vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: masini

36 articole
Eveniment

Taxă de acces în București pentru mașinile care nu au număr de B sau IF, cere un consilier PSD

Taxă pentru mașinile din afara Capitalei. Consilierul general Dan Cristian Popescu (PSD) a depus la Primăria Capitalei un proiect de hotărâre prin care toate vehiculele neînmatriculate în București sau Ilfov ar urma să plătească o taxă de acces tip rovinietă pentru circulația pe drumurile publice din Capitală. Taxă pentru mașinile din afara Capitalei Taxa ar urma să poată fi achitată pentru perioade de o zi, șapte zile, 30 de zile sau 12 luni, în funcție de tipul vehiculului. Citește și: Noul consilier prezidențial Valentin Naumescu scrie că președintele Donald Trump merită premiul Nobel Plata se va face online, prin SMS sau la puncte autorizate, iar verificarea se va realiza automat, prin camere fixe și mobile care recunosc numerele de înmatriculare. Cât va costa taxa de acces în București Potrivit proiectului, valoarea taxei variază în funcție de tipul vehiculului: Autoturisme: 3,5 euro/zi, 6 euro/7 zile, 9,5 euro/30 zile, 50 euro/an Autoutilitare: între 8,6 euro/zi și 96 euro/an Camioane: între 4 și 11 euro/zi, respectiv 320–1.210 euro/an (în funcție de tonaj) Microbuze (9–23 locuri): 4 euro/zi, 20 euro/săptămână, 52 euro/lună, 320 euro/an Autocare: între 7 și 560 euro, în funcție de perioada aleasă Cine va fi exceptat de la plată Proiectul prevede mai multe excepții, printre care: Ambulanțele, vehiculele ISU, Poliției, Jandarmeriei și Ministerului Apărării Mașinile persoanelor cu handicap Vehiculele istorice Autovehiculele diplomatice Vehiculele cu emisii zero (100% electrice sau pe hidrogen) Unde vor merge banii colectați Sumele obținute din taxă vor constitui venituri la bugetul Municipiului București, fiind destinate exclusiv pentru: Proiecte de mobilitate durabilă Extinderea rețelelor Park & Ride Măsuri anti-poluare Primăria Capitalei, împreună cu Brigada Rutieră, va elabora în termen de 90 de zile de la adoptare regulamentul detaliat și procedurile tehnice de aplicare. Motivația proiectului: „supraaglomerare cronică” Potrivit referatului de aprobare, Bucureștiul se confruntă cu o supraaglomerare cronică a traficului, având cea mai mare densitate de autovehicule din România. Conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov 2021–2030 și datelor ANPM, în Capitală circulă zilnic peste 1,4 milioane de autovehicule, dintre care aproximativ 35% sunt înmatriculate în alte județe. Această presiune generează pierderi de timp medii de peste 134 ore/an/șofer (conform TomTom Traffic Index 2024) și un nivel ridicat de poluare cu PM10 și NO₂, care depășește frecvent limitele europene (raport ANPM 2024). Etapele următoare: dezbatere publică și vot în CGMB Dan Cristian Popescu a precizat că proiectul a fost înregistrat la Primăria Capitalei și că urmează analiza direcțiilor de specialitate, după care va fi supus dezbaterii publice. El estimează că propunerea ar putea ajunge în plenul Consiliului General în noiembrie sau decembrie. Ce categorii de șoferi vor fi afectate Consilierul general a identificat trei categorii de persoane vizate de măsură: Locuitorii Capitalei care au mașinile înmatriculate în alte județe – aceștia ar putea fi determinați să le înmatriculeze în București. Cei care vin ocazional în Capitală – ar fi încurajați să folosească Park & Ride și transportul public. Șoferii aflați în tranzit – ar putea fi direcționați către centurile ocolitoare pentru a evita intrarea în oraș. Argumentele susținătorilor: reducerea traficului și a poluării Dan Cristian Popescu susține că există mii de localități europene care aplică astfel de taxe și că „foarte mulți bucureșteni sunt de acord cu proiectul”. „Este o măsură care contribuie la reducerea traficului și a poluării. Cred că, cel puțin pentru o perioadă de cinci ani, merită adoptată”, a declarat consilierul general. Posibile efecte economice: înmatriculări și impozite locale Potrivit inițiatorului, implementarea proiectului ar putea determina înmatricularea mașinilor în București, ceea ce ar aduce impozitele auto la bugetul local. El a atras atenția că mulți șoferi care locuiesc în Capitală, dar au mașinile înmatriculate în alte județe, plătesc asigurări RCA aproape la jumătate de preț, deși daunele produse în București sunt incluse în statisticile locale. „Asigurările se calculează în funcție de numărul de daune din județul respectiv. Dacă locuiești în București, dar ai mașina înmatriculată în alt județ, costurile daunelor se împart celor din Capitală – însă tu nu ești afectat”, a explicat Popescu. Proiectul urmează să intre în dezbatere publică, iar adoptarea sa ar putea transforma modul în care se circulă în București, cu impact direct asupra poluării, traficului și veniturilor locale.

Taxă pentru mașinile din afara Capitalei (sursa: Facebook/Dan Cristian Popescu)
Cât costă tratația oferită în ședințele de Guvern Foto: Facebook
Politică

EXCLUSIV Cât costă tratația oferită în ședințele de Guvern și prețul cu care se închiriază mașini

Cât costă tratația oferită în ședințele de Guvern: 150 de lei de persoană pentru fiecare demnitar, de la vicepremier în jos. Aceasta este oferită printr-un contract cu RAAPPS, regia protocolului de stat.  Citește și: ANALIZĂ Trei luni de guvernare Bolojan: PSD a blocat toate reformele și reducerile de cheltuieli. Partidul lui Grindeanu, tot mai agresiv cu premierul Un alt contract al RAAPPS cu Secretariatul General al Guvernului precizează la ce preț sunt închiriate mașini la această regie: 950 de lei pe zi, plus TVA. Date publice, pe internet, arată că, în București se pot închiria mașini de lux cu doar 150 de euro, pe termen lung. Mașinile oferite de RAAPPS, 50 la număr, sunt în majoritate Dacii sau Renault, plus un Audi, un Mercedes și un Volkswagen Touareg. Contractul nu precizează cât sunt de vechi.  Cât costă tratația oferită în ședințele de Guvern  În ceea ce privește tratațiile oferite demnitarilor de RAAPPS, printr-un contract din ianuarie 2025, plafonul pentru fiecare demnitar care participă la o ședință de guvern este de 150 de lei și de 125 de lei la „analizele prelungite”.  Plafonul de cheltuieli la mese oficiale oferite de vicepremieri este de 360 de lei de persoană, în timp ce secretarii de stat și consilierii de stat au voie să consume de doar 120 de lei. Un vicepremier poate cheltui la cocktailuri suma de 100 de lei. În plus, există un fond lunar de protocol - oferit tot prin RAAPPS - de 700 de lei pentru vicepremier, 300 de lei pentru secretarii de stat și 100 de lei pentru directori, inclusiv adjuncți. 

Mașini și motociclete turate, coșmar nocturn (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Teroriștii nopții: motoarele turate de pe bulevardele marilor orașe, imposibil de oprit

Mașini și motociclete turate, coșmar nocturn. Motoarele turate și țevile de eșapament modificate transformă nopțile din Iași într-un coșmar sonor, locuitorii fiind disperați că nu pot dormi din cauza zgomotului produs de motociclete și mașini. Mașini și motociclete turate, coșmar nocturn Autoritățile par depășite, iar raziile Poliției și ale Registrului Auto Român nu reușesc să oprească fenomenul care se intensifică, mai ales în sezonul cald. Citește și: Bolojan le-ar fi spus liderilor PSD că fie se fac concedieri, fie demisionează - surse În primele șase luni din 2025, polițiștii ieșeni au organizat 55 de acțiuni de control, însă rezultatele sunt aproape invizibile pentru cetățeni. Tot mai mulți locuitori cer măsuri ferme și soluții concrete pentru a limita haosul fonic din marile orașe. Continuarea, în Ziarul de Iași

Licitație auto la Poșta Română, Iași (sursa: Facebook/Compania Naţională Poşta Română)
Eveniment

Poșta Română vinde mașinile scoase din uz, de la autoturisme la camioane. Când are loc licitația

Licitație auto la Poșta Română, Iași. Poșta Română organizează o licitație pentru vânzarea mai multor vehicule scoase din uz din parcul auto al Regionalei Iași. Licitație auto la Poșta Română, Iași În total, 26 de mașini, de la Volkswagen Caddy până la camioane MAN, sunt disponibile pentru achiziție. Citește și: EXCLUSIV Firmele înființate de Oprea (SGG), țeapă statului de peste 22 de milioane de lei (taxe neplătite) Autoturismele și camioanele au fost folosite ani la rând pentru distribuția de pensii și corespondență în mediul rural. Licitația oferă posibilitatea achiziționării unor autovehicule funcționale la prețuri atractive. Continuarea, în Ziarul de Iași

Ministerul Proiectelor Europene are 84 de mașini și plătește chirii de trei milioane de euro pe sedii Foto: MIPE
Eveniment

Ministerul Proiectelor Europene are 84 de mașini și plătește chirii de trei milioane euro pe sedii

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) are 84 de mașini și plătește chirii de peste trei milioane de euro pe sedii, arată datele publicate de acest minister. În ianuarie 2025, fostul ministru PSD al MIPE, Adrian Câciu, susținea că chiria este de 2,4 milioane de euro, respectiv 200.000 de euro pe lună, doar pentru sediul central al MIPE. Citește și: Reformele de dreapta ale președintelui argentinian Javier Milei au dus la o scădere masivă a sărăciei - raport UNICEF Câciu a spus că suma era „decontată din fonduri europene, dar asta nu înseamnă că te încălzește, că acele 2 milioane se puteau duce în alte proiecte”.  Ministerul Proiectelor Europene are 84 de mașini și plătește chirii de milioane euro „În anul 2024, valoarea totală achitată pentru serviciile de închiriere - atât pentru sediile din Bucureşti, cât și pentru cele din teritoriu, unde funcţionează Direcțiile Regionale de Infrastructură - a fost de 15.268.213,27 lei, din care 13.796.357,50 lei au fost decontați din fonduri europene, iar 1.471.855,76 lei au fost suportaţi din bugetul de stat (...) Cheltuielile generate de întreținerea clădirilor (mentenanță și utilităţi) în care se desfășoară activitatea Ministerului Investițiilor şi Proiectelor Europene, în anul 2024, au însumat 7.226.640,30 lei, din care 6.529.992,17 lei au fost decontate din fonduri europene, iar 696.648,13 lei au fost suportate din bugetul de stat.”, afirmă acum MIPE, într-un document semnat de fostul ministru, Marcel Boloș.  În aprilie 2025, DeFapt.ro a scris că, potrivit ministerului de Finanțe, doar în anul 2024, de la buget s-au achitat pentru chiriile diferitelor instituții ale statului 727,87 milioane de lei. Același minister arată că în inventarul statului sunt 46.027 bunuri imobile, din care 3.627 au destinația de clădiri cu birouri. „ În anul 2024, costurile aferente reparațiilor pentru cele 84 de autoturisme care deservesc Ministerul Investițiilor şi Proiectelor Europene s-au ridicat la 442.627,07 lei, sumă acoperită integral din fonduri europene. Cheltuielile cu achiziția de combustibil au totalizat 454.228,51 lei, din care 446.122,42 lei au fost decontate din fonduri europene, iar 8.106,09 lei au fost suportate din bugetul de stat”, mai arată Boloș.  MIPE avea în mai 2025 un număr de 2.044 angajați, în ușoară creștere față de ianuarie 2025, când avea 2.040. 

Jaf la Guvern: mașinile „de protocol” consumau 20 l/100km Foto: Facebook
Eveniment

Jaf la Guvern: mașinile „de protocol” consumau 20 l/100km, o apă la 0,33 l se vindea cu nouă lei

Jaf la Guvern: mașinile „de protocol” consumau 20 l/100km, iar o apă la 0,33 l se vindea cu nouă lei, a spus șeful cancelariei, Mihai Jurca. Citește și: Estul României va fi abandonat în eventualitatea unui conflict cu Rusia, arată o analiză a infrastructurii rutiere El a arătat că chiria pentru 30 de mașini era de 1.300 de lei pe zi, benzină costta 33.000 de lei pe lună, pentru opt chelneri închiriați de la RA-APPS  se cheltuiau 80.000 de lei lunar, iar apa și sucurile la 0,33 litri erau cumpărate la prețul de 9 lei, în condițiile în care în magazine costă maximum 4 lei.  Jaf la Guvern: mașinile „de protocol” consumau 20 l/100km Guvernul plătește: chirie pentru 30 de mașini - 12 milioane de lei/an, 1.300 lei/lună, benzină - 33.000 de lei/lună, iar consumul mediu a ajuns la 20 l/100 km. „Aici cea mai mare cheltuială este cea cu automobile. Avem 12 milioane de lei pe an pentru 30 de mașini, fără să includem și cheltuiala cu combustibil. Cheltuiala lunară de până acum cu combustibilul, este, în medie, de 33 de mii de lei pe luna”, a spus oficialul.  Întrebat ce se întâmplă cu cei care nu au carnet de conducere, dacă își vor deconta transportul cu taxiul sau prin aplicațiile de ride-sharing, Mihai Jurca i-a invitat să folosească transportul în comun.  „Ceea ce se întâmplă și într-o companie privat cu o persoană care nu are carnet de conducere: circulă cu mijloacele de transport în comun”, a spus Mihai Jurca.  „Fiecare demnitar va avea acces la o Dacie Duster, dar nu va mai avea șofer, își va conduce propria mașină, la fel ca în orice companie privată. Vom reduce schema de personal, pentru a reduce bugetul. Am redus numărul de mașini la jumătate, vom renegocia contractul pentru autovehicule. Indiferent cum o luăm, noi am fi putut să cumpărăm pe lună zece mașini la cheltuielile pe care le-am avut. Dacă nu putem renegocia acet contract, vom găsi o variantă să schimbăm furnizorul, poate facem un parteneriat cu cei de la Dacia”, a mai arătat șeful Cancelariei.    

Funcționarii Guvernului își toarnă șefii: mașinile cu șofer ale demnitarilor costă sume uriașe Foto: Gov.ro
Politică

Funcționarii Guvernului își toarnă șefii: mașinile cu șofer ale demnitarilor costă sume uriașe

Funcționarii Guvernului, supărați că sunt amenințați cu concedierea, își toarnă șefii: mașinile cu șofer ale demnitarilor costă sume uriașe, lunar. Citește și: Scoaterea din PNRR a unor segmente de autostradă, rezultatul fraudei, acuză un fost secretar de stat Mașinile cu șofer ale demnitarilor costă sume uriașe „Știți cât costă deplasarea unui demnitar la Guvern lună de lună? Între 21.000 de lei și 30.000 de lei. Aici intră mașină, șofer, combustibil, tot ce ține de mentenanța unei mașini”, a spus președintele sindicatului angajaților din Guvern, Noni Iordache, la Antena 3. Iordache a întrebat, retoric, de ce demnitarii au nevoie de aceste servicii.  „Hai să fim eco, să fim solidari și să renunțe la mașini. Înmulțiți câți consilieri sunt, secretari de stat, miniștri, și prin autorități. Și înmulțiți cu 21.000. Cel puțin asta e suma minimă la Guvern, 999 de lei pe zi lucrătoare. Sunt unii care folosesc mașina și în weekend”, a arătat Noni Iordache.  DeFapt.ro a scris că guvernul Ciolacu a plătit sume uriașe pentru a închiria, de la controversata regie a protocolului de stat (RAAPPS), mașini pentru transportul bugetărimii din Palatul Victoria. Potrivit unui centralizator al contractelor SGG, doar în februarie s-a încheiat un contract de 1,24 milioane de lei (circa 250.000 de euro) cu RAAPPS pentru „servicii de transport auto de persoane”.  Ulterior, s-a încheiat un alt contract, de 8,5 milioane de lei, tot pentru „servicii de transport auto de persoane” în perioada martie-august 2025.  Șeful Cancelariei lui Bolojan a confirmat la Antena 3 CNN că a cerut liste cu oameni care să fie dați afară de la Guvern. Mihai Jurca a spus că reducerea trebuie să fie una „consistentă” și a dat termen limită de una, două zile pentru a primi aceste liste. 

Guvernul Ciolacu a plătit sume uriașe pentru a închiria mașini pentru transportul bugetărimii Foto: gov.ro
Politică

Guvernul Ciolacu a plătit sume uriașe pentru a închiria mașini pentru transportul bugetărimii

Guvernul Ciolacu a plătit sume uriașe pentru a închiria, de la controversata regie a protocolului de stat (RAAPPS) mașini pentru transportul bugetărimii din Palatul Victoria. Citește și: FOTO Vama Veche, părăsită: plaje goale, restaurante în care bate vântul, nopți fără vacarm Nu este clar de ce este nevoie de aceste sume imense plătite către RAAPPS, pentru că o parte din demnitari beneficiază de protecție, iar Secretariatul General al Guvernului (SGG) are, probabil, proprii șoferi. Însă o structură clară de personal a SGG nu se găsește pe site-ul instituției.  Ciolacu, sume uriașe pentru a închiria mașini pentru transportul bugetărimii Potrivit unui centralizator al contractelor SGG, doar în februarie s-a încheiat un contract de 1,24 milioane de lei (circa 250.000 de euro) cu RAAPPS pentru „servicii de transport auto de persoane”. Nu este clar de ce valoarea contractului este atât de mare. O mașină medie poate fi închiriată în București cu 30-40 de euro. Un microbuz cu șofer se poate închisra cu prețuri între 150 și 200 de euro pe zi, de la firmele private.  Ulterior, s-a încheiat un alt contract, de 8,5 milioane de lei, tot pentru „servicii de transport auto de persoane” în perioada martie-august 2025.  Însă alte zeci de milioane de lei au fost alocate pentru servicii de protocol furnizate de RAAPPS. De exemplu, 81 de milioane de lei este valoarea unui contract întins pe tot anul 2025 pentru „servicii de administrare, functionare , reparare , lucrari de intretinere, instruirea personalului specializat si protejarea bazei materiale destinate activitatii de protocol”.  În februarie, RAAPPS a furnizat „servicii asigurare tratatii/servicii de protocol” în valoare de 197.000 de lei.

Serie de atacuri antisemite în Melbourne (sursă: X/Hen Mazzig)
Internațional

Atacuri antisemite în Melbourne: sinagogă atacată, restaurant vandalizat, mașini incendiate

Serie de atacuri antisemite în Melbourne. O serie de atacuri antisemite produse vineri seara în orașul Melbourne, Australia, au stârnit îngrijorare profundă în rândul comunității evreiești locale, care numără aproximativ 117.000 de membri. Incidentele au fost relatate de postul de televiziune israelian i24News. Serie de atacuri antisemite în Melbourne În jurul orei locale 20:00, un bărbat a aruncat un lichid inflamabil pe poarta unei sinagogi din Albert Street, în estul orașului, și i-a dat foc. Citește și: Megașpaga acordată pe șest de guvernul Ciolacu poliției, serviciilor secrete și Armatei în 2024 și care a aruncat în aer deficitul bugetar În acel moment, în clădire se aflau 20 de persoane, inclusiv femei și copii, participând la o adunare de Shabbat. Din fericire, incendiul a fost stins rapid de pompieri, fără ca cineva să fie rănit. Suspectul, în vârstă de aproximativ 30 de ani, a reușit să fugă. Restaurant israelian, invadat de manifestanți La doar un kilometru distanță, restaurantul israelian Miznon, situat pe Hardware Lane, a fost ținta unui grup de circa 20 de protestatari. Aceștia au pătruns în local și au scandat lozinci violente, precum „Moarte IDF” (Forțele de Apărare Israeliene), conform martorilor citați de Nine News. Un bărbat de 28 de ani a fost arestat pentru obstrucționarea poliției, însă a fost ulterior eliberat. Mașini incendiate și mesaje pro-palestiniene în Greensborough În cursul nopții, un al treilea atac a avut loc în Greensborough, unde trei autovehicule au fost incendiate, iar zidurile unei clădiri au fost acoperite cu graffiti. Compania vizată fusese atacată și anterior de militanți pro-palestinieni. Poliția statului Victoria, inclusiv unitatea antiteroristă, investighează evenimentele, dar nu le-a calificat oficial drept acte teroriste. Comandantul Zorka Dunstan a declarat că „intenția și ideologia autorilor sunt în curs de examinare”. Condamnări ferme din partea autorităților australiene Premierul statului Victoria, Jacinta Allan, a denunțat atacurile ca fiind „abjecte”, menite să traumatizeze comunitatea evreiască, subliniind caracterul antisemit și faptul că au avut loc în timpul Shabbatului. La rândul său, primarul orașului Melbourne, Nicholas Reece, a numit evenimentele „șocante” și a reafirmat angajamentul orașului pentru pace și toleranță. Reacții din partea comunității evreiești și a Israelului Alex Ryvchin, director adjunct al Consiliului executiv al evreilor din Australia, a cerut o reacție fermă din partea autorităților: „Aceste crime nu trebuie lăsate nepedepsite. Cei vinovați trebuie să suporte întreaga forță a legii”. Israelul a reacționat oficial prin viceministrul afacerilor externe, Sharren Haskel, care a descris atacurile drept „terorism antisemit” și a condamnat lipsa sancțiunilor, despre care spune că încurajează extremismul. „Țintirea lăcașurilor de cult și a unui restaurant israelian este o încercare de intimidare a unei întregi comunități pe criterii religioase”, a declarat Haskel, solicitând Australiei să aducă făptașii în fața justiției. Creștere alarmantă a incidentelor antisemite în Australia Aceste evenimente vin în contextul unei escaladări a atacurilor antisemite în marile orașe australiene, în special la Sydney și Melbourne, începând cu sfârșitul anului 2024. Printre incidentele raportate se numără incendierea de sinagogi și apariția de graffiti cu simboluri naziste. Poliția intensifică eforturile de identificare a autorilor, într-un climat de tensiune în continuă creștere, potrivit i24News.

Vandalizare de mașini, provocare pe TikTok (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

VIDEO Sute de ouă sparte pe mașini, la Iași, noua provocare TikTok. Doi tineri, căutați de Poliție

Vandalizare de mașini, provocare pe TikTok. Doi adolescenți îmbrăcați în negru și cu cagule au fost surprinși vandalizând zeci de mașini în Complexul Bellevue din Copou, potrivit imaginilor obținute de „Ziarul de Iași”. Vandalizare de mașini, provocare pe TikTok Tinerii au aruncat peste 100 de ouă asupra autoturismelor, unele sparte direct pe parbrize, altele lansate de la distanță. Citește și: Eliminarea pensiilor speciale pentru magistrați face CSM să se zvârcolească: Consiliul acuză discriminarea Primele informații indică faptul că gestul ar fi fost inspirat de o provocare de pe TikTok. Incidentul a generat indignare în rândul locuitorilor din zonă. Continuarea VIDEO, în Ziarul de Iași

Mașinile de pe un bulevard din Constanța, mutate, pentru a nu deranja coloana lui Anonescu, susține presa locală Foto: Cuget Liber
Politică

Mașinile de pe un bulevard din Constanța, mutate, pentru a nu deranja coloana lui Anonescu - presa

Mașinile de pe un bulevard din Constanța ar fi fost mutate, pentru a nu deranja coloana lui Crin Anonescu, susține presa locală. Articolul nu pare a fi o glumă de 1 aprilie, dar nu citează nici un fel de document oficial care să confirme această situație. Citește și: Cum a evitat Crin Antonescu să răspundă la întrebarea privind „măsurile concrete pentru combaterea corupției” Primar al Constanței este Vergil Chițac, PNL. Antonescu este azi în campanie în acest oraș, fiind însoțit de primarul Sectorului 4, Daniel Băluț, membru al PSD. Mașinile de pe un bulevard din Constanța, mutate, pentru a nu deranja coloana lui Anonescu „Pentru ca Crin Antonescu să aibă parte de o primire șnur, proprietarii mașinilor de pe bd. Mircea cel Bătrân au fost notificați să își mute autovehiculele, chiar dacă aveau locurile plătite, pentru că are loc vizita de lucru a tovarășului candidat. PNL Constanța nu se află la prima abatere de comportament în acest sens, astfel de abordări au mai avut loc și în alte campanii electorale, rezultatul fiind scorurile mai-mereu slabe ale liberalilor la malul mării, iar pe acest fond al reticenței electoratului față de partidele clasice, deznodământul – și de această dată – va fi unul previzibil”, scrie Tomis News.  „Mai avem puțin și câștigăm!”, le-a transmis Antonescu primarilor PSD și PNL din județul Constanța, potrivit site-ului replicaonline.ro. 

Suma astronomică pe care a cheltuit-o guvernul pe casele de oaspeți Foto: Guvernul României
Eveniment

Suma astronomică cheltuit-o guvernul pe casele de oaspeți

Suma astronomică pe care a cheltuit-o guvernul Ciolacu, în 2024, pe petreceri la casele de oaspeți RAAPPS, regia protocolului de stat, și mașinile de protocol ale angajaților Executivului: potrivit datelor de pe site-ul Secretariatului General al Guvernului (SGG), doar pentru aceste activități contribuabilii au plătit peste 130 de milioane de lei, adică circa 26 de milioane de euro. Citește și: Ponta și-a mai luat un apartament în străinătate, pe lângă cel din Istanbul. Daciana Sârbu, cu care s-a căsătorit la Beijing, expulzată din declarația de avere Față de 2023, sumele alocate meselor de protocol au crescut cu 40%. Suma astronomică pe care a cheltuit-o guvernul pe casele de oaspeți Doar între 1 aprilie și 31 decembrie, SGG a plătit uriașa sumă de 115.446.310,00 lei pentru „Servicii de cazare in baza de protocol si agrement a R.A. A.P.P.S. permanent in anul 2024( TVA 9%, 19%)* (case oaspeți) 23/02.02.2024”. În 2023, serviciile de protocol au costat doar 100 de milioane de lei, deci s-a plătit cu 15% în plus, mult peste rata inflației. Pentru mașinile RAAPPS - folosite de funcționarii superiori sau secretarii de stat, fiindcă majoritatea demnitarilor folosesc fie mașinile serviciului de pază, fie ale instituției pe care o conduc - SGG a plătit 13.646.078 lei - contractul a început abia la 1 februarie. Acest contract este denumit: „Contract servicii transport auto de persoane 12/31.01.2024”. În sfârșit, pentru un contract cu RAAPPS pentru „Servicii de masa in restaorante si mese oficiale, tratatii evenimente, tratatii in saloanele aeroporturilor, cheltuieli de masa pentru sedintele”, contribuabilii au achitat 2.364.054 lei. În 2023, acest contract era de doar 1,8 milioane de lei, deci s-a scumpit cu circa 40%. „Îi propun lui Marcel Ciolacu (...) RA-APPS să fie restructurată şi reorganizată şi să păstreze doar obligaţiile ce ţin de asigurarea misiunilor diplomatice şi a activităţilor de interes naţional şi să nu mai fie sanatoriu de lux pentru demnitari mici sau mari”, cerea, la 7 noiembrie 2024, președintele PNL Nicolae Ciucă.

Un sfat de la David Popovici: nu te compara cu alții, care pe internet vorbesc de case, mașini, bani Foto: Facebook
Politică

Un sfat de la David Popovici

Un sfat de la David Popovici către un elev care l-a întrebat cum și-ar putea găsi misiunea în viață: „Să nu te compari cu cei care pe internet toată ziua nu vorbesc decât despre cât de mulți bani au și case și mașini”. Popovici a participat la podcastul MCN moderat de Cosmin Nedelcu, cunoscut sub numele de Micutzu. Citește și: O putinistă cu opinii similare cu cele ale lui Georgescu, „uitată” de Parlament într-o funcție crucială, deși mandatul i-a expirat de șase luni Un sfat de la David Popovici Cum a decurs dialogul dintre Popovici și elev, potrivit transcrierii EduPedu: „Numele meu este Grigore Silviu Alexandru, sunt elev la Colegiul Național «Spiru Haret» și voiam să te întreb David: ai dat o definiție foarte frumoasă că succesul este lucrul respectiv pentru care lupți, pentru care lucrezi și este un lucru mult mai mare decât tine însuți, dar nouă la adolescență ne este destul de greu să ne găsim acel scop, acel lucru mai mare decât noi înșine, acea misiune. Ce sfat sau ce direcție ai putea să ne dai încât să ne găsim această misiune în viață? David Popovici: Un sfat pertinent cred că ar fi să nu te grăbești și să nu te compari: să nu te grăbești în a-ți găsi ce te pasionează pe tine cel mai tare și să nu te compari cu alții. Să nu te compari cu mine, să nu te compari cu cei care pe internet toată ziua nu vorbesc decât despre cât de mulți bani au și case și mașini. Mi se pare că în ziua de azi – că tot ai vorbit despre generația noastră până la urmă că și eu am terminat liceul relativ recent – mi se pare că e din ce în ce mai ușor să ne lăsăm păcăliți de iluzia asta că dacă obții ceva material vei deveni fericit. Nu vei deveni fericit. Am obținut destul de multe chestii materiale de fiecare dată înainte să obțin ceva poate m-am păcălit că voi fi în sfârșit fericit, ca și cu medalia Olimpică de aur. Mi-am dorit aia, am putut să mi-o cumpăr sau s-o obțin, am luat-o, nu m-a făcut mai fericit. Nimic nu m-a făcut mai fericit, nimic din ce am, nimic din ce a fost tangibil. Deci nu te compara, nu ai de ce. La un moment dat în viață vei găsi acel ceva, poate nu la 4 ani cum l-am găsit eu pentru că e o situație diferită sau la nu la 16 sau la 20. Poate nici la 30, dar eu sunt de părere că va veni. Adică eu cred în asta, poate aș zice că mi-e ușor să vorbesc despre asta având în vedere că am găsit-o deja de devreme dar chiar cred că oricine o va găsi la un moment dat. Trebuie să muncești, dar trebuie să și cauți, trebuie să ai răbdare. Și după ce ai simțit că ai găsit ceva, după ce ai avut suficientă răbdare, atunci poți introduce și munca, dar nu e numai despre «grinding» [N. Red. muncă intensă]. E și despre blândețe și despre răbdare și despre a te cunoaște pe tine. Eu nu sunt un maestru a tocmai ce ți-am enumerat, dar încerc”. Implicarea în politică, o datorie Popovici a încurajat și implicarea în politică. „E normal să vorbești despre politică, e normal să votezi. Nu numai că mi se pare normal să vorbești despre politică, ci esențial cu atât mai mult din postura de persoană publică pe care mulți o urmăresc. Țin minte când Mbappe s-a implicat în alegerile parlamentare, cred, sau prezidențiale, nu mai țin minte exact, din Franța. Și a fost criticat că a vorbit despre asta, lumea spunându-i că sportul și politica nu ar trebui să se amestece. Numai că trebuie să se amestece, sportul continuă și datorită politicii, de fapt a tot ceea ce se întâmplă spațiul ăsta, și poate avea de suferit din cauza politicii și ce se întâmplă în sfera asta. Orice aspect din orice țară este influențat în bine sau în rău de politică. Și așa că, da, nu mi se pare că nu ar trebui amestecată, nu mi se pare o greșeală să spui că nu este locul sportivilor sau locul cântăreților sau standuperilor sau oricine altcineva să vorbească despre politică… Ok și e rolul cui? Al analiștilor politici și atât? Sau al politicienilor? Păi dacă îi lăsăm numai pe ei să vorbească… (…) E o datorie”.

Cresc tarifele mașinilor electrice din China (sursa: Xinhua/Gao Jing)
Economie

Cresc tarifele mașinilor electrice din China

Cresc tarifele mașinilor electrice din China. La mai bine de un an după lansarea anchetei privind subvențiile acordate constructorilor chinezi de automobile electrice, Comisia Europeană a început să aplice, de miercuri, tarife suplimentare pentru aceste vehicule. Tarifele variază de la 7,8% pentru automobilele Tesla până la 35,3% pentru cele produse de SAIC, adăugându-se la tariful standard de 10% aplicat importurilor auto în UE. Cresc tarifele mașinilor electrice din China Tarifele suplimentare, publicate oficial în Jurnalul Oficial al UE, au fost aprobate pentru a combate „subvențiile incorecte” acordate de statul chinez, inclusiv accesul preferențial la finanțare, granturi, terenuri și baterii. Citește și: EXCLUSIV Finul și cumătrul Sorinei Docuz, cu care Ciolacu are o relație „normală”, au primit funcții publice: juniorul – director la BTT, seniorul – șef la SMART, candidat PSD la Senat Aceste măsuri vizează piața auto din China, care deține o capacitate de producție de trei milioane de automobile electrice anual, dublu față de cererea actuală din UE. Reacția Chinei Ministerul chinez al Comerțului a declarat că „China nu este de acord și nici nu acceptă această decizie”. Ca răspuns, Beijingul a lansat anchete proprii asupra importurilor europene de produse precum coniacul, lactatele și carnea de porc și a contestat la Organizația Mondială a Comerțului măsurile adoptate de UE. Creșterea competitivității chineze Constructorii auto din UE se confruntă cu o competiție intensificată din partea producătorilor chinezi de automobile electrice, care oferă modele la prețuri semnificativ mai mici. Ponderea mărcilor chineze pe piața UE a crescut de la sub 1% în 2019 la 8% în prezent și este estimată să atingă 15% până în 2025. Comisia Europeană estimează că prețurile automobilelor electrice chineze sunt, în medie, cu 20% mai mici decât cele ale modelelor produse în UE. UE, schimbarea atitudinii față de China În ultimii cinci ani, relația UE cu China s-a modificat semnificativ, UE considerând acum China un partener strategic în unele domenii, dar și un competitor și rival sistemic. În timp ce UE ia măsuri de protecție a pieței auto europene, nu toate statele membre sunt pe deplin aliniate în privința tarifelor suplimentare pentru automobilele electrice din China.

Companie chineză asamblează mașini în Rusia (sursa: Facebook/Chery International)
Eveniment

Companie chineză asamblează mașini în Rusia

Companie chineză asamblează mașini în Rusia. Grupul Chery începe asamblarea de mașini în Rusia, ocupând fabrici părăsite de Volkswagen și Mercedes. Companie chineză asamblează mașini în Rusia Producătorul auto chinez Chery a demarat asamblarea de vehicule în Rusia, utilizând trei fabrici abandonate de rivalii occidentali, inclusiv Volkswagen și Mercedes, potrivit unor surse anonime citate de Reuters. Citește și: VIDEO De ce n-a luat Ciolacu bacalaureatul. Mărturia premierului: A fost perioada „cea mai lipsită de responsabilități” Această mișcare vine în contextul retragerii companiilor auto occidentale de pe piața rusă după invazia Ucrainei, lăsând un gol pe care producătorii chinezi îl umplu rapid. Expansiunea producătorilor chinezi pe piața rusă Odată cu plecarea marilor producători occidentali, cota de piață a companiilor auto chineze în Rusia a depășit 50%, Chery fiind responsabilă pentru aproximativ o cincime din vânzările de autoturisme. Chery nu doar că importă vehicule finite în Rusia, dar finalizează și asamblarea unor modele aproape terminate în trei fabrici rusești, susțin sursele. Chery, cel mai mare exportator auto al Chinei, se bazează pe cererea solidă din Rusia, unde producția locală este limitată, iar capacitatea de producție este insuficient utilizată. Deși compania a confirmat că livrează mașini pe piața rusă, a subliniat că nu intenționează să construiască sau să cumpere fabrici în această țară. Guvernul rus a majorat taxele la importul de mașini, ceea ce ar putea încuraja producătorii auto străini să își extindă operațiunile de asamblare locală. În acest context, Chery pare să își consolideze prezența în Rusia, utilizând fostele uzine Volkswagen, Mercedes-Benz și Nissan pentru a produce modele populare precum SUV-ul Tiggo și Exeed. Vânzările Chery cresc vertiginos în Rusia Vânzările Chery pe piața rusă au crescut de aproape patru ori în 2023, ajungând la peste 200.000 de unități. Această creștere spectaculoasă este susținută de producția locală în fabricile preluate de la producătorii occidentali. De exemplu, la fosta uzină Nissan din St. Petersburg, modelul Tiggo 7 este redenumit Xcite X-Cross 7. Chery și-a anunțat planurile de expansiune globală, vizând intrarea pe peste 60 de noi piețe în următorii trei ani. Cu toate acestea, compania se confruntă cu provocări, inclusiv tarifele vamale suplimentare impuse de Uniunea Europeană pentru vehiculele electrice (EV) fabricate în China, care vor afecta și modelele electrice produse de Chery. Giganții auto occidentali În fabricile părăsite de Volkswagen, Mercedes-Benz și Nissan, Chery produce modele precum SUV-ul Tiggo și Exeed. La fosta uzină Volkswagen din Kaluga, autoritățile locale estimează că vor fi produse 27.000 de mașini până la finalul anului, în timp ce la fabrica din Esipovo, deținută anterior de Mercedes-Benz, se produce modelul de lux Exeed VX. Expansiunea producătorilor auto chinezi în Rusia marchează o schimbare semnificativă pe piața auto locală, având în vedere plecarea marilor rivali occidentali și creșterea interesului pentru producția locală de vehicule.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră