vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 23 septembrie 2025

Modernizarea, cu bani din PNRR, a căii ferate care trece pe lângă satul lui Bolojan, ratată de CFR - Asociația Pro Infrastructura

Modernizarea, cu bani din PNRR, a căii ferate care trece pe lângă satul lui Bolojan, ratată de CFR Foto: Asociația Pro Infrastructură
Modernizarea, cu bani din PNRR, a căii ferate care trece pe lângă satul lui Bolojan, ratată de CFR Foto: Asociația Pro Infrastructură

Modernizarea, cu bani din PNRR, a căii ferate care trece pe lângă satul lui Bolojan va fi ratată de CFR, scrie Asociația Pro Infrastructura. „Tronsonul Poieni-Vadu Crișului de pe calea ferată Cluj-Napoca-Oradea, care teoretic trebuia să fie gata la anul, nu are nici măcar autorizație de construire. Termenul limită din PNRR, august 2026, este ratat”, arată acest ONG.

Citește și: Simion, mitocănie pe Facebook, supărat că presa a relatat chiolhanul său, cu miei la proțap

Această linie ferată trece pe lângă localitatea Birtin, unde s-a născut premierul și unde, în iulie 2025, locuiau părinții săi, potrivit Europa Liberă România. 

Modernizarea, cu bani din PNRR, a căii ferate care trece pe lângă satul lui Bolojan, ratată de CFR

Asociația Pro Infrastructură arată că s-au făcut eforturi pentru a salva finanțarea prin PNR, dar au eșuat din vina CFR.

„După îndelungi negocieri, a fost mutat pe împrumuturi și noua țintă pentru a nu pierde complet finanțarea este de 50% din lucrări executate. În politica actuală de struț, CFR Infrastructură va rata cu brio și acest obiectiv, deci alți bani irosiți. Și nu doar asta: un coridor esențial rămâne ciuntit și impracticabil ani buni de acum înainte, chiar dacă restul loturilor se finalizează.

Din informațiile noastre, studiul de fezabilitate (SF) a fost fundamental greșit pe celebrul defileu al Crișului Repede. Iar acum CFR nu reușește să se înțeleagă cu proiectantul asupra soluțiilor. Aici avem fir simplu (o singură linie) deja scos din teren, deci circulația trenurilor e imposibilă”, scrie, pe Facebook, organizația.
 
„De ieri trebuia începută o reformă în CFR SA și trași la răspundere oamenii care tărăgănează și blochează proiectele feroviare. Dacă așa ceva se întâmpla pe autostrăzi, era mare vâlvă printre decidenți”, mai afirmă Pro Infrastructura. 
 
Europa Liberă România a explicat, în iulie 2025, care este problema: „Constructorii au pretins că zona critică a defileului – mai puțin de cinci kilometri – este inundabilă, deci de neutilizat, în timp ce compania de căi ferate și Ministerul Transporturilor au privit cu reticență această variantă și au evitat să o gireze”. 

În iulie, lucrările pe această linie ar fi fost la 8% din proiect. 
Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră