vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: low-cost

5 articole
Economie

O companie românească bate Wizz Air la curse low cost internaționale: zboruri de la 23 de euro

Compania aeriană Animawings lansează o promoție specială cu reduceri de 35% la o selecție de zboruri internaționale operate din București, Cluj-Napoca, Iași, Craiova și Timișoara, valabilă în perioada 31 octombrie – 3 noiembrie 2025. Zboruri de la 23 de euro Oferta se aplică pentru călătoriile efectuate între 1 noiembrie – 15 decembrie 2025 și 15 ianuarie – 28 februarie 2026, pe toate clasele de zbor – Economy și Business Class – în limita locurilor disponibile. Citește și: Liderii PSD trec la jigniri împotriva lui Bolojan: „omul de porțelan”, „salvatorul neamului”. Soțul Olguței Vasilescu invită PNL să schimbe premierul Campania include zboruri directe către destinații populare din Europa și Orientul Mijlociu, cu prețuri începând de la 23 de euro/sens. Printre rutele disponibile se numără: din București, către Istanbul, Praga, Dubai, Paris, Stockholm, Tel Aviv și Abu Dhabi; din Cluj, Iași, Craiova și Timișoara, către Istanbul; din Timișoara, către Dubai. Gratuit: două bagaje de cabină și selecție a locurilor „Ne dorim ca luna noiembrie să fie cea mai bună perioadă pentru achiziția biletelor de avion, iar această promoție oferă pasagerilor șansa de a călători la prețuri excelente”, a declarat Diana Dima, Chief Commercial Officer Animawings. Toate biletele includ două bagaje de cabină gratuite (8 kg și 4 kg), selecție gratuită a locurilor și check-in gratuit, atât online, cât și la aeroport. Zborurile sunt operate cu aeronave Airbus de ultimă generație, oferind servicii de catering premium și un echipaj profesionist pregătit să asigure confortul și siguranța pasagerilor. Flotă de 18 avioane, în plan Animawings, companie aeriană 100% românească lansată în 2020 și parte din Memento Group, continuă extinderea rețelei sale. Din această toamnă, operează peste zece rute noi, conectând principalele aeroporturi din România cu orașe europene importante precum Istanbul, München, Praga, Tel Aviv și Dubai. Compania a recepționat în septembrie 2025 cea de-a cincea aeronavă Airbus și își propune ca până în 2027 să atingă o flotă de 18 avioane, evaluată la peste 1 miliard de dolari. Începând cu martie 2026, Animawings va introduce noi destinații internaționale, printre care Londra – Gatwick și Geneva.

Zboruri de la 23 de euro cu Animawings (sursa: facebook/Animawings)
Hipster, noul concept electric low-cost Dacia (sursa: dacia.ro)
Eveniment

Dacia pregătește o mașină electrică de 15.000 de euro, cu dotări minime și design surprinzător

Hipster, noul concept electric low-cost Dacia. Marca românească Dacia, parte a grupului Renault, a prezentat luni un prototip de mini-mașină electrică, denumit Hipster, care ar putea costa sub 15.000 de euro. Hipster, noul concept electric low-cost Dacia Proiectul propune o alternativă accesibilă la vehiculele electrice chinezești low-cost și marchează o nouă direcție în strategia de mobilitate urbană a brandului. Citește și: O nouă descoperire oferă speranță în lupta cu Alzheimer: indiciul care ar semnala debutul bolii cu ani înainte de apariția simptomelor Conceptul Hipster are doar 3 metri lungime și cântărește sub 800 kg, fiind cea mai scurtă mașină de pe piața europeană. Prin comparație, modelul T03 al producătorului chinez Leapmotor este cu 62 de centimetri mai lung. „Hipster reprezintă viziunea îndrăzneață a Dacia pentru o mobilitate locală, accesibilă și de zi cu zi”, a declarat Katrin Adt, CEO-ul Dacia și fost executiv Mercedes-Benz. Specificații tehnice și autonomie Prototipul ar urma să atingă o viteză maximă de 90 km/h și o autonomie de aproximativ 150 km, potrivit datelor furnizate de Dacia. Statistic, o mașină medie parcurge zilnic sub 40 km, cu o viteză medie de 56 km/h, ceea ce face ca modelul Hipster să răspundă nevoilor reale ale utilizatorilor urbani. Design simplificat pentru un preț redus Pentru a menține costurile la un nivel minim, Dacia a optat pentru un design esențial: scaune din pânză, geamuri manuale, componente electronice limitate și curele în loc de mânere pentru deschiderea ușilor. Mașina ar putea fi disponibilă într-o singură variantă de culoare – griul-albastru al prototipului. Propunere pentru o nouă categorie auto în UE Dacia și Renault susțin crearea unei noi categorii de mașini mici în Uniunea Europeană, inspirată de modelul japonez Kei Cars, cu cerințe tehnice simplificate, în special în privința siguranței. Scopul este reducerea greutății și a costurilor, pentru a oferi vehicule electrice accesibile publicului larg. Producția ar putea fi condiționată de reglementările UE Potrivit David Durand, director de design al Dacia, „reglementările vor impune, cu siguranță, ca vehiculul să fie produs în Europa”. De asemenea, compania va trebui să dezvolte un model industrial adaptat acestei noi categorii. În contextul în care prețul mediu al unei mașini noi a crescut cu 63% între 2001 și 2020, proiectul Hipster ar putea reprezenta o soluție reală pentru democratizarea mobilității electrice în Europa.

Nicușor Dan a călătorit la low cost spre Milano și s-a fotografiat cu una din pasagerele cursei Foto: Facebook
Politică

Nicușor Dan, alături de fiica sa, la low cost spre Milano: „Tot drumul a vorbit cu cea mică”

Nicușor Dan a fost fotografiat în timp ce zbura, alături de fiica sa, la low cost, spre Milano: „Tot drumul a vorbit cu cea mică, i-a explicat chestii”, a scris pe Facebook Petruța Tașca. Ea a remarcat că șeful statului era însoțit de un sepepist, dar acesta nu era celebrul „Ionuț”. Citește și: Șeful Regiei Protocolului de Stat, criticat de Bolojan, indemnizații astronomice în 2025 Nicușor Dan, alături de fiica sa, la low cost spre Milano „La 3 locuri în fața mea e Nicușor 🙂. Avion low cost, a făcut o aroganță și și-a plătit locurile să fie lângă cea mică 🙂 ❤️ LE Mi-am dat seama că poate a primit automat loc lângă cea mică, dar deja decolasem și nu mai aveam acces la tel să scriu 🙂 PS Noul SPP-ist e drăguț, dar nu e Ionuț 🙂”, a relatat Petruța Tașca.  Într-un comentariu la propria postare, ea a precizat: „Băi, cred că omul nici nu s-ar simti bine intr-un avion privat . Tot drumul a vorbit cu cea mica, i-a tot explicat chestii”.  1,5 milioane de euro a costat avionul pentru vizita lui Klaus Iohannis în America Latină și 1,4 milioane de euro cel pentru turneul în Asia. Este vorba despre turnee care au durat mai multe zile, potrivit documentelor Administrației Prezidențiale. Cei mai mulți bani au fost cheltuiți în 2023, peste 7,3 milioane de euro, pentru avioane private. Este anul cu cele mai multe turnee prezidențiale.  

Companii low-cost mai ieftine decât Wizz (sursa: Facebook/Iberia)
Economie

Companii low-cost mai ieftine decât Wizz

Companii low-cost mai ieftine decât Wizz. Românii alocă bugete mai mari pentru călătorii în străinătate în 2024 și a crescut interesul pentru vacanțele de tip city break. Turcia, Grecia și Bulgaria sunt, în continuare, în topul preferințelor pentru vacanțele de vară. Mai mulți bani pe vacanțe Peste jumătate dintre români (57%) vor aloca bugete mai mari pentru vacanţele în străinătate în acest an. Citește și: Șmecheria la care apelează companiile aeriene care refuză pasageri cu bilete valabile din cauză că vând mai multe bilete decât locuri: „uită” să informeze călătorii că fac overbooking pe zboruri Datele provin dintr-un sondaj realizat de Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor (APPA). Potrivit sondajului, în 2024, 42% dintre respondenţii care își vor petrece vacanța în străinătate au de gând să aloce un buget între 1.000 şi 2.500 de euro. 40%, au declarat că vor avea un buget sub 1.000 de euro. 18% dintre români chestionați au în plan să cheltuiască peste 2.500 de euro pentru călătorii în străinătate. Companii low-cost mai ieftine decât Wizz Un studiu recent al AirAdvisor a alcătuit un top al celor mai ieftine companii aeriene europene. Pe primul loc se situează compania maghiară Wizz Air. Compania are cele mai bune oferte spre destinațiile din Europa. Totuși, în ceea ce privește calitatea serviciilor, compania nu are o notă foarte bună. Utilizatorii TripAdviser au notat-o cu un scor de 2,5 din 5 punte. În România, anul trecut ANPC-ul a amendat Wizz Air cu 60.000 de lei, pentru nerezolvarea sutelor de reclamații primite. Iberia, peste Wizz Air la servicii Compania spaniolă Iberia este pe locul al doilea în topul celor mai ieftine companii aeriene din UE. Potrivit AirAdvisor, chiar dacă zborul cu Iberia ar putea costa mai mult, compania poate prezenta o valoare mai bună decât Wizz Air, la capitolul fiabilitate, lounge-uri în aeroporturi și recenzii ale profesioniștilor. Față de Wizz Air, compania spaniolă Iberia are o cotă mai favorabilă pe TripAdviser la toate capitolele, obținând un scor de 3 puncte din 5. Norwegian, companie foarte prietenoasă Al treilea loc în topul celor mai ieftine companii aeriene europene este ocupat de Norwegian Air Shuttle. Compania low-cost este a doua ca mărime din Scandinavia, după Scandinavian Airlines. Potrivit AirAdvisor, în afara tarifelor avantajoase, site-ul web al companiei este extrem de prietenos. Tarife sunt detaliate în funcție de lună și de costul de la punctul de plecare. În plus, zborurile către țările nordice cu această companie tind să fie cele mai ieftine. Pe Tripadvisor, este cotată cu 3,5 puncte din 5. Vueling, aceeași notă cu Wizz Air A patra cea mai ieftină companie aeriană este Vueling, tot o companie spaniolă, ca și Iberia. Prețuri accesibile, iar site-ul - foarte prietenos. Prețurile zborurilor sunt afișate într-un format calendaristic, astfel încât se poate obține cu ușurință cea mai ieftină opțiune. Tripadvisor-ul nu este însă foarte favorabil. Similară cu Wizz Air, Iberia obține 2,5 puncte din 5. Ryanair taxează tot, dar nu face overbooking Compania irlandeză Ryanair este și ea în top 5 al celor mai ieftine companii aeriene europene. Totuși, deși are unele dintre cele mai ieftine tarife anunțate, modelul de afaceri al Ryanair este să atragă inițial cu un preț scăzut pentru biletele de zbor, ca mai apoi să adauge taxe pentru aproape orice. De la băuturile de bază și mâncare, la alegerea locului și bagaje, totul este taxat suplimentar. Pe Tripadviser, compania este cotată cu 3 puncte din 5. O bilă albă: dintre toate companiile aeriene europene, Ryanair anunță chiar pe site că nu recurge la metoda de overbooking. Unde merg românii în vacanță În baza rezervărilor de vacanțe din primele săptămâni ale anului, agenția Perfect Tour a realizat un top al destinațiilor preferate de români pentru vacanțe. Pentru 2024, cererile pentru city break-uri au fost cele mai căutate. Destinațiile preferate ale românilor pentru escapade de două, trei zile sunt Roma, Barcelona, Istanbul, Atena și Lisabona. Când vine vorba despre vacanțe de vară, românii preferă Turcia, Grecia, Bulgaria, urmate de Spania, Italia și Cipru. De asemenea agenții de turism preconizează și o creștere a rezervările pentru vacanțe exotice: Bali, Maldive, Mauritius, Seychelles, Punta Cana și Tulum sunt câteva dintre destinațiile preferate de români. Cele mai ieftine city break-uri Potrivit esky.ro, care oferă "garanția prețului mic" cel mai ieftin city break în afara României costă 124 de euro, în Ungaria, Budapesta. Sub 200 de euro, găsim însă oferte și pentru city break în Germania (Dortmund, de la 134 de euro), Italia (Rimini, 140 de euro), Danemarca (Copenhaga, 175 de euro) sau Franța (Paris, de la 193 de euro). Cel mai scump city break: Emiratele Arabe Unite (Abu Dhabi): 5.103 euro. Prețurile includ transportul cu avionul și cazarea, două nopți, iar în cazul city break-urilor mai scumpe, regimul este all inclusive. Printre destinațiile celor mai ieftine vacanțe, care includ transportul cu avionul și cazarea pentru cinci nopți se numără Albania (Durres, 184 de euro), Turcia (Izmir, 221 de euro) sau Italia (Rimini, 299 de euro). Sub 500 de euro există și posibilitatea unei vacanțe în Emiratele Arabe Unite (Dubai), prețurile începând de la 302 euro de persoană. Cea mai scumpă vacanță ajunge la 33.311 de euro. Destinația: Grecia, Mykonos. În acest preț sunt asigurate zborul direct, cazare de 7 nopți la un hotel de 4 stele și micul dejun. Bineînțeles, prețurile diferă în funcție de disponibilitate și de perioada aleasă.

Modelul Tesla low-cost, în suspans (sursa: Twitter/Elon Musk)
Mediu

Modelul Tesla low-cost, în suspans

Modelul Tesla low-cost, în suspans. Inginerii Tesla au anunţat că vor reduce cu 50% costurile de asamblare la viitoarele generaţii de maşini, dar directorul general Elon Musk nu a dezvăluit când va debuta mult aşteptatul model electric la un preţ accesibil, transmite Reuters. Modelul Tesla low-cost, în suspans Analiştii se aşteptau ca miercuri Musk să dea detalii despre noile vehicule ce vor fi lansate şi ce modele vor fi oferite. Directorii companiei au precizat că pe o platformă Tesla va fi construit mai mult de un vehicul în fabricile în fabricile standardizate, dar Musk nu a precizat la ce modele se gândeşte. Directorul financiar al Tesla, Zach Kirkhorn, şi alţi oficiali au scos în evidenţă angajamentul lor de a reduce costurile de producţie. Kirkhorn a estimat că Tesla trebuie să investească de şase ori mai mult decât a făcut-o până acum pentru a-şi îndeplini obiectivul de a majora pe termen lung producţia la 20 milioane de vehicule pe an până în 2030, o creştere de zece ori faţă de actuala capacitate. Investiţiile s-ar putea ridica la 175 miliarde de dolari, a declarat Kirkhorn. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Următoarea investiţie va fi o fabrică Tesla în nordul Mexicului, prima din afara Statelor Unite, Germaniei şi Chinei, a anunţat Musk. Acesta nu a făcut comentarii în privinţa planurilor din 2024 de restructurare a sedanului Model Y, un proiect numit Juniper, pe care Reuters l-a anunţat miercuri, sau despre noua versiune a sedanului Model 3 - un proiect numit Highland, despre care Reuters informa că va intra în producţie în septembrie. Presiune din China Directorul de design, Franz von Holzhausen, a anunţat că modelul Cybertruck va fi lansat anul acesta. Tesla este cel mai valoros producător auto. Preţul acţiunilor aproape s-a înjumătăţit de la nivelul de vârf din noiembrie 2021, dar s-au redresat cu peste 60% anul acesta. Musk a declarat că Tesla ar putea avea nevoie de zece modele, producţia urmând să ajungă la două milioane de vehicule pe an pentru fiecare model. Citește și: EXCLUSIV Secretarul de stat MAI responsabil de integrarea în Schengen, un tânăr politruc PNL fără nici o calificare în domeniu. CV-ul arată că a fost șomer, agent de vânzări de medicamente, numit politic în CA-uri în energie, consilier județean Şeful inginerilor, Lars Moravy, a spus că Tesla se aşteaptă să construiască viitoarea generaţie de vehicule la jumătate din actualul cost al Model 3 sau Model Y. Tesla a avut o evoluţie peste aşteptări în ultimii ani, sporind rapid livrările, în pofida problemelor din lanţurile de aprovizionare şi a dificultăţilor provocate de pandemie. Dar, în ultimele luni, Tesla a redus preţurile pentru a majora vânzările, care sunt sub presiune din cauza dificultăţilor economice şi a sporirii concurenţei în Statele Unite şi China.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră