Marea găselniță "2+1" a CNAIR: șosele cu trei benzi, din care una să fie folosită alternativ

Șosele cu trei benzi, una alternativă. Ministerul Transporturilor a încheiat săptămâna aceasta seria dezbaterilor publice pentru realizarea unui ghid de punere în practică a soluției "2 plus 1" pe șoselele din România care au un profil de 12 metri.
Șosele cu trei benzi, una alternativă
Este și cazul DN 28, de la Iași până la Săbăoani, Neamț, respectiv până la intersecția cu DN 2/ E85.
După cum se știe, DN 28 este un drum cu o bandă pe sens și acostament lărgit, a cărui lățime se pretează propunerii Ministerului Transporturilor și Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Ideea reconfigurării carosabilului la trei benzi de circulație, dintre care cea din mijloc să fie folosită alternativ, pe rând, de un sens sau de celălalt, este menită să reducă numărul accidentelor rutiere, în special a coliziunilor frontale și laterale.
Continuarea, în Ziarul de Iași.