duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: Muzeul Drents

3 articole
Eveniment

Expoziția muzeului Drents, un succes internațional

Expoziția muzeului Drents, un succes internațional. Expoziția „Dacia! Regatul aurului și argintului”, organizată la Muzeul Drents din Assen, Olanda, a atras 84.336 de vizitatori între 7 iulie 2024 și 26 ianuarie 2025, potrivit unui comunicat MNIR. Expoziția muzeului Drents, un succes internațional Evenimentul a marcat 30 de ani de la prima expoziție de arheologie românească găzduită de un muzeu olandez, aducând în prim-plan tezaurele din metale prețioase ale civilizației dacice. Citește și: EXCLUSIV Creierul operațiunilor psihosociale derulate de Călin Georgescu este un absolvent al Academiei SRI și fost consilier în CSAT Deși expoziția a fost un succes major, întoarcerea pieselor în România a fost umbrită de un incident grav: patru artefacte valoroase au fost furate. Bunurile culturale, aparținând colecțiilor a 18 muzee din România, s-au întors în țară vineri seară, însă lipsa celor patru obiecte ridică întrebări legate de securitatea și protecția patrimoniului. Un parteneriat muzeal de anvergură Expoziția a fost organizată de Muzeul Național de Istorie a României (MNIR) în colaborare cu alte 17 muzee din întreaga țară, printre care Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Muzeul Județean Buzău, Muzeul Național Secuiesc, Muzeul Țării Crișurilor Oradea și Muzeul Național al Unirii Alba Iulia. Această inițiativă a fost parte dintr-un efort mai larg de promovare a istoriei și culturii românești pe plan internațional. Diplomația culturală românească, în marile muzee MNIR a organizat numeroase expoziții internaționale în ultimul deceniu, în țări precum Franța, Belgia, Spania, Italia, SUA și China. Printre cele mai importante proiecte se numără „Aurul și argintul antic al României” (2014-2019), „Comorile României” (China, 2016), participarea la Sezonul Cultural România-Franța (2018-2019) și Festivalul EUROPALIA (2019-2020). „MNIR este o parte importantă a strategiei de diplomație culturală a României, prezentând în marile muzee europene bunuri culturale românești de o valoare inestimabilă. Participarea la expoziții internaționale a îmbunătățit imaginea României și a plasat istoria și civilizația noastră pe harta culturală mondială”, transmite instituția muzeală. Românii din diaspora, ambasadori ai patrimoniului național Expozițiile organizate în Madrid și Roma au atras un număr mare de vizitatori români, care au promovat cultura dacică în comunitățile lor. Cataloagele expoziționale tipărite în spaniolă, italiană, franceză, engleză și alte limbi au ajuns în biblioteci și colecții particulare din întreaga lume, consolidând interesul pentru istoria României.

Expoziția muzeului Drents, un succes internațional (sursa: Facebook/Drents Museum)
Muzeul Drents susține respectarea obligațiilor contractuale (sursa: X/RTL Talkshow)
Eveniment

Muzeul Drents susține respectarea obligațiilor contractuale

Muzeul Drents susține respectarea obligațiilor contractuale. Directorul Muzeului Drents, Harry Tupan, a declarat că instituția pe care o conduce a respectat toate cerințele de securitate stabilite contractual cu asigurătorul. „Noi ne respectăm mereu obligațiile”, a afirmat Tupan marți seară, în cadrul talk-show-ului Renze. Muzeul Drents susține respectarea obligațiilor contractuale În cadrul emisiunii, Tupan nu a oferit detalii despre cerințele specifice impuse de asigurător pentru emiterea poliței. Citește și: EXCLUSIV Opera Națională București, executată de angajați pentru restanțe de milioane la salarii: sechestru pe o pianină, pe niște autoturisme și chiar pe scaunul directorului Daniel Jinga Însă acesta a precizat: „Toate măsurile necesare erau incluse în acel contract” Întrebat dacă ar fi trebuit să existe un paznic prezent în muzeu pe timpul nopții, directorul a răspuns că au fost implementate alte măsuri de securitate menite să asigure o „alarma mai rapidă” decât prezența fizică a unui paznic. Tupan a subliniat, de asemenea, că un eventual paznic ar fi fost expus pericolului în cazul exploziei care a precedat jaful. "Şi noi suntem victime" Tupan a recunoscut că furtul este un eveniment extrem de dureros: „Este incredibil de dureros și trist ceea ce s-a întâmplat”. El a declarat că înțelege furia declanșată în România în urma furtului, dar a subliniat că „și noi suntem victime”. "Lumea s-a schimbat. Muzeele trebuie să se adapteze" Directorul Muzeului Drents consideră că acest furt depășește domeniul muzeal și evidențiază o nouă realitate: „Lumea s-a schimbat". "Ca instituții culturale, trebuie să reacționăm și să ne adaptăm”, a concluzionat acesta.

Investigator olandez critică securitatea muzeului Drents (sursa: Facebook/Arthur Brand)
Eveniment

Investigator olandez critică securitatea muzeului Drents

Investigator olandez critică securitatea muzeului Drents. În România, lumea artei, media și politica sunt agitate după furtul spectaculos al comorilor dacice din aur. Mulți își exprimă neîncrederea în decizia de a împrumuta aceste artefacte de valoare inestimabilă unui muzeu relativ mic și se întreabă de ce măsurile de securitate au fost atât de minimale. Arthur Brand, supranumit „Indiana Jones al lumii artei”, care și-a dedicat viața recuperării capodoperelor furate ale lumii, de la lucrările lui Picasso la cele ale lui Van Gogh, a comentat furtul din Olanda. Investigator olandez critică securitatea muzeului Drents Potrivit De Telegraaf, care-l citează pe investigatorul de artă Arthur Brand, situația securității de la muzeul Drents nu era ideală: Citește și: Fostul premier și șef al SIE Mihai Răzvan Ungureanu despre Călin Georgescu: „Este un caz clinic. Are suferințe care se accentuează pe măsura trecerii timpului” „Nu vrei să transformi un muzeu într-o fortăreață, dar ar fi o idee bună să depozitezi astfel de comori valoroase într-un seif pe timpul nopții. Muzeele mai mici, în special, ar putea lua în considerare această soluție.” „Indiana Jones” al artei furate din întreaga lume Potrivit BBC, Arthur Brand este supranumit „Indiana Jones al lumii artei”. Brand și-a dedicat viața recuperării capodoperelor furate ale lumii, de la lucrările lui Picasso la cele ale lui Van Gogh. În prezent, Arthur Brand lucrează la mai multe cazuri, inclusiv furtul tabloului La Nappe Blanche al lui Georges Braque dintr-un muzeu suedez în 1993 și cazul Isabella Stewart Gardner Museum din 1990 – cel mai mare jaf de artă din istorie, în care două persoane deghizate în polițiști au furat opere de artă în valoare de aproximativ 500 de milioane de dolari din instituția din Boston. Soluții pentru protejarea tezaurelor naționale Reacțiile aprinse din România subliniază nevoia de măsuri mai stricte pentru protejarea patrimoniului național. Experții sugerează implementarea unor protocoale de securitate mai riguroase, mai ales în cazul muzeelor de dimensiuni mici, pentru a preveni astfel de pierderi.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră