/

Grupul chinez Chery asamblează autoturisme în Rusia în fostele fabrici ale Volkswagen și Mercedes

Companie chineză asamblează mașini în Rusia (sursa: Facebook/Chery International)

Companie chineză asamblează mașini în Rusia. Grupul Chery începe asamblarea de mașini în Rusia, ocupând fabrici părăsite de Volkswagen și Mercedes.

Companie chineză asamblează mașini în Rusia

Producătorul auto chinez Chery a demarat asamblarea de vehicule în Rusia, utilizând trei fabrici abandonate de rivalii occidentali, inclusiv Volkswagen și Mercedes, potrivit unor surse anonime citate de Reuters.

Citește și: VIDEO De ce n-a luat Ciolacu bacalaureatul. Mărturia premierului: A fost perioada „cea mai lipsită de responsabilități”

Această mișcare vine în contextul retragerii companiilor auto occidentale de pe piața rusă după invazia Ucrainei, lăsând un gol pe care producătorii chinezi îl umplu rapid.

Expansiunea producătorilor chinezi pe piața rusă

Odată cu plecarea marilor producători occidentali, cota de piață a companiilor auto chineze în Rusia a depășit 50%, Chery fiind responsabilă pentru aproximativ o cincime din vânzările de autoturisme.

Chery nu doar că importă vehicule finite în Rusia, dar finalizează și asamblarea unor modele aproape terminate în trei fabrici rusești, susțin sursele.

Chery, cel mai mare exportator auto al Chinei, se bazează pe cererea solidă din Rusia, unde producția locală este limitată, iar capacitatea de producție este insuficient utilizată.

Deși compania a confirmat că livrează mașini pe piața rusă, a subliniat că nu intenționează să construiască sau să cumpere fabrici în această țară.

Guvernul rus a majorat taxele la importul de mașini, ceea ce ar putea încuraja producătorii auto străini să își extindă operațiunile de asamblare locală.

În acest context, Chery pare să își consolideze prezența în Rusia, utilizând fostele uzine Volkswagen, Mercedes-Benz și Nissan pentru a produce modele populare precum SUV-ul Tiggo și Exeed.

Vânzările Chery cresc vertiginos în Rusia

Vânzările Chery pe piața rusă au crescut de aproape patru ori în 2023, ajungând la peste 200.000 de unități.

Această creștere spectaculoasă este susținută de producția locală în fabricile preluate de la producătorii occidentali.

De exemplu, la fosta uzină Nissan din St. Petersburg, modelul Tiggo 7 este redenumit Xcite X-Cross 7.

Chery și-a anunțat planurile de expansiune globală, vizând intrarea pe peste 60 de noi piețe în următorii trei ani.

Cu toate acestea, compania se confruntă cu provocări, inclusiv tarifele vamale suplimentare impuse de Uniunea Europeană pentru vehiculele electrice (EV) fabricate în China, care vor afecta și modelele electrice produse de Chery.

Giganții auto occidentali

În fabricile părăsite de Volkswagen, Mercedes-Benz și Nissan, Chery produce modele precum SUV-ul Tiggo și Exeed.

Ai exclusivitățile Defapt.ro cu doar un click pe butonul „Urmăriți”/„Conectați-vă” în Google News (dreapta sus)

La fosta uzină Volkswagen din Kaluga, autoritățile locale estimează că vor fi produse 27.000 de mașini până la finalul anului, în timp ce la fabrica din Esipovo, deținută anterior de Mercedes-Benz, se produce modelul de lux Exeed VX.

Expansiunea producătorilor auto chinezi în Rusia marchează o schimbare semnificativă pe piața auto locală, având în vedere plecarea marilor rivali occidentali și creșterea interesului pentru producția locală de vehicule.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

21:44Ciucă nu contestă exit poll-urile, dar așteaptă numărătoarea oficială: După ce avem rezultatele finale, vom lua şi o decizie
21:42Candidatul-surpriză Călin Georgescu: mai legionar decât Simion, mai pro-Rusia decât Șoșoacă, deși a lucrat la ONU. El își ține banii la banca maghiară OTP, în euro
21:37Lasconi se și vede președinte, a anunțat că deja va încerca să închege o majoritate parlamentară: 75% dintre români au votat altfel, nu cu PSD
21:30Cel mai optimist politician al momentului: Rareș Bogdan spune că Ciucă a câștigat în 20 de județe
21:22Rabin cu cetățenie israeliană și moldovenească, ucis în Emiratele Arabe Unite, unde locuia. Presupușii autori, arestați
21:04Un „aranjament” între Ucraina și Rusia, la asta lucrează echipa lui Trump împreună cu actuala administrație de la Casa Albă, spune consilierul pe probleme de securitate al președintelui ales
21:01BREAKING Primele rezultate oficiale de la exit-poll-uri: Ciolacu, locul I; Lasconi este pe locul II, dar diferența față de Georgescu și Simion, în marja de eroare
20:58CNA a sesizat BEC și AEP că unele site-uri, dar nu și radiouri și televiziuni, au publicat duminică exit poll-uri înainte de ora 21.00
20:53Ciolacu face pe relaxatul și spune că a prevăzut din vară cine e candidatul de pe locul al doilea
18:44Disperare la PSD: organizațiile rurale din Buzău mobilizează alegători la vot pentru George Simion. „Vă credeți imuni la lege, cu protecție de la Ciolacu”, îi avertizează EFOR
16:56BREAKING NEWS Referendumul organizat de Nicușor Dan a trecut pragul de validare
16:02Primele estimări: panică la PSD din cauza aglomerației din multe secții de vot din mediul urban. La ora 16.00, peste 600.000 de voturi în plus în orașe
15:45Planuri de rezervă în AUR și USR pentru un tur doi fără Lasconi și Simion. Claudiu Târziu și gruparea Drulă-Barna-Ghinea numără orele
15:33Referendumul lui Nicușor Dan va fi validat, cel mai probabil: la ora 15.00, votaseră peste 23% din alegători, pragul este 30%
15:25Lasconi a adus prăjituri în secția de vot. Explicația ei: Sunt fără blat, e important fără blat