Companie chineză asamblează mașini în Rusia. Grupul Chery începe asamblarea de mașini în Rusia, ocupând fabrici părăsite de Volkswagen și Mercedes.
Companie chineză asamblează mașini în Rusia
Producătorul auto chinez Chery a demarat asamblarea de vehicule în Rusia, utilizând trei fabrici abandonate de rivalii occidentali, inclusiv Volkswagen și Mercedes, potrivit unor surse anonime citate de Reuters.
Această mișcare vine în contextul retragerii companiilor auto occidentale de pe piața rusă după invazia Ucrainei, lăsând un gol pe care producătorii chinezi îl umplu rapid.
Expansiunea producătorilor chinezi pe piața rusă
Odată cu plecarea marilor producători occidentali, cota de piață a companiilor auto chineze în Rusia a depășit 50%, Chery fiind responsabilă pentru aproximativ o cincime din vânzările de autoturisme.
Chery nu doar că importă vehicule finite în Rusia, dar finalizează și asamblarea unor modele aproape terminate în trei fabrici rusești, susțin sursele.
Chery, cel mai mare exportator auto al Chinei, se bazează pe cererea solidă din Rusia, unde producția locală este limitată, iar capacitatea de producție este insuficient utilizată.
Deși compania a confirmat că livrează mașini pe piața rusă, a subliniat că nu intenționează să construiască sau să cumpere fabrici în această țară.
Guvernul rus a majorat taxele la importul de mașini, ceea ce ar putea încuraja producătorii auto străini să își extindă operațiunile de asamblare locală.
În acest context, Chery pare să își consolideze prezența în Rusia, utilizând fostele uzine Volkswagen, Mercedes-Benz și Nissan pentru a produce modele populare precum SUV-ul Tiggo și Exeed.
Vânzările Chery cresc vertiginos în Rusia
Vânzările Chery pe piața rusă au crescut de aproape patru ori în 2023, ajungând la peste 200.000 de unități.
Această creștere spectaculoasă este susținută de producția locală în fabricile preluate de la producătorii occidentali.
De exemplu, la fosta uzină Nissan din St. Petersburg, modelul Tiggo 7 este redenumit Xcite X-Cross 7.
Chery și-a anunțat planurile de expansiune globală, vizând intrarea pe peste 60 de noi piețe în următorii trei ani.
Cu toate acestea, compania se confruntă cu provocări, inclusiv tarifele vamale suplimentare impuse de Uniunea Europeană pentru vehiculele electrice (EV) fabricate în China, care vor afecta și modelele electrice produse de Chery.
Giganții auto occidentali
În fabricile părăsite de Volkswagen, Mercedes-Benz și Nissan, Chery produce modele precum SUV-ul Tiggo și Exeed.
La fosta uzină Volkswagen din Kaluga, autoritățile locale estimează că vor fi produse 27.000 de mașini până la finalul anului, în timp ce la fabrica din Esipovo, deținută anterior de Mercedes-Benz, se produce modelul de lux Exeed VX.
Expansiunea producătorilor auto chinezi în Rusia marchează o schimbare semnificativă pe piața auto locală, având în vedere plecarea marilor rivali occidentali și creșterea interesului pentru producția locală de vehicule.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.