vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: bandă

5 articole
Eveniment

Autoturismele cu patru persoane ar putea merge pe benzile de transport în comun (proiect CGMB)

Mașinile cu patru persoane, pe benzile RATB. Consilierul municipal PSD Dan Cristian Popescu a depus la Secretariatul Primăriei Capitalei un proiect care propune ca autoturismele cu cel puțin patru persoane la bord să poată circula pe benzile speciale destinate transportului public. Inițiativa urmărește să reducă aglomerația din trafic și să încurajeze folosirea în comun a mașinilor personale. Mașinile cu patru persoane, pe benzile RATB „Proiectul propune ca pe benzile speciale de transport în comun să poată circula şi autoturisme cu condiţia ca în acestea să fie minim 4 persoane (şofer + 3 pasageri)”, a explicat Dan Cristian Popescu într-o postare pe Facebook. Citește și: Ciolacu vrea să scoată USR de la guvernare și critică violent măsurile luate de Bolojan Consilierul PSD motivează propunerea prin faptul că benzile speciale sunt nefolosite peste 50% din timp, iar în prezent, majoritatea mașinilor aflate în traficul bucureștean sunt ocupate doar de șofer. „Am propus acest lucru pentru a încuraja folosirea în comun a autoturismelor, având în vedere că cele mai multe maşini aflate în traficul bucureştean sunt ocupate doar de şofer”, a adăugat el. Proiectul introduce și restricții pentru taxiurile fără pasageri Pe lângă stimularea carpooling-ului, proiectul include și o limitare pentru taxiurile fără clienți, care nu vor mai putea utiliza benzile de transport public. „De asemenea, proiectul propune şi o restricţie faţă de situaţia de azi, anume că taxiurile fără pasageri să nu mai poată folosi aceste benzi, din simplul motiv că nu le putem considera transport în comun dacă nu au pasageri la bord”, a precizat fostul viceprimar al Sectorului 2. Potrivit inițiatorului, măsura ar putea duce la o acceptare publică mai bună a extinderii benzilor speciale, reducând tensiunile dintre șoferi și autorități. O altă propunere: taxă de acces pentru mașinile din afara Capitalei Dan Cristian Popescu a anunțat recent și un al doilea proiect care vizează reducerea poluării și a traficului în București. Inițiativa prevede ca vehiculele neînmatriculate în București sau Ilfov să plătească o taxă de acces (tip rovinietă) pentru a circula pe drumurile publice din Capitală. Taxa s-ar aplica pentru perioade de o zi, șapte zile, 30 de zile sau 12 luni, iar valoarea ar fi diferențiată în funcție de tipul vehiculului. Cum se va plăti taxa de acces în București Plata taxei ar urma să se facă online, prin SMS sau la puncte autorizate, iar verificarea mașinilor s-ar realiza cu ajutorul camerelor fixe și mobile de recunoaștere a numerelor de înmatriculare. Potrivit proiectului, pentru autoturisme, valoarea taxei ar urma să fie: 3,5 euro/zi 6 euro/7 zile 9,5 euro/30 de zile 50 euro/an

Mașinile cu patru persoane, pe benzile RATB (sursa: Facebook/Dan Cristian Popescu)
E85: bandă îngustată, risc uriaș de accidente (sursa: Facebook/Nicu Rosu)
Eveniment

Inconștiență criminală a CNAIR: bandă lată de 2,5 m, marcată ca având 3,5 m. Risc uriaș de accidente

Bandă îngustată, risc uriaș de accidente: în loc de 3,5 metri lățime, o bandă a E85 are doar 2,5 metri, adică este foarte îngustă, mai ales pentru camioane și TIR-uri. Bandă îngustată, risc uriaș de accidente Pe drumul european E58 între Bălțați și Războieni/Tg. Frumos, amplasarea separatoarelor (rulouri elastice) ridică semne de întrebare privind siguranța rutieră. Citește și: FOTO Unde a parcat mașina lui George Simion, aflat în vizită electorală la Timișoara. Nu este clar dacă a procedat ilegal În zonă, banda de circulație și acostamentul consolidat pare că au aceeași lățime, observație făcută de un activist pro-autostradă din Iași. O filmare distribuită pe Facebook arată că cele două părți ale carosabilului sunt într-adevăr similare ca lățime, situație care necesită clarificări din partea autorităților de drum pentru a evita confuziile și riscurile pentru șoferi. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Șosele cu trei benzi, una alternativă (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Șosele cu trei benzi, una alternativă

Șosele cu trei benzi, una alternativă. Ministerul Transporturilor a încheiat săptămâna aceasta seria dezbaterilor publice pentru realizarea unui ghid de punere în practică a soluției "2 plus 1" pe șoselele din România care au un profil de 12 metri. Șosele cu trei benzi, una alternativă Este și cazul DN 28, de la Iași până la Săbăoani, Neamț, respectiv până la intersecția cu DN 2/ E85. Citește și: Fabrica de avioane Craiova, condusă de un fost muncitor de la linia de montaj, cu facultate după 40 de ani. Circa 300 de angajați nu au reușit să modernizeze nici un avion IAR După cum se știe, DN 28 este un drum cu o bandă pe sens și acostament lărgit, a cărui lățime se pretează propunerii Ministerului Transporturilor și Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Ideea reconfigurării carosabilului la trei benzi de circulație, dintre care cea din mijloc să fie folosită alternativ, pe rând, de un sens sau de celălalt, este menită să reducă numărul accidentelor rutiere, în special a coliziunilor frontale și laterale. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Orașele României trec pe "bandă unică" (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Orașele României trec pe "bandă unică"

Orașele României trec pe "bandă unică". Primăria va implementa, în această primăvară, mai multe măsuri de trafic cu impact asupra circulaţiei în cel puţin trei cartiere. Orașele României trec pe "bandă unică" Modificările sunt menite să fluidizeze circulaţia pe bulevardele mari din zonele Nicolae Iorga, Nicolina şi Păcurari. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Măsurile sunt aprobate deja la nivelul municipalităţii, fiind aşteptat avizul de la Poliţia Rutieră pentru a putea fi implementate. Citește și: EXCLUSIV Secretarul de stat MAI responsabil de integrarea în Schengen, un tânăr politruc PNL fără nici o calificare în domeniu. CV-ul arată că a fost șomer, agent de vânzări de medicamente, numit politic în CA-uri în energie, consilier județean În primul rând, este vorba despre crearea unei benzi unice pe bld. Nicolae Iorga, după modelul Nicolina, între Podul de Piatră şi intersecţia de la Cotnari. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Pasarela de pe Centură ocupă o bandă (sursa: Facebook/România fără gropi)
Eveniment

Pasarela de pe Centură ocupă o bandă

Pasarela de pe Centură ocupă o bandă. Viața șoferilor este pusă în pericol cu bună știință de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru că nu a presemnalizat corect o porțiune de drum care se îngustează brusc pe Centura Bucureștiului. Oficialii CNAIR susțin că vina este a constructorului Delta ACM, o societate controlată de Primăria Sector 3, care a intrat în insolvență și nu poate finaliza lucrarea. Pasarela de pe Centură ocupă o bandă Sectorul de drum A1 – DN7, o parte din Centura Municipiului București, reprezintă un adevărat pericol pentru șoferii aflați în trafic. O bandă de drum se îngustează brusc fără a fi presemnalizată, motiv pentru care viața șoferilor poate fi pusă în pericol. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvând al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat pentru Defapt.ro că proiectantul lucrării a fost în anul 2015 compania Maxidesign, societate patronată de Ovidiu Marian Barbier, fostul director general adjunct al CNAIR. „În anul 2015 s-a făcut proiectul tehnic de către Maxidesign. Iar în 2020 au fost aprobați noii indicatori tehnico-economici. În 2020 era director general adjunct la noi (CNAIR – n.r.) exact acela care era șef la Maxi Design. Și de aici iese minunea aia”, a spus Alin Șerbănescu. Delta ACM, 49,9% a PS3 În plus, acesta a mai explicat că șantierul este în responsabilitatea antreprenorului Delta ACM: „Noi le-am reziliat contractul, dar instanța i-a repus în contract. Trebuie să mai reziliem o dată contractul, să le dăm certificat negativ intermediar. Se va ajunge din nou cu ei la reziliere. Ei nu prea dau semne că pot face lucrarea. Situația asta este din 2017-2018”. Situația pasarelei care nu se suprapune cu lățimea șoselei a fost semnalată de "România fără gropi", un proiect civic de semnalare a problemelor care țin de infrastructura rutieră. Compania Delta ACM este deținută în proporție de 49,9% de Administrare Străzi S3, o societate a Primăriei Sector 3, în fruntea căreia se află primarul Robert Negoiță. Restul părților sociale sunt deținute de Ram Cons Assets SRL (20%) și Bizcube Invest SRL (30,1%). Barbier: Constructorul e de vină Ovidiu Barbier, fost patron al Maxidesign și ex-director general adjunct al CNAIR, a explicat că fosta sa societate a fost asociat la lucrare pe partea de proiectare: „Eu din punct de vedere al proiectului tehnic eram cu toate actele în regulă. Că nu s-a mai dus să lucreze antreprenorul, nu e problema Maxidesign. Un proiectant nu poate prelua un contract de antreprenor general, să fie clar. Eu nu mai sunt la Maxi Design de patru ani. Dacă Delta nu și-a făcut treaba, nu înseamnă că Maxidesign nu și-a făcut treaba”. Citește și: Secția specială o ține în șah pe Kovesi: șefa Parchetului European cere ÎCCJ să oblige procurorii de la Parchetul General să finalizeze dosarul deschis pe numele ei Întrebat ce trebuia să facă antreprenrul, adică Delta ACM, Ovidiu Barbier a spus că "corecțiile de traseu trebuia să le facă constructorul. Drumul trebuia deviat pe o lungime mult mai lungă în așa fel încât să existe gabaritul de trecere corect. E o porcărie ce s-a făcut aici. Acolo drumul trebuia dezaxat. Lucrarea nu este finalizată. Lucrarea trebuia făcută cu dezaxarea drumului. Pe partea cealaltă ai suficient spațiu să intre două benzi cu două benzi. Ce au făcut ăștia cu contractul nu mai știu. Contractul trebuia reluat după ce a dat faliment Delta. Trebuia relicitat. Ce e făcut acolo nu e finalizat. Nu știu cine și cum dă vina. Să dea vina pe Maxi Design că ce? Am făcut niște pasarele?" CNAIR mută axul drumului Până se vor găsi vinovații, actualul director general al CNAIR, Cristi Pistol, a decis ca Direcția Regională de Drumuri București să ia măsuri urgente de remediere a situației și punerea drumului în parametri de siguranță. Potrivit lui Alin Șerbănescu, cei de la DRDP București refac marcajele, scot parapetul de beton pentru că în spatele acestuia este parapet metalic. „Vin cu parapet pe axul drumului pentru a respecta lățimea benzilor, câte șapte metri pe-o parte, câte 3,5 metri banda. Să vedem configurația cum va fi! Cu marcajele făcute, cu parapeții de beton scoși. Noi o să luăm măsuri pentru refacerea marcajelor, dar nu putem să intervenim în lucrarea în sine. Noi suntem obligați să luăm măsuri pe siguranță”, a mai declarat Alin Șerbănescu.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră