Șeful căilor ferate ucrainene sugerează că noua linie care face legătura cu România va asigura și transporturi secrete. Ironie spre București: „Noi am terminat în 2 luni și apoi am așteptat 4 luni”

Șeful căilor ferate ucrainene, Alexander Kamișin sugerează, pe Twitter, că noua linie care face legătura cu România, și care și-a început azi activitatea, va asigura și transporturi secrete. El spune că sunt cinci motive pentru care această legătură este extrem de importnată, după care completează: „De fapt, există și al șaselea motiv pentru care acest coridor este important, dar despre asta nu discutăm niciodată. Dacă mă înţelegeţi”.
Noua linie va asigura și transporturi secrete
Kamișin aruncă și o ușoară ironie spre București, arătând cât de repede și-a finalizat partea ucraineană lucrările. „Doar pentru reamintire. În august 2022, în mijlocul războiului, am finalizat 20 km de reconstrucție a noii linii. Linia a fost închisă timp de 17 ani. Am făcut-o în două luni. Și apoi am așteptat încă patru luni până când căile ferate românești și-au terminat partea lor”, scrie șeful căilor ferate din Ucraina.
Launched the first train connecting ?? Ukraine and ?? Romania.
— Alexander Kamyshin (@AKamyshin) January 17, 2023
Danger: long ? ahead! :) pic.twitter.com/Pb5XXG2eUB
Printre motivele pentru care această linie este importantă el enumeră:
- o nouă legătură pentru exporturile din Ucraina, care pot ajunge la Constanța
- ucrainenii pot schimba trenul la valea Vișeului, spre Cluj, unde au aeroport internațional cu 30 de legături externe, inclusiv două zboruri pe zi spre Londra
- ucrainenii din Maramureș vor avea o legătură comfortabilă cu conaționalii de peste graniță
- Kamișin arată că, după finalizarea unor simulări privind controalele de graniță, această linie poate asigura o legătură Ucraina-Ucraina, via România, datorită munților Carpați care complică legăturile din interiorul țării.
Primul tren, condus de un fost ministru ucrainean
Primul tren care a condus granița a fost condus de un fost ministru al Transporturilor, Orest Klympush. Locomotiva diesel care a asigurat legătura a fost făcută în Ucraina, în timpul războiului.
Traficul feroviar transfrontalier dintre România şi Ucraina prin Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Valea Vişeului a fost reluat marţi, 17 ianuarie, a anunţat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Teritorial de Frontieră (ITPF) Sighetu Marmaţiei, Iulia Stan.
"Azi, în jurul orei 12,00, prin Punctul de Trecere a Frontierei Feroviar Valea Vişeului, punct aflat la graniţa României cu Ucraina, a intrat în România primul tren ucrainean cu o delegaţie formată din reprezentanţi ai autorităţilor ucrainene. Scopul acestei întâlniri cu autorităţile române a fost reprezentat de redeschiderea circulaţiei feroviare între cele două ţări", a spus Iulia Stan.
Traficul feroviar de călători din şi înspre România va fi operaţional din 18 ianuarie.