sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: low-cost

2 articole
Economie

Companii low-cost mai ieftine decât Wizz

Companii low-cost mai ieftine decât Wizz. Românii alocă bugete mai mari pentru călătorii în străinătate în 2024 și a crescut interesul pentru vacanțele de tip city break. Turcia, Grecia și Bulgaria sunt, în continuare, în topul preferințelor pentru vacanțele de vară. Mai mulți bani pe vacanțe Peste jumătate dintre români (57%) vor aloca bugete mai mari pentru vacanţele în străinătate în acest an. Citește și: Șmecheria la care apelează companiile aeriene care refuză pasageri cu bilete valabile din cauză că vând mai multe bilete decât locuri: „uită” să informeze călătorii că fac overbooking pe zboruri Datele provin dintr-un sondaj realizat de Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor (APPA). Potrivit sondajului, în 2024, 42% dintre respondenţii care își vor petrece vacanța în străinătate au de gând să aloce un buget între 1.000 şi 2.500 de euro. 40%, au declarat că vor avea un buget sub 1.000 de euro. 18% dintre români chestionați au în plan să cheltuiască peste 2.500 de euro pentru călătorii în străinătate. Companii low-cost mai ieftine decât Wizz Un studiu recent al AirAdvisor a alcătuit un top al celor mai ieftine companii aeriene europene. Pe primul loc se situează compania maghiară Wizz Air. Compania are cele mai bune oferte spre destinațiile din Europa. Totuși, în ceea ce privește calitatea serviciilor, compania nu are o notă foarte bună. Utilizatorii TripAdviser au notat-o cu un scor de 2,5 din 5 punte. În România, anul trecut ANPC-ul a amendat Wizz Air cu 60.000 de lei, pentru nerezolvarea sutelor de reclamații primite. Iberia, peste Wizz Air la servicii Compania spaniolă Iberia este pe locul al doilea în topul celor mai ieftine companii aeriene din UE. Potrivit AirAdvisor, chiar dacă zborul cu Iberia ar putea costa mai mult, compania poate prezenta o valoare mai bună decât Wizz Air, la capitolul fiabilitate, lounge-uri în aeroporturi și recenzii ale profesioniștilor. Față de Wizz Air, compania spaniolă Iberia are o cotă mai favorabilă pe TripAdviser la toate capitolele, obținând un scor de 3 puncte din 5. Norwegian, companie foarte prietenoasă Al treilea loc în topul celor mai ieftine companii aeriene europene este ocupat de Norwegian Air Shuttle. Compania low-cost este a doua ca mărime din Scandinavia, după Scandinavian Airlines. Potrivit AirAdvisor, în afara tarifelor avantajoase, site-ul web al companiei este extrem de prietenos. Tarife sunt detaliate în funcție de lună și de costul de la punctul de plecare. În plus, zborurile către țările nordice cu această companie tind să fie cele mai ieftine. Pe Tripadvisor, este cotată cu 3,5 puncte din 5. Vueling, aceeași notă cu Wizz Air A patra cea mai ieftină companie aeriană este Vueling, tot o companie spaniolă, ca și Iberia. Prețuri accesibile, iar site-ul - foarte prietenos. Prețurile zborurilor sunt afișate într-un format calendaristic, astfel încât se poate obține cu ușurință cea mai ieftină opțiune. Tripadvisor-ul nu este însă foarte favorabil. Similară cu Wizz Air, Iberia obține 2,5 puncte din 5. Ryanair taxează tot, dar nu face overbooking Compania irlandeză Ryanair este și ea în top 5 al celor mai ieftine companii aeriene europene. Totuși, deși are unele dintre cele mai ieftine tarife anunțate, modelul de afaceri al Ryanair este să atragă inițial cu un preț scăzut pentru biletele de zbor, ca mai apoi să adauge taxe pentru aproape orice. De la băuturile de bază și mâncare, la alegerea locului și bagaje, totul este taxat suplimentar. Pe Tripadviser, compania este cotată cu 3 puncte din 5. O bilă albă: dintre toate companiile aeriene europene, Ryanair anunță chiar pe site că nu recurge la metoda de overbooking. Unde merg românii în vacanță În baza rezervărilor de vacanțe din primele săptămâni ale anului, agenția Perfect Tour a realizat un top al destinațiilor preferate de români pentru vacanțe. Pentru 2024, cererile pentru city break-uri au fost cele mai căutate. Destinațiile preferate ale românilor pentru escapade de două, trei zile sunt Roma, Barcelona, Istanbul, Atena și Lisabona. Când vine vorba despre vacanțe de vară, românii preferă Turcia, Grecia, Bulgaria, urmate de Spania, Italia și Cipru. De asemenea agenții de turism preconizează și o creștere a rezervările pentru vacanțe exotice: Bali, Maldive, Mauritius, Seychelles, Punta Cana și Tulum sunt câteva dintre destinațiile preferate de români. Cele mai ieftine city break-uri Potrivit esky.ro, care oferă "garanția prețului mic" cel mai ieftin city break în afara României costă 124 de euro, în Ungaria, Budapesta. Sub 200 de euro, găsim însă oferte și pentru city break în Germania (Dortmund, de la 134 de euro), Italia (Rimini, 140 de euro), Danemarca (Copenhaga, 175 de euro) sau Franța (Paris, de la 193 de euro). Cel mai scump city break: Emiratele Arabe Unite (Abu Dhabi): 5.103 euro. Prețurile includ transportul cu avionul și cazarea, două nopți, iar în cazul city break-urilor mai scumpe, regimul este all inclusive. Printre destinațiile celor mai ieftine vacanțe, care includ transportul cu avionul și cazarea pentru cinci nopți se numără Albania (Durres, 184 de euro), Turcia (Izmir, 221 de euro) sau Italia (Rimini, 299 de euro). Sub 500 de euro există și posibilitatea unei vacanțe în Emiratele Arabe Unite (Dubai), prețurile începând de la 302 euro de persoană. Cea mai scumpă vacanță ajunge la 33.311 de euro. Destinația: Grecia, Mykonos. În acest preț sunt asigurate zborul direct, cazare de 7 nopți la un hotel de 4 stele și micul dejun. Bineînțeles, prețurile diferă în funcție de disponibilitate și de perioada aleasă.

Companii low-cost mai ieftine decât Wizz (sursa: Facebook/Iberia)
Modelul Tesla low-cost, în suspans (sursa: Twitter/Elon Musk)
Mediu

Modelul Tesla low-cost, în suspans

Modelul Tesla low-cost, în suspans. Inginerii Tesla au anunţat că vor reduce cu 50% costurile de asamblare la viitoarele generaţii de maşini, dar directorul general Elon Musk nu a dezvăluit când va debuta mult aşteptatul model electric la un preţ accesibil, transmite Reuters. Modelul Tesla low-cost, în suspans Analiştii se aşteptau ca miercuri Musk să dea detalii despre noile vehicule ce vor fi lansate şi ce modele vor fi oferite. Directorii companiei au precizat că pe o platformă Tesla va fi construit mai mult de un vehicul în fabricile în fabricile standardizate, dar Musk nu a precizat la ce modele se gândeşte. Directorul financiar al Tesla, Zach Kirkhorn, şi alţi oficiali au scos în evidenţă angajamentul lor de a reduce costurile de producţie. Kirkhorn a estimat că Tesla trebuie să investească de şase ori mai mult decât a făcut-o până acum pentru a-şi îndeplini obiectivul de a majora pe termen lung producţia la 20 milioane de vehicule pe an până în 2030, o creştere de zece ori faţă de actuala capacitate. Investiţiile s-ar putea ridica la 175 miliarde de dolari, a declarat Kirkhorn. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Următoarea investiţie va fi o fabrică Tesla în nordul Mexicului, prima din afara Statelor Unite, Germaniei şi Chinei, a anunţat Musk. Acesta nu a făcut comentarii în privinţa planurilor din 2024 de restructurare a sedanului Model Y, un proiect numit Juniper, pe care Reuters l-a anunţat miercuri, sau despre noua versiune a sedanului Model 3 - un proiect numit Highland, despre care Reuters informa că va intra în producţie în septembrie. Presiune din China Directorul de design, Franz von Holzhausen, a anunţat că modelul Cybertruck va fi lansat anul acesta. Tesla este cel mai valoros producător auto. Preţul acţiunilor aproape s-a înjumătăţit de la nivelul de vârf din noiembrie 2021, dar s-au redresat cu peste 60% anul acesta. Musk a declarat că Tesla ar putea avea nevoie de zece modele, producţia urmând să ajungă la două milioane de vehicule pe an pentru fiecare model. Citește și: EXCLUSIV Secretarul de stat MAI responsabil de integrarea în Schengen, un tânăr politruc PNL fără nici o calificare în domeniu. CV-ul arată că a fost șomer, agent de vânzări de medicamente, numit politic în CA-uri în energie, consilier județean Şeful inginerilor, Lars Moravy, a spus că Tesla se aşteaptă să construiască viitoarea generaţie de vehicule la jumătate din actualul cost al Model 3 sau Model Y. Tesla a avut o evoluţie peste aşteptări în ultimii ani, sporind rapid livrările, în pofida problemelor din lanţurile de aprovizionare şi a dificultăţilor provocate de pandemie. Dar, în ultimele luni, Tesla a redus preţurile pentru a majora vânzările, care sunt sub presiune din cauza dificultăţilor economice şi a sporirii concurenţei în Statele Unite şi China.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră