duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: norme poluare

2 articole
Mediu

Reuniune a miniştrilor Transporturilor

O reuniune a miniştrilor Transporturilor din mai multe state UE pe tema înăspririi normelor de poluare ale automobilelor, cunoscute sub denumirea Euro 7, va avea loc la inițiativa Cehiei. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Reuniune a miniştrilor Transporturilor Această reuniune vine într-un context în care Germania a blocat, marţi, un vot al celor 27 de state membre UE, vot care trebuia să fie o simplă formalitate, pentru a adopta în mod definitiv o lege a UE care ar pune capăt vânzărilor de noi autoturisme cu motoare pe combustie începând din 2035. Votul a fost amânat sine die, după ce Germania a anunţat că vrea să se abţină, la fel ca şi Bulgaria, în timp ce Italia şi Polonia se opun de mult timp textului legii, ceea ce face imposibilă obţinerea majorităţii calificate necesare pentru adoptare. „Pun în pericol industria auto din întreaga Europă” Autorităţile de la Berlin vor garanţii că vor fi permise în continuare vânzările de noi autoturisme cu motoare pe combustie şi după 2035, dacă acestea vor folosi combustibili cu emisii neutre de CO2. Însă reuniunea de luni, organizată cu puţin timp înainte de începerea sesiunii plenare a Parlamentului European la Strasbourg, va aduce laolaltă "un grup extins de state membre", care nu se opun neapărat încetării vânzării de automobile cu motoare pe combustie, dar sunt îngrijorate cu privire la înăspririi normelor de poluare impuse sectorului auto, au precizat oficialii de la Praga. În luna noiembrie a anului trecut, Comisia Europeană şi-a prezenta propunerile cu privire la noile norme de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, care ar urma să intre în vigoare începând din 2025. Bruxelles ar dori în special ca testele referitoare la emisiile poluante ale vehiculelor să fie mai conforme cu condiţiile reale de trafic şi de asemenea să impună limite cu privire la emisiile de particule provocate de uzura frânelor şi pneurilor, în ideea de a reduce cu 35% emisiile de oxizi de azot ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare comparativ cu normele precedente Euro 6. "În forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă. În acelaşi timp, ele reprezintă un risc pentru locurile de muncă", a declarat luni ministrul ceh al Transporturilor, Martin Kupka, înainte de plecarea sa la Strasbourg. Citește și: Perimetrul Neptun Deep, mai bogat decât se anunțase: Petrom și Romgaz au rezervat pe conducta Transgaz o capacitate anuală de 8,1 miliarde metri cubi, o treime peste estimări Constructorii auto resping înăsprirea normelor de poluare Propunerea Bruxelles-ului privind înăsprirea normelor de poluare ale automobilelor este respinsă în mod vehement de constructori, care vor o normă minimală pentru acest tip de motoare cu combustie care ar urma să dispară de pe piaţă în 2035. Potrivit producătorilor, normele Euro 7 propuse de Executivul comunitar ar duce la majorarea semnificativă a preţului autovehiculelor, cu riscul de a afecta şi mai mult o piaţă auto europeană care se află deja într-o situaţie dificilă. Un oficial european citat de Reuters a declarat anterior că la reuniunea de la Strasbourg au fost invitaţi reprezentanţii Germaniei, Italiei, Franţei, Spaniei, Poloniei, Ungariei, Slovaciei, Portugaliei, României, Sloveniei şi Finlandei. Deocamdată nu s-a confirmat câţi miniştri vor participa.

Reuniune a miniştrilor Transporturilor Foto: autocritica.ro
Lovită de sancțiuni, Rusia va fabrica mașini fără ABS și fără să respecte nici o normă de mediu Foto: Facebook SuperFly Autos
Eveniment

Rusia va fabrica mașini fără ABS

Lovită de sancțiuni, Rusia va fabrica mașini fără ABS și fără să respecte nici o normă de mediu. Nici sisteme electronice de stabilitate, ESP, nu vor mai avea mașinile fabricate de Rusia după 1 aprilie 2022. Rusia va fabrica mașini fără ABS Noua legislație privind standardele vehiculelor comerciale, care se aplică de la 1 aprilie până la sfârșitul anului, a fost prezentată de site-ul rusesc motor.ru. Scăderea standardelor a primit undă verde pentru a asigura dezvoltarea economiei ruse sub sancțiuni, explică acest site. Potrivit motor.ru, companiile cu peste 5.000 de angajați, precum și producătorii de semiremorci și autobuze electrice, au acum permisiunea să producă vehicule din toate clasele de mediu. Acesta diferă de standardul Euro-5, pe care UE l-a introdus în 2008 (urmat de Euro-6) și pe care Rusia l-a adoptat în 2016. „În cea mai mare parte, proprietarilor nu le pasă ce clasă de mediu are automobilul. Chiar și cu aceiași catalizatori: atunci când eșuează după expirarea garanției, de regulă, nu sunt reinstalați de către proprietari și, în consecință, clasa de mediu a mașinii scade. Totodată, nu se mai fac verificări ale emisiilor de CO2 în timpul controlului tehnic, precum și controlul analizoarelor de gaze la posturile de poliție rutieră”, a arătat Sergey Udalov de la Avtostat, citat de ecofm.md. De aceste prevederi va beneficia și compania Avtovaz, deținută de Renault Group, care produce automobile Lada, explică profit.ro. Renault, la fel ca alte companii auto occidentale, și-a oprit activitățile în Rusia, dar numai la uzina care producea autovehicule Renault. Uzinele Lada, care aparțin AvtoVAZ, funcționează în condiții dificile, dar activitatea nu a fost oprită complet. Renault nu este unic acționar al AvtoVAZ, un pachet important de acțiuni fiind deținut de compania de stat Rostec. Nu doar standardele de poluare vor fi, practic, eliminate. Potrivit ziarului Izvestia, Rusia permite acum construcția de mașini „simplificate”, până în februarie 2023. Cutiile de tablă, la export Vehiculele, odată fabricate, vor fi disponibile și în Kîrghizstan, Armenia, Belarus și Kazahstan, sub rezerva unor acorduri bilaterale. Faptul că vehiculele au fost construite în mod „simplificat” va fi indicat pe certificatele de înmatriculare, iar personalul vamal și de frontieră va ține și evidența exportului acestor vehicule. Citește și: Indiferent de soarta războiului din Ucraina, Putin e din ce în ce mai aproape de a fi inculpat pentru crime de război: procurorul Curții Penale Internaționale va coopera cu Eurojust Nu este clar ce vor presupune de fapt standardele simplificate. Potrivit motor.ru, „cel mai probabil li se va permite (...) să producă mașini fără sisteme ABS și ESP, precum și airbag-uri”. Hey Alt-Bot and less fortunate friends. This true? "The first model which will enter the market is Granta, without ABS, ESP, airbags and the ERA-GLONASS." Can u light a cigarette or will it blow up like that boat? Not worthy 2 b labelled Soviet Russia? ? https://t.co/RWK6fQem70— Lusnok (@kattmus10k) April 19, 2022 Lada a început deja să producă vehicule pentru piața rusă conform standardelor inferioare, „simplificate”.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră