marți 29 aprilie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: viseu

2 articole
Eveniment

Calea ferată de pe traseul mocăniței de pe Vaser va fi reabilitată de Romsilva

Calea ferată de pe traseul mocăniței de pe Vaser va fi reabilitată de Romsilva, scrie Bună Ziua Maramureș. Direcția Silvică Maramureș, prin Romsilva, a obținut acordul de mediu pentru reabilitarea traseului feroviar îngust Vișeu – Comanu, ce se întinde pe 49,1 kilometri. Citește și: Preot român misionar critică aducerea Luminii de la Ierusalim: „O improvizație făcută doar pentru impresia maselor” Publicația nu spune care vor fi costurile investiției.  Calea ferată de pe traseul mocăniței de pe Vaser va fi reabilitată  Google Arts & Culture promovează acest traseu: „Calea Ferată Forestieră din Vişeu de Sus, situată chiar în nordul României, la graniţa cu Ucraina, reprezintă o bogăţie atât din punct de vedere tehnic, cât şi cultural. Pe o distanţă de aproape 60 kilometri circulă până astăzi – pe lângă locomotive Diesel – locomotive cu abur, alimentate cu lemn”.  Proiectul include refacerea platformei căii ferate, consolidarea terasamentelor și modernizarea traverselor și liniilor, alături de lucrări conexe, cum ar fi amenajarea trecerilor la nivel și semnalizarea corespunzătoare. Toate acestea vizează salvarea și modernizarea singurei căi ferate forestiere funcționale din Europa. Locomotiva Mocăniței este din 1986 și este alimentată cu lemne. Vara, locomotiva poate tracta până la șapte vagoane cu pasageri.  „În prezent, calea ferată de pe Valea Vaserului este folosită atât în scop turistic, cât şi în scop forestier pentru transportul lemnului. Dubla utilizare face ca această linie să fie ultima cale ferată forestieră activă şi funcţională din Europa. Astfel, Mocăniţa de pe Valea Vaserului se bucură de un număr tot mai mare de vizitatori, devenind principalul obiectiv turistic din Maramureş şi una dintre cele mai mari atracţii din ţară”, arată Google Arts and Culture. 

Calea ferată de pe traseul mocăniței de pe Vaser va fi reabilitată Foto: Mocanita Maramures
Șeful căilor ferate ucrainene sugerează că noua linie care face legătura cu România va asigura și transporturi secrete Foto: Twitter
Economie

Noua linie va asigura și transporturi secrete

Șeful căilor ferate ucrainene, Alexander Kamișin sugerează, pe Twitter, că noua linie care face legătura cu România, și care și-a început azi activitatea, va asigura și transporturi secrete. El spune că sunt cinci motive pentru care această legătură este extrem de importnată, după care completează: „De fapt, există și al șaselea motiv pentru care acest coridor este important, dar despre asta nu discutăm niciodată. Dacă mă înţelegeţi”. Noua linie va asigura și transporturi secrete Kamișin aruncă și o ușoară ironie spre București, arătând cât de repede și-a finalizat partea ucraineană lucrările. „Doar pentru reamintire. În august 2022, în mijlocul războiului, am finalizat 20 km de reconstrucție a noii linii. Linia a fost închisă timp de 17 ani. Am făcut-o în două luni. Și apoi am așteptat încă patru luni până când căile ferate românești și-au terminat partea lor”, scrie șeful căilor ferate din Ucraina. Launched the first train connecting ?? Ukraine and ?? Romania.Danger: long ? ahead! :) pic.twitter.com/Pb5XXG2eUB— Alexander Kamyshin (@AKamyshin) January 17, 2023 Printre motivele pentru care această linie este importantă el enumeră: o nouă legătură pentru exporturile din Ucraina, care pot ajunge la Constanța ucrainenii pot schimba trenul la valea Vișeului, spre Cluj, unde au aeroport internațional cu 30 de legături externe, inclusiv două zboruri pe zi spre Londra ucrainenii din Maramureș vor avea o legătură comfortabilă cu conaționalii de peste graniță Kamișin arată că, după finalizarea unor simulări privind controalele de graniță, această linie poate asigura o legătură Ucraina-Ucraina, via România, datorită munților Carpați care complică legăturile din interiorul țării. Primul tren, condus de un fost ministru ucrainean Primul tren care a condus granița a fost condus de un fost ministru al Transporturilor, Orest Klympush. Locomotiva diesel care a asigurat legătura a fost făcută în Ucraina, în timpul războiului. Traficul feroviar transfrontalier dintre România şi Ucraina prin Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Valea Vişeului a fost reluat marţi, 17 ianuarie, a anunţat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Teritorial de Frontieră (ITPF) Sighetu Marmaţiei, Iulia Stan. "Azi, în jurul orei 12,00, prin Punctul de Trecere a Frontierei Feroviar Valea Vişeului, punct aflat la graniţa României cu Ucraina, a intrat în România primul tren ucrainean cu o delegaţie formată din reprezentanţi ai autorităţilor ucrainene. Scopul acestei întâlniri cu autorităţile române a fost reprezentat de redeschiderea circulaţiei feroviare între cele două ţări", a spus Iulia Stan. Citește și: În timp ce-n România, șeful CFR este urmărit penal, în Ucraina, directorul Căilor Ferate anunță că, la 15 ianuarie, 97% din trenuri au plecat la timp, iar 96% au ajuns la timp Traficul feroviar de călători din şi înspre România va fi operaţional din 18 ianuarie.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră