/

FOTO Incredibil: o pasarelă pietonală de pe Centura Bucureștiului are un stâlp de susținere în mijlocul unei benzi, pe care o îngustează la jumătate. CNAIR va muta axul drumului

Pasarela de pe Centură ocupă o bandă
Pasarela de pe Centură ocupă o bandă (sursa: Facebook/România fără gropi)

Pasarela de pe Centură ocupă o bandă. Viața șoferilor este pusă în pericol cu bună știință de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru că nu a presemnalizat corect o porțiune de drum care se îngustează brusc pe Centura Bucureștiului. Oficialii CNAIR susțin că vina este a constructorului Delta ACM, o societate controlată de Primăria Sector 3, care a intrat în insolvență și nu poate finaliza lucrarea.

Pasarela de pe Centură ocupă o bandă

Sectorul de drum A1 – DN7, o parte din Centura Municipiului București, reprezintă un adevărat pericol pentru șoferii aflați în trafic. O bandă de drum se îngustează brusc fără a fi presemnalizată, motiv pentru care viața șoferilor poate fi pusă în pericol. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvând al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat pentru Defapt.ro că proiectantul lucrării a fost în anul 2015 compania Maxidesign, societate patronată de Ovidiu Marian Barbier, fostul director general adjunct al CNAIR.

„În anul 2015 s-a făcut proiectul tehnic de către Maxidesign. Iar în 2020 au fost aprobați noii indicatori tehnico-economici. În 2020 era director general adjunct la noi (CNAIR – n.r.) exact acela care era șef la Maxi Design. Și de aici iese minunea aia”, a spus Alin Șerbănescu.

Delta ACM, 49,9% a PS3

În plus, acesta a mai explicat că șantierul este în responsabilitatea antreprenorului Delta ACM: „Noi le-am reziliat contractul, dar instanța i-a repus în contract. Trebuie să mai reziliem o dată contractul, să le dăm certificat negativ intermediar. Se va ajunge din nou cu ei la reziliere. Ei nu prea dau semne că pot face lucrarea. Situația asta este din 2017-2018”.

Situația pasarelei care nu se suprapune cu lățimea șoselei a fost semnalată de „România fără gropi”, un proiect civic de semnalare a problemelor care țin de infrastructura rutieră.

Compania Delta ACM este deținută în proporție de 49,9% de Administrare Străzi S3, o societate a Primăriei Sector 3, în fruntea căreia se află primarul Robert Negoiță. Restul părților sociale sunt deținute de Ram Cons Assets SRL (20%) și Bizcube Invest SRL (30,1%).

Barbier: Constructorul e de vină

Ovidiu Barbier, fost patron al Maxidesign și ex-director general adjunct al CNAIR, a explicat că fosta sa societate a fost asociat la lucrare pe partea de proiectare: „Eu din punct de vedere al proiectului tehnic eram cu toate actele în regulă. Că nu s-a mai dus să lucreze antreprenorul, nu e problema Maxidesign. Un proiectant nu poate prelua un contract de antreprenor general, să fie clar. Eu nu mai sunt la Maxi Design de patru ani. Dacă Delta nu și-a făcut treaba, nu înseamnă că Maxidesign nu și-a făcut treaba”.

Citește și: Secția specială o ține în șah pe Kovesi: șefa Parchetului European cere ÎCCJ să oblige procurorii de la Parchetul General să finalizeze dosarul deschis pe numele ei

Întrebat ce trebuia să facă antreprenrul, adică Delta ACM, Ovidiu Barbier a spus că „corecțiile de traseu trebuia să le facă constructorul. Drumul trebuia deviat pe o lungime mult mai lungă în așa fel încât să existe gabaritul de trecere corect. E o porcărie ce s-a făcut aici. Acolo drumul trebuia dezaxat. Lucrarea nu este finalizată. Lucrarea trebuia făcută cu dezaxarea drumului. Pe partea cealaltă ai suficient spațiu să intre două benzi cu două benzi. Ce au făcut ăștia cu contractul nu mai știu. Contractul trebuia reluat după ce a dat faliment Delta. Trebuia relicitat. Ce e făcut acolo nu e finalizat. Nu știu cine și cum dă vina. Să dea vina pe Maxi Design că ce? Am făcut niște pasarele?”

CNAIR mută axul drumului

Până se vor găsi vinovații, actualul director general al CNAIR, Cristi Pistol, a decis ca Direcția Regională de Drumuri București să ia măsuri urgente de remediere a situației și punerea drumului în parametri de siguranță. Potrivit lui Alin Șerbănescu, cei de la DRDP București refac marcajele, scot parapetul de beton pentru că în spatele acestuia este parapet metalic.

„Vin cu parapet pe axul drumului pentru a respecta lățimea benzilor, câte șapte metri pe-o parte, câte 3,5 metri banda. Să vedem configurația cum va fi! Cu marcajele făcute, cu parapeții de beton scoși. Noi o să luăm măsuri pentru refacerea marcajelor, dar nu putem să intervenim în lucrarea în sine. Noi suntem obligați să luăm măsuri pe siguranță”, a mai declarat Alin Șerbănescu.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

3 Comments

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

20:54Kelemen Hunor îi pune o talpă discretă lui Bolojan, care vrea să reducă din personal la Senat: „Nu poţi să faci din pix, acest lucru trebuie discutat cu fiecare angajat”
20:44Cel mai vechi european nu putea fi decât oltean: hominizii care trăiau acum două milioane de ani pe teritoriul României de azi, clasificați drept „Homo Olteniensis”
18:10Dezmăț la stat: suma halucinantă pe care o primește la pensionare un director Romsilva. Net
17:47Rafila, protejat de presă în ciuda colapsului din sistem. Activistul pentru drepturile pacienților cu boli cronice Mihăiță Bariz acuză că „tăcerea este atât de apăsătoare”, ministrul a devenit „invizibil”
15:34Statuie antică descoperită printre gunoaie, în Salonic. Poliția elenă a deschis o anchetă
15:23AUR îl susține în continuare pe Călin Georgescu la președinția României, George Simion spune că el nu mai candidează
15:15Tabloidul Sun a acceptat să plătească o sumă uriașă ca să stingă litigiul cu prințul Harry. Publicația și-a cerut scuze public, un gest foarte rar
15:08Multe din locuințele care au ars la Los Angeles nu erau asigurate: companiile de asigurări au refuzat să le asigure, invocând tocmai riscul de incendii
14:52Culmea șpăgii pentru permis auto: a dat 2.500 de lei, dar a picat examenul
14:29În 2025, contribuabilii vor plăti dobânzi de 51 de miliarde de lei la împrumuturile Guvernului. În 2026: 60 de miliarde de lei
11:56Cine îl huiduie pe Bolojan pentru că vrea să-i mai dea afară: funcționarii Senatului au dreptul la pensie specială, media fiind de peste 6.100 de lei pe lună
11:23Suma astronomică pe care a cheltuit-o guvernul Ciolacu, în 2024, pe petreceri la casele de oaspeți RAAPPS și pe mașinile de protocol ale angajaților Executivului
10:28Ponta și-a mai luat un apartament în străinătate, pe lângă cel din Istanbul. Daciana Sârbu, cu care s-a căsătorit la Beijing, expulzată din declarația de avere
10:08Eternul primar din Sinaia, Vlad Oprea, la DNA pentru fapte de luare de mită, abuz în serviciu şi trafic de influenţă în legătură cu emiterea unor autorizaţii de construcţie
10:00Nici măcar un botez pe an în unele sate din România, se plâng preoții. Explicația: depopularea masivă