sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 29 mai 2024

Dezastrul de după etatizarea de către guvernul PSD condus de Mihai Tudose a șantierului naval Mangalia: angajații în șomaj tehnic, Damen se pregătește să plece

Dezastrul de după etatizarea de către Tudose a șantierului Constanța
Dezastrul de după etatizarea de către Tudose a șantierului Constanța

Dezastrul de după etatizarea de către guvernul PSD condus de Mihai Tudose a șantierului naval Mangalia: aproape toți angajații vor intra în șomaj tehnic, iar Damen Holding, acţionar minoritar, se pregătește să plece pe fondul neînțelegerilor cu ministerul Economiei, condus de pesedistul Radu Oprea.

În plus, pe portalul Tribunalul Constanţa figurează o cerere privind falimentul Damen Shipyards Mangalia SA.

Citește și: EXCLUSIV Elevi minori, folosiți pentru a filma un clip electoral pe terenul de sport pentru candidatul AUR Mihai Enache. Profesorul, candidat AUR la CGMB

Șantierul Naval din Mangalia a fost preluat de statul român în 2018, de la compania coreeană Daewoo la inițiativa premierului PSD Mihai Tudose.

Dezastrul de după etatizarea de către Tudose a șantierului Constanța

Rămas fără comenzi, cu slabe speranţe de a accesa credite şi cu neînţelegeri între acţionari, şantierul este în mare dificultate. Astfel, reprezentanţii sindicatului au fost notificaţi că, în perioada 3 iunie - 31 decembrie 2024, până la 1.038 de salariaţi, ceea ce reprezintă 78% din personal, vor intra în şomaj tehnic.

De asemenea, pe portalul Tribunalul Constanţa, la cererea creditorului, s-a deschis dosarul privind falimentul Damen Shipyards Mangalia SA”, scrie Cuget Liber.

Neînțelegeri au apărut din 2023, când Damen, care este acționar minoritar, a amenințat că se retrage din această afacere.

2018, Damen a transfert către statul român, prin ministerul Economiei, 2% din acțiunea pe care le avea la Șantierul Naval Mangalia. În schimb, compania urma să dețină managementul și controlul operațional. Dar, printr-o lege din 2023, acest acord urma să fie rupt, iar Damen pierdea controlul asupra managementului șantierului.

În consecință, din august 2023, compania olandeză a refuzat să mai aducă comenzi, arăta Euronews România.

Acum o lună, presa scria că Damen se pregătea să dea statul român în judecată, la Curtea de Arbitraj de la Paris.

„Ne-am descoperit nişte deprinderi, cum poate statul român să cumpere, să avem şi noi un santier naval. Şi vă spun că îl luăm, vom avea un şantier naval al statului (…) Poate o să facem nişte fregate pentru Armată, să facem şi mentenanţa la ele tot acolo.

Poate facem şi noi o bărcuţă, acolo. Nu e posibil ca o ţară cu atâta Dunăre, cu mare, să nu aibă un şantier care să facă o bărcuţă acolo”, se lăuda Mihai Tudose la 10 ianuarie 2018.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră