duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Mediu 13 martie 2023

Reuniune a miniştrilor Transporturilor din mai multe state UE pe tema înăspririi normelor de poluare ale automobilelor

Reuniune a miniştrilor Transporturilor Foto: autocritica.ro
Reuniune a miniştrilor Transporturilor Foto: autocritica.ro

O reuniune a miniştrilor Transporturilor din mai multe state UE pe tema înăspririi normelor de poluare ale automobilelor, cunoscute sub denumirea Euro 7, va avea loc la inițiativa Cehiei.

Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online

Reuniune a miniştrilor Transporturilor

Această reuniune vine într-un context în care Germania a blocat, marţi, un vot al celor 27 de state membre UE, vot care trebuia să fie o simplă formalitate, pentru a adopta în mod definitiv o lege a UE care ar pune capăt vânzărilor de noi autoturisme cu motoare pe combustie începând din 2035.

Votul a fost amânat sine die, după ce Germania a anunţat că vrea să se abţină, la fel ca şi Bulgaria, în timp ce Italia şi Polonia se opun de mult timp textului legii, ceea ce face imposibilă obţinerea majorităţii calificate necesare pentru adoptare.

„Pun în pericol industria auto din întreaga Europă”

Autorităţile de la Berlin vor garanţii că vor fi permise în continuare vânzările de noi autoturisme cu motoare pe combustie şi după 2035, dacă acestea vor folosi combustibili cu emisii neutre de CO2.

Însă reuniunea de luni, organizată cu puţin timp înainte de începerea sesiunii plenare a Parlamentului European la Strasbourg, va aduce laolaltă "un grup extins de state membre", care nu se opun neapărat încetării vânzării de automobile cu motoare pe combustie, dar sunt îngrijorate cu privire la înăspririi normelor de poluare impuse sectorului auto, au precizat oficialii de la Praga.

În luna noiembrie a anului trecut, Comisia Europeană şi-a prezenta propunerile cu privire la noile norme de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, care ar urma să intre în vigoare începând din 2025.

Bruxelles ar dori în special ca testele referitoare la emisiile poluante ale vehiculelor să fie mai conforme cu condiţiile reale de trafic şi de asemenea să impună limite cu privire la emisiile de particule provocate de uzura frânelor şi pneurilor, în ideea de a reduce cu 35% emisiile de oxizi de azot ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare comparativ cu normele precedente Euro 6.

"În forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă. În acelaşi timp, ele reprezintă un risc pentru locurile de muncă", a declarat luni ministrul ceh al Transporturilor, Martin Kupka, înainte de plecarea sa la Strasbourg.

Citește și: Perimetrul Neptun Deep, mai bogat decât se anunțase: Petrom și Romgaz au rezervat pe conducta Transgaz o capacitate anuală de 8,1 miliarde metri cubi, o treime peste estimări

Constructorii auto resping înăsprirea normelor de poluare

Propunerea Bruxelles-ului privind înăsprirea normelor de poluare ale automobilelor este respinsă în mod vehement de constructori, care vor o normă minimală pentru acest tip de motoare cu combustie care ar urma să dispară de pe piaţă în 2035. Potrivit producătorilor, normele Euro 7 propuse de Executivul comunitar ar duce la majorarea semnificativă a preţului autovehiculelor, cu riscul de a afecta şi mai mult o piaţă auto europeană care se află deja într-o situaţie dificilă.

Un oficial european citat de Reuters a declarat anterior că la reuniunea de la Strasbourg au fost invitaţi reprezentanţii Germaniei, Italiei, Franţei, Spaniei, Poloniei, Ungariei, Slovaciei, Portugaliei, României, Sloveniei şi Finlandei. Deocamdată nu s-a confirmat câţi miniştri vor participa.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Mediu

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră