vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro
Eveniment 11 noiembrie 2025

Umbrărescu a contestat atribuirea tronsonului 1 de pe Autostrada A8

Licitația pentru primul tronson al Autostrăzii A8, contestată (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)
Licitația pentru primul tronson al Autostrăzii A8, contestată (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că a primit o contestație privind atribuirea contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos al Autostrăzii A8.

Contestația oficială

Potrivit comunicatului transmis marți, 11 noiembrie 2025, CNIR a precizat că Asocierea SA&PE Construct SRL (Leader), Tehnostrade SRL, Spedition UMB și Euro-Asfalt a depus o contestație oficială la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).

Citește și: Disputa Uscatu-Gheorghiu, fondatoarele ONG-ului „Dăruiește Viața”, ia amploare

Aceasta vizează procedura de atribuire a contractului pentru tronsonul Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos, parte a Autostrăzii A8, cunoscută și ca Autostrada Unirii.

Contractul fusese atribuit la sfârșitul lunii octombrie

Contractul pentru construcția primului tronson al Autostrăzii A8, care va lega Târgu Neamț de Iași și Ungheni, a fost atribuit la data de 30 octombrie 2025.

Potrivit procedurii, semnarea contractului era planificată după expirarea perioadei de zece zile destinate eventualelor contestații.

Detalii tehnice ale tronsonului Târgu Neamț – Târgu Frumos

Tronsonul 1 al Autostrăzii A8, situat pe teritoriul județului Iași, are o lungime totală de 27 de kilometri și include:

36 de poduri și pasaje, însumând 8,5 kilometri, dintre care pasajul principal de la km 27 va avea 1.100 de metri;

4 tuneluri, cu o lungime totală de 1,7 kilometri;

3 noduri rutiere majore: Moțca (DN 24), Pașcani (DJ 208) și Târgu Frumos (DN 28B).

Asocierea declarată câștigătoare și valoarea contractului

La finalul lunii octombrie, asocierea formată din Danlin XXL (lider), Groma Hold Ltd, Intertranscom Impex și Evropeiski Patishta a fost declarată câștigătoare a licitației pentru acest tronson.

Oferta câștigătoare a fost de 4,76 miliarde de lei, iar contractul viza atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor.

Urmează analiza contestației

Depunerea contestației suspendă temporar procesul de semnare a contractului până la soluționarea cazului de către CNSC.

Decizia instituției va stabili dacă atribuirea va fi menținută sau dacă procedura va fi reluată.

Google News
Urmărește-ne pe Google News

DeFapt.ro este un proiect jurnalistic fără apartenență politică, ideologică sau comercială care nu se finanțează cu fonduri ale statului român și nici cu sume provenite de la partidele politice, dar poate fi sprijinit prin donații pentru susținerea jurnalismului independent.

PayPal
Transfer bancar
RO48BRDE445SV97760644450
Patreon
Donează

Alte articole din categoria Eveniment

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!
DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră