duminică 27 aprilie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Internațional 15 aprilie 2025

Berea germană își pierde tăria: nemții consumă din ce în ce mai multă, dar fără alcool

Berea fără alcool, noul trend german (sursa: Pexels/Brett Sayles)
Berea fără alcool, noul trend german (sursa: Pexels/Brett Sayles)

Berea fără alcool, noul trend german. Consumul de bere fără alcool este în continuă creștere în Germania, iar producția s-a dublat în ultimele două decenii. Potrivit Asociației Berarilor Germani, în 2024 s-au produs aproximativ 700 de milioane de litri de bere fără alcool, o dovadă clară a schimbării gusturilor consumatorilor.

Berea fără alcool, noul trend german

Într-un comunicat transmis înaintea Zilei berii germane, celebrată anual pe 23 aprilie, Asociația Berarilor Germani a anunțat că producția de bere fără alcool a depășit toate recordurile istorice.

Citește și: Radare fixe "invizibile", pe majoritatea drumurilor naționale. Șoferul nu mai este oprit, amenda vine acasă

Comparativ cu acum 20 de ani, Germania produce de peste două ori mai multă bere fără alcool.

Berile fără alcool – 9% din piața berii germane

Astăzi, berile fără alcool reprezintă aproximativ 9% din totalul pieței berii din Germania.

În întreaga țară există peste 800 de mărci de bere fără alcool, oferind consumatorilor o gamă tot mai diversificată de opțiuni.

Pilsner, cea mai populară bere din Germania

Chiar dacă berile fără alcool câștigă teren, berea Pilsner continuă să domine piața, cu o cotă de 48%.

Pe locul al doilea se situează berile mai ușoare, cunoscute sub denumirea de Helles, cu o cotă de piață de 11%.

Explicația popularității berii fără alcool

Christian Weber, președintele Asociației Berarilor Germani, a explicat că inovația tehnologică joacă un rol cheie în succesul berii fără alcool.

Progresele în procesul de producție au îmbunătățit semnificativ gustul și calitatea acestor produse, ceea ce le face mai atractive pentru publicul larg.

Schimbarea obiceiurilor de consum

Deși vânzările de bere cu alcool rămân dominante, experții estimează că berea fără alcool va deveni din ce în ce mai importantă, mai ales în contextul în care consumatorii manifestă o tendință de reducere a consumului de alcool.

În 2024, în Germania s-au vândut aproximativ 6,8 miliarde de litri de bere – cel mai scăzut nivel din 1993 încoace.

Această scădere vine în paralel cu diversificarea gamei de băuturi și cu interesul crescut pentru alternativele fără alcool.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Internațional

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
Ultima oră