Directorul Muzeului Drents susține că au respectat obligațiile contractuale: „Și noi suntem victime”

Muzeul Drents susține respectarea obligațiilor contractuale. Directorul Muzeului Drents, Harry Tupan, a declarat că instituția pe care o conduce a respectat toate cerințele de securitate stabilite contractual cu asigurătorul. „Noi ne respectăm mereu obligațiile”, a afirmat Tupan marți seară, în cadrul talk-show-ului Renze.
Muzeul Drents susține respectarea obligațiilor contractuale
În cadrul emisiunii, Tupan nu a oferit detalii despre cerințele specifice impuse de asigurător pentru emiterea poliței.
Însă acesta a precizat: „Toate măsurile necesare erau incluse în acel contract”
Întrebat dacă ar fi trebuit să existe un paznic prezent în muzeu pe timpul nopții, directorul a răspuns că au fost implementate alte măsuri de securitate menite să asigure o „alarma mai rapidă” decât prezența fizică a unui paznic.
Tupan a subliniat, de asemenea, că un eventual paznic ar fi fost expus pericolului în cazul exploziei care a precedat jaful.
"Şi noi suntem victime"
Tupan a recunoscut că furtul este un eveniment extrem de dureros: „Este incredibil de dureros și trist ceea ce s-a întâmplat”.
El a declarat că înțelege furia declanșată în România în urma furtului, dar a subliniat că „și noi suntem victime”.
"Lumea s-a schimbat. Muzeele trebuie să se adapteze"
Directorul Muzeului Drents consideră că acest furt depășește domeniul muzeal și evidențiază o nouă realitate: „Lumea s-a schimbat".
"Ca instituții culturale, trebuie să reacționăm și să ne adaptăm”, a concluzionat acesta.