otopeni, numit de Grindeanu „Hoție la altitudine mare. Tăcerea costă. Azi am fost la București. Așa știam …   Sau poate n-am fost… pentru că, între timp, realitatea a fost confiscată de niște costume scumpe cu buzunare adânci. Scumpe chiar și pentru mine care cândva purtam costume zilnic.   Pe aeroport, nu m-a întâmpinat România, m-a întâmpinat tâlhăria oficializată. Un sandwich cât o zi de muncă. O cafea cât jumătate de pensie. O felie de pizza - 39 de lei.   Un sistem în care hoția se facturează legal și se servește cu zâmbetul pe buze.   Am înțeles imediat totul. Nu firmele mici care vând diverse produse în aeroport sunt vinovate. Nu comercianții care încearcă să supraviețuiască printre chirii de pe Lună și contracte de pe Marte.   Vinovații sunt cei de sus, directorii, cocoțați în consilii de administrație ca-n turnuri de fildeș, cu salarii de zeci de mii de euro, plătiți să gestioneze un bun public pe care l-au transformat în terenul lor de vânătoare.   Aeroportul e al statului. Al nostru. Dar statul suntem doar când plătim. Niciodată când decidem.   O spun cu revolta unei persoane care este martora acestui sistem putred din România de câțiva ani și care a încercat, acolo unde a muncit, să schimbe în bine lucrurile. Unii oameni apreciază asta …   Plătim, toți, prețul aroganței lor. Prețul tăcerii. Prețul nepăsării.   Ei iau dividende. Noi plătim diferența. Nu e capitalism. Nu e concurență liberă. Este jefuirea organizată a banului public.   Aeroportul e România în miniatură: politruci fără nicio rușine, sfidători; sinecuri fabricate în birouri luxoase, iar jos, în realitate, oameni care-și vând orele vieții pe mărunțiș. Destul!   Mergeți acasă, domnilor „competenți” ai jafurilor moderne! Duceți-vă în afaceri private și acolo dați-vă salarii de zei – dacă vă ține.   Nu vă mai umflați buzunarele dintr-un sistem pe care-l sufocați! Vreau ALTCEVA pentru Țară!   Vreau competență și profesionalism. Minți noi. Inimi treze.   Oameni drepți.   Vreau o Românie în care bunul-simț să fie lege, nu o glumă proastă.   Vreau o Românie APT: Adevărată, Performantă, cu Țel.   Și nu sunt singur”, a scris Tișe pe Facebook.

Peste 38 de grade în trenul de la aeroport spre București Foto: Club Feroviar/Adrian Zofei
Eveniment

Peste 38 de grade în trenul de la aeroport spre București, drum de o oră

S-au înregistrat peste 38 de grade în trenul de la aeroport spre București, pe un drum de circa 20 de kilometri dar care a durat de o oră, scrie Club Feroviar, care prezintă fotografiile făcute de un călător.  Citește și: Surse: Bolojan i-ar fi cerut lui Anastasiu să demisioneze, dar acesta a refuzat Peste 38 de grade în trenul de la aeroport spre București „Trenul a plecat din stația Aeroport Henri Coandă la ora 14,32 și ar fi trebuit să ajungă la destinația finală, București Nord, la ora 14,57. Numai că, din cauza caniculei care a afectat șinele vechi dintre Mogoșoaia și Gara de Nord, trenul a acumulat o întârziere de 33 de minute, potrivit datelor publice ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA”, arată Club Feroviar. În acest timp, temperatura în vagoane era între 37 și peste 38 de grade, arată fotografiile publicate de Adrian Constantin Zofei. CFR Căltăori este condus de controversatul Traian Preoteasa. Acum circa o lună, el declara: „Am 5.500 de euro de la CFR Călători, sunt membru CA, nu primesc indemnizaţia CA, 3.500 de lei indemnizaţie de la Metrorex, în Consiliul de Administraţie, deci vreo 600 de euro. 3.500 chiria din Dubai şi mai am o chirie în România, tot cu 600 de euro. Deci 10.800, 11.000 de eur0 (...) Ce înseamnă angajat al statului? Trebuie să mor de foame?”.  Și trenurile private care operează pe această rută au avut întârzieri mari, dar aerul condiționat a funcționat, scrie Club Feroviar. 

Zborurile Wizz Air din Băneasa, relocate (sursa: Facebook/Wizz Air)
Eveniment

Zborurile Wizz Air din Băneasa vor fi relocate temporar pe Aeroportul Otopeni

Zborurile Wizz Air din Băneasa, relocate. Toate zborurile Wizz Air programate să opereze de pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu (BBU) în perioada 26 august – 2 septembrie 2025 vor fi mutate pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (OTP), au anunțat marți reprezentanții companiei. Zborurile Wizz Air din Băneasa, relocate Compania a precizat că modificarea este cauzată de închiderea temporară a aeroportului Băneasa, din cauza desfășurării unui eveniment cultural, o situație aflată în afara controlului operatorului aerian. Citește și: După ce PSD a trimis la CCR un ex-tablagiu, Nicușor Dan a nominalizat un universitar fără pată „Wizz Air îşi informează pasagerii că toate zborurile programate să opereze de pe BBU în perioada menționată vor fi relocate pe OTP. Pasagerii afectaţi sunt notificaţi din timp", se arată în comunicatul companiei. Verificarea itinerariilor și contului Wizz Pasagerii sunt încurajați să își verifice itinerariile actualizate direct din contul personal WIZZ, accesibil pe wizzair.com, unde vor putea vedea noul aeroport și ora de plecare. Wizz Air atrage atenția că, în cazul rezervărilor cu mai multe segmente, nu toate zborurile ar putea fi afectate. Opțiuni pentru pasagerii afectați Călătorii pot alege una dintre următoarele opțiuni: Reprogramarea călătoriei pe un alt zbor Wizz Air; Rambursare sub formă de credit Wizz; Rambursare integrală în numerar, prin transfer bancar sau prin metoda inițială de plată. Aceste opțiuni pot fi gestionate direct din profilul de utilizator Wizz sau prin contactarea call center-ului companiei. Pasagerii care și-au rezervat biletele prin agenții de turism sau platforme terțe sunt sfătuiți să contacteze direct furnizorul de servicii pentru soluționarea modificărilor.

Generalul SRI Dumbravă, bani la biserică (sursa: Inquam Photos/George Călin)
Investigații

EXCLUSIV Generalul SRI Dumbravă a băgat bani din consultanță în cea mai nouă parohie din Otopeni

Generalul SRI Dumbravă, bani la biserică: fostul șef al Direcției Juridice a SRI și stăpânul secretelor murdare din Justiția românească, este un muritor de rând, cu frică de Dumnezeu. Așa se explică de ce o parte din banii pe care i-a încasat din consultanță (sau, cum spun procurorii DNA, din „aranjarea” dosarelor penale în instanță) de la afaceriști controversați au ajuns în contul unei biserici. Citește și: Bonus astronomic pentru un ex-director la Aeroporturi București, recrutat de la firmă de copiatoare. Nu făcea mai nimic, se uita la cinci “indicatori cheie“ Prin firma sa, Wise Line Consulting, generalul Dumitru Dumbravă a plătit 45.000 lei în contul Parohiei Odăi Otopeni, aflată sub influența primarului liberal Silviu Gheorghe, acuzat de DNA că a deturnat 7,4 milioane de euro din bani publici.  Ex-general, actual consultant de succes Generalul Dumitru Dumbravă, cel care a condus Direcția Juridică a Serviciului Român de Informații, este autorul faimoasei ziceri că justiția românească este „câmp tactic” pentru serviciul secret. După trecerea în rezervă, generalul Dumitru Dumbravă a început să ofere consultanță juridică marilor afaceriști controversați care voiau să scape de dosarele penale în care erau trimiși în judecată. Procurorul Mihaiela Iorga Morar l-a trimis în judecată pe generalul Dumitru Dumbravă pentru constituirea unui grup infracțional organizat (condus de generalul SRI Florian Coldea), trafic de influență, exercitarea fără drept a unei profesii sau activități în formă continuată și spălarea banilor.     În rechizitoriul DNA, procurorul Mihaiela Iorga Morar a descris modul în care funcția grupare generalilor. Astfel, afaceriștii controversați ajungeau prin intermediari la generalul Florian Coldea. Acesta le recomanda să intre în contact cu generalul Dumitru Dumbravă. La rândul lui, acesta din urmă îi trimitea să semneze contracte de asistență juridică și consultanță cu avocatul Doru Trăilă. Banii erau încasați de casa de avocatură a lui Doru Trăilă, care plătea facturile de consultanță emise de firma generalului Dumbravă. Dividende de 7,86 milioane de lei Firma patronată de generalul Dumitru Dumbravă, Wise Line Consulting, a făcut plăți de 17,443 milioane de lei în ultimul an. Aproape jumătate din sumă au fost dividende încasate de generalul Dumbravă: 7,86 milioane de lei. Către bugetul de stat, firma a plătit puțin peste trei milioane de lei. Dar a achitat și zeci de facturi către Porsche Bank România. Generalul SRI Dumbravă, bani la biserică Printre aceste plăți figurează și una de 45.000 lei către Parohia Odăi Otopeni, condusă de preotul paroh Iliuță Ion, omul de încredere al primarului liberal Silviu Gheorghe, acuzat de DNA că a deturnat 7,4 milioane de euro din bani publici.  Din informațiile de pe site-ul parohiei, aflăm că, în anul 2008, Consiliul Local Otopeni, controlat de primarul Silviu Gheorghe, a decis construirea unei biserici cu hramul „Sfinții Împărați Constantin și Elena și Sfinții Martiri Brâncoveni” în cartierul Odăi, sub îndrumarea atentă a părintelui Iliuță Ion. Întrebat de către DeFapt.ro care au fost motivele pentru care generalul Dumitru Dumbravă a dat 45.000 pentru biserică, preotul Iliuță Ion a declarat că nu cunoaște despre ce este vorba. „Nu știu despre ce este vorba. Nu știu cine este domnul aceasta. Dacă aveți nevoie să faceți ceva investigații, veniți la fața locului, nu pe telefon”, a spus preotul Iliuță Ion. 

Bonus astronomic pentru un ex-director la Aeroporturi București, recrutat de la firmă de copiatoare Foto: Facebook
Politică

Bonus astronomic pentru un ex-director la Aeroporturi București, recrutat de la firmă de copiatoare

Bonus astronomic pentru un ex-director la Aeroporturi București, recrutat de la o firmă de copiatoare: 750.000 de euro. George Butunoiu, care conduce o firmă care recrutează manageri - “headhunter“ - a oferit această informație la o dezbatere organizată de Ziarul Financiar.  Citește și: Megașpaga acordată pe șest de guvernul Ciolacu poliției, serviciilor secrete și Armatei în 2024 și care a aruncat în aer deficitul bugetar Bonus astronomic pentru un ex-director la Aeroporturi București, recrutat de la o firmă de copiatoare Acest director nu făcea mai nimic, se uita la cinci “indicatori cheie“ (KPI), a mai relatat Butnoiu. “La Aeroporturi Bucureşti au pus director general un privat, pe cineva care nu avea nicio treabă, lucrase la o firmă de co­piatoare. Au făcut contractul de manage­ment în care avea cinci KPI - el se uita toată ziua la cinci cifre, atât. Toată ziua, de dimi­neaţă până seara, se uita la alea cinci cifre care erau în contract. N-a mai făcut o repa­raţie, o investiţie, totul se ducea pe alea cinci. În primul an a luat bonus 750.000 euro. În al doilea an a luat 450.000 euro. După aia şi-a dat singur demisia ca să nu rişte prea mult. La alte companii şi mai bă­noase se câştigă şi mai mult de atât, se câştigă milioane de euro din părţile vari­abile, întins pe o perioadă mai lungă“, a spus Butunoiu.  Potrivit unei relatări din Ziarul Financiar, Butunoiu a mai spus că “dacă un manager poate să câştige personal, la o companie de stat, jumătate de milion de euro, salariu plus bonus, nu are nicio ezitare să lase compania să piardă 20 de milioane de euro“. 

Cursă de 400 euro, taximetrist reținut (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Eveniment

Taximetrist reținut pentru înșelăciune: a încasat 400 de euro pe o cursă Otopeni-București

Cursă de 400 euro, taximetrist reținut. Un taximetrist din București a fost reținut de polițiști după ce ar fi perceput 400 de euro pentru o cursă de la Aeroportul „Henri Coandă” până la un hotel din centrul Capitalei. Victima este un cetățean nigerian în vârstă de 90 de ani, informează Poliția Română. Cursă de 400 euro, taximetrist reținut Incidentul a avut loc vineri, în jurul orei 00:51, în zona terminalului de sosiri al aeroportului. Polițiștii din cadrul Serviciului Poliție Transporturi Aeroport „Henri Coandă” s-au sesizat din oficiu în legătură cu posibila înșelăciune. Citește și: Spor de condiții periculoase pentru toți angajații primăriei Baia Mare, a decis primarul PSD Potrivit informațiilor preliminare, pasagerul s-a urcat într-un taxi autorizat și a fost dus la hotelul din centrul Bucureștiului. La finalul cursei, șoferul i-ar fi solicitat bătrânului aproximativ 400 de euro, sumă încasată prin intermediul unui aparat POS instalat în autovehicul. Șoferul identificat: român, 43 de ani În urma cercetărilor, polițiștii au identificat persoana bănuită de comiterea faptei – un bărbat român, în vârstă de 43 de ani. Acesta a fost reținut și este cercetat pentru înșelăciune, conform comunicatului emis de Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR). Ancheta este în desfășurare Cazul este în curs de investigare, iar polițiștii analizează toate detaliile legate de desfășurarea cursei și modul în care suma a fost justificată sau prezentată pasagerului străin. Autoritățile atrag atenția asupra respectării cadrului legal în transportul de persoane și anunță controale sporite în zona aeroportului.

Cresc salariile pe unul din cele mai proaste aeroporturi din lume Foto: Romania TV
Economie

Cresc salariile pe unul din cele mai proaste aeroporturi din lume, bonusurile sunt uriașe

Cresc salariile pe unul din cele mai proaste aeroporturi din lume, iar bonusurile sunt uriașe: ministerul Transporturilor vrea ca salariul mediu la Compania  Naţionale "Aeroporturi Bucureşti" - care administrează Otopeni și Băneasa - să ajungă în 2025 la 16.465,66 lei/salariat. Citește și: „Tarif neobrăzat” în noua parcare a Aeroportului Otopeni, mai mult decât dublu față de Cluj, scrie Asociația Pro Infrastructura Cresc salariile pe unul din cele mai proaste aeroporturi din lume Acest salariu va fi în creștere cu „104,11% față de cel preliminat în anul 2024”, se arată în nota de fundamentare a hotărârii de guvern care stabilește bugetul Companiei Naționale „Aeroporturi București”.  Bonusurile angajaților sunt estimate la 48,55 milioane de lei. Cheltuielile cu personalul în valoare de 316.485,47 mii lei, au fost estimate în anul 2025, în creștere cu 8,16% față cele aprobate în anul 2024 în bugetul de venituri și cheltuieli, prin HG nr. 373 /2024, respectiv o creștere de la suma de 292.622,08 mii lei (anul 2024) la suma de 316.485,47 mii lei (anul 2025). Salariile directoratului companiei vor însuma 1,44 milioane de lei, iar controversatul consiliu de administrație va încasa în total 2,32 milioane de lei.  Compania este în subordinea ministerului Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu (PSD).  În 2024, compania Eurochange a analizat 40 dintre cele mai aglomerate aeroporturi din Europa. Criteriile: numărul de restaurante și magazine, atracții diferite, timpii medii de așteptare la controalele de securitate, costurile mâncării și băuturii. Scorul maxim a fost a fost obținut de Aeroportul Berlin Brandenburg: 79,5 puncte. Aeroportul "Henri Coandă" s-a situat pe ultimul loc, cu 34,5 puncte. Aeroportul a fost cotat și drept "Cel mai plictisitor aeroport din Europa". Nu pare deloc modernizat din 1965, anul inaugurării, notează autorii clasamentului. În plus, aeroportul are foarte puține magazine și restaurante.

„Tarif neobrăzat” în noua parcare a Aeroportului Otopeni, scrie Pro Infrastructura Foto: Facebook
Eveniment

„Tarif neobrăzat” în noua parcare a Aeroportului Otopeni, mai mult decât dublu față de Cluj

„Tarif neobrăzat” în noua parcare a Aeroportului Otopeni, mai mult decât dublu față de Cluj: 20 de lei pe oră, chiar dacă staționezi doar câteva minute, arată Asociația Pro Infrastructura. Asociația arată că, la aeroportul din Cluj, primele zece minute sunt gratuite.  Citește și: Cea mai aberantă condiție PSD pentru a intra în viitorul guvern: recunoașterea meritelor guvernării Ciolacu „Tarif neobrăzat” în noua parcare a Aeroportului Otopeni „Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a inaugurat cu surle și trâmbițe o nouă parcare neacoperită (P7, vezi figură) de 671 de locuri în fața terminalului Plecări al Aeroportului Internațional Henri Coandă cu un tarif neobrăzat de 20 RON/oră, chiar dacă doar iei sau lași pe cineva în câteva minute. Spre comparație, până și în orașul de 5* Cluj-Napoca ora în parcarea aeroportului te costă doar 8 lei, iar primele 10 minute sunt gratuite.   Însă dacă vrei să-ți aștepți familia sau prietenii pe Otopeni, plătești. Asta în timp ce managementul CNAB nu este în stare nici măcar să furnizeze permanent apă curentă la chiuvetele din toaletele din incinta terminalului, deși compania a înregistrat un profit brut de 662 milioane lei în 2024! Dar ce știm noi, poate așa se face profitul...   În aceste condiții, probabil că mulți șoferi vor staționa aiurea, fiecare pe unde-apucă, evident generând probleme de siguranță rutieră și fluență în trafic dar și o imagine care descrie fidel degringolada din societatea românească.   Deși nu ne facem mari speranțe că îl interesează subiectul, în caz că n-a ieșit deja pe ușă, îi solicităm ministrului Grindeanu să repare această situație aberantă și să taxeze șoferii la un preț corect”, a scris Pro Infrastructura pe Facebook. 

Simion a fugit la 6 a.m. din București, însoțit de „Regele gunoaielor” Foto: Snoop
Politică

Simion a fugit la 6 a.m. din București, însoțit de „Regele gunoaielor” din Transilvania

George Simion a fugit la 6 a.m. din București, însoțit de omul de afaceri Vasile Pușcaș, supranumit „Regele gunoaielor” din Transilvania: el a luat un avion Tarom cu destinația Cluj Napoca. Citește și: Dezastru pentru Simion: Giorgia Meloni l-a felicitat pe Nicușor Dan În 2014, după ce a pierdut alegerile prezidențiale, Victor Ponta a plecat în Dubai cu Sebastian Ghiță.  Simion a fugit la 6 a.m. din București, însoțit de „Regele gunoaielor”  „Fostul candidat la prezidențiale a plecat luni dimineață din București. Într-o fotografie publicată de Snoop, acesta se afla la poarta de îmbarcare 2 de la aeroportul "Henri Coandă" (Otopeni) din București. Singurul zbor care a fost îmbarcat de la această poartă în dimineața zilei de luni, înainte de ora 8, a fost zborul TAROM RO641 București - Cluj Napoca.   Destinația NU este 100% confirmată. __________ Actualizare: patru surse independente confirmă faptul că fostul candidat la prezidențiale a zburat luni dimineață la Cluj Napoca cu zborul amintit”, scrie BoardingPass pe Facebook.    În fotografia publicată pe Facebook de Snoop.ro, alături de Simion se află vasile Pușcaș, om de afaceri din Cluj, ginerele fostului ministru de Interne Ioan Rus. Pușcaș s-a aflat printre susținătorii lui George Simion, la dezbaterea Euronews din 8 mai.   Vasile Pușcaș este un dezvoltator imobiliar și are afaceri în domeniul  HoReCa în Cluj-Napoca. El este și patron al unor societăți care se ocupă de salubritate la Satu Mare și Baia Mare. Pușcaș a fost căsătorit cu fiica lui Ioan Rus.    

George Simion, filmat când sare peste rând la controlul pașapoartelor, pe Otopeni Foto: captură video
Politică

VIDEO George Simion, filmat când sare peste rând la controlul pașapoartelor, pe Otopeni

Liderul AUR, George Simion, a fost filmat când sare peste rând la controlul pașapoartelor, pe aeroportul Otopeni. Liderul AUR s-a dus mai întâi la un ghișeu închis, unde a bătut în geam, după care a trecut pe lângă balustradă și a intrat înaintea unui alt călător, care avea un copil. Citește și: Informații controversate despre posibila oprire a lucrărilor la autostrăzile din portofoliul UMB, pentru că Guvernul nu plătește. Transporturile: „Pauză programată” Simion se întorcea, probabil, de la Londra. George Simion, filmat când sare peste rând la controlul pașapoartelor, pe Otopeni „Nu are capacitatea cognitivă să distingă între un ghișeu închis și unul deschis, între o coadă la un ghișeu închis și una la un ghișeu deschis! Bate în geam ca la pâine, chestiile mici definesc caracterul...!!!”, scrie Dan Gavril, care a distribuit postarea.   Dumincă seara, o angajată a aeroportului Otopeni a scris pe Facebook despre un alt incident în care a fost implicat Simion, la debarcarea din avion.   „Azi dimineață, în tura mea de la aeroport, am trăit un moment care m-a revoltat profund.   Primul pasager care a coborât din avion a fost George Simion, candidat la președinție. L-am salutat respectuos, așa cum salutăm fiecare pasager, indiferent de funcție, nume sau convingeri politice.   Câteva secunde mai târziu, am fost martoră a unei scene care m-a întristat sincer: colegul meu, care urma procedura standard de debarcare, a fost tratat cu superioritate și dispreț.   Ton ridicat, agitație, presiune verbală: „N-am timp, mă!” „Hai, mă, că eu sunt așteptat!”   Când i s-a spus că nu poate merge neînsoțit, a cerut numele colegului, iar apoi l-a fotografiat fără acord, deși i s-a explicat clar că nu are voie.   Toate acestea doar pentru că i s-a cerut să respecte o regulă simplă: să aștepte ca toți ceilalți”, a scris Mara Alexandra. 

Grindeanu crește salariile, deja uriașe, de la unul din cele mai proaste aeroporturi din lume Foto: Facebook
Eveniment

Grindeanu crește salariile, deja uriașe, de la unul din cele mai proaste aeroporturi din lume

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), crește salariile, deja uriașe, de la unul din cele mai proaste aeroporturi din lume, Otopeni. Potrivit unui proiect al bugetului pe 2025, salariul mediu al celor circa 1.400 angajați ai companiei care administrează aeroporturile Otopeni și Băneasa va ajunge la 16.465 de lei, brut lunar, cu peste 4% mai mare decât în 2024.  Citește și: Ponta: „M-am gândit cum va fi președinte Simion și nu vreau să fie cu mâna mea” Grindeanu crește salariile, deja uriașe, de la unul din cele mai proaste aeroporturi din lume „Câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat conform Ordonanței Guvernului nr. 26/2013, cu modificările și completările ulterioare, în valoare de 16.465,66 lei/salariat, a fost estimat în creștere cu 104,11% față de cel preliminat în anul 2024”, se arată în nota de fundamentare a bugetului pe 2025.  În acest an, la acest aeroport se vor angaja încă 45 de persoane, numărul de personal prognozat la finele anului 2025 fiind de 1.463 salariați.  În 2024, compania Eurochange a analizat 40 dintre cele mai aglomerate aeroporturi din Europa, iar Otopeni a fost pe ultimul loc. Acesta nu pare deloc modernizat din 1965, anul inaugurării, notează autorii clasamentului, și are foarte puține magazine și restaurante. Cu toate acestea, Grideanu răsplătește generos conducerea aeroportului. În 2025, pentru toți membrii consiliului de administrație - care se întrunesc lunar, de obicei - se vor cheltui 2,3 milioane de lei, iar pentru directorat - 1,44 milioane de lei. 

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră