sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Politică 06 septembrie 2022

Câciu și Grindeanu, direct responsabili de situația de la Blue Air! Transporturile și Finanțele trebuiau să aibă reprezentanți în CA-ul companiei, cu drept de veto

Câciu și Grindeanu, direct responsabili de situația de la Blue Air Foto: Guvernul Romaniei
Câciu și Grindeanu, direct responsabili de situația de la Blue Air Foto: Guvernul Romaniei

Miniștrii PSD Adrian Câciu și Sorin Grindeanu sunt direct responsabili de situația de la Blue Air: potrivit unei ordonanțe din 2020, ministerele de Finanțe și al Transporturilor ar trebui să aibă reprezentanți în consiliul de administrație al companiei. Acești reprezentanți ar avea drept de veto. Însă, în prezent, nu se știe care este componența CA-ului Blue Air și dacă Finanțele și Transporturile și-au nominalizat oameni în acea structură. Azi, într-o intervenție la Antena 3, ministrul Grindeanu n-a spus nimic despre o posibilă prezență a statului în CA-ul Blue Air.

Câciu și Grindeanu, direct responsabili de situația de la Blue Air

Articolul 12 din ordonanța de urgență 139/ 2020, emisă de guvernul Orban, arată că:

„1) Până la rambursarea integrală a împrumutului garantat de stat și a plății dobânzilor, comisioanelor sau primelor aferente, în cazul Blue Air: (...)

c) Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor vor numi câte un reprezentant al statului în consiliul de administrație al Blue Air, cu drept de veto”.

Mai mult, ministerul Transporturilor era obligat să verifice situația companiei, până la returnarea împrumutului de 300 de milioane de lei garantat de statul român.

Citește și: Surpriză: în timp ce Rusia se apără cu greu în Herson, armata ucraineană a declanșat un atac în regiunea Harkov

OUG 139/2020, la articolul 12, punctul 3, prevede că: „Verificarea condițiilor prevăzute la alin. (1) revine Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și reprezentanților statului în consiliul de administrație al Blue Air, care în cazul în care identifică devieri de la condițiile respective sunt obligați să notifice formal consiliului de administrație al Blue Air, iar în cazul în care aceste deficiențe nu sunt remediate în termen de 10 zile, solicită rezilierea garanției. În această situație, Ministerul Finanțelor Publice plătește obligațiile către banca/băncile finanțatoare și preia integral garanțiile constituite”.

Această ordonanță a avut drept scop garantarea de către stat a unui împrumut de 300 de milioane de lei luat de Blue Air pentru salvarea companiei, afectată de restricțiile din perioad pandemiei. Creditul a fost acordat tot de o companie de stat, EximBank. Înainte de a acorda împrumutul, EximBank a realizat o evaluare a situației Blue Air și, potrivit unui document citat de Profit, „există o incertitudine semnificativă cu privire la capacitatea societății de a își continua activitatea și un risc ridicat de a nu își onora obligațiile financiare”.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Politică

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră