duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: industria auto

5 articole
Eveniment

Reglementările de mediu UE provoacă șomaj

Reglementările de mediu UE provoacă șomaj. Industria auto europeană a pregătit un document intern în care avertizează că nu este în măsură să respecte înăsprirea reglementărilor de mediu ale UE şi în consecinţă milioane de locuri de muncă ar putea fi pierdute, susţine agenţia de presă DPA care a consultat acest document intern. Reglementările de mediu UE provoacă șomaj În prezent limita de emisii la nivelul întregii flote a UE este de 115,1 grame CO2/km, măsurată pe baza aşa-numitei procedură de testare WLTP, dar urmează să scadă până la 93,6 g CO2/km în 2025 şi la 49,5 g CO2/km în 2030. Producătorii vor trebui să plătească o amendă dacă vor emite prea mult CO2. Citește și: VIDEO Cămașa albă a premierului Ciolacu, impecabilă, fără un strop de noroi, după vizita în satele inundate. Cizmele noi, de cauciuc, neatinse "Nu există un motor cu combustie care să emită mai puţin de 95,6 grame CO2/km", se precizează în documentul menţionat. Chiar şi un automobil hibrid este puţin probabil să respecte limita." În consecinţă, industria UE se va confrunta cu amenzi de ordinul miliardelor. "Cei care vor dori să evite amenzile, nu vor avea altă alegere decât să îşi reducă semnificativ producţia, ceea ce pune în pericol milioane de locuri de muncă din UE", avertizează acest document care circulă la nivelul industriei auto europene. Amenzi de miliarde de euro Amenzi de 13 miliarde euro ar putea fi impuse numai pentru vânzarea de autoturisme. În plus, ar putea fi impuse amenzi de până la trei miliarde euro pentru vehiculele comerciale uşoare. Asta ar reprezenta o nouă povară pentru industria constructoare de autovehicule care trece deja printr-o perioadă dificilă. Documentul susţine că producţia şi comercializarea a până la două milioane de autoturisme cu motoare pe combustie ar putea fi oprite ca o modalitate pentru a evita amenzile. Este vorba de un volum echivalent cu producţia a opt fabrici de automobile, ceea ce ar însemna pierderea mai multor milioane de locuri de muncă. Pentru a evita acest scenariu, documentul menţionat propune utilizarea unei prevederi de urgenţă, care a fost utilizată deja în perioada pandemiei de coronavirus. Aceasta ar permite Comisiei Europene să amâne introducerea unor reglementări mai stricte timp de doi ani. Solicitată pentru comentarii, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a transmis că este conştientă de existenţa documentului intern dar a subliniat că acesta nu reprezintă punctul de vedere al asociaţiei.

Reglementările de mediu UE provoacă șomaj (sursa: X/ACEA)
Normele UE anti-poluare afectează industria auto (sursa: autotrade.ie)
Eveniment

Normele UE anti-poluare afectează industria auto

Normele UE anti-poluare afectează industria auto. Industria auto din Europa s-ar putea confrunta cu amenzi de 15 miliarde de euro pentru emisiile de carbon, în urma încetinirii cererii pentru vehiculele electrice (EV), a avertizat directorul general al Renault, Luca de Meo. Normele UE anti-poluare afectează industria auto În 2025, producătorii auto se vor confrunta în UE cu obiective mai dure privind emisiile de CO2 deoarece plafonul pentru emisiile medii rezultate în urma vânzărilor de vehicule noi scade la 94 grame/km, de la 116 grame/km în 2024, a declarat şeful grupului auto francez la postul de radio France Inter. Citește și: Eurostat: România, una din cele mai slabe creșteri ale PIB din UE și una din cele mai dure prăbușiri ale serviciilor "Ritmul majorării cererii pentru vehiculele electrice este la jumătate faţă de ceea ce avem nevoie pentru îndeplinirea obiectivelor care să ne permită să nu plătim amenzi în sectorul auto", a afirmat Luca de Meo, care este şi preşedintele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Depăşirea limitelor de CO2 ar putea duce la amenzi în valoare de 95 de euro pentru fiecare CO2 gram/km în plus înmulţit cu numărul de vehicule vândute. În aceste condiţii, marii producători auto s-ar putea confrunta cu amenzi de sute de milioane de euro. "Toţi vorbesc despre 2035, în zece ani, dar ar trebui să discutăm despre 2025, deoarece ne confruntăm deja cu dificultăţi. Trebuie să ni se acorde puţină flexibilitate. Este extrem de periculos să stabilim termene limită şi amenzi fără a putea să le facem mai flexibile", a explicat şeful Renault. Şi în iulie Luca De Meo şi-a exprimat unele îndoieli cu privire la intervalul de timp pentru tranziţia la vehiculele electrice în Europa, adăugând că producătorul auto trebuie să diminueze costurile dacă vrea să îşi atingă obiectivele în domeniul EV. Tranziția la vehicule electrice Tranziţia la vehiculele electrice joacă un rol crucial în reducerea emisiilor globale de carbon, iar ritmul în care va avea loc această tranziţie va restructura industria auto. Cu prilejul recentelor alegeri europene, care au avut loc într-un moment de cerere slabă pentru vehiculele electrice, au fost lansate din ce în ce mai multe apeluri pentru a renunţa la decizia UE de a interzice vânzările de automobile cu motoare pe combustie din 2035, decizie care urmează să fie revizuită în 2026. "Avem nevoie de puţin mai multă flexibilitate cu privire la calendar. Cu toate acestea, ar fi o eroare strategică să abandonăm pur şi simplu obiectivul din cauza actualei încetiniri a pieţei", declara în iulie Luca de Meo. Întrebat despre ambiţia Renault de a trece 100% din producţia sa europeană la automobile la vehicule electrice, în contextul pieţei interne slabe, oficialul a spus: "Adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035. Acesta este adevărul. Dacă clienţii nu ne urmează, suntem cu toţii responsabili. Trebuie să reducem costurile". Sectorul auto s-a confruntat cu diferite provocări, precum incertitudinea cadrului de reglementare şi concurenţa venită din China, care se adaugă crizei costului vieţii pe pieţele interne, ceea ce a avut un impact în tranziţia la vehiculele electrice.

Industria auto, revoltă împotriva măsurilor fiscale Foto: Grup Renault
Economie

Industria auto, revoltă împotriva măsurilor fiscale

Industria auto din România se revoltă împotriva măsurilor fiscale heirupiste ale guvernului Ciolacu, arătând că lipsa de predictibilitate fiscală sau legislativă va duce la abandonarea investițiilor și șomaj. Este extrem de rar ca această industrie să protesteze public, în bloc. Citește și: Boc: „Instituțiile nu funcționează, statul nu este puternic, cineva își bate joc de noi” Un comunicat al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) - asociație din care fac parte Dacia, Ford sau STC Daimler - a protestat, într-un comunicat, față de planul Guvernului de a crește fiscalitatea, fără să acorde perioada de minimum un an pentru firmele afectate să se poată adopta. Industria auto, revoltă împotriva măsurilor fiscale „Asociația Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, organizația reprezentativă a industriei auto din România care generează peste 200,000 de locuri de muncă directe, o cifra de afaceri cumulată de 31 miliarde EURO și 29% din exporturi, a luat act cu îngrijorare de intenția Guvernului României de a introduce măsuri fiscale ce pot impacta mediul de afaceri, menite să reducă deficitul bugetar”, arată ACAROM. Asociația contestă în primul rând lipsa de predictibilitate a măsurilor pe care Executivul vrea să le ia. Citește și: Beizadea de magistrat, eliberată după doar un an de închisoare după ce a omorât o mamă și a fugit de la locul accidentului. Beizadeaua cu BMW, acuzată în 2019 că și-a violat fosta iubită „Lipsa de predictibilitate fiscală sau legislativă, a dialogului cu mediul de afaceri, lipsa unor studii de impact pe termen scurt, mediu și lung înainte de luarea unor asemenea decizii, va avea un impact negativ asupra sectorului auto național, ducând la renunțarea la planurile de investiții în curs, la scăderea atractivității României că posibilă destinație pentru proiecte noi și implicit la pierderea unui număr important de locuri de muncă. Trebuie să reamintim că ne aflăm într-un mediu economic volatil atât la nivel European cât și la nivel național, și orice schimbare neprevăzută în legislația fiscală, va conduce automat la dezechilibre macroeconomice iar un tratament fiscal aplicat diferit companiilor va genera cu siguranță efecte negative asupra planurilor de afaceri și de dezvioltare a companiilor impactate”, afirmă ACAROM.

Reuniune a miniştrilor Transporturilor Foto: autocritica.ro
Mediu

Reuniune a miniştrilor Transporturilor

O reuniune a miniştrilor Transporturilor din mai multe state UE pe tema înăspririi normelor de poluare ale automobilelor, cunoscute sub denumirea Euro 7, va avea loc la inițiativa Cehiei. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Reuniune a miniştrilor Transporturilor Această reuniune vine într-un context în care Germania a blocat, marţi, un vot al celor 27 de state membre UE, vot care trebuia să fie o simplă formalitate, pentru a adopta în mod definitiv o lege a UE care ar pune capăt vânzărilor de noi autoturisme cu motoare pe combustie începând din 2035. Votul a fost amânat sine die, după ce Germania a anunţat că vrea să se abţină, la fel ca şi Bulgaria, în timp ce Italia şi Polonia se opun de mult timp textului legii, ceea ce face imposibilă obţinerea majorităţii calificate necesare pentru adoptare. „Pun în pericol industria auto din întreaga Europă” Autorităţile de la Berlin vor garanţii că vor fi permise în continuare vânzările de noi autoturisme cu motoare pe combustie şi după 2035, dacă acestea vor folosi combustibili cu emisii neutre de CO2. Însă reuniunea de luni, organizată cu puţin timp înainte de începerea sesiunii plenare a Parlamentului European la Strasbourg, va aduce laolaltă "un grup extins de state membre", care nu se opun neapărat încetării vânzării de automobile cu motoare pe combustie, dar sunt îngrijorate cu privire la înăspririi normelor de poluare impuse sectorului auto, au precizat oficialii de la Praga. În luna noiembrie a anului trecut, Comisia Europeană şi-a prezenta propunerile cu privire la noile norme de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, care ar urma să intre în vigoare începând din 2025. Bruxelles ar dori în special ca testele referitoare la emisiile poluante ale vehiculelor să fie mai conforme cu condiţiile reale de trafic şi de asemenea să impună limite cu privire la emisiile de particule provocate de uzura frânelor şi pneurilor, în ideea de a reduce cu 35% emisiile de oxizi de azot ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare comparativ cu normele precedente Euro 6. "În forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă. În acelaşi timp, ele reprezintă un risc pentru locurile de muncă", a declarat luni ministrul ceh al Transporturilor, Martin Kupka, înainte de plecarea sa la Strasbourg. Citește și: Perimetrul Neptun Deep, mai bogat decât se anunțase: Petrom și Romgaz au rezervat pe conducta Transgaz o capacitate anuală de 8,1 miliarde metri cubi, o treime peste estimări Constructorii auto resping înăsprirea normelor de poluare Propunerea Bruxelles-ului privind înăsprirea normelor de poluare ale automobilelor este respinsă în mod vehement de constructori, care vor o normă minimală pentru acest tip de motoare cu combustie care ar urma să dispară de pe piaţă în 2035. Potrivit producătorilor, normele Euro 7 propuse de Executivul comunitar ar duce la majorarea semnificativă a preţului autovehiculelor, cu riscul de a afecta şi mai mult o piaţă auto europeană care se află deja într-o situaţie dificilă. Un oficial european citat de Reuters a declarat anterior că la reuniunea de la Strasbourg au fost invitaţi reprezentanţii Germaniei, Italiei, Franţei, Spaniei, Poloniei, Ungariei, Slovaciei, Portugaliei, României, Sloveniei şi Finlandei. Deocamdată nu s-a confirmat câţi miniştri vor participa.

Consiliul Concurenţei declanşează în premieră o investigaţie (sursă: Pexels.com)
Eveniment

Consiliul Concurenţei declanşează în premieră o investigaţie

Consiliul Concurenţei declanşează în premieră o investigaţie ce vizează un posibil comportament anticoncurenţial al unor companii pe piaţa forţei de muncă specializată din domeniul producţiei de autovehicule şi al altor activităţi conexe din România, potrivit unui comunicat al autorităţii de concurenţă.Companiile investigate sunt: Renault Technologie Roumanie, Alten Si-Techno Romania, Akka Romserv, Bertrandt Engineering Technologies Romania, Expleo Romania, Fev Ece Automotive şi Segula Technologies Romania. Citește și: EXCLUSIV Terenurile lui Dăianu de la Mogoșoaia, unde se coace „Sectorul 0”, cumpărate de la Ninel Peia, aliatul AURAstfel, autoritatea de concurenţă deţine indicii privind o posibilă coordonare a comportamentului unor companii concurente cu scopul de a-şi împărţi piaţa forţei de muncă calificată/specializată în domeniul activităţilor de inginerie automotive şi de a impune un nivel minim al drepturilor salariale.Practicile, numite "no-poach", prin care companiile se înţeleg să nu contacteze, recruteze şi/sau angajeze persoane care lucrează şi/sau care au lucrat la vreuna dintre firmele implicate, elimină concurenţa reală între companii pentru atragerea angajaţilor, creând bariere artificiale pe piaţă, scăzând mobilitatea forţei de muncă, chiar ţinând-o captivă. Consiliul Concurenţei declanşează în premieră o investigaţie în industrie Practic, aceste acorduri au drept consecinţă menţinerea nivelului salariilor pentru respectivele specializări la un nivel artificial, inferior celui real.Forţa de muncă reprezintă o componentă esenţială pentru desfăşurarea unei activităţi economice pe piaţă, costurile cu aceasta reprezentând costuri fixe pentru societăţile achizitoare (angajatorii). Prin acordurile de a nu concura pentru anumite categorii de angajaţi şi de a îşi împărţi angajaţii, companiile îşi coordonează achiziţia de forţă de muncă cu scopul de a creşte puterea de cumpărare şi de a reduce astfel costurile cu forţa de muncă. Citește și: Viceprimărița din Brașov, amenințată cu bătaia: Să facem ca la MogoșoaiaActivitatea de recrutare de forţă de muncă reprezintă un parametru concurenţial între părţile implicate, fiind aplicabile aceleaşi reguli privind concurenţa ca atunci când întreprinderile comercializează bunuri sau prestează diverse servicii.În ultimii ani, autorităţile naţionale de concurenţă europene, precum cele din Lituania, Ungaria, Polonia sau Portugalia, au început să investigheze şi să sancţioneze acorduri de tipul "no-poach" şi de fixare a salariilor.Această tendinţă a autorităţilor de concurenţă reflectă o atenţie sporită acordată acordurilor anticoncurenţiale pe pieţele de forţă de muncă, aspect subliniat şi de Comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager, care a anunţat recent că acţiunile Comisiei Europene se vor concentra pe astfel de practici din sectorul resurselor umane.În acest context, Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la sediile şi punctele de lucru ale companiilor investigate. Posibile activități anticoncurențiale Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunţare a Consiliului Concurenţei în ceea ce priveşte existenţa unei încălcări a Legii concurenţei.Documentele ridicate se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice. Inspecţiile inopinate au fost autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor destinate clarificării posibilelor practici anticoncurenţiale analizate.Compania Segula Technologies Romania a fost sancţionată contravenţional cu amendă în valoare de 441.494,13 lei pentru refuzul de a se supune unei inspecţii desfăşurate de autoritatea de concurenţă, respectiv nu a permis accesul inspectorilor de concurenţă în vederea inspectării contului de e-mail al administratorului unic al firmei.În situaţia în care, în cadrul investigaţiei, Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri.Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor.Investigaţia a fost declanşată şi ca urmare a informaţiilor primite pe Platforma Avertizorilor de Concurenţă.Persoanele afectate în mod direct de posibila coordonare comportamentală investigată se pot adresa autorităţii de concurenţă.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră