vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Economie 26 mai 2025

Peste 92% din producţia Dacia pleacă la export, 15% din inginerii Renault sunt în România

Peste 92% din producţia Dacia pleacă la export Foto: Renault
Peste 92% din producţia Dacia pleacă la export Foto: Renault

Peste 92% din producţia Dacia pleacă la export, iar 15% din inginerii Renault sunt în România, a spus Cristian Nevzoreanu, director executiv Afaceri Publice, Renault Group România, la o conferinţă de specialitate.

Citește și: După victoria lui Nicușor Dan, Tribunalul Militar reîncepe munca la dosarul 10 august 2018, arată una din victimele violențelor

Peste 92% din producţia Dacia pleacă la export

Peste 92% din producţia Dacia pleacă la export, doar 8% rămâne România. Asta se vede pe străzi. Sunt măsuri de sprijinire a sectorului auto din Românie, cum este Programul Rabla, dar multe măsuri lipsesc, ceea ce face rău producţiei de maşini noi. La o maşină nou vândută, în orice reţea, se aduc din străinătate trei maşini vechi, dintre care circa 80% au peste opt ani vechime şi sunt bune de dus direct la casat", a explicat reprezentantul Renault Group România.

Potrivit acestuia, deşi numărul de vehicule produse în ţara noastră a scăzut "un pic", producţia a evoluat către modele complexe, noi, moderne şi cu valoare adăugată mai mare.

„Dacia Duster şi Bigster sunt maşini care nu au existat până acum în gama noastră. Când s-a lansat prima generaţie Dacia Logan, maşina avea în medie şapte calculatoare. Acum, un Duster sau un Bigster au în medie 35 de calculatoare", a precizat Cristian Nevzoreanu.

El a mai spus că unul dintre atuurile României este forţa de muncă, nu întotdeauna suficientă, dar bine pregătită.

„De exemplu, 15% din numărul de ingineri ai grupului Renault sunt localizaţi în România. Avem, de asemenea, un centru de design foarte performant la Bucureşti, care contribuie la maşinile Dacia, dar care lucrează în acelaşi timp pentru modele din celorlalte mărci ale grupului Renault. Ca producţie, Dacia înseamnă cam 30% din grupul Renault", a menţionat Nevzoreanu.

În plus, grupul auto francez a deschis un centru de cercetare la Titu, în judeţul Dâmboviţa. "La Titu s-au investit cam 20% din banii investiţi de tot grupul Renault în activităţile de testare. Restul de 80% merg în alte ţări. Cu cei 20% din România se fac peste 80-85% din activităţile de testare într-un an", a mai afirmat reprezentantul Dacia-Renault.

Ziarul Financiar a organizat, luni, o nouă conferinţă dedicată reindustrializării României, cu titlul: „Ce mai producem în ţară?"

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră