Dacia pregătește o mașină electrică de 15.000 de euro, cu dotări minime și design surprinzător
Hipster, noul concept electric low-cost Dacia. Marca românească Dacia, parte a grupului Renault, a prezentat luni un prototip de mini-mașină electrică, denumit Hipster, care ar putea costa sub 15.000 de euro.
Hipster, noul concept electric low-cost Dacia
Proiectul propune o alternativă accesibilă la vehiculele electrice chinezești low-cost și marchează o nouă direcție în strategia de mobilitate urbană a brandului.
Conceptul Hipster are doar 3 metri lungime și cântărește sub 800 kg, fiind cea mai scurtă mașină de pe piața europeană.
Prin comparație, modelul T03 al producătorului chinez Leapmotor este cu 62 de centimetri mai lung.
„Hipster reprezintă viziunea îndrăzneață a Dacia pentru o mobilitate locală, accesibilă și de zi cu zi”, a declarat Katrin Adt, CEO-ul Dacia și fost executiv Mercedes-Benz.
Specificații tehnice și autonomie
Prototipul ar urma să atingă o viteză maximă de 90 km/h și o autonomie de aproximativ 150 km, potrivit datelor furnizate de Dacia.
Statistic, o mașină medie parcurge zilnic sub 40 km, cu o viteză medie de 56 km/h, ceea ce face ca modelul Hipster să răspundă nevoilor reale ale utilizatorilor urbani.
Design simplificat pentru un preț redus
Pentru a menține costurile la un nivel minim, Dacia a optat pentru un design esențial: scaune din pânză, geamuri manuale, componente electronice limitate și curele în loc de mânere pentru deschiderea ușilor.
Mașina ar putea fi disponibilă într-o singură variantă de culoare – griul-albastru al prototipului.
Propunere pentru o nouă categorie auto în UE
Dacia și Renault susțin crearea unei noi categorii de mașini mici în Uniunea Europeană, inspirată de modelul japonez Kei Cars, cu cerințe tehnice simplificate, în special în privința siguranței.
Scopul este reducerea greutății și a costurilor, pentru a oferi vehicule electrice accesibile publicului larg.
Producția ar putea fi condiționată de reglementările UE
Potrivit David Durand, director de design al Dacia, „reglementările vor impune, cu siguranță, ca vehiculul să fie produs în Europa”.
De asemenea, compania va trebui să dezvolte un model industrial adaptat acestei noi categorii.
În contextul în care prețul mediu al unei mașini noi a crescut cu 63% între 2001 și 2020, proiectul Hipster ar putea reprezenta o soluție reală pentru democratizarea mobilității electrice în Europa.