vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: dacia

8 articole
Eveniment

Dacia pregătește o mașină electrică de 15.000 de euro, cu dotări minime și design surprinzător

Hipster, noul concept electric low-cost Dacia. Marca românească Dacia, parte a grupului Renault, a prezentat luni un prototip de mini-mașină electrică, denumit Hipster, care ar putea costa sub 15.000 de euro. Hipster, noul concept electric low-cost Dacia Proiectul propune o alternativă accesibilă la vehiculele electrice chinezești low-cost și marchează o nouă direcție în strategia de mobilitate urbană a brandului. Citește și: O nouă descoperire oferă speranță în lupta cu Alzheimer: indiciul care ar semnala debutul bolii cu ani înainte de apariția simptomelor Conceptul Hipster are doar 3 metri lungime și cântărește sub 800 kg, fiind cea mai scurtă mașină de pe piața europeană. Prin comparație, modelul T03 al producătorului chinez Leapmotor este cu 62 de centimetri mai lung. „Hipster reprezintă viziunea îndrăzneață a Dacia pentru o mobilitate locală, accesibilă și de zi cu zi”, a declarat Katrin Adt, CEO-ul Dacia și fost executiv Mercedes-Benz. Specificații tehnice și autonomie Prototipul ar urma să atingă o viteză maximă de 90 km/h și o autonomie de aproximativ 150 km, potrivit datelor furnizate de Dacia. Statistic, o mașină medie parcurge zilnic sub 40 km, cu o viteză medie de 56 km/h, ceea ce face ca modelul Hipster să răspundă nevoilor reale ale utilizatorilor urbani. Design simplificat pentru un preț redus Pentru a menține costurile la un nivel minim, Dacia a optat pentru un design esențial: scaune din pânză, geamuri manuale, componente electronice limitate și curele în loc de mânere pentru deschiderea ușilor. Mașina ar putea fi disponibilă într-o singură variantă de culoare – griul-albastru al prototipului. Propunere pentru o nouă categorie auto în UE Dacia și Renault susțin crearea unei noi categorii de mașini mici în Uniunea Europeană, inspirată de modelul japonez Kei Cars, cu cerințe tehnice simplificate, în special în privința siguranței. Scopul este reducerea greutății și a costurilor, pentru a oferi vehicule electrice accesibile publicului larg. Producția ar putea fi condiționată de reglementările UE Potrivit David Durand, director de design al Dacia, „reglementările vor impune, cu siguranță, ca vehiculul să fie produs în Europa”. De asemenea, compania va trebui să dezvolte un model industrial adaptat acestei noi categorii. În contextul în care prețul mediu al unei mașini noi a crescut cu 63% între 2001 și 2020, proiectul Hipster ar putea reprezenta o soluție reală pentru democratizarea mobilității electrice în Europa.

Hipster, noul concept electric low-cost Dacia (sursa: dacia.ro)
Coiful dacic, furat la comanda interlopilor români (sursa: Facebook/Drents Museum)
Eveniment

Coiful dacic din Olanda, furat la ordinul unor interlopi români de către o bandă de motocicliști

Coiful dacic, furat la comanda interlopilor români. Banda interzisă de motocicliști Hardliners este implicată în acest furt de la Muzeul Drents din Assen, Olanda, arată RTL Nieuws. Coiful dacic, furat la comanda interlopilor Potrivit unor surse apropiate anchetei și din lumea interlopă, membrii bandei au recrutat autorii jafului pentru a executa furtul în beneficiul crimei organizate din România. Citește și: Ce conține cererea lui Simion de anulare a alegerilor: susține că STS i-a furat 1,6 milioane de voturi Obiectele de artă valoroase, inclusiv celebrul coif de la Coțofenești, au fost sustrase pentru a fi folosite ca monedă de schimb în favoarea unui interlop român care urmărește evitarea unei pedepse cu închisoarea. Surse bine informate sugerează că artefactele nu au fost distruse, iar coiful vechi de 2.500 de ani este probabil încă intact și ascuns în Olanda, posibil în apropiere de Heerhugowaard, învelit într-un prosop. Jaf exploziv în patru minute În noaptea de 24 spre 25 ianuarie, hoții au forțat intrarea în muzeu folosind un dispozitiv exploziv artizanal. În doar patru minute, au spart două vitrine și au furat coiful dacic și trei brățări de aur, evaluate în total la 5,8 milioane de euro. Potrivit unor surse RTL Nieuws, hoții chiar ar fi scăpat coiful din mână în timpul jafului. Clubul Hardliners a fost fondat în 2019 în închisoarea Zaanstad de membri ai fostei bande Hells Angels. De-a lungul anilor, unii membri au fost condamnați pentru șantaj, incendiere și agresiune. Liderul lor, Lysander de R., se află în detenție din 2018 pentru conducerea unei organizații criminale. În martie 2024, instanța a interzis oficial clubul. Investigația poliției și arestările Poliția olandeză a demarat imediat o amplă anchetă, concentrându-se pe zona Heerhugowaard. Au fost percheziționate locuințe și depozite, iar șapte suspecți au fost arestați, inclusiv Douglas W. (36), Bernhard Z. (35) și Jan B. (20). Înainte de arestarea lui Jan B., autoritățile au lansat o operațiune sub acoperire, în care ofițeri s-au dat drept cumpărători străini ai coifului românesc. Deși i s-au oferit 400.000 de euro, B. ar fi refuzat tranzacția. Ulterior, acesta a fost reținut. Suspecții ar fi fost racolați cu ajutorul bandei Hardliners și li s-au promis câte 15.000 de euro de persoană. Unul dintre aceștia este considerat „prospect”, adică membru aspirant al clubului. Criminal român caută negociere prin returnarea comorilor dacice Mai multe surse independente RTL Nieuws afirmă că ordinul de comitere a jafului a venit din România. Comorile dacice ar fi fost furate la cererea unui infractor important care dorește să le ofere înapoi în schimbul unei reduceri sau anulări a pedepsei. Numele acestuia nu este cunoscut public. Parchetul olandez nu comentează asupra existenței unui comanditar român sau implicarea Hardliners: „Nu avem nimic de declarat în acest sens. Informațiile bazate pe surse sunt la latitudinea dumneavoastră să le interpretați.” Arta ca monedă de schimb în lumea interlopă Folosirea artei furate ca element de negociere nu este o practică rară. În 2003, două picturi de Van Gogh furate de la muzeul omonim au fost recuperate în casa unui traficant de droguri italian, Raffaele Imperiale, care a cooperat cu justiția pentru a-și reduce pedeapsa. Un caz similar a implicat și un tablou de Frans Hals, recuperat recent, care ar fi ajuns în posesia unui celebru infractor belgian, Flor B.

Duster, cea mai vândută mașină din Islanda Foto: Rent.is
Economie

Duster, cea mai vândută mașină din Islanda

Dacia Duster este cea mai vândută mașină din Islanda, în 2024, chiar dacă vânzările s-au redus cu circa 20%, față de 2023, anunță site-ul focus2move.com. Mașina fabricată la Mioveni depășește Kia Sportage și Tesla Y. Citește și: După ce Călin Georgescu a umplut emisiunea sa cu aberații, Turcescu îl laudă extaziat: „Va fi președintele României” Duster, cea mai vândută mașină din Islanda „Cel mai vândut vehicul în acest an a fost în continuare Dacia Duster - în creștere cu un loc - (-20,8% în ceea ce privește vânzările), urmat de Kia Sportage - în creștere cu trei locuri - iar vânzări în scădere cu 20,7%. Tesla Model Y (-86,5%) a coborât cu două locuri, pe pozția trei”, scrie focus2move.com. În ceea ce privește clasamentul pe mărci, situația din Islanda este următoarea, potrivit acestui site: „Dacia, în creștere cu un loc, a înregistrat o scădere de 23,2% și a ajuns la 720 de vânzări de la an la an. Suzuki, creștere cu patru locuri, a avut 480 de înmatriculări, în scădere cu 5,5%. Skoda, creștere de șase locuri cu 477 de vânzări, a cunoscut o creștere de 6,5%. Tesla, mai jos cu șase locuri, a înregistrat 476 de vânzări, cu o scădere de 84,1%. Închizând clasamentul, Renault, în jos cu un loc, a înregistrat 413 unități vândute (-30,8%), Mercedes, mai jos cu un loc, a acumulat 401 mașini vândute (-31,5%) și Land Rover - în sus cu patru locuri- a ajuns la 353 mașini vândute (+2%)”. Economia Finlandei a avut o creștere de doar 1,9% în 2024, urmare a exporturilor slabe. Țara așteaptă însă o creștere economică de 2,8%. Turismul începe să stagneze, datorită capacităților reduse.

Firma lui Salam, țeapă cu Duster (sursa: Facebook/Florin Salam)
Eveniment

Firma lui Salam, țeapă cu Duster

Firma lui Salam, țeapă cu Duster. Cercetat de Poliție pentru înșelăciune după ce a luat 18.000 de euro avans pentru concerte neonorate, manelistul Florin Salam mai are și alte probleme financiare. Firma lui Salam, țeapă cu Duster Florin Salam (Florin Stoian, nume real) este asociat unic și administrator al firmei F.S. International Music Company SRL. Citește și: Florin Salam, reținut de Poliție pentru înșelăciune: manelistul a luat 18.000 de euro în avans pentru concerte pe care nu le-a mai susținut și nici nu a returnat banii În 2018, firma a luat în leasing două Dacia Duster de aproximativ 15.000 de euro, fără TVA, fiecare. Unul dintre autoturisme a fost plătit. Al doilea, însă, nu încă. Dacia Duster luată în leasing de firma lui Salam și neachitată (sursa: RNPM) Și nici nu sunt șanse ca asta să se întâmple prea devreme: ultimul bilanț depus de firma luI Salam la Ministerul de Finanțe a fost în 2020. Potrivit acestui bilanț, F.S. International Music Company SRL avea datorii la finalul lui 2020 de peste 592.000 de lei și o pierdere de aproape 217.000 de lei. Bilanțul firmei lui Salam pe 2020 (sursa: Ministerul de Finanțe)

Industria auto, revoltă împotriva măsurilor fiscale Foto: Grup Renault
Economie

Industria auto, revoltă împotriva măsurilor fiscale

Industria auto din România se revoltă împotriva măsurilor fiscale heirupiste ale guvernului Ciolacu, arătând că lipsa de predictibilitate fiscală sau legislativă va duce la abandonarea investițiilor și șomaj. Este extrem de rar ca această industrie să protesteze public, în bloc. Citește și: Boc: „Instituțiile nu funcționează, statul nu este puternic, cineva își bate joc de noi” Un comunicat al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) - asociație din care fac parte Dacia, Ford sau STC Daimler - a protestat, într-un comunicat, față de planul Guvernului de a crește fiscalitatea, fără să acorde perioada de minimum un an pentru firmele afectate să se poată adopta. Industria auto, revoltă împotriva măsurilor fiscale „Asociația Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, organizația reprezentativă a industriei auto din România care generează peste 200,000 de locuri de muncă directe, o cifra de afaceri cumulată de 31 miliarde EURO și 29% din exporturi, a luat act cu îngrijorare de intenția Guvernului României de a introduce măsuri fiscale ce pot impacta mediul de afaceri, menite să reducă deficitul bugetar”, arată ACAROM. Asociația contestă în primul rând lipsa de predictibilitate a măsurilor pe care Executivul vrea să le ia. Citește și: Beizadea de magistrat, eliberată după doar un an de închisoare după ce a omorât o mamă și a fugit de la locul accidentului. Beizadeaua cu BMW, acuzată în 2019 că și-a violat fosta iubită „Lipsa de predictibilitate fiscală sau legislativă, a dialogului cu mediul de afaceri, lipsa unor studii de impact pe termen scurt, mediu și lung înainte de luarea unor asemenea decizii, va avea un impact negativ asupra sectorului auto național, ducând la renunțarea la planurile de investiții în curs, la scăderea atractivității României că posibilă destinație pentru proiecte noi și implicit la pierderea unui număr important de locuri de muncă. Trebuie să reamintim că ne aflăm într-un mediu economic volatil atât la nivel European cât și la nivel național, și orice schimbare neprevăzută în legislația fiscală, va conduce automat la dezechilibre macroeconomice iar un tratament fiscal aplicat diferit companiilor va genera cu siguranță efecte negative asupra planurilor de afaceri și de dezvioltare a companiilor impactate”, afirmă ACAROM.

Maşinile „verzi” deţin o cotă de 20,6% Foto: Facebook
Mediu

Maşinile „verzi” deţin o cotă de 20,6

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu aproape 38%, în primele două luni, iar maşinile „verzi” deţin o cotă de 20,6%, arată datele publicate, luni, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Dacia rămâne marca cea mai vândută Pe piaţa naţională, în topul primelor zece mărci, autoturisme şi autovehicule comerciale, pe primul loc se află Dacia - cu 9.359 de unităţi vândute, la două luni. Ierarhia continuă cu Renault (3.058 unităţi), Ford (1.694 unităţi), Toyota (1.555 unităţi), Hyundai (1.550 unităţi), Mercedes Benz (1.497 unităţi), Volkswagen (1.402 unităţi), Skoda (1.373 unităţi), BMW (868 unităţi) şi Suzuki (671 unităţi). Autoturismele (care reprezintă aproximativ 85% din total) au înregistrat, în luna februarie 2023, un volum de 12.338 unităţi, cu 45% mai mare decât în luna similară din 2022. În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele două luni din acest an, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 0,5% faţă de cota deţinută în perioada similară din anul anterior, până la o pondere de 66,8%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea au consemnat o scădere de 2,7%, de la an la an, şi deţin o cotă de 12,6% din total. Maşinile „verzi” deţin o cotă de 20,6% Potrivit sursei citate, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns, după primele două luni din 2023, la o cotă de piaţă de 20,6%, care depăşeşte cu 8% cota deţinută de motoarele diesel. În această marjă, autoturismele full electrice deţin o cotă de 8,6% din piaţă, în creştere de la 5,9%, cât era în intervalul ianuarie- februarie 2022. Pe ansamblu, la începutul anului, achiziţiile din categorie maşinilor ecologice au crescut considerabil (+63,2%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, se remarcă creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+99,7%) şi a celor plug-in hybrid (+35%). Astfel, autoturismele electrice au continuat trendul crescător şi în luna februarie 2023, ajungând la volume duble, cu o creştere de 114% faţă de luna similară din 2022, dar şi la nivelul celor două luni (+99,7%) din 2023 faţă de 2022. De asemenea, autoturismele plug-in au cumulat volume semnificative şi o creştere de 52,8%, în februarie anul curent, faţă de luna similară din 2022, respectiv de 35% comparativ cu primele două luni din anul precedent. Creşterea se aplică şi pentru autoturismele Full Hybrid, acestea înregistrând un plus de 35,3%, în comparaţie cu luna februarie 2022, dar şi un salt de 48,3% faţă de primele două luni ale anului anterior. Clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice cuprinde următoarele modele: Dacia Spring - cu 1.057 unităţi (+235,6%, de la an la an), Renault Megane (151 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Volkswagen e-UP! (149 unităţi, +175,9%), Tesla Model 3 (cu 63 unităţi, -34,4%) şi Tesla Model Y (62 unităţi, creştere de 60 ori faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior), Ford Kuga, în top la categoria Plug-in Pe segmentul autoturismelor Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 121 unităţi şi o creştere de 108,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmată de Mazda CX 60 (cu 70 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Volkswagen Tiguan (61 unităţi, +117,9%), BMW X5 (cu 54 unităţi, +116%) şi Hyundai Tucson (54 unităţi, +14,9%). În plus, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota Corolla - cu 350 de unităţi, în creştere cu 56,3% faţă de 2022. Pe locurile următoare se află Toyota RAV4 (cu 286 unităţi, +56,3%) şi Toyota Yaris (213 unităţi, +91,9%).

Senatul încearcă să justifice achiziția limuzinelor (sursa: Facebook/Alina Gorghiu)
Eveniment

Senatul încearcă să justifice achiziția limuzinelor

Senatul încearcă să justifice achiziția limuzinelor. Secretarul general al Senatului, Mario Oprea, a declarat luni că vechimea şi costurile mari cu întreţinerea ale maşinilor din parcul auto sunt motivele pentru care se intenţionează cumpărarea a 20 de autoturisme noi. Senatul încearcă să justifice achiziția limuzinelor "În parcul auto al Senatului la ora actuală există un număr de 40 de maşini producţie 2007, Volkswagen Passat şi Audi A6, de 16 ani, cu o medie a kilometrilor rulaţi de 400.000. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Anul trecut, printr-o licitaţie publică, am reuşit să înlocuim 20 dintre acestea, licitaţia a fost câştigată de brandul Skoda Super. Încercăm ca şi anul acesta să reuşim prin acest demers să le înlocuim şi pe celelalte 20, care au această vechime. Caietul de sarcini este acelaşi care a fost şi anul trecut, suma alocată pentru fiecare unitate este de 49.000 de euro (...). Există problema vechimii acestora pe care le avem - 16 ani, 400.000 de kilometri - şi cheltuielile care necesitau pentru întreţinerea lor, ce deveniseră foarte - foarte mari", a precizat Oprea, întrebat pe acest subiect. Există 61 de Dustere Cât despre preţul la care urmează să fie achiziţionate automobilele, Oprea a afirmat că acesta este în concordanţă cu caracteristicile maşinii. Întrebat de ce nu se cumpără maşini mai ieftine, precum Dacia Duster, secretarul general a spus că aproximativ jumătate din parcului auto al Senatului cuprinde astfel de automobile. "În parcul auto al Senatului aproximativ jumătate din automobile sunt Dacia Duster - 61 de unităţi, însă ele sunt de cele două tipuri, maşini cu acea formă monobloc şi maşini tip berlină, care au portbagajul separat", a susţinut Oprea. Pachetul de fumători nu e de fumători Cât despre dotarea noilor maşini cu pachet fumători, acesta a spus că este vorba de fapt de o priză de încărcare. "Aşa se intitulează pachetul, apare aşa la toate brandurile de automobile, este de fapt acea priză de încărcare de care era nevoie pentru încărcarea device-urilor - telefoane mobile, laptopuri ş.a.m.d.", a menţionat Oprea. El a subliniat că maşinile vechi vor fi donate instituţiilor publice sau casate, dacă depăşesc limitele de noxe. "Parcul auto nu se dezvoltă, rămâne acelaşi număr de maşini. Cele care vor fi scoase din uz, conform legii vor fi donate instituţiilor publice sau casate, dacă depăşesc limita de noxe", a conchis Oprea. Alianța AUR - PSD În context, întrebaţi cu privire la acest subiect, senatori de la AUR şi PSD au apreciat că nu ar fi necesară o astfel de achiziţie de maşini. "Eu cred că şi o Dacie Duster sau un alt tip de maşină care este produsă în România poate fi foarte bună şi foarte confortabilă pentru toţi cei care lucrează în această instituţie. Ar trebui întrebaţi cei care au făcut un astfel de caiet de sarcini şi cei care au luat decizia să achiziţionăm aşa ceva (...). Nu, nu am nevoie de aşa ceva, este important să ai o maşină atunci când ai nevoie de ea, pentru că trebuie să te deplasezi între diverse instituţii ale statului român, dar în rest recunosc cinstit că se întâmplă să circul şi cu bicicleta", a punctat senatorul PSD Radu Oprea. Oferte până pe 6 aprilie Senatorul Sorin Lavric a afirmat că i se pare foarte mult 50.000 de euro pentru o maşină, adăugând este o cheltuială "inutilă". "E foarte mult şi dacă comparăm ce se întâmplă la Senat cu ce se întâmplă în ţară, într-adevăr, cheltuiala aceasta este inutilă. (...). Am o Skodă nouă de anul trecut, pentru că sunt secretar în Biroul permanent şi deja s-au făcut asemenea achiziţii. E o limuzină foarte bună", a conchis Lavric. Citește și: EXCLUSIV Ucraina nu ne-a furat apa din Dunăre, prin canalul Bâstroe: măsurătorile făcute de Apele Române, la 22 februarie, indicau debite normale pe Chilia Senatul intenţionează să cumpere 22 de autoturisme tip limuzină, iar Camera Deputaţilor achiziţionează servicii de întreţinere şi reparaţie pentru 48 de autovehicule din dotare. Potrivit e-licitatie.ro, valoarea estimată a contractului de furnizare a 22 autoturisme tip limuzină către Senat este de 4.537.815,13 lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este de 6 aprilie. Contractul de achiziţie publică va fi atribuit prin licitaţie deschisă, online, criteriul fiind preţul cel mai scăzut.

Dacia, vânzări duble în Marea Britanie (sursa: dacia.ro)
Eveniment

Dacia, vânzări duble în Marea Britanie

Dacia, vânzări duble în Marea Britanie. Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 24% în iunie, la 140.958 unităţi, a anunţat Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters. Dacia, vânzări duble în Marea Britanie Este cel mai redus nivel al înmatriculărilor de maşini noi în Marea Britanie în luna iunie din 1996, deficitul de componente continuând să afecteze noile achiziţii şi realizarea comenzilor existente, a apreciat SMMT. În iunie, Dacia a vândut 2.372 de vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 120,86% faţă de perioada similară din 2021, când a înmatriculat 1.074 de unităţi. În topul celor mai bine vândute modele în iunie se află Vauxhall Corsa, Tesla Model Y, MINI, Nissan Qashqai şi Volkswagen Golf. Electricele, la 16% Cota de piaţă a vehiculelor electrice s-a situat la 16,1% în iunie (de la 10,7% în perioada similară din 2021), în timp ce pentru vehiculele pe benzină a scăzut la 44%, iar la cele diesel la 5,7%. Din 2030, vânzările de maşini noi pe benzină şi motorină vor fi interzise în Marea Britanie. "Deficitul de semiconductori afectează înmatriculările de maşini noi mai mult decât restricţiile din 2021", a apreciat directorul general al SMMT, Mike Hawes. Luna trecută, SMMI a înrăutăţit estimările privind vânzările de maşini noi în Marea Britanie în acest an la 1,72 milioane, faţă de prognoza precedentă, de 1,89 milioane. Vânzările generale de mașini noi au scăzut În primele şase luni din acest an, vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 12%, la aproximativ 802.000 unităţi. Este al doilea cel mai redus nivel al înmatriculărilor de maşini noi în Marea Britanie în primul semestru din 1992. În perioada ianuarie-iunie 2022, Dacia a vândut 12.111 vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 75,52% faţă de perioada similară din 2021, când a înmatriculat 6.900 unităţi. Citește și: Boris Johnson, mesaj foarte important în favoarea Ucrainei: Teritoriul capturat de Rusia poate fi recuperat. Întreaga comunitate internațională sprijină Kievul În topul celor mai bine vândute modele în primele şase luni din acest an se află Vauxhall Corsa, Ford Puma, Nissan Qashqai, MINI şi Kia Sportage. Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră