RetuRO fură lunar milioane pe ambalaje. Automatele RetuRO SGR dau rateuri constant și nu returnează garanția plătită deja de clienți pe ambalaje.
Care este procedura de returnare
Procedura prin care cei care cumpără băuturi în recipiente de plastic, metal sau sticlă își primesc garanția de 50 de bani pe recipient e simplă.
Astfel, după cumpărare și consum, recipientul gol, intact și nedeformat trebuie predat pentru returnarea banilor.
Predarea se poate face fie unui operator uman, fie unui automat care colectează ambalajele.
După colectare, clientul primește un bon pe care se află inscripționate numărul de ambalaje predate și suma pe care clientul o are de încasat (numărul de ambalaje predate ori 50 de bani).
Cu acel bon, clientul poate alege fie să plătească alte cumpărături, fie să primească bani lichizi.
Etichete nerecunoscute de automatul de colectare
Predarea la automat, însă, pune întotdeauna probleme.
Și nu este vorba doar de faptul că, de multe ori, se formează cozi mari la aparate.
Ci și că automatele nu recunosc toate etichetele ambalajelor, deși atât ambalajele, cât și etichetele sunt în stare perfectă.
„În general, aștept să se adune câteva zeci de sticle, doze sau recipiente din plastic ca să le duc la automat.
Cu regularitate, unele doze ale unei mărci de bere nemțești, fără alcool, dar și unele sticle de plastic ale unei ape minerale românești nu sunt recunoscute de aparat”, a spus un client pentru DeFapt.ro.
Angajații care se ocupă de automate recunosc
Practic, acele ambalaje nu pot fi returnate la automate.
Sau, cel puțin, nu la toate atutomatele (în cazul descris mai sus este vorba de automatul unui mare lanț franțuzesc de supermarketuri).
„O angajată care se ocupă de acest automat mi-a spus, la un moment dat, chiar să mă străduiesc mai mult cu sticlele de apă minerală și că dozele de bere au o problemă pentru că eticheta cu logo-ul RetuRO e pe hârtie, care se uzează mai repede”, a spus același client citat mai sus.
RetuRO fură lunar milioane pe ambalaje
Practic, conform mai multor mărturii adunate de DeFapt.ro, la o sută de ambalaje predate unui automat, cel puțin două sau trei nu sunt acceptate de aparat.
Pare puțin. Dar numai până privim lucrurile în context.
Astfel, în mai 2024, potrivit datelor făcute publice chiar de RetuRO, au fost returnate peste 247 de milioane de ambalaje (140,1 milioane – plastic, 58,9 milioane – metal, 48,1 milioane – sticlă).
Doar 2% ambalaje refuzate de automate din acest total înseamnă aproximativ cinci milioane de ambalaje.
La 50 de bani pe ambalaj, asta înseamnă 2,5 milioane de lei.
Bani pe care clienții i-au plătit când au cumpărat băuturi, dar nu-i mai văd înapoi.
Punctul de vedere al RetuRO SGR
RetuRO SGR a trimis un „punct de vedere” la acest articol, pe care-l publicăm integral mai jos:
„Contravaloarea garanției pentru produsele în ambalaje SGR achiziționate de către clienți și nereturnate de către aceștia la punctele de colectare va constitui un venit pentru RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare. Totodată, precizăm faptul că RetuRO funcționează în baza principiului not-for-profit, însemnând că acționarii și-au asumat prin actul constitutiv al companiei ca orice venituri realizate să fie reinvestite exclusiv pentru susţinerea funcţionării şi creşterea eficienţei Sistemului de Garanţie-Returnare.
Cadrul legal care stabilește implementarea în România a Sistemului de Garanție-Returnare, respectiv HG 1074/2021 (republicată), stabilește totodată țintele anuale de colectare pe care RetuRO, în calitate de administrator al sistemului, trebuie să le atingă. În cazul neîndeplinirii obiectivelor de returnare în legătură cu ambalajele SGR, administratorul SGR are obligația să declare şi să achite contribuțiile conform legii pentru diferenţa dintre cantităţile de ambalaje SGR corespunzătoare obiectivelor minime anuale de returnare şi cantităţile de ambalaje validate în cadrul Sistemului de Garanție-Returnare. Așadar, atingerea țintelor minime stabilite prin cadrul de reglementare reprezintă un obiectiv major pentru RetuRO, care, astfel, își propune și depune eforturi susținute pentru a recupera o cantitate cât mai mare din ambalajele SGR puse pe piață de către producători. În acest sens, RetuRO a derulat încă dinaintea introducerii sistemului și continuă să deruleze ample campanii de informare și educare a consumatorilor pentru a-i ghida și încuraja să returneze ambalajele SGR pentru produsele pe care le achiziționează.
Mai mult, ambalajele SGR colectate și procesate în centrele RetuRO sunt valorificate prin vânzarea către operatorii de reciclare, reprezentând sursă de venit pentru companie. Aceste materiale reprezintă resurse valoroase, fiind materii prime secundare de înaltă calitate pentru unitățile de reciclare, aspect important pentru procesul de producție al reciclatorilor, dar și din punct de vedere al oportunității de valorificare, RetuRO având astfel un obiectiv firesc de a direcționa către unitățile de reciclare o cantitate cât mai mare de materiale procesate în centrele sale. Și aceste venituri realizate sunt reinvestite exclusiv pentru susţinerea funcţionării şi creşterea eficienţei Sistemului de Garanţie-Returnare, conform principiului not-for-profit care stă la baza actului constitutiv al companiei.”.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
[…] Citește și: Cum fură RetuRO milioane de lei lunar din banii clienților pentru că automatele nu „citesc” u… […]
Bineînțeles dacă nu te fură aparatu te fură la ticehete, odată nu le citește pe toate pe urmă mergi cu vâlcencele te fură pe față, nu spun din auzite ci din experiență, na vrut să mi le plătească motiv sunt prea vechi, iar toate erau din aceiași zi, sa întînplat la caufland Bistrița .
RetuRo este cea mai mare escrocherie înființată până acum de statul român. 46 % din populație este rurală. În zonele rurale nu se face nici un retur. Oamenii aruncă ambalajele pur și simplu la gunoi.
La Lidl, de fiecare dată, din zece sticle-m returnează cel puțin două ! Culmea, cumpărate de la ei !!!
La PROFI nu se dau bani.
Doar bonul cu care se vor face cumparaturi din magazin.
[…] Citește și: Cum fură RetuRO milioane de lei lunar din banii clienților pentru că automatele nu „citesc” u… […]
Plus că la magazinele Lidl din București, știu doamnele cum sa rețină bonurile fără să le scadă nici din suma încasată pt cumpărături, le rețin pe pers fizică. Motiv: nu le citește calculatorul. Nici nu ți-l dă, nici banii pe el. Nu o dată, de mai multe ori. Magazine nemțești cu personal românesc. Hoție la încasarea banilor plus hoție după ce le-ai dus la Reciclat: reținerea bonului. pe față, fără nicio jenă.
Vi s-a întâmplat dvs. asta?
Probleme legale Returo.
Despre noua meserie – oportunist RETURO
Conform regulement Returo, consumatorii platesc o garantie si doar consumatorii au dreptul de a primi garantia inapoi.
Problema este ca nu se verifica ca cel care aduce ambalajele este cel care a platit garantia, adica consumatorul asa cum e definit de Regulament.
S-a umplut tara de cautatori in gunoaie, pleaca unul de la scormonit si facut mizerie in jur, rupt saci cu gunoaie in cautare de pet-uri, ca in 30 sec. apare altul si tot asa, un sir nesfarsit de cautatori de ambalaje Returo. Mai multa mizerie fac in jur decat curata… Asa ca argumentul ca fac bine cam pica.
Cei care aduna cu sacii ambalaje si le duc la reciclere Returo contra bani nu intra la mai
mult decat colectarea garantiei pe care nu ei au platit-o? Si asta e de fapt o activitate comerciala pt. care sunt renumerati de Returo si pt. care trebuie sa plateasca taxe si impozite si sa-si legalizeze activitatea?
Practic daca las / uit un pet pe strada si altcineva imi ia obiectul de valoare (ca are valoare e 0,5 lei) si se duce si ia bani pe el, ala e furt nu e reciclare. Legal trebuie sa anunte Politia sau sa duca la Politie obiectul de valoare pt. care cineva a platit garantia si acel consumator sa poata veni sa-si revendice obiectul de valoare.
Cred ca pot fi gasite argumente fiscale si juridice sa se termine cu Returo in forma in care este acum sau sa se aplice cum e acum, adica doar cine a platit garantia sa primeasca inapoi garantia – ceea ce acum nu se intampla si se incalca regulamentul actual.
Garantia sa se dea daca se scaneaza si bonul care face dovada ca s-a platit garantia exact pe acel ambalaj. Daca nu, nu e returnare de garantie ci plata pt. predarea unui obiect. Si asta trebuie reglementata fiscal si taxata si impozitata ca toate celelalte activitati comerciale.
Altfel, mafiotii cand li se descopera venituri din surse neidentificate, pot invoca ca au strans pet/uri si asa si-au luat masini si facut case si vacante. „Din Returo manca-ti-as …” E sursa identificata. Netaxata legal. Singura activitate si sursa de venit netaxata legal.
Nu e asa?
Conform regulamentului doar consumatorii au dreptul de a primi banii inapoi. De ce nu se verifica asta? Sa se separe in consumatori si PFA din astia care au ca activitate colectare se deseuri, sa-si plateasca impozit, CAS si CASS pe activitate desfasurata. Sau sa se respecte regulamentul si sa se verifice ca doar cine a platit garantia are dreptul sa o primeasca inapoi, ca asa e regulamentul Returo.
[…] Citește și: Cum fură RetuRO milioane de lei lunar din banii clienților pentru că automatele nu „citesc” u… […]
Sticlele foarte mici varianta pentru copii) de apă nu pot fi returnate la automatul de la Carrefour. Am avut, cred, vreo 9-10 sticluțe din alea cu care am încercat de mai multe ori (le-am întors pe toate părțile), dar degeaba – nu le-a acceptat. Într-un final, am mers în alt magazin, unde sticlele erau scanate manual de casier (cu un scanner de mână). Acolo mi le-a luat.
Am rămas, totuși, cu o sticluță de oțet de mere, cu simbolul SGR pe ea, pe care nu a acceptat-o niciun automat (am încercat la două diferite), nici scanner-ul manual al casierei. Oare cu astfel de sticle ce se poate face?
O hotie maxima acest sistem de retunare.
[…] Citește și: Cum fură RetuRO milioane de lei lunar din banii clienților pentru că automatele nu „citesc” u… […]
[…] Citește și: Cum fură RetuRO milioane de lei lunar din banii clienților pentru că automatele nu „citesc” u… […]
Se fura legal plus de asta e mai usor de prostit digital . Mai vor sa scoată și banii de pe piață sa fure doar ei.
[…] Citește și: Cum fură RetuRO milioane de lei lunar din banii clienților pentru că automatele nu „citesc” u… […]
Super HOTIE și la LIDL
Ți se retine 50 de bani la orice ambalaj care conține un lichid si când te duci la aparatul lor de returnare ambalaj nu ți-l mai recunoaște fiind nevoit sa-l arunci alături la tomberon .
O hotie de miliarde pusa pe seama reciclarii. INTERESUL LA EXCROCI ESTE SA PLATEASCA CAT MAI PUTIN, BANII ORICUM S.AU INCASAT.. O SUPER HOTIE
[…] Citește și: Cum fură RetuRO milioane de lei lunar din banii clienților pentru că automatele nu „citesc” u… […]
[…] Citește și: Cum fură RetuRO milioane de lei lunar din banii clienților pentru că automatele nu „citesc” u… […]