sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 30 iunie 2022

Cum a "reușit" un elev care a luat nota 2,80 la Evaluarea Națională să obțină 8,70 după contestație

Cîmpeanu spune că a fost o "eroare de transcriere" (sursa: Inquam Photos/Bogdan Danescu)
Cîmpeanu spune că a fost o "eroare de transcriere" (sursa: Inquam Photos/Bogdan Danescu)

Cîmpeanu spune că a fost o "eroare de transcriere" . Un elev din Bihor care a luat nota 2,80 la Evaluarea Națională a reușit să obțină nota 8,70 după ce a depus contestație. Aceasta este cea mai mare diferență de notare la acest examen.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a justificat diferența de 5,9 puncte printr-o "eroare de transcriere", spunând că greșeala a fost făcută la transcrierea notelor din borderou.

Cîmpeanu spune că a fost o "eroare de transcriere"

O altă diferență foarte mare - de 3,75 de puncte - a fost în cazul unui elev din Prahova, tot la Limba română.

În urma contestațiilor, în total au existat 17 lucrări cu note modificate cu o diferență de peste două puncte - 16 la Limba română și una la matematică. Aceste diferențe au fost în județele Constanța, Dâmbovița, Bacău - cu câte 3 note schimbate, Buzău - 2 note schimbate, Cluj, Călărași, Covasna, Gorj, Suceava și Vâșcea, cu câte o notă schimbată cu o diferență de peste două puncte.

Citește și: NATO trimite România în prima linie de apărare împotriva Rusiei, declarată „cea mai semnificativă şi directă ameninţare” pentru Alianță. Noi trupe pe teritoriul românesc

Ministrul Educației a susținut că, pentru a nu mai apărea asemenea situații la corectarea lucrărilor, soluția este evaluarea digitalizată, așa cum s-a întâmplat acum în județul Dâmbovița, unde a fost un proiect pilot pentru evaluarea digitalizată. În acest județ,laa proba de Matematică, 98,5% dintre notele contestate au rămas nemodificate sau au suferit modificări cu o diferență de cel mult 0,5 puncte.

"Factorul uman generează erori. A fost o eroare de transcriere", a spus Cîmpeanu

Întrebat ce riscă acești profesori, ministrul Educației a evitat să dea un răspuns clar: "Abordarea cea mai eficientă este aceea a susținerii digitalizării evalurării, potrivit Hotnews.

Mai grave sunt erorile în evaluare, care sunt inadmisibile . Cei care au greșit anul trecut anul acesta nu au mai făcut parte din comisiile de evaluare a lucrărilor. (...) Până la sancțiuni, trebuie să formăm profesorii".

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră