Centura Beiuş, cea mai complexă lucrare de infrastructură a Consiliului Județean Bihor, condus de Ilie Bolojan, a fost realizată în proporţie de 90% și în septembrie ar putea fi deschisă.
Sâmbătă, 18 august, Consiliul Judeţean Bihor a anunţat că s-a deschis integral circulaţia pe Centura Nojorid, cea de-a treia variantă ocolitoare finalizată în acest an, după cele din Sântandrei și Sânmartin.
Centura Beiuş, realizată în proporţie de 90%
Lucrările la Centura Beiuş, cu o lungime de 9,3 kilometri, finanţată cu fonduri europene în valoare de 285 de milioane de lei, sunt aproape de finalizare, stadiul fizic al execuţiei ajungând la aproximativ 90%, a informat joi, într-un comunicat, Biroul de presă al Consiliului Judeţean (CJ).
„Această centură a fost aşteptată de Ţara Beiuşului şi de toţi bihorenii de o bună perioadă de timp, proiectul fiind realizat în parteneriat cu CNAIR şi primăriile din zonă, în special cu Primăria Beiuş. Lucrările importante sunt executate. Constructorii au început turnarea stratului de uzură pe mai multe porţiuni, montează stâlpii de iluminat şi parapetele în zonele cu viaducte”, a explicat vicepreşedintele CJ Bihor, Mircea Mălan, citat în comunicat.
Primarul Municipiului Beiuş, Gabriel Popa, a menţionat că atât pentru oraş, cât şi pentru întreaga regiune de peste 100.000 de locuitori, acest proiect de infrastructură este cel mai mare şi aşteptat, având în vedere traficul intens din oraş.
„Principalul avantaj va fi reducerea traficului greu din municipiul Beiuş, care creează disconfort şi poluare. De asemenea, proiectul va creşte siguranţa rutieră, având în vedere numărul mare de elevi din oraş. Este şi avantajul creşterii economice, centura facilitând accesul la viitorul parc industrial”, a declarat primarul Gabriel Popa.
Complexitatea lucrării este determinată de relieful care a impus construirea a două viaducte (de 800 şi 700 de metri), a trei pasaje supraterane (lungime totală: 230 metri) şi a două poduri (lungime totală: 28 metri).
Opt lucrări demarate în ultimii patru ani
Centura Beiuş face parte dintr-un set de opt lucrări de infrastructură rutieră de acest fel iniţiate de CJ Bihor în ultimii patru ani.
Până acum, din această serie au fost deschise circulaţiei centurile Sântandrei, Sânmartin şi Nojorid. Pentru luna aceasta este programată darea în folosinţă a centurii Oşorhei (pe 24 august) şi a centurii Aleşd (30 august), iar pentru finalul anului a centurii Biharia – Paleu (în noiembrie).
Centura Beiuş urmează să fie deschisă circulaţiei în septembrie.
De asemenea, CJ Bihor mai are în lucru, în parteneriat cu Primăria Oradea, şi Inelul Metropolitan de Sud al municipiului, o şosea de 17 km care va racorda DN 1, DN 76 şi DN 79, ocolind sudul Oradiei şi comuna Sânmartin.
_______________________________
Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.
Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.
Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent:
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro
CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450
Deschis la BRD
Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.
Suntem mândri de conducerea primăriei Oradea și consiliului județean Bihor. Ar fi și culmea să fim altfel decât mulțumiți. Dumnezeu,adevăratul creator,să le dea sănătate,lumină și să i protejeze în continuare! Felicitări! Sunteți cei mai vrednici.
Aceste centuri trebuiau făcute în primii ani ai aderării României la UE. Sunt priorități toate centurile adevărate, care ocolesc localitățile aflate oe traseele drumurilor naționale. În primele două cicluri bugetare doar 2% reprezenta contribuția locală, nu ca acum 50%. Dar atunci nu au avut vreme, că au trebuit să se ocupe de formarea cartelurilor politice, nu de necesitățile oamenilor. Așadar laudele și felicitările nu își au locul, pentru că neștiința politicienilor și a ignoranților de care s-au înconjurat pe diferse sinecuri de partid, au făcut ca astăzi să se realizeze, pe bani mult mai mulți cum sunt împrumuturile bancare imense, lucrări care trebuia începute și terminate până în urmă cu un deceniu, nu doar acum.