Parchetul European a preluat de la DNA dosarul parcării de 50 de milioane euro din Portul Constanța
Parchetul European, condus de Laura Codruta Kovesi, a preluat de la DNA dosarul parcării pentru TIR-uri în valoare de 50 de milioane euro din Portul Constanța, scrie Info Sud-Est. Potrivit acestei publicații, administrația portului a umflat de zece ori costurile parcării. Citește și: Fostul tractorist Gireadă, latifundiar, îi oferă fiicei primăria Mihai Eminescu, cu susținere PSD. Primăria, fieful familiei Gireadă din 2004 Banii ar fi urmat să vină de la Uniunea Europeană. Parchetul European a preluat de la DNA dosarul parcării de 50 de milioane euro din Portul Constanța Documentele DNA arată că terenurile expropriate pentru construirea parcării au fost supraevaluate. De exemplu, unele terenuri au fost încadrate în mod eronat, pentru a le crește valoarea, la categoria „curți construcții”. „Conform documentelor consultate de ISE în documentarea investigațiilor inițiale, cererea de finanțare depusă a fost asumată, din partea Portului Constanța, de șefa departamentului Comunitate portuară, Cristina Rizea, fostă deputată PLUS/USR/REPER, actuală membră PSD, în cărți pentru șefia Portului Constanța, conform surselor ISE, și de directorul comercial George Vișan care îi ținea locul directorului general al Portului, Mihai Teodorescu, în momentul depunerii cererii. Vișan este unul dintre inculpații DNA în dosarul șpăgilor din Portul Constanța”, explică Info Sud-Est (ISE). În iulie 2025, ministrul PSD al Transporturilor, Ciprian Șerban, lăuda investițiile din acest port, ignorând suspiciunile de corupție și prețurile umflate: „Portul Constanța nu este doar o facilitate logistică — este un pilon strategic al transportului regional. Cu aproape două miliarde de euro investiți prin CN APM SA, Portul Constanța se poziționează ca principal nod comercial al Mării Negre, deschizând un drum vital către Asia prin Orientul Mijlociu. Viitorul transportului maritim românesc se construiește acum, aici”.