/

Probabil cea mai scumpă șosea din România: centura Gura Humorului, care are doar zece kilometri, va costa aproape cât toată autostrada de centură din nordul Bucureștiului

Probabil cea mai scumpă șosea din România: centura Gura Humorului Foto: Facebook

Probabil cea mai scumpă șosea din România: centura Gura Humorului, care are doar zece kilometri, va costa aproape cât toată autostrada de centură din nordul Bucureștiului, care are circa 50 de kilometri.

Citește și: Averea fantastică a familiei medicului bugetar Cătălin Cîrstoiu, pe care coaliția PSD-PNL l-ar putea propune candidat independent la primăria Capitalei

Orașul are circa 13.000 de locuitori. Centura va fi construită printr-un „parteneriat” în Consiliul Județean Suceava și CNAIR.

Probabil cea mai scumpă șosea din România

Consiliul Judeţean Suceava a aprobat, ieri, indicatorii tehnico-economici pentru şoseaua de centură Gura Humorului, parte a Autostrăzii Nordului, costurile fiind estimate la circa 539 de milioane de euro, respectiv 2.698.840.811,24 lei (cu TVA), din care construcţii-montaj (C+M) 2.318.151.912,36 lei. Acest consiliu județean este condus de Gheorghe Flutur, prim-vicepreședinte al PNL.

Pentru comparație, costurile porțiunii din nord al autostrăzii de centură a Capitalei sunt de circa 2,35 miliarde de lei, dar fără TVA. Însă aceasta este o autostradă de circa 50 de kilometri, iar costurile exproprierilor sunt mult mai mari în Ilfov.

Vicepreședintele CJ Suceava Vasile Tofan a arătat că varianta de ocolire Gura Humorului este proiectată la profil de autostradă (profil de munte), cu o lungime de 10.142,04 m având o viteză de proiectare de 100 km/h, cu 2 benzi de circulație pe sens, cu benzi de încadrare și staționare de urgență, o zonă mediană, având o lățime totală a platformei de 23,50 m.

Pentru comparație, lățimea platformei pe autostrada București este de 26 de metri, iar viteza cu care se va putea circula va fi de 140 km/h.

CJ Suceava speră să obțină finanțare din surse europene, prin Programul Transport 2021-2027.

Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, s-a abținut de la vot, arătând că are un teren pe traseul centurii.

Pe rețelele sociale, sucevenii au protestat față de acest cost imens.

„Este un cost uriaș”, a scris jurnalista Oana Șlemco, de la Intermedia TV.

„Politic, Suceava e Italia anilor 80-90 când mafia domina toate instituțiile statului și singura diferență e că acum toți «lucrează» doar prin instituții cheie!”, a răspuns, la o postare a lui Șlemco, Vasile Bolohan.

Urmărește-ne pe Google News

_______________________________

Defapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială.

Defapt.ro nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice.

Defapt.ro poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent: 

FORMULARUL 230

Donează prin PayPalpaypal icon
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului Defapt.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT BANCAR: IBAN RO48BRDE445SV97760644450

Deschis la BRD


Donează prin Patreon


Asociația „Doar fapte, CIF 45500057.

14 Comments

  1. e clar ca in 2024 autoritatile nu mai exista. nimeni nu va veghea la aplicarea legii, iesiti pe strada sa vedeti, va trebuie sa faceti doar 100m ca sa vedeti haosul neamendat de nimeni. altfel atentie la cifre-stiu si eu ca viteza de proiectare nu e viteza cu care se va circula pe acolo-140km/h…de fapt asta nu e viteza legala nicaieri in Romania

  2. Asta de la Suceava, are vechime in functii publice si stie „el” mai bine cum se fac afacerile cu statul, mai ales ca el are teren de undee va incasa niste bani grei. Ca si el este un „greu” inca de pe vremea lui Basescu, deci, are vreo 20 de ani in varful politicii.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Ultima oră

20:58BREAKING Ucraina poate lovi ținte adânc în teritoriul rusesc cu rachete americane, Biden și-ar fi dat acordul. Un astfel de atac ucrainean, așteptat în zilele următoare
20:52Scholz se apără după conversația cu Putin: Trebuia să-i spun că sprijinul Occidentului pentru Ucraina nu a slăbit
20:42Medicul de la Târgu Jiu avea obligația să intervină la pacientul adolescent cu peritonită care a murit, susține șefa Colegiului Medicilor, Cătălin Poiană
20:33Forțele aeriene austriece nu au piloți în weekend, nici un avion de vânătoare nu se ridică de la sol sâmbăta și duminica
20:25Se complică scandalul Gaetz, dorit de Trump la Justiție: se cere publicarea unui raport despre posibil sex cu o minoră și consum de droguri
20:17Lasconi e de acord cu Bolojan că e nevoie de un candidat comun de dreapta pentru a-l opri pe Ciolacu, dar îi acuză pe contracandidați de ipocrizie
17:22Raport Finanțe: Guvernul trebuia să încaseze, în 2024, 2,5 miliarde euro din fondurile structurale și de coeziune, dar a încasat zero în nouă luni
16:13Aproape jumătate dintre victimele inundațiilor din Valencia au murit în propriile case sau în garaje
16:05Israelul l-a eliminat și pe responsabilul cu relația cu presa al Hezbollah printr-o lovitură asupra unei clădiri din Beirut
15:51Ciolacu vrea neapărat să pară prezidențiabil: după ce a încercat să-l pupe pe premierul britanic, merge să vorbească cu mâinile și la NATO
15:41Ciolacu ucide domeniul privat: în 2024, cu 7% mai multe firme dizolvate decât în 2023
15:30Ce cadou de Crăciun le face aeroportul Otopeni pasagerilor: scaune noi la porțile de îmbarcare. Cele de acum sunt vechi și de 15 ani
14:53Bolojan: „Fac un apel către Ciucă, Geoană şi Lasconi -să găsească o soluţie să nu fragmentăm voturile. Votaţi raţional şi util, Nicolae Ciucă preşedinte!”
13:02Premierul britanic, Keir Starmer, a îngropat vizita omologului care acum învață engleza, Marcel Ciolacu. Discuțiile, fără nici un obiectiv concret
10:39Biden, lovit de nostalgie la întâlnirea cu Xi Jinping: Câte ore am petrecut singuri, dumneavoastră și cu mine…