vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Justiție 19 noiembrie 2025

Parchetul European, condus de Kovesi, a preluat de la DNA dosarul parcării de 50 de milioane euro din Portul Constanța - presa

Parchetul European a preluat de la DNA dosarul parcării de 50 de milioane euro din Portul Constanța Foto: Facebook Portul Constanța
Parchetul European a preluat de la DNA dosarul parcării de 50 de milioane euro din Portul Constanța Foto: Facebook Portul Constanța

Parchetul European, condus de Laura Codruta Kovesi, a preluat de la DNA dosarul parcării pentru TIR-uri în valoare de 50 de milioane euro din Portul Constanța, scrie Info Sud-Est. Potrivit acestei publicații, administrația portului a umflat de zece ori costurile parcării. 

Citește și: Fostul tractorist Gireadă, latifundiar, îi oferă fiicei primăria Mihai Eminescu, cu susținere PSD. Primăria, fieful familiei Gireadă din 2004

Banii ar fi urmat să vină de la Uniunea Europeană. 

Parchetul European a preluat de la DNA dosarul parcării de 50 de milioane euro din Portul Constanța

Documentele DNA arată că terenurile expropriate pentru construirea parcării au fost supraevaluate. De exemplu, unele terenuri au fost încadrate în mod eronat, pentru a le crește valoarea, la categoria „curți construcții”.

„Conform documentelor consultate de ISE în documentarea investigațiilor inițiale, cererea de finanțare depusă a fost asumată, din partea Portului Constanța, de șefa departamentului Comunitate portuară, Cristina Rizea, fostă deputată PLUS/USR/REPER, actuală membră PSD, în cărți pentru șefia Portului Constanța, conform surselor ISE, și de directorul comercial George Vișan care îi ținea locul directorului general al Portului, Mihai Teodorescu, în momentul depunerii cererii. Vișan este unul dintre inculpații DNA în dosarul șpăgilor din Portul Constanța”, explică Info Sud-Est (ISE). 

În iulie 2025, ministrul PSD al Transporturilor, Ciprian Șerban, lăuda investițiile din acest port, ignorând suspiciunile de corupție și prețurile umflate: „Portul Constanța nu este doar o facilitate logistică — este un pilon strategic al transportului regional. Cu aproape două miliarde de euro investiți prin CN APM SA, Portul Constanța se poziționează ca principal nod comercial al Mării Negre, deschizând un drum vital către Asia prin Orientul Mijlociu. Viitorul transportului maritim românesc se construiește acum, aici”. 

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Justiție

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră