/

Milioane de șomeri din industria auto europeană din cauza noilor reglementări de mediu ale UE, arată un document al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile

Reglementările de mediu UE provoacă șomaj (sursa: X/ACEA)

Reglementările de mediu UE provoacă șomaj. Industria auto europeană a pregătit un document intern în care avertizează că nu este în măsură să respecte înăsprirea reglementărilor de mediu ale UE şi în consecinţă milioane de locuri de muncă ar putea fi pierdute, susţine agenţia de presă DPA care a consultat acest document intern.

Reglementările de mediu UE provoacă șomaj

În prezent limita de emisii la nivelul întregii flote a UE este de 115,1 grame CO2/km, măsurată pe baza aşa-numitei procedură de testare WLTP, dar urmează să scadă până la 93,6 g CO2/km în 2025 şi la 49,5 g CO2/km în 2030. Producătorii vor trebui să plătească o amendă dacă vor emite prea mult CO2.

Citește și: VIDEO Cămașa albă a premierului Ciolacu, impecabilă, fără un strop de noroi, după vizita în satele inundate. Cizmele noi, de cauciuc, neatinse

„Nu există un motor cu combustie care să emită mai puţin de 95,6 grame CO2/km”, se precizează în documentul menţionat. Chiar şi un automobil hibrid este puţin probabil să respecte limita.”

În consecinţă, industria UE se va confrunta cu amenzi de ordinul miliardelor.

„Cei care vor dori să evite amenzile, nu vor avea altă alegere decât să îşi reducă semnificativ producţia, ceea ce pune în pericol milioane de locuri de muncă din UE”, avertizează acest document care circulă la nivelul industriei auto europene.

Amenzi de miliarde de euro

Amenzi de 13 miliarde euro ar putea fi impuse numai pentru vânzarea de autoturisme.

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

În plus, ar putea fi impuse amenzi de până la trei miliarde euro pentru vehiculele comerciale uşoare. Asta ar reprezenta o nouă povară pentru industria constructoare de autovehicule care trece deja printr-o perioadă dificilă.

Documentul susţine că producţia şi comercializarea a până la două milioane de autoturisme cu motoare pe combustie ar putea fi oprite ca o modalitate pentru a evita amenzile. Este vorba de un volum echivalent cu producţia a opt fabrici de automobile, ceea ce ar însemna pierderea mai multor milioane de locuri de muncă.

Pentru a evita acest scenariu, documentul menţionat propune utilizarea unei prevederi de urgenţă, care a fost utilizată deja în perioada pandemiei de coronavirus. Aceasta ar permite Comisiei Europene să amâne introducerea unor reglementări mai stricte timp de doi ani.

Solicitată pentru comentarii, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a transmis că este conştientă de existenţa documentului intern dar a subliniat că acesta nu reprezintă punctul de vedere al asociaţiei.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

12:09Ponta susține că PNL l-a ajutat intenționat pe Călin Georgescu ca să îl împiedice pe George Simion să ajungă în turul II, cu Marcel Ciolacu
11:46Variante PSD pentru conducerea viitorului guvern: Ciolacu II, penalul Neacșu, premierul lui Dragnea, Grindeanu, și meditatorul lui Ciolacu, Socol
10:44Monument dedicat victimelor Holocaustului într-un mare parc din Iași care va trece printr-un proces de modernizare
10:38Încep lucrările la Autostrada Unirii (A8): în februarie 2025, lotul Târgu Neamț – Moțca intră în faza de șantier
10:29Dezvoltatorii imobiliari au ajuns să construiască și poduri rutiere peste râuri, pe banii lor, ca să-și poată continua afacerile
10:20PNL a plătit una din campaniile de promovare a lui Călin Georgescu pe TikTok. Firma de comunicare angajată de liberali care a făcut campania nu are explicații credibile
10:09Vor fi măsuri foarte dure de austeritate după alegerile prezidențiale, până atunci PSD și PNL vor minți cât vor putea, spune Lasconi
09:57Șoferul care a intrat cu mașina în mulțimea de la târgul de Crăciun din Magdeburg, originar din Arabia Saudită, dar locuia în Germania din 2006
09:46Delegația Congresului SUA la NATO, îngrijorată de „dovezile cu privire la eforturile Rusiei de a submina procesul electoral” din România
19:09EXCLUSIV Preotul din Vatra Dornei care a spus că drumul României nu e spre Bruxelles sau Washington neagă că-l susține pe Călin Georgescu: „Eu am susținut numai cuvântul Evangheliei”
17:18„Suveraniștii” au transformat Parlamentul în circ: Becali i-a furat microfonul unui jurnalist, șefa POT a bruscat presa, iar Makaveli a ajuns consilierul lui Șoșoacă
15:57Ce declarații antisemite și pro-legionare a făcut Diana Șoșoacă, declarații pentru care ar trebui să stea la pușcărie
12:28Lideri din PNL, susținuți de propaganda Antenei 3, promovează candidatura la președinție a șomerului de lux Crin Antonescu
11:30Avertisment dur al unui expert în energie: Ciolacu și Viktor Orbán oferă România Gazpromului lui Putin
10:44Primăria lui Nicușor Dan, rating cu trei trepte peste ratingul României, administrat de guvernul Ciolacu