Rușii, înapoi în URSS cu Ceburașka. Un film pentru copii despre aventurile unui animal amuzant cu urechi mari, cunoscut de generaţii întregi de ruşi prin intermediul desenelor animate sovietice, a devenit cel mai mare succes al cinematografiei ruseşti, potrivit statisticilor oficiale, informează AFP.
Rușii, înapoi în URSS cu Ceburașka
„Ceburașka”, în cinematografe din 1 ianuarie, a obţinut încasări de peste 3,082 miliarde de ruble (41,3 milioane de euro) în opt zile, depăşind precedentul record naţional stabilit în urmă cu trei ani de comedia „Kholop”, a anunţat marţi site-ul de specialitate EAIS.
Filmul a fost realizat de regizorul Dmitri Diatchenko cu un buget de 850 de milioane de ruble şi este în prezent pe locul al doilea în box office-ul rusesc, după „Avatar” al lui James Cameron, care a obţinut încasări de aproximativ 3,6 miliarde de ruble.
Ceburașka, un animăluţ politicos şi neîndemânatic, cu urechi mari, care trăia într-o cutie de portocale şi al cărui cel mai bun prieten era crocodilul Guena, a fost creat în 1966, graţie unei cărţi a scriitorului sovietic Eduard Uspensky.
Câţiva ani mai târziu, povestea sa a fost adaptată pentru ecran, iar Ceburașka a devenit în scurt timp unul dintre personajele preferate din desenele animate din URSS. În 2004, Ceburașka a devenit mascota oficială a delegaţiei Rusiei la Jocurile Olimpice de la Atena.
Rușii caută un refugiu însorit
În film, acţiunea are loc într-un parc dendrologic din Soci, pe malul Mării Negre, unde Ceburașka este luat de o tornadă, alături de tone de portocale. Acolo îl întâlneşte pe Guena, un grădinar cu un comportament adesea ostil, care aminteşte de crocodilul din desenele animate.
Datorită acestei întâlniri, totul se schimbă în viaţa lui Guena: reuşeşte în sfârşit să-şi îmbunătăţească relaţia cu fiica sa, o ajută să îşi salveze micul magazin de la preluarea de către o mare fabrică de ciocolată şi îşi găseşte prieteni şi bucuria de a trăi.
Înghesuindu-se în sălile de cinema pentru a vedea acest film, după un an marcat de începutul ofensivei ruseşti în Ucraina şi de noile sancţiuni occidentale, ruşii „vor pur şi simplu să se regăsească astăzi într-o poveste magică şi însorită pe care ne-o povesteau bunicile noastre”, a explicat Alexander Golubchikov, de la agenţia de marketing Salo la postul de radio Business FM.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.