duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: euro 7

2 articole
Mediu

Volkswagen cere amânarea normelor de poluare Euro 7

Volkswagen cere Comisiei Europene amânarea normelor de poluare Euro 7 până în toamna anului 2026, scrie Pro Motor. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Noile norme de poluare Euro 7 ar urma să intre în vigoare începând cu luna iulie a anului 2025. Cu toate acestea, mulți producători auto nu sunt foarte încântați de aceste noi norme, despre care spun că vor cauza majorări pentru prețurile mașinilor echipate cu motoare termice. Volkswagen cere amânarea normelor de poluare Euro 7 Pentru a încerca să prevină o astfel de situație, cei mai mulți producători cer amânarea introducerii noilor norme de poluare Euro 7. Potrivit Automotive News Europe, printre acești producători se numără și Volkswagen. Producătorul german dorește să convingă Comisia Europeană să amâne introducerea normelor Euro 7 până în toamna lui 2026. Volkswagen argumentează că, dacă normele vor fi introduse așa cum este stabilit în prezent, atunci va fi forțat să oprească producția unor modele cu motoare termice. Citește și: Dezmăț de Paște în instituțiile publice: ASF își premiază eșecul Euroins cu vinuri franțuzești, ciocolată, foie gras. BNR cumpără pește proaspăt și icre negre de 850.000 euro pentru angajați VW ar putea îndeplini acest termen, cu condiția ca legea să intre în vigoare la jumătatea anului 2024, acordând producătorilor de mașini un preaviz de doi ani pentru a începe implementarea standardelor planificate și trei ani pentru a-și acoperi întreaga gamă de modele, conform unui document depus de Volkswagen. „Sunt necesari câțiva ani”, se arată în declarație, subliniind lipsa furnizorilor sau a producției industrializate de anvelope care să îndeplinească noile cerințe.

Volkswagen cere amânarea normelor de poluare Euro 7 Foto: Volkswagen
Reuniune a miniştrilor Transporturilor Foto: autocritica.ro
Mediu

Reuniune a miniştrilor Transporturilor

O reuniune a miniştrilor Transporturilor din mai multe state UE pe tema înăspririi normelor de poluare ale automobilelor, cunoscute sub denumirea Euro 7, va avea loc la inițiativa Cehiei. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Reuniune a miniştrilor Transporturilor Această reuniune vine într-un context în care Germania a blocat, marţi, un vot al celor 27 de state membre UE, vot care trebuia să fie o simplă formalitate, pentru a adopta în mod definitiv o lege a UE care ar pune capăt vânzărilor de noi autoturisme cu motoare pe combustie începând din 2035. Votul a fost amânat sine die, după ce Germania a anunţat că vrea să se abţină, la fel ca şi Bulgaria, în timp ce Italia şi Polonia se opun de mult timp textului legii, ceea ce face imposibilă obţinerea majorităţii calificate necesare pentru adoptare. „Pun în pericol industria auto din întreaga Europă” Autorităţile de la Berlin vor garanţii că vor fi permise în continuare vânzările de noi autoturisme cu motoare pe combustie şi după 2035, dacă acestea vor folosi combustibili cu emisii neutre de CO2. Însă reuniunea de luni, organizată cu puţin timp înainte de începerea sesiunii plenare a Parlamentului European la Strasbourg, va aduce laolaltă "un grup extins de state membre", care nu se opun neapărat încetării vânzării de automobile cu motoare pe combustie, dar sunt îngrijorate cu privire la înăspririi normelor de poluare impuse sectorului auto, au precizat oficialii de la Praga. În luna noiembrie a anului trecut, Comisia Europeană şi-a prezenta propunerile cu privire la noile norme de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, care ar urma să intre în vigoare începând din 2025. Bruxelles ar dori în special ca testele referitoare la emisiile poluante ale vehiculelor să fie mai conforme cu condiţiile reale de trafic şi de asemenea să impună limite cu privire la emisiile de particule provocate de uzura frânelor şi pneurilor, în ideea de a reduce cu 35% emisiile de oxizi de azot ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare comparativ cu normele precedente Euro 6. "În forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă. În acelaşi timp, ele reprezintă un risc pentru locurile de muncă", a declarat luni ministrul ceh al Transporturilor, Martin Kupka, înainte de plecarea sa la Strasbourg. Citește și: Perimetrul Neptun Deep, mai bogat decât se anunțase: Petrom și Romgaz au rezervat pe conducta Transgaz o capacitate anuală de 8,1 miliarde metri cubi, o treime peste estimări Constructorii auto resping înăsprirea normelor de poluare Propunerea Bruxelles-ului privind înăsprirea normelor de poluare ale automobilelor este respinsă în mod vehement de constructori, care vor o normă minimală pentru acest tip de motoare cu combustie care ar urma să dispară de pe piaţă în 2035. Potrivit producătorilor, normele Euro 7 propuse de Executivul comunitar ar duce la majorarea semnificativă a preţului autovehiculelor, cu riscul de a afecta şi mai mult o piaţă auto europeană care se află deja într-o situaţie dificilă. Un oficial european citat de Reuters a declarat anterior că la reuniunea de la Strasbourg au fost invitaţi reprezentanţii Germaniei, Italiei, Franţei, Spaniei, Poloniei, Ungariei, Slovaciei, Portugaliei, României, Sloveniei şi Finlandei. Deocamdată nu s-a confirmat câţi miniştri vor participa.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră