/

Reuniune a miniştrilor Transporturilor din mai multe state UE pe tema înăspririi normelor de poluare ale automobilelor

Reuniune a miniştrilor Transporturilor Foto: autocritica.ro

O reuniune a miniştrilor Transporturilor din mai multe state UE pe tema înăspririi normelor de poluare ale automobilelor, cunoscute sub denumirea Euro 7, va avea loc la inițiativa Cehiei.

Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online

Reuniune a miniştrilor Transporturilor

Această reuniune vine într-un context în care Germania a blocat, marţi, un vot al celor 27 de state membre UE, vot care trebuia să fie o simplă formalitate, pentru a adopta în mod definitiv o lege a UE care ar pune capăt vânzărilor de noi autoturisme cu motoare pe combustie începând din 2035.

Votul a fost amânat sine die, după ce Germania a anunţat că vrea să se abţină, la fel ca şi Bulgaria, în timp ce Italia şi Polonia se opun de mult timp textului legii, ceea ce face imposibilă obţinerea majorităţii calificate necesare pentru adoptare.

„Pun în pericol industria auto din întreaga Europă”

Autorităţile de la Berlin vor garanţii că vor fi permise în continuare vânzările de noi autoturisme cu motoare pe combustie şi după 2035, dacă acestea vor folosi combustibili cu emisii neutre de CO2.

Însă reuniunea de luni, organizată cu puţin timp înainte de începerea sesiunii plenare a Parlamentului European la Strasbourg, va aduce laolaltă „un grup extins de state membre”, care nu se opun neapărat încetării vânzării de automobile cu motoare pe combustie, dar sunt îngrijorate cu privire la înăspririi normelor de poluare impuse sectorului auto, au precizat oficialii de la Praga.

În luna noiembrie a anului trecut, Comisia Europeană şi-a prezenta propunerile cu privire la noile norme de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, care ar urma să intre în vigoare începând din 2025.

Bruxelles ar dori în special ca testele referitoare la emisiile poluante ale vehiculelor să fie mai conforme cu condiţiile reale de trafic şi de asemenea să impună limite cu privire la emisiile de particule provocate de uzura frânelor şi pneurilor, în ideea de a reduce cu 35% emisiile de oxizi de azot ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare comparativ cu normele precedente Euro 6.

„În forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă. În acelaşi timp, ele reprezintă un risc pentru locurile de muncă”, a declarat luni ministrul ceh al Transporturilor, Martin Kupka, înainte de plecarea sa la Strasbourg.

Citește și: Perimetrul Neptun Deep, mai bogat decât se anunțase: Petrom și Romgaz au rezervat pe conducta Transgaz o capacitate anuală de 8,1 miliarde metri cubi, o treime peste estimări

Constructorii auto resping înăsprirea normelor de poluare

Propunerea Bruxelles-ului privind înăsprirea normelor de poluare ale automobilelor este respinsă în mod vehement de constructori, care vor o normă minimală pentru acest tip de motoare cu combustie care ar urma să dispară de pe piaţă în 2035. Potrivit producătorilor, normele Euro 7 propuse de Executivul comunitar ar duce la majorarea semnificativă a preţului autovehiculelor, cu riscul de a afecta şi mai mult o piaţă auto europeană care se află deja într-o situaţie dificilă.

Un oficial european citat de Reuters a declarat anterior că la reuniunea de la Strasbourg au fost invitaţi reprezentanţii Germaniei, Italiei, Franţei, Spaniei, Poloniei, Ungariei, Slovaciei, Portugaliei, României, Sloveniei şi Finlandei. Deocamdată nu s-a confirmat câţi miniştri vor participa.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

18:44Disperare la PSD: organizațiile rurale din Buzău mobilizează alegători la vot pentru George Simion. „Vă credeți imuni la lege, cu protecție de la Ciolacu”, îi avertizează EFOR
16:56BREAKING NEWS Referendumul organizat de Nicușor Dan a trecut pragul de validare
16:02Primele estimări: panică la PSD din cauza aglomerației din multe secții de vot din mediul urban. La ora 16.00, peste 600.000 de voturi în plus în orașe
15:45Planuri de rezervă în AUR și USR pentru un tur doi fără Lasconi și Simion. Claudiu Târziu și gruparea Drulă-Barna-Ghinea numără orele
15:33Referendumul lui Nicușor Dan va fi validat, cel mai probabil: la ora 15.00, votaseră peste 23% din alegători, pragul este 30%
15:25Lasconi a adus prăjituri în secția de vot. Explicația ei: Sunt fără blat, e important fără blat
15:17Șoșoacă s-a filmat în cabina de vot și a postat clipul pe Facebook. Poliția face cercetări
15:06George Simion a votat la Roma, vineri, dar a fost duminică la vot cu soția lui
11:51AEP contabilizează voturile din diaspora la urbanul din țară, crescând artificial diferența față de prezența din rural
11:49Informațiile „pe surse” de la exit-poll-uri au rol de a mobiliza activul de partid și ar trebui ignorate, recomandă sociologul Cătălin Stoica
11:31Biroul Electoral Ilfov cere Poliției îndepărtarea de pe Facebook a postării lui George Simion în care apare un buletin de vot care are ștampila „VOTAT” pe liderul AUR
11:25Prezență bună la referendumul organizat de Nicușor Dan: peste 8% la ora 11.00, cu circa 1,8% sub prezența, în Capitală, la alegerile prezidențiale
10:02Creditat ca posibil premier, Bolojan a votat „pentru un preşedinte responsabil”
09:52Peste 20.000 de deținuți (90% din cei cu drept de vot) și-au exprimat intenția să voteze la prezidențiale
09:47Ciolacu a votat „pentru o Românie puternică economic” și l-a atacat pe Iohannis: președintele trebuie să muncească