Cum a "reușit" un elev care a luat nota 2,80 la Evaluarea Națională să obțină 8,70 după contestație

Cîmpeanu spune că a fost o "eroare de transcriere" . Un elev din Bihor care a luat nota 2,80 la Evaluarea Națională a reușit să obțină nota 8,70 după ce a depus contestație. Aceasta este cea mai mare diferență de notare la acest examen.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a justificat diferența de 5,9 puncte printr-o "eroare de transcriere", spunând că greșeala a fost făcută la transcrierea notelor din borderou.
Cîmpeanu spune că a fost o "eroare de transcriere"
O altă diferență foarte mare - de 3,75 de puncte - a fost în cazul unui elev din Prahova, tot la Limba română.
În urma contestațiilor, în total au existat 17 lucrări cu note modificate cu o diferență de peste două puncte - 16 la Limba română și una la matematică. Aceste diferențe au fost în județele Constanța, Dâmbovița, Bacău - cu câte 3 note schimbate, Buzău - 2 note schimbate, Cluj, Călărași, Covasna, Gorj, Suceava și Vâșcea, cu câte o notă schimbată cu o diferență de peste două puncte.
Ministrul Educației a susținut că, pentru a nu mai apărea asemenea situații la corectarea lucrărilor, soluția este evaluarea digitalizată, așa cum s-a întâmplat acum în județul Dâmbovița, unde a fost un proiect pilot pentru evaluarea digitalizată. În acest județ,laa proba de Matematică, 98,5% dintre notele contestate au rămas nemodificate sau au suferit modificări cu o diferență de cel mult 0,5 puncte.
"Factorul uman generează erori. A fost o eroare de transcriere", a spus Cîmpeanu
Întrebat ce riscă acești profesori, ministrul Educației a evitat să dea un răspuns clar: "Abordarea cea mai eficientă este aceea a susținerii digitalizării evalurării, potrivit Hotnews.
Mai grave sunt erorile în evaluare, care sunt inadmisibile . Cei care au greșit anul trecut anul acesta nu au mai făcut parte din comisiile de evaluare a lucrărilor. (...) Până la sancțiuni, trebuie să formăm profesorii".