vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 14 octombrie 2025

Ce mașini pot fi interzise în București în intervalele 07.00-10.00 și 16.00-19.00. Amenzile, uriașe

Salubrizare, curierat și aprovizionare, restricții în București (sursa: Facebook/Stelian Bujduveanu)
Salubrizare, curierat și aprovizionare, restricții în București (sursa: Facebook/Stelian Bujduveanu)

Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, propune un proiect de hotărâre prin care circulația autovehiculelor de aprovizionare, curierat și salubrizare ar putea fi interzisă în intervalele orare 07:00 – 10:00 și 16:00 – 19:00.

Scopul măsurii este reducerea traficului din orele de vârf cu peste 150.000 de vehicule, pentru a asigura un flux mai fluent pentru transportul public și deplasările esențiale ale bucureștenilor.

Creștere explozivă a numărului de mașini în Capitală

Stelian Bujduveanu a explicat că, în ultimul deceniu, numărul autoturismelor înmatriculate în București a crescut cu peste 40%, depășind 1,7 milioane de vehicule.

Citește și: Nicușor Dan cere SRI să fie preocupat de corupție. Corupția, în noua Strategie de Securitate Națională

La acestea se adaugă zilnic aproximativ 300.000 de mașini din județele limitrofe.

„Orașul nu a fost proiectat pentru un asemenea volum de trafic. Rezultatul este vizibil: blocaje constante, poluare accentuată și timp pierdut zilnic”, a declarat edilul.

Ce vehicule vor fi exceptate de la interdicție

Proiectul, publicat pe site-ul Primăriei Municipiului București pentru dezbatere publică, prevede excepții pentru autovehiculele de urgență, ordine publică, intervenții tehnico-edilitare, deszăpezire și transport de materiale medicale sau produse vitale.

Acestea vor putea circula în continuare indiferent de oră, pentru a nu afecta serviciile esențiale.

Nerespectarea restricțiilor va fi sancționată cu amenzi cuprinse între 3.000 și 5.000 de lei.

Bucureștiul, pe urmele altor orașe mari din țară

Modelul propus urmează exemplul altor municipii precum Cluj-Napoca, Timișoara, Sibiu, Brașov, Craiova sau Constanța, unde intervalele orare pentru aprovizionare sunt deja reglementate.

Bujduveanu a subliniat că proiectul urmărește să echilibreze mobilitatea urbană și să reducă presiunea asupra infrastructurii Capitalei.

Potrivit acestuia, aproape 300.000 de mașini de marfă circulă zilnic prin București, contribuind semnificativ la ambuteiaje și la poluare.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră