sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: tren

22 articole
Eveniment

Trenul metropolitan de la Iași, deraiat

Trenul metropolitan de la Iași, deraiat. Șansele de obținere a fondurilor pentru înființarea trenului metropolitan la Iași scad semnificativ. Trenul metropolitan de la Iași, deraiat Asta, după ce Primăria Iași a suspendat din nou licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, chiar în ziua în care trebuiau deschise ofertele. Citește și: Judecătoare de la Tribunalul București apără poziția „suveraniștilor” și cere demisia CCR Orice întârziere în adjudecarea licitației reduce posibilitatea ca proiectul să beneficieze de finanțare. Studiul de fezabilitate trebuie finalizat în câteva luni, având în vedere că termenul limită pentru depunerea cererii de finanțare nerambursabilă este sfârșitul lunii iunie 2025. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Trenul metropolitan de la Iași, deraiat (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Tren nou, după 20 de ani (sursa: Facebook/ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară)
Eveniment

Tren nou, după 20 de ani

Tren nou, după 20 de ani. Trenul Coradia Stream, prima garnitură achiziționată de România după mai bine de 20 de ani, a început testele de anduranță și este programat să transporte călători începând cu 20 noiembrie. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a confirmat că trenul a efectuat prima cursă fără pasageri între București și Brașov pentru verificarea capacității de operare în condiții comerciale. Programul de testare și traseele vizate Probele au continuat pe ruta București - Brașov, duminică, sub prima zăpadă a anului, cu scopul de a asigura performanța trenului în condiții meteo variate. Citește și: Ciolacu, ultimul pas înainte de divorț: a făcut „partaj voluntar” al bunurilor din Buzău. Motivația sa: „apropierea campaniei” În următoarele 10 zile, testele vor avea loc pe două dintre cele mai importante trasee de călătorie din România: București - Brașov și București - Constanța. Luni și marți, trenul va efectua teste pe ruta București - Brașov, iar începând de miercuri, 13 noiembrie, până la finalul săptămânii, va fi testat pe ruta București - Constanța. După aceste teste, trenul va reveni pe traseul București - Brașov pentru ultimele verificări. Tren nou, după 20 de ani Contractul pentru achiziția acestui tren electric Alstom Coradia Stream face parte dintr-o comandă mai amplă de 37 de unități electrice de la Alstom Ferroviaria SpA, semnat în martie 2022. Primul tren a ajuns în România pe 4 decembrie 2023 și a intrat în faza de testare, în timp ce livrarea celorlalte unități s-a decalat față de termenul inițial. Valoarea proiectului Valoarea totală a contractului pentru achiziționarea celor 37 de trenuri și a serviciilor de mentenanță aferente pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde de lei, fără TVA. Aceste trenuri, produse în Polonia, reprezintă o investiție semnificativă în modernizarea infrastructurii feroviare din România, urmând să fie operate de CFR Călători pe rute intens frecventate, oferind condiții de călătorie îmbunătățite pentru pasageri. Președintele ARF, Ștefan Roșeanu, a declarat că, dacă testele se desfășoară conform planului, trenul va începe cursele cu pasageri pe 20 noiembrie, iar biletele vor fi disponibile la vânzare începând din această săptămână.

Cel mai scump tren de hârtie (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Cel mai scump tren de hârtie

Înființarea trenului metropolitan la Iași va face obiectul unui studiu de fezabilitate. Practic, este cel mai scump tren de hârtie din lume. Cel mai scump tren de hârtie Plenul Consiliului Județean a dat undă verde încheierii unui parteneriat în acest sens cu CFR. Citește și: EXCLUSIV Claudiu Florică din afacerea penală „Microsoft”, indispensabil pentru statul român: STS dă un contract uriaș unei companii crescute de denunțătorul din dosarul DNA Documentația va fi întocmită prin intermediul Asociației Metropolitane de Transport Public Iași (AMTPI) și va avea ca obiectiv "extinderea transportului terestru prin dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan". Planul AMTPI este să atragă fonduri europene pentru operaționalizarea trenului metropolitan la Iași, prin intermediul Programului Transport 2021-2027. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Relatare tragicomică a unei călătorii cu trenul Foto: Facebook
Eveniment

Relatare tragicomică a unei călătorii cu trenul

Relatare tragicomică a unei călătorii cu trenul București-Ploiești, la 39 de grade: „Pasagerii o iau pe jos peste câmp până la Buftea”, scrie, pe Twitter, un utilizator cu numele Lady Mihaela. Citește și: Aerogara Otopeni avea bani pentru investiții uriașe, ca să nu fie rușinea țării, dar Grindeanu a luat banii pentru gaura de la buget Postarea a fost pe 12 iulie, dar incidentul s-a petrecut pe 11 iulie. Presa nu a relatat până acum nimic despre această situație. Foto: Club Feroviar Relatare tragicomică a unei călătorii cu trenul „România, anul stelar 2024. 39°C la umbră. Trenul București-Ploiești pleacă din Gara de Nord, dar, după numai 10 minute de târât pe șine, i se strică locomotiva. Pasagerii sunt debarcați în gara Chitila, de unde reușesc cu greu să prindă un alt tren spre Ploiești. Al doilea tren se strică și el, undeva pe câmp, la 3 km de gara Buftea. În continuare 39° C la umbră. Pasagerii o iau pe jos peste câmp până la Buftea. Acolo, după 20 de minute de așteptare, constată fericiți că i-a ajuns din urmă trenul care se stricase la Chitila. Se urcă din nou în el, plini de speranța că vor ajunge la Ploiești. În final chiar ajung la Ploiești, cu doar 2 ore întârziere. Lumea e fericită și apreciază că acesta este un happy-end. De fapt, drumul trebuia să dureze 50 de minute, dar asta numai fiindcă suntem în România, altfel ar dura 15, maxim 20”, a scris Lady Mihaela. S-a întâmplat ieri dar povestim azi ?România, anul stelar 2024. 39°C la umbră. Trenul București-Ploiești pleacă din Gara de Nord, dar, după numai 10 minute de târât pe șine, i se strică locomotiva. Pasagerii sunt debarcați în gara Chitila, de unde reușesc cu greu să prindă un…— Lady Mihaela (@LadyMihaelaTarg) July 12, 2024 În februarie 2024, Observatorul Prahovean scria că navetiștii de pe ruta București Nord – Ploiești Vest au ajuns la capătul răbdării din cauza condițiilor zilnice în care călătoresc pe această rută. „Oamenii reclamă aglomerația, faptul că sunt nevoiți să călătorească în picioare și, mai mult decât atât sunt nemulțumiți că aceasă situație este zilnică și nimeni nu ia nicio măsură”, arăta publicația. În iunie, călătorii din trenul Bucureşti-Budapesta au rămas fără apă, blocaţi pe un câmp în apropiere de Buftea și Peris, şi au apelat serviciul de urgenţă 112. „Între Bucureşti şi Ploieşti, opriţi la 45 grade în vagon, nu e curent la locomotivă şi toată lumea e încântată...îl aşteptăm pe nea Grindeanu, poate aduce o galeată de curent”, relata un călător.

Ruta București - Giurgiu, străbătută cu 50% mai lent decât în 1869
Eveniment

Ruta, străbătută cu 50% mai lent decât în 1869

CFR reintroduce trenul de pe ruta București Nord - Giurgiu: călătoria va dura 130 de minute pe traseul București Nord - București Progresu - Giurgiu. Între Gara de Nord și Giurgiu viteza medie va fi de 43 km/h, iar între București Progresu și Giurgiu, viteza medie va fi de 46 km/h. Citește și: După ce Ciolacu și-a abandonat soția în covrigăria din Buzău ca unică asociată, firmei i-au crescut datoriile până la 354.000 de lei. Profitul, modest: 19.000 de lei Punerea în circulație a liniei feroviare București – Giurgiu, inaugurată de peste 15 decenii, ar fi trebuit să fie în luna martie, potrivit termenului estimat inițial de autorități. Ruta, străbătută cu 50% mai lent decât în 1869 Linia de tren București-Giurgiu se redeschide pe 1 iunie, iar CFR Călători va asigura 7 perechi de trenuri/zi, conform unui abubț pe care Autoritatea pentru Reformă Feroviară l-a publicat marți, pe Facebook. Linia de tren București-Giurgiu, inaugurată în 1869 este închisă din august 2005 după prăbușirea Podului peste Argeș de la Grădiștea. Mai sunt zone unde este de lucru, există și restricții de viteză, iar pe linia directă nu vor circula trenuri cu locomotivă și vagoane, ci doar automotoare, din cauză că terenul este slăbit în zona Daia, la 8 km de Giurgiu. Citește și: Muncitorii români, taxați de guvernul social-democratului Ciolacu cu peste 20% în plus peste media statelor dezvoltate din OECD – Claudiu Năsui În anul 1869, când a fost inaugurată oficial linia de cale ferată Bucureşti - Giurgiu, precum şi prima gară a Bucureştilor, Gara Filaret, ruta de 67 kilometri a fost străbătut în 90 de minute.

Cum face Simion afaceri pe spinarea fanilor AUR Foto: Facebook
Politică

Cum face Simion afaceri pe spinarea fanilor AUR

Cum face George Simion afaceri pe spinarea fanilor AUR: închiriază un tren de la CFR cu banii din subvenția de la buget și apoi vinde bilete cu 100 de lei celor care vor să meargă cu el la Alba-Iulia, pentru a marca ziua de 1 Decembrie. Citește și: Schema inteligentă prin care polițiștii-șpăgari din Vaslui forțau șoferii să încalce legea, ca să-i poată opri. Un ucrainean a fost cel care a sunat la linia anticorupție Președintele AUR s-a căsătorit acum circa un an și urmează să aibă un copil. Schema afacerii a fost prezentată de Simion la Antena 3, unde a spus că „la noi nu este gratis în AUR”. Cum face Simion afaceri pe spinarea fanilor AUR Cum a procedat Simion: A) A închiriat de la CFR Călători un tren care să-l ducă pe el și pe simpatizanții săi la Alba Iulia, de 1 Decembrie. „Ne-au taxat, am putea spune că ne-au jupuit cei de la CFR, ne-au luat preț de Clasa 1, dus-întors, dar am considerat că merită. În jur de 160.000 de lei a costat închirierea acestui tren expres și am plătit din banii de subvenție. Am spus de la început că vrem să întoarcem acești bani românilor și asta facem. În loc să, uitați, cei de la USR, de exemplu, plătesc din banii de subvenții reclamă pe Google și pe Facebook, în sumă de 300.000 de euro pe trei luni. Noi plătim la CFR și plătim la Poșta Română”, a explicat Simion B) Însă cei care se vor sui în acest tren vor trebui să cotizeze la AUR. „Membrii noștri care vor să meargă cu trenul pot să susțină această călătorie, iar suma diferă în funcție de locul de plecare, undeva la 100 de lei. Este normal, la noi nu este gratis în AUR”, a spus președintele AUR. AUR a primit, de la buget, în nouă luni, peste 13 milioane de lei Trenul va transporta circa 500 de persoane, estima chiar liderul AUR, deci partidul său va strânge de la ei circa 50.000 de lei. Citește și: Cum a marcat regimul Ceaușescu ziua de 1 Decembrie, acum 50 de ani: Unirea, pe pagina șase din Scânteia. Pe prima, Ceaușescu făcea apologia investițiilor străine și a relațiilor cu SUA Potrivit datelor AEP, AUR a încheiat pe un deficit substanțial primele nouă luni ale anului, după ce în anii precedenți refuzase să cheltuie subvenția de la stat. Astfel, AUR a primit de la buget circa 13,77 milioane de lei și a cheltuit 18,68 milioane de lei. Peste 63% din această sumă a fost cheltuită pe „investiții în bunuri mobile și imobile”, 17,7% pe organizarea unor evenimente de partid, iar 5,5% pentru presă și propagandă.

Lovit mortal de tren spre școală (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Lovit mortal de tren spre școală

Lovit mortal de tren spre școală. Zeci de copii din Podu Iloaiei care fac naveta la şcoală sunt în pericol deoarece sunt nevoiţi să traverseze liniile de cale ferată. Lovit mortal de tren spre școală În zona localităţii Scobâlţeni, aproximativ 200 de elevi au nevoie să fie transportaţi cu microbuzele la şcoală, mai ales dimineaţa. Citește și: Cine este jandarmerița-cocaină: fiică de militar și suspectă că era „escortă de lux”. După ce a fost prinsă, a plecat în concediu de odihnă Cele două microbuze ale Primăriei Podu Iloaiei pot duce aproximativ 160 de elevi, dar nu mai este timp şi pentru ceilalţi 60. Aceştia merg pe jos până la Podu Iloaiei, fiind nevoiţi să traverseze liniile de cale ferată, atât dimineaţa cât şi la orele amiezii, iar asta timp de ani de zile. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Noi scene horror în regia CFR Călători: pasagerii unui tren, blocați într-un tunel, în pădure
Eveniment

Pasagerii, blocați într-un tunel, în pădure

Locomotiva trenului Iași-București Inter Regio 12662 s-a stricat la 30 de minute de la plecare, în zona gării din Bârnova. Pasagerii au stat 40 de minute blocați într-un tunel, în pădure. CFR Călători a avut, constant, întârzieri majore în această vară. Mii sau zeci de mii de pasageri au rămas în căldura sufocantă, fără apă și fără mâncare - datele oficiale lipsesc. Însă ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu a avut nici o reacție la această situație. Pasagerii, blocați într-un tunel, în pădure Trenul a plecat din Gara Iaşi la ora 14,00 şi ar fi trebuit să ajungă la Bucureşti, conform programului, la ora 21.18. În aproximativ 30 de minute de la plecarea din staţia Iaşi, locomotiva s-a defectat în timp ce trenul se afla în tunelul din apropierea Gării Bârnova. Potrivit călătorilor, aceştia au fost nevoiţi să stea aproximativ 40 de minute în tunel, până când a ajuns de la Iaşi o altă locomotivă care să tracteze trenul până în cea mai apropiată gară. Un pasager al trenului, Doinița, a declarat că oamenii sunt speriați, deoarece nu știu ce se întâmplă și nu au la ei apă și mâncare. În plus, nu au nici posibilitatea de a ajunge la o cale de acces rutieră, trenul fiind blocat într-o pădure. "Am plecat de la Iași spre Galați, cu trenul de pe ruta Iași - București. Am mers jumătate de oră și când am intrat într-un tunel situat în apropiere de Bârnova, trenul s-a oprit brusc. Suntem sute de oameni, mulți dintre noi nu avem nici apă, nici mâncare, într-o pădure. Așteptăm de o oră. Am căutat soluții să ne întoarcem la Iași, dar fiind în pădure nu avem cum ajunge pe jos la stradă", a spus pasagerul, potrivit DC News. Citește și: Cine a îngropat tăierea pensiilor speciale: o judecătoare suspectă de plagiat, fiica unui primar PSD, și un fost consilier al lui Ion Iliescu. Toți judecătorii CCR, beneficiari ai pensiilor speciale Conform declaraţiilor directorului CFR Iaşi Călători, Ioan Grădinariu, trenul a plecat din staţia Bârnova la ora 17,19, înregistrând astfel trei ore întârziere.

Pasagerii unui tren spre Suceava au făcut autostopul Foto: Monitorul de Suceava
Eveniment

Pasagerii unui tren spre Suceava au făcut autostopul

Pasagerii unui tren spre Suceava au făcut autostopul ca să ajungă acasă, arată Monitorul de Suceava. Imaginile cu pasagerii virale cu pasagerii abandonând trenul, prin lanul de grâu, și mergând spre șosea, de unde luau mașina, au devenit virale. În vara aceasta, incidentele de acest tip au fost de o frecvență nemaiîntâlnită, dar ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu a avut nici o reacție. Pasagerii unui tren spre Suceava au făcut autostopul „Trenul Interregio 1751, care a plecat duminică din gara București Nord în jurul orei 11,00 și trebuia să ajungă la Burdujeni la ora 17,00, a rămas blocat în plin câmp între Adjud și Sascut. Motivul a fost o defecțiune la locomotivă. Pentru a putea pleca mai departe, trenul a avut nevoie de o nouă locomotivă, care a fost trimisă de la Mărășești, dar care după aproape o oră și jumătate nu ajunsese la fața locului. În tren se aflau circa 400 de călători, iar o parte dintre aceștia au decis să coboare din trenul care stătea în câmp și să meargă la marginea E85, pentru a lua o ocazie, sau să plece acasă cu mașinile prietenilor, care au fost chemați prin intermediul telefonului mobil pentru a-i prelua”, scrie Monitorul de Suceava. Foto: Monitorul de Suceava Cei aproximativ 50 de călători care au ales varianta de a se da jos din tren sunt cel mai probabil cei care urmau să coboare în prima stație, respectiv Bacău. Ceilalți călători care veneau spre Pașcani, Suceava sau Botoșani au fost nevoiți să rămână în tren, unul în care căldura a devenit sufocantă după defectarea locomotivei, mai arată publicația suceveană. Citește și: FOTO Imagini de coșmar dintr-un azil de bătrâni din Mureș: vârstnici imobili, cu handicap grav, culcați pe saltele îmbibate cu fecale, urină și sânge, printre materiale de construcții și moloz

CFR nu are vagoane-cușetă pentru litoral (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

CFR nu are vagoane-cușetă pentru litoral

CFR nu are vagoane-cușetă pentru litoral. Sezonul estival a început iar plecările în vacanţele planificate din timp sunt tot mai numeroase. CFR nu are vagoane-cușetă pentru litoral Trenurile sunt una dintre opţiunile celor care pleacă în vacanţă. De la Iaşi, garnitura care merge spre litoral a fost dintotdeauna cursă de noapte. De câţiva ani, trenul interregio IRN 1962/1960 are şi un vagon cuşetă, însă biletele se vând imediat ce devin disponibile. Primele se dau cele de la cuşetele cu patru paturi, apoi de la cele cu şase locuri. Citește și: Mineriada magistraților: Ce facem cu nesimțiții din Justiție, viitori pensionari speciali, care-și bat joc de o țară întreagă? Locurile sunt insuficiente, însă, iar călătorii au solicitat pe bună dreptate suplimentarea trenului cu încă un vagon cuşetă sau unul de dormit. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Alt accident de tren în România (sursa: Digi24)
Eveniment

Alt accident de tren în România

Alt accident de tren în România. Cauzele care au generat accidentul produs sâmbătă seara în Gara Galaţi, la cuplarea locomotivei la garnitură, vor fi stabilite de echipa de cercetare aflată la faţa locului, informează CFR Călători. Alt accident de tren în România Anterior, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a solicitat companiei feroviare să comunice rapid informaţiile relevante opiniei publice. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online "Urmează o anchetă privind acest accident feroviar. I-am cerut directorului general al CFR Călători să prezinte urgent explicaţii şi să vină cu soluţii pentru ca astfel de situaţii să nu se mai repete", a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-un comunicat al ministerului transmis sâmbătă seara. Potrivit CFR Călători, în staţia Galaţi, la cuplarea locomotivei la garnitură pentru formarea trenului Regio 7576 în relaţia Galaţi - Mărăşeşti a fost tamponat primul vagon. Citește și: Forțele ruse, măcelărite și demoralizate la Bahmut, ofensiva este aproape oprită. Ucraina pregătește o contraofensivă Din primele informaţii, în urma impactului, au fost rănite patru persoane: mecanicul, conductorul, şeful de tren şi un călător. Au fost solicitate serviciul de Ambulanţă, răniţii fiind preluaţi de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri de specialitate. Totodată, au fost avariate locomotiva şi vagonul. Potrivit Digi24, locomotiva avea 30 de kilometri pe oră în momentul impactului.

Trenul s-a blocat în firele electrice Foto: Facebook
Eveniment

Trenul s-a blocat în firele electrice

Moment istoric: s-a redeschis o nouă legătură feroviară Rămânia Ucraina, d la Câmpulung pe Tisa la Sighetul Marmației, care a stat închisă timp de 15 ani. Dar partea română s-a făcut de râs: trenul a rămas blocat în firele electrice și de comunicații. Un angajat al CFR a fost nevoit să ridice firele cu o prăjină, pentru a redeschide circulația, arată imaginile publicate de fotograful Sorin Hotea. Club Feroviar a precizat că a fost vorba de un tren „de probă” și și-a exprimat speranța că problema va fi rezolvată în timp. De altfel, tot Club Feroviar relata, la 22 februarie, despre bariere ridicate cu mâna după o modernizare a căii ferate de 1,3 miliarde lei. „Pentru a determina semaforul la o trecere la nivel să treacă pe liber automobiliștii au trebuit să împingă manual în sus o barieră care uitase să se ridice. Nu este vorba de vreo barieră la o trecere uitată de lume, ci de una situată pe un Coridor european feroviar modernizat”, a arătat această publicație. Ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit către Defapt.ro. Durează un minut, online Trenul s-a blocat în firele electrice Un fost secretar de stat de la Transporturi, Horațiu Cosma, a comentat pe Facebook: „Păcală Grindeanu lovește din nou: ucrainenii au deschis ieri încă o cale ferată la granița cu România, însă trenul lor s-a blocat la noi în cablurile de electricitate. Anul trecut, vecinii noștri au reconstruit în plin război o linie de cale ferată de 20km în doar 2 luni, dar au mai așteptat încă 4 luni după România să curețe bălăriile de pe partea noastră ca să o poată inaugura. Între timp, ucrainenii n-au stat cu mâinile în sân și au mai reparat o linie ce intră în România, în județul Maramureș, aproape de Sighetu Marmației. Ca și în 2022, tot ei au pus la bătaie și trenul. Și, ca în 2022, pe noi tot nepregătiți ne-au prins. La o trecere la nivel, trenul s-a blocat în cablurile de electricitate aeriene aflate prea jos. A reușit să treacă doar după ce un angajat feroviar le-a ridicat cu un băț. O scenă demnă de Caragiale”. Poți citi și: În timp ce-n România șeful CFR este urmărit penal, în Ucraina, directorul Căilor Ferate anunță că, la 15 ianuarie, 97% din trenuri au plecat la timp, iar 96% au ajuns la timp

O angajată a unei școli face zilnic naveta 1.600 de kilometri Foto: Polish news
Eveniment

O angajată a unei școli face naveta 1.600 de kilometri

Povestea care a șocat Italia: o angajată a unei școli face zilnic naveta 1.600 de kilometri, întrucât nu-și poate permite chiriile uriașe din Milano. Ea locuiește la Napoli, iar situația ei a devenit virală pe rețelele sociale. O angajată a unei școli face zilnic naveta 1.600 de kilometri Giuseppina Giuliano, în vârstă de 29 de ani, a declarat pentru ziarul Il Giorno că se trezește în fiecare dimineață pentru a face o călătorie de 1.600 km (995 mile) dus-întors, petrecând nouă ore într-un tren de mare viteză, pentru că nu își permite să plătească chiriile mari din Milano, relatează The Times. Buongiorno a tutti e soprattutto a Giuseppina Giuliano che a quest’ora dovrebbe essere all’altezza di Melegnano— Simone Fontana (@simofons) January 19, 2023 Giuliano a spus că a primit un loc de muncă permanent în septembrie la liceul Boccioni - o slujbă de îngrijitoare - cu un salariu lunar de 1.165 de euro, dar nu a reușit să-și găsească o cameră în Milano pentru mai puțin de 600 de euro. Profitând de oferte speciale și de puncte de fidelitate, a spus ea, a putut finanța naveta la maraton cu doar 400 de euro pe lună. „Între chirie, facturi la utilități și cheltuieli, mi-aș fi epuizat tot salariul dacă m-aș fi mutat să locuiesc la Milano și probabil că aș fi fost nevoită să cer ajutor financiar familiei mele”, a spus ea. În schimb, ea continuă să locuiască cu părinții ei. Pentru Giuliano, deșteptarea este la 3.30 dimineața, după care prinde un tren de mare viteză din gara centrală din Napoli la 5.09 a.m., ceea ce-i permite să fie la serviciu la 10.30 dimineața. Întoarcerea acasă începe pe la 18.20, sosirea la locuință fiind pe la 22.53. Însă povestea ei este pusă la îndoială de mulți italieni și de unele publicații. Unii susțin că este imposibil să călătorești atât de ieftin cu trenurile de mare viteză. În plus, Giuliano ar fi putut găsi o cazare mai ieftină în hinterlandul regiunii Milano. Citește și: De ce i se ia Simonei Halep terenul din Bușteni primit gratuit după ce a fost făcută cetățean de onoare. La mijloc, milioane de euro, bani europeni Ziarele au publicat diverse relatări ale profesorilor de la școala Boccioni, unul spunând că femeia s-a prezentat la serviciu doar de două ori înainte de a-și lua „concediul extraordinar”, în timp ce altul a recunoscut realitatea poveștii și a spus că școala o ajuta să își caute cazare mai aproape.

Șpagă pe trenul spre aeroportul Otopeni (sursa: Facebook/Luca Ciubotaru)
Eveniment

Șpagă pe trenul spre aeroportul Otopeni

Șpagă pe trenul spre aeroportul Otopeni. "Nașul" de tren își face treaba în continuare, ca întotdeauna. Și nu pe vreun tren personal care face legătura între sate, ci în trenul care face legătura dintre Gara de Nord și aeroportul Otopeni, după cum arată un pasager pățit. Șpagă pe trenul spre aeroportul Otopeni "Ruta CFR Otopeni - Gara de Nord. Ajung în vagon cu câteva secunde înainte de plecare, încântat că mai câștig puțin timp și nu aștept următorul tren. Știam că pe ruta aceasta biletele se pot cumpăra și din tren, prin plată direct la aparatele contactless sau chiar de la personalul trenului. Vagoanele erau pline, cu persoane care stăteau chiar în picioare. În fața mea observ că sunt mai mulți călători care achită biletul, cărora controlorul le spune „În regulă!”, le zâmbește, încasează suma (5 lei), dar nu mai emite biletul prin terminalul mobil de vânzare de bilete pe care-l avea asupra lui, păstrând diferența la final, probabil. Plătesc biletul, se întâmplă la fel, îl privesc insistent, merge mai departe. Îi amintesc că a uitat să-mi emită biletul. „- Am uitat?”, mă întrebă senin. Se întoarce și îl emite. Citește și: „Venus din Piatra Neamț”, o paleodivă autentică, poate acum fi admirată în toată splendoarea celor 17.000 de ani Am făcut și o sesizare la CFR Călători, iar zilele trecute am primit răspunsul, fiind sunat în prealabil de un domn care mi-a comunicat că situația semnalată e importantă și va fi analizată cu toată seriozitatea. Am aflat că în acea zi, pentru acea cursă, au fost emise bilete (prin toate modalitățile) în proporție de numai 63% din capacitatea trenului, în condițiile în care trenul era plin și erau și pasageri care stăteau în picioare. Mi s-a comunicat că s-a dispus sancționarea personalului și s-au dispus măsuri de reinstruire a acestuia privind exercitarea atribuțiilor de serviciu.", a scris Luca Ciubotaru pe Facebook.

Șeful căilor ferate ucrainene sugerează că noua linie care face legătura cu România va asigura și transporturi secrete Foto: Twitter
Economie

Noua linie va asigura și transporturi secrete

Șeful căilor ferate ucrainene, Alexander Kamișin sugerează, pe Twitter, că noua linie care face legătura cu România, și care și-a început azi activitatea, va asigura și transporturi secrete. El spune că sunt cinci motive pentru care această legătură este extrem de importnată, după care completează: „De fapt, există și al șaselea motiv pentru care acest coridor este important, dar despre asta nu discutăm niciodată. Dacă mă înţelegeţi”. Noua linie va asigura și transporturi secrete Kamișin aruncă și o ușoară ironie spre București, arătând cât de repede și-a finalizat partea ucraineană lucrările. „Doar pentru reamintire. În august 2022, în mijlocul războiului, am finalizat 20 km de reconstrucție a noii linii. Linia a fost închisă timp de 17 ani. Am făcut-o în două luni. Și apoi am așteptat încă patru luni până când căile ferate românești și-au terminat partea lor”, scrie șeful căilor ferate din Ucraina. Launched the first train connecting ?? Ukraine and ?? Romania.Danger: long ? ahead! :) pic.twitter.com/Pb5XXG2eUB— Alexander Kamyshin (@AKamyshin) January 17, 2023 Printre motivele pentru care această linie este importantă el enumeră: o nouă legătură pentru exporturile din Ucraina, care pot ajunge la Constanța ucrainenii pot schimba trenul la valea Vișeului, spre Cluj, unde au aeroport internațional cu 30 de legături externe, inclusiv două zboruri pe zi spre Londra ucrainenii din Maramureș vor avea o legătură comfortabilă cu conaționalii de peste graniță Kamișin arată că, după finalizarea unor simulări privind controalele de graniță, această linie poate asigura o legătură Ucraina-Ucraina, via România, datorită munților Carpați care complică legăturile din interiorul țării. Primul tren, condus de un fost ministru ucrainean Primul tren care a condus granița a fost condus de un fost ministru al Transporturilor, Orest Klympush. Locomotiva diesel care a asigurat legătura a fost făcută în Ucraina, în timpul războiului. Traficul feroviar transfrontalier dintre România şi Ucraina prin Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Valea Vişeului a fost reluat marţi, 17 ianuarie, a anunţat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Teritorial de Frontieră (ITPF) Sighetu Marmaţiei, Iulia Stan. "Azi, în jurul orei 12,00, prin Punctul de Trecere a Frontierei Feroviar Valea Vişeului, punct aflat la graniţa României cu Ucraina, a intrat în România primul tren ucrainean cu o delegaţie formată din reprezentanţi ai autorităţilor ucrainene. Scopul acestei întâlniri cu autorităţile române a fost reprezentat de redeschiderea circulaţiei feroviare între cele două ţări", a spus Iulia Stan. Citește și: În timp ce-n România, șeful CFR este urmărit penal, în Ucraina, directorul Căilor Ferate anunță că, la 15 ianuarie, 97% din trenuri au plecat la timp, iar 96% au ajuns la timp Traficul feroviar de călători din şi înspre România va fi operaţional din 18 ianuarie.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră