sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: flutur

4 articole
Eveniment

Costurile nerușinate ale șoselei lui Flutur

Costurile nerușinate ale șoselei lui Gheorghe Flutur, centura Gura Humorului, comparate cu două tronsoane de autostradă prin munte: „investiția” Consiliului Județean (CJ) Suceava este incomparabil mai scumpă. Azi, un vicepreședinte al CJ Suceava, Vasile Tofan, a susținut că centura Gura Humorului costă astronomica sumă de 539 de milioane de euro fiindcă trece printr-o zonă muntoasă. Citește și: Probabil cea mai scumpă șosea din România: centura Gura Humorului, care are doar zece kilometri, va costa aproape cât toată autostrada de centură din nordul Bucureștiului Flutur este din 2016 președinte al Consiliului Județean Suceava. Costurile nerușinate ale șoselei lui Flutur „Am întrebat și noi despre prețuri și ni s-a răspuns, cu privire la centura Gura Humorului, că este parte a Autostrăzii Nordului, pe 4 benzi, iar pe o porțiune de peste 5 km este prevăzută construirea unor viaducte sprijinite cu stâlpi de beton în albia râului Moldova”, a susținut Tofan, pentru Monitorul de Suceava. Însă în România sunt autostrăzi de aproximativ aceeași lungime, cu lucrări mult mai spectaculoase, care nu se apropie de costurile uriașe ale centurii Gura Humorului. O comparație: Centura Gura Humorului va avea 10,14 km și un cost de 539 de milioane de euro. În mai 2023, costul era de 314 milioane de euro, deci majorarea este de circa 75%, mult peste inflație. Tronsonul 1, Sibiu-Boița, de pe ruta Sibiu-Pitești,a fost finalizat de austriecii de la Porr cu doar 613 milioane de lei, fără TVA (circa 150 de milioane de euro, cu TVA). Tronsonul are 13,17 km și include 27 poduri și pasaje, 27 podețe, un viaduct 414,7m lungime, un viaduct de 651,4m lungime, două spații de servicii, un centru de întreținere și coordonare, două noduri rutiere. Viaductul de la Tălmaciu este cel mai spectaculos viaduct din România. Tronsonul 4, Tigveni-Curtea de Argeș, tot pe ruta Sibiu-Pitești, construit tot de Porr, are cu circa 280 de metri mai puțin decât centura Gura Humorului, respectiv 9,86 km. Este unul din cele mai dificile tronsoane de autostradă. Costul, majorat în septembrie 2023, este de circa două miliarde de lei. Însă acest tronson va include tunelul Momaia, care are 1,4 kilometri, fiind primul tunel (forat) în execuție pe o autostradă în România. Pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde și construcția unui nod rutier la Țigveni, unde va face conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești. Viaductul de la Tălmaciu „Ne pare rău că orice demers de bună-credință ajunge să fie interpretat politic și cu multă răutate”, s-a plâns vicepreședintele CJ Suceava, Vasile Tofan, după ce a votat pentru costul uriaș al centurii Gura Humorului.

Costurile nerușinate ale șoselei lui Flutur Foto: Inquam/Casian Mitu
Probabil cea mai scumpă șosea din România: centura Gura Humorului Foto: Facebook
Politică

Probabil cea mai scumpă șosea din România

Probabil cea mai scumpă șosea din România: centura Gura Humorului, care are doar zece kilometri, va costa aproape cât toată autostrada de centură din nordul Bucureștiului, care are circa 50 de kilometri. Citește și: Averea fantastică a familiei medicului bugetar Cătălin Cîrstoiu, pe care coaliția PSD-PNL l-ar putea propune candidat independent la primăria Capitalei Orașul are circa 13.000 de locuitori. Centura va fi construită printr-un „parteneriat” în Consiliul Județean Suceava și CNAIR. Probabil cea mai scumpă șosea din România Consiliul Judeţean Suceava a aprobat, ieri, indicatorii tehnico-economici pentru şoseaua de centură Gura Humorului, parte a Autostrăzii Nordului, costurile fiind estimate la circa 539 de milioane de euro, respectiv 2.698.840.811,24 lei (cu TVA), din care construcţii-montaj (C+M) 2.318.151.912,36 lei. Acest consiliu județean este condus de Gheorghe Flutur, prim-vicepreședinte al PNL. Pentru comparație, costurile porțiunii din nord al autostrăzii de centură a Capitalei sunt de circa 2,35 miliarde de lei, dar fără TVA. Însă aceasta este o autostradă de circa 50 de kilometri, iar costurile exproprierilor sunt mult mai mari în Ilfov. Vicepreședintele CJ Suceava Vasile Tofan a arătat că varianta de ocolire Gura Humorului este proiectată la profil de autostradă (profil de munte), cu o lungime de 10.142,04 m având o viteză de proiectare de 100 km/h, cu 2 benzi de circulație pe sens, cu benzi de încadrare și staționare de urgență, o zonă mediană, având o lățime totală a platformei de 23,50 m. Pentru comparație, lățimea platformei pe autostrada București este de 26 de metri, iar viteza cu care se va putea circula va fi de 140 km/h. CJ Suceava speră să obțină finanțare din surse europene, prin Programul Transport 2021-2027. Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, s-a abținut de la vot, arătând că are un teren pe traseul centurii. Pe rețelele sociale, sucevenii au protestat față de acest cost imens. „Este un cost uriaș”, a scris jurnalista Oana Șlemco, de la Intermedia TV. „Politic, Suceava e Italia anilor 80-90 când mafia domina toate instituțiile statului și singura diferență e că acum toți «lucrează» doar prin instituții cheie!”, a răspuns, la o postare a lui Șlemco, Vasile Bolohan.

Nici o femeie pe scena PNL, la fotografia învingătorilor Foto: Inquam/ George Călin
Politică

Nici o femeie pe scena PNL

Nici o femeie pe scena PNL, la fotografia învingătorilor, arată imaginile de la congresul organizat duminică. Imaginile agenției Inquam Photos îl prezintă însă pe Ciucă încercuit de Lucian Bode - care aspiră la postul de secretar general, de unde poate controla finanțele partidului - și Gheorghe Flutur. Și Bode, și Flutur, sunt în prezent vicepreședinți ai PNL. Nici o femeie pe scena PNL, la fotografia învingătorilor În imagini se mai poate vedea că fostul militar Ciucă nu se simte deloc comfortabil cu asalturile admiratorilor săi din PNL, iar socializarea sa cu liderii partidului pare forțată. Foto: Inquam/ George Calin Pe rețelele sociale, a fost remarcată absența oricărei femei din fotografia de la finalul congresului la care Nicolae Ciucă a fost ales președinte al PNL. Nici în sala în care se desfășura congresul nu putea fi remarcată vreo femeie în primele rânduri. Din conducerea PNL fac însă parte Alina Gorghiu și Raluca Turcan. Ciucă, unic candidat Premierul Nicolae Ciucă a fost ales, duminică, președinte al Partidului Național Liberal (PNL), în cadrul unui congres extraordinar ce a avut loc la Palatul Parlamentului. Din 1.120 de voturi exprimate, 1.060 au fost pentru alegerea lui Nicolae Ciucă și 60 au fost anulate, potrivit rezultatelor anunțate după numărarea voturilor. De asemenea, au fost 159 de voturi neexprimate (abțineri). Însă, la 24 de ore de la congres, pe pagina de internet a PNL, tot Florin Cîțu era președinte. Foto: Inquam/ George Călin „Vă mulțumesc tuturor pentru votul de încredere, pentru efortul pe care l-ați făcut. Vă îndemn să ne întoarcem unde ne desfășurăm activitatea, să ne apucăm serios de muncă. Festivalul democrației a lipsit azi de la PNL. Lupta pentru funcția de președinte a durat 6 luni anul trecut și a dus la ruperea partidului. Schimbarea de această dată a fost fulgerătoare, iar Nicolae Ciucă nu a avut contracandidați. Totul a fost motivat de nevoia de stabilitate, la guvernare și în coaliție”, a declarat Nicolae Ciucă, după vot. Foto: Inquam/ George Călin Nicolae Ciucă a fost singurul candidat pentru funcția de președinte al formațiunii politice, după ce Florin Cîțu s-a decis să facă un pas în spate în urma unei revolte în partid. Cu câteva zile înainte, Biroul Executiv al liberalilor a stabilit o derogare de la statutul partidului în ceea ce priveşte vechimea, astfel încât Nicolae Ciucă să poată candida la funcţia de preşedinte. Statutul PNL prevede că orice membru al partidului poate candida la funcţia de preşedinte dacă are o vechime de cel puţin 5 ani. Nicolae Ciucă s-a înscris în partid în octombrie 2020. Citește și: Cine este generalul modest care conduce rezistența ucraineană: „Erou, dar nu vedetă”

Baronul Flutur plănuiește să se retragă la Bruxelles Foto: Facebook CJ Suceava
Politică

Baronul Flutur plănuiește să se retragă la Bruxelles

Baronul Flutur plănuiește să se retragă la Parlamentul European, susțin surse politice. El nu ar intenționa să mai candideze pentru un mandat de președinte al Consiliului Județean. Baronul Flutur plănuiește să se retragă la Bruxelles Flutur este la al treilea mandat de președinte al CJ Suceava. Primul a fost între 2008 și 2012, iar următoarele au fost câștigate în 2016 și 2020. Însă, la ultimele alegeri parlamentare, scorul obținut de Flutur în județul Suceava a fost sub media partidului său. El este și președintele organizației PNL din județul Suceava. În județul Suceava, la alegerile din noiembrie 2020, rezultatele au fost, la Senat: PSD - 28,53% din voturi, PNL - 24,63%, AUR - 14,72%, USR - 10,61%, PMP - 6,21% şi Pro România - 4,29%. La nivel național, PNL a strâns 25,58% din voturi. Flutur a fost puternic contestat în 2020, când spitalul județean, aflat în subordinea Consiliului Județean, a fost militarizat pentru a face față primului val de infectări cu coronavirus. Modelul retragerii la Parlamentul European a fost deja brevetat de alți lideri PNL. În 2019, au părăsit administrația locală pentru un post în legislativul european și Gheorghe Falcă, primar al Aradului din 2004, și Mircea Hava, primar al municipiului Alba Iulia din 1996. O pensionare bine plătită Salariul unui europarlamentar depășește 7.000 de euro pe lună. În plus, mai primește și o diurnă de 320 de euro pentru acoperirea costurilor cu cazarea, mesele și alte cheltuieli pentru fiecare zi în care se află la Bruxelles sau Strasbourg. Un europarlamentar mai poate primi și 4.513 euro pe lună, pentru a acoperi activitatea de europarlamentar, precum costurile cu închirierea biroului, costurile de management, abonamente la companii de telefonie etc. Vârsta la care europarlamentarii se pot pensiona este 63 de ani, iar o pensie de europarlamentar reprezintă echivalentul a 3,5% din salariul pentru un an de mandat în PE, dar nu mai mult de 70% în total. Citește și: Rusia a trecut la operațiuni de commando în Kiev pentru a-l captura pe Zelenski, ținta numărul unu a lui Putin Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră