Skinnytok, noua provocare de pe TikTok: mii de tinere se înfometează ca să fie slabe

Franța denunță fenomenul „Skinnytok” pe TikTok. Ministrul francez pentru afaceri digitale, Clara Chappaz, a sesizat Comisia Europeană și autoritatea franceză de reglementare a audiovizualului (Arcom) în legătură cu fenomenul „Skinnytok”, o tendință periculoasă de pe TikTok care promovează slăbirea extremă.
Franța denunță fenomenul „Skinnytok” pe TikTok
„Inacceptabil”, a scris ministrul într-un mesaj publicat pe LinkedIn, subliniind că protecția minorilor online este una dintre prioritățile sale.
Clara Chappaz a declarat că nu va permite platformelor „să se eschiveze de la responsabilitățile lor”, referindu-se direct la TikTok, rețea unde cuvântul-cheie „skinny” era asociat cu peste 500.000 de postări până vineri la prânz.
Multe dintre aceste videoclipuri, în care apar în principal femei tinere, oferă sfaturi despre cum să slăbești rapid – uneori prin metode nesănătoase sau periculoase.
Riscurile pentru sănătate publică
Autoritatea de reglementare Arcom a confirmat că analizează deja fenomenul, având în vedere riscul potențial pentru sănătatea publică.
Instituția a anunțat că va colecta date relevante pentru a evalua impactul acestei tendințe în Franța și va examina ce măsuri a luat TikTok pentru a combate conținutul dăunător.
Măsuri de prevenție și anchetă parlamentară
TikTok a introdus un banner informativ deasupra postărilor marcate cu acest tip de conținut, care redirecționează utilizatorii către o pagină dedicată tulburărilor alimentare.
În paralel, Parlamentul francez a aprobat în martie formarea unei comisii speciale care va investiga efectele psihologice ale rețelei sociale asupra copiilor și adolescenților.
Președintele Arcom, Martin Ajdari, urmează să fie audiat pe 20 mai în cadrul acestei comisii.