Probabil cea mai scumpă șosea din România: centura Gura Humorului, care are doar zece kilometri, va costa aproape cât toată autostrada de centură din nordul Bucureștiului


Probabil cea mai scumpă șosea din România: centura Gura Humorului, care are doar zece kilometri, va costa aproape cât toată autostrada de centură din nordul Bucureștiului, care are circa 50 de kilometri.
Orașul are circa 13.000 de locuitori. Centura va fi construită printr-un „parteneriat” în Consiliul Județean Suceava și CNAIR.
Probabil cea mai scumpă șosea din România
Consiliul Judeţean Suceava a aprobat, ieri, indicatorii tehnico-economici pentru şoseaua de centură Gura Humorului, parte a Autostrăzii Nordului, costurile fiind estimate la circa 539 de milioane de euro, respectiv 2.698.840.811,24 lei (cu TVA), din care construcţii-montaj (C+M) 2.318.151.912,36 lei. Acest consiliu județean este condus de Gheorghe Flutur, prim-vicepreședinte al PNL.
Pentru comparație, costurile porțiunii din nord al autostrăzii de centură a Capitalei sunt de circa 2,35 miliarde de lei, dar fără TVA. Însă aceasta este o autostradă de circa 50 de kilometri, iar costurile exproprierilor sunt mult mai mari în Ilfov.
Vicepreședintele CJ Suceava Vasile Tofan a arătat că varianta de ocolire Gura Humorului este proiectată la profil de autostradă (profil de munte), cu o lungime de 10.142,04 m având o viteză de proiectare de 100 km/h, cu 2 benzi de circulație pe sens, cu benzi de încadrare și staționare de urgență, o zonă mediană, având o lățime totală a platformei de 23,50 m.
Pentru comparație, lățimea platformei pe autostrada București este de 26 de metri, iar viteza cu care se va putea circula va fi de 140 km/h.
CJ Suceava speră să obțină finanțare din surse europene, prin Programul Transport 2021-2027.
Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, s-a abținut de la vot, arătând că are un teren pe traseul centurii.

Pe rețelele sociale, sucevenii au protestat față de acest cost imens.
„Este un cost uriaș”, a scris jurnalista Oana Șlemco, de la Intermedia TV.
„Politic, Suceava e Italia anilor 80-90 când mafia domina toate instituțiile statului și singura diferență e că acum toți «lucrează» doar prin instituții cheie!”, a răspuns, la o postare a lui Șlemco, Vasile Bolohan.