/

Costurile nerușinate ale șoselei lui Flutur, centura Gura Humorului, comparate cu două tronsoane de autostradă prin munte: „investiția” CJ Suceava, incomparabil mai scumpă

Costurile nerușinate ale șoselei lui Flutur Foto: Inquam/Casian Mitu

Costurile nerușinate ale șoselei lui Gheorghe Flutur, centura Gura Humorului, comparate cu două tronsoane de autostradă prin munte: „investiția” Consiliului Județean (CJ) Suceava este incomparabil mai scumpă. Azi, un vicepreședinte al CJ Suceava, Vasile Tofan, a susținut că centura Gura Humorului costă astronomica sumă de 539 de milioane de euro fiindcă trece printr-o zonă muntoasă.

Citește și: Probabil cea mai scumpă șosea din România: centura Gura Humorului, care are doar zece kilometri, va costa aproape cât toată autostrada de centură din nordul Bucureștiului

Flutur este din 2016 președinte al Consiliului Județean Suceava.

Costurile nerușinate ale șoselei lui Flutur

„Am întrebat și noi despre prețuri și ni s-a răspuns, cu privire la centura Gura Humorului, că este parte a Autostrăzii Nordului, pe 4 benzi, iar pe o porțiune de peste 5 km este prevăzută construirea unor viaducte sprijinite cu stâlpi de beton în albia râului Moldova”, a susținut Tofan, pentru Monitorul de Suceava.

Însă în România sunt autostrăzi de aproximativ aceeași lungime, cu lucrări mult mai spectaculoase, care nu se apropie de costurile uriașe ale centurii Gura Humorului.

O comparație:

  • Centura Gura Humorului va avea 10,14 km și un cost de 539 de milioane de euro. În mai 2023, costul era de 314 milioane de euro, deci majorarea este de circa 75%, mult peste inflație.
  • Tronsonul 1, Sibiu-Boița, de pe ruta Sibiu-Pitești,a fost finalizat de austriecii de la Porr cu doar 613 milioane de lei, fără TVA (circa 150 de milioane de euro, cu TVA). Tronsonul are 13,17 km și include 27 poduri și pasaje, 27 podețe, un viaduct 414,7m lungime, un viaduct de 651,4m lungime, două spații de servicii, un centru de întreținere și coordonare, două noduri rutiere. Viaductul de la Tălmaciu este cel mai spectaculos viaduct din România.
  • Tronsonul 4, Tigveni-Curtea de Argeș, tot pe ruta Sibiu-Pitești, construit tot de Porr, are cu circa 280 de metri mai puțin decât centura Gura Humorului, respectiv 9,86 km. Este unul din cele mai dificile tronsoane de autostradă. Costul, majorat în septembrie 2023, este de circa două miliarde de lei. Însă acest tronson va include tunelul Momaia, care are 1,4 kilometri, fiind primul tunel (forat) în execuție pe o autostradă în România. Pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde și construcția unui nod rutier la Țigveni, unde va face conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.
Viaductul de la Tălmaciu

„Ne pare rău că orice demers de bună-credință ajunge să fie interpretat politic și cu multă răutate”, s-a plâns vicepreședintele CJ Suceava, Vasile Tofan, după ce a votat pentru costul uriaș al centurii Gura Humorului.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

1 Comment

  1. ”Costurile nerușinate ale șoselei lui Gheorghe Flutur, centura Gura Humorului”, se datorează faptului că centura trece pe un teren deținut de Gheorghe Flutur, al cărui preț de răscumpărare se regăsește în aceste costuri.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

20:58BREAKING Ucraina poate lovi ținte adânc în teritoriul rusesc cu rachete americane, Biden și-ar fi dat acordul. Un astfel de atac ucrainean, așteptat în zilele următoare
20:52Scholz se apără după conversația cu Putin: Trebuia să-i spun că sprijinul Occidentului pentru Ucraina nu a slăbit
20:42Medicul de la Târgu Jiu avea obligația să intervină la pacientul adolescent cu peritonită care a murit, susține șefa Colegiului Medicilor, Cătălin Poiană
20:33Forțele aeriene austriece nu au piloți în weekend, nici un avion de vânătoare nu se ridică de la sol sâmbăta și duminica
20:25Se complică scandalul Gaetz, dorit de Trump la Justiție: se cere publicarea unui raport despre posibil sex cu o minoră și consum de droguri
20:17Lasconi e de acord cu Bolojan că e nevoie de un candidat comun de dreapta pentru a-l opri pe Ciolacu, dar îi acuză pe contracandidați de ipocrizie
17:22Raport Finanțe: Guvernul trebuia să încaseze, în 2024, 2,5 miliarde euro din fondurile structurale și de coeziune, dar a încasat zero în nouă luni
16:13Aproape jumătate dintre victimele inundațiilor din Valencia au murit în propriile case sau în garaje
16:05Israelul l-a eliminat și pe responsabilul cu relația cu presa al Hezbollah printr-o lovitură asupra unei clădiri din Beirut
15:51Ciolacu vrea neapărat să pară prezidențiabil: după ce a încercat să-l pupe pe premierul britanic, merge să vorbească cu mâinile și la NATO
15:41Ciolacu ucide domeniul privat: în 2024, cu 7% mai multe firme dizolvate decât în 2023
15:30Ce cadou de Crăciun le face aeroportul Otopeni pasagerilor: scaune noi la porțile de îmbarcare. Cele de acum sunt vechi și de 15 ani
14:53Bolojan: „Fac un apel către Ciucă, Geoană şi Lasconi -să găsească o soluţie să nu fragmentăm voturile. Votaţi raţional şi util, Nicolae Ciucă preşedinte!”
13:02Premierul britanic, Keir Starmer, a îngropat vizita omologului care acum învață engleza, Marcel Ciolacu. Discuțiile, fără nici un obiectiv concret
10:39Biden, lovit de nostalgie la întâlnirea cu Xi Jinping: Câte ore am petrecut singuri, dumneavoastră și cu mine…