vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: Autostrada A8

10 articole
Eveniment

Umbrărescu a contestat atribuirea tronsonului 1 de pe Autostrada A8

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că a primit o contestație privind atribuirea contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos al Autostrăzii A8. Contestația oficială Potrivit comunicatului transmis marți, 11 noiembrie 2025, CNIR a precizat că Asocierea SA&PE Construct SRL (Leader), Tehnostrade SRL, Spedition UMB și Euro-Asfalt a depus o contestație oficială la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Citește și: Disputa Uscatu-Gheorghiu, fondatoarele ONG-ului „Dăruiește Viața”, ia amploare Aceasta vizează procedura de atribuire a contractului pentru tronsonul Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos, parte a Autostrăzii A8, cunoscută și ca Autostrada Unirii. Contractul fusese atribuit la sfârșitul lunii octombrie Contractul pentru construcția primului tronson al Autostrăzii A8, care va lega Târgu Neamț de Iași și Ungheni, a fost atribuit la data de 30 octombrie 2025. Potrivit procedurii, semnarea contractului era planificată după expirarea perioadei de zece zile destinate eventualelor contestații. Detalii tehnice ale tronsonului Târgu Neamț – Târgu Frumos Tronsonul 1 al Autostrăzii A8, situat pe teritoriul județului Iași, are o lungime totală de 27 de kilometri și include: 36 de poduri și pasaje, însumând 8,5 kilometri, dintre care pasajul principal de la km 27 va avea 1.100 de metri; 4 tuneluri, cu o lungime totală de 1,7 kilometri; 3 noduri rutiere majore: Moțca (DN 24), Pașcani (DJ 208) și Târgu Frumos (DN 28B). Asocierea declarată câștigătoare și valoarea contractului La finalul lunii octombrie, asocierea formată din Danlin XXL (lider), Groma Hold Ltd, Intertranscom Impex și Evropeiski Patishta a fost declarată câștigătoare a licitației pentru acest tronson. Oferta câștigătoare a fost de 4,76 miliarde de lei, iar contractul viza atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor. Urmează analiza contestației Depunerea contestației suspendă temporar procesul de semnare a contractului până la soluționarea cazului de către CNSC. Decizia instituției va stabili dacă atribuirea va fi menținută sau dacă procedura va fi reluată.

Licitația pentru primul tronson al Autostrăzii A8, contestată (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)
Începe execuția Autostrăzii Unirii (A8) (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)
Eveniment

Autostrada A8: începe execuția celui mai dur segment montan

Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a semnat, miercuri, două contracte importante de proiectare şi execuţie pentru un total de 105 kilometri de drum de mare viteză, în valoare de 10,2 miliarde de lei fără TVA (12,4 miliarde cu TVA). Autostrada Unirii (A8): cel mai dificil tronson Cele două proiecte vizează Autostrada Unirii (A8) – sectorul Grinţieş - Pipirig, şi Drumul Expres Focşani - Brăila, care va conecta Podul peste Dunăre de la Brăila cu autostrada A7. Citește și: Ministrul PSD al Sănătății vorbește despre spargerea monopolului CNAS. Deputatul USR Claudiu Năsui, libertarian, îl laudă Primul contract semnat de CNIR se referă la tronsonul 2B Grinţieş - Pipirig, considerat cel mai complex segment al autostrăzii montane A8. „Este un sector cu o lungime de 32 de kilometri şi provocări tehnice deosebite, mai ales în ceea ce priveşte structurile şi tunelurile”, a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR. Contractul de 5,97 miliarde de lei a fost atribuit Asocierii SA&PE Construct SRL (lider) – Euro-Asfalt d.o.o. – Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL. Durata de realizare este de 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție. Drumul Expres Focşani – Brăila: legătura strategică între A7 și Podul peste Dunăre Al doilea contract vizează Drumul Expres Focşani – Brăila, cu o lungime de 73,5 kilometri – cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit în cadrul unui singur contract. Lucrarea, în valoare de 4,29 miliarde de lei, a fost atribuită Asocierii SA&PE Construct SRL (lider) – Spedition UMB – Tehnostrade SRL – Arcada Company, toate companii româneşti. „Deşi pare un segment mai simplu, are provocările sale – zona are o pânză freatică ridicată şi porţiuni inundabile”, a precizat Budescu. Pentru acest proiect, durata prevăzută este de 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuţie. Spațiile de servicii vor fi gata înaintea deschiderii traficului Directorul CNIR a subliniat că spațiile de servicii vor fi finalizate cu șase luni înainte de deschiderea oficială a traficului, pentru ca noile drumuri să fie complet funcționale încă din prima zi. „Am cerut în caietul de sarcini ca spațiile de servicii să fie finalizate cu șase luni înaintea încheierii lucrărilor. Ne dorim ca, atunci când deschidem autostrăzile, acestea să fie complet echipate”, a precizat Budescu. De asemenea, antreprenorii vor putea da în trafic tronsoane parțiale dacă acestea vor fi finalizate înaintea termenului general. Contracte fără contestații Cele două contracte, fără contestații depuse, sunt considerate esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne din România și pentru asigurarea conectivității între regiunile istorice ale țării. „Pentru A8 avem o asociere româno-bosniacă, iar pentru Focşani – Brăila doar companii româneşti, ceea ce ne bucură şi mai mult”, a adăugat șeful CNIR.

Autostrada A8, speranță prin sprijin militar (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Autostrada A8 poate fi salvată de operațiunile militare. Finanțarea, incertă

Autostrada A8, speranță prin sprijin militar. Autostrada A8, vitală pentru legătura Târgu Mureș – Iași – Ungheni, se află într-un moment decisiv, cu oferte așteptate pe mai multe tronsoane și cu o finanțare încă incertă. Autostrada A8, speranță prin sprijin militar Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a stabilit noi termene pentru deschiderea ofertelor pe sectorul Lețcani – Ungheni, între 15 septembrie și 20 octombrie, iar pentru evaluarea altor tronsoane, la final de septembrie. Citește și: Colegul de trust al lui Tapalagă și Pantazi, Ion Cristoiu, îi acuză că și-au vândut conștiința Totodată, proiectul este marcat de o nouă contestație pe cel mai mic sector, Golăiești – Vamă, depusă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). În acest context, argumentul militar ar putea cântări decisiv în salvarea finanțării autostrăzii A8, menită să lege Moldova de rețeaua europeană de transport. Continuarea, în Ziarul de Iași

Ministrul Transporturilor promite kilometri de autostradă (sursa: Facebook/Ciprian Serban)
Eveniment

Ministrul Transporturilor se laudă cu aproape 25 km din Autostrada A8

Ministrul Transporturilor promite kilometri de autostradă. Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban, a anunțat luni semnarea autorizației de construire pentru un nou tronson al Autostrăzii A8, între Târgu Mureș și Miercurea Nirajului. Acest segment include și legătura cu Autostrada A3 și este esențial pentru începerea efectivă a lucrărilor. Ministrul Transporturilor promite kilometri de autostradă „Am dat undă verde pentru un nou tronson al Autostrăzii A8! Astăzi, a fost semnată autorizaţia de construire pentru 22 de kilometri ai Autostrăzii Târgu Mureş - Târgu Neamţ, între Târgu Mureş şi Miercurea Nirajului, plus legătura cu Autostrada A3. Citește și: Primarul Buzăului, membru PSD, îl desființează pe Grindeanu pentru licitațiile incorecte din PNRR Această autorizaţie este esenţială! Fără ea, lucrările nu pot începe", a transmis ministrul Ciprian Şerban pe pagina sa de Facebook. Proiect de peste 760 milioane lei în județul Mureș Tronsonul autorizat cuprinde 22 km de autostradă și 2,4 km de drum de legătură, în județul Mureș, și traversează 6 localități. Valoarea totală a lucrărilor depășește 760 milioane lei, iar termenul de execuție este estimat la 17 luni. Autostrada A8 – legătura strategică dintre Moldova și Transilvania Ministrul Transporturilor a subliniat importanța acestui proiect pentru conectivitatea regională: „Autostrada A8 va lega Moldova de Transilvania – un vis aşteptat de zeci de ani, iar azi facem un pas important în realizarea acestui obiectiv de infrastructură. Ştiu cât de mult a fost aşteptată această autostradă. Semnătura de azi înseamnă că nu mai vorbim doar de promisiuni, ci de muncă pe teren", a mai declarat Ciprian Șerban.    

Autostrada A8 riscă pierderea fondurilor PNRR (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Două loturi din Autostrada A8, în pericol să piardă banii PNRR: lucrările sunt în mare întârziere

Autostrada A8 riscă pierderea fondurilor PNRR. Două loturi ale Autostrăzii A8 riscă să piardă finanțarea prin PNRR din cauza întârzierilor majore în execuție. Autostrada A8 riscă pierderea fondurilor PNRR Pe segmentul Moțca–Tg. Neamț, lucrările au ajuns abia la 10%, iar săptămâna trecută nu s-a lucrat deloc, deși termenul-limită este anul viitor. Citește și: Viitorul ministru al Sănătății, responsabil de ratarea PNRR pe spitale și autorul atacurilor la Nicușor Dan, pe care l-a acuzat că a blocat un spital de oncologie Asociația „Moldova Vrea Autostradă” avertizează public asupra pericolului pierderii fondurilor europene, invocând un „cod roșu de incompetență sau de rea-voință”. Și tronsonul Tg. Mureș–Miercurea Nirajului, aflat în aceeași situație, este finanțat tot prin PNRR, iar întârzierile pun sub semnul întrebării finalizarea sa în termen. Continuarea, în Ziarul de Iași

Autostrada A8: UMB depune garanția cerută (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Autostrada A8 a fost curățată după carambolul licitațiilor: UMB a depus garanția cerută

Autostrada A8: UMB depune garanția cerută. Companiile controlate de Dorinel Umbrărescu au depus garanția de bună execuție la valoarea inițială pentru un lot montan al autostrăzii A8, dar au renunțat să participe la licitația pentru tronsonul Târgu Frumos–Lețcani. Autostrada A8: UMB depune garanția cerută În schimb, patru asocieri de firme s-au înscris atât pentru acest lot, cât și pentru segmentul Moțca–Târgu Frumos. Citește și: Bolojan le spune contabililor de comune că ar trebui să gestioneze mai multe localități, ca să-și justifice salariul Printre acestea se numără grupuri conduse de Danlin XXL, Biskon Yapi, Kalyon Inșaat și ICTAS Inșaat, alături de parteneri din România și Turcia. Situația marchează o etapă importantă în clarificarea procesului de atribuire pentru tronsoanele ieșene ale A8. Continuarea, în Ziarul de Iași

Blocajele autostrăzii A8, explicațiile lui Grindeanu (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

În cazul blocajelor de pe Autostrada A8, Grindeanu a dat explicații doar somat de parlamentari

Blocajele autostrăzii A8, explicațiile lui Grindeanu. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a recunoscut că întârzierile în proiectul Autostrăzii Unirii (A8) sunt deliberate, justificate prin lipsa resurselor tehnice și de personal. Blocajele autostrăzii A8, explicațiile lui Grindeanu Răspunsurile la interpelările făcute de doi deputați ieșeni, Monica Berescu și Alexandru Muraru, au venit cu o întârziere de două luni, reflectând ritmul lent al proiectului. Citește și: Rezerviștii vor fi mobilizați de MApN în prima jumătate a lui 2025 pentru exerciții de antrenament În timp ce se lucrează doar pe tronsonul Moțca–Tg. Neamț, lotul Tg. Mureș–Miercurea Nirajului, atribuit companiei turcești Nurol, este blocat în faza de proiectare, la peste un an de la semnarea contractului. Grindeanu a prezentat stadiul celor zece loturi ale A8, menționând că segmentul final Lețcani–Prut se află „în pregătire”. Continuarea, în Ziarul de Iași

Grindeanu nu răspunde întrebărilor despre A8 (sursa: Facebook/Sorin Grindeanu)
Eveniment

Grindeanu nu răspunde întrebărilor referitoare la Autostrada A8 nici când îl întreabă parlamentarii

Grindeanu nu răspunde întrebărilor despre A8. În primele 100 de zile de mandat, cei 17 parlamentari de Iași au avut activitate variată, de la interpelări la inițiative legislative, dar Grindeanu a refuzat răspunsurile privind Autostrada A8. Grindeanu nu răspunde întrebărilor despre A8 Cristina Dascălu (AUR) a depus peste 30 de întrebări și interpelări către miniștri, abordând teme de interes național și local. Citește și: Beizadeaua Victor Micula a primit 83.000 de dolari pe TikTok de la Bogdan Peșchir ca să-l promoveze pe Călin Georgescu Monica Berescu (USR) s-a concentrat pe subiecte precum violența domestică, primind răspunsuri la jumătate dintre cele 9 interpelări. În schimb, Sorin Grindeanu (PSD) a evitat să răspundă solicitărilor legate de progresul autostrăzii A8. Continuarea, în Ziarul de Iași

Autostrada A8, lot scos la licitație (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Autostrada A8, lot scos la licitație

Autostrada A8, lot scos la licitație. Cele două loturi ale Autostrăzii Unirii au același termen de depunere a ofertelor – 24 martie, iar finalizarea mai rapidă a unor segmente va influența evaluarea ofertelor. Autostrada A8, lot scos la licitație Al doilea lot ieșean, aferent tronsonului Tg. Frumos - Lețcani, a fost publicat pe platforma de achiziții publice, având un cost estimat de 6,5 miliarde de lei, finanțat prin Programul european Transport. Citește și: EXCLUSIV Călin Georgescu are acces, prin intermediul unui ofițer, la documente secrete ale Internelor (părți din planurile de operaționalizare, înzestrare și cercetare-dezvoltare) Acesta se va conecta la lotul Moțca - Tg. Frumos, lansat în licitație pe 23 ianuarie. Procesul de selecție a constructorilor va ține cont de viteza de execuție a anumitor tronsoane strategice. Continuarea, în Ziarul de Iași

Autostrada A8, licitații de proiectare, execuție (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)
Eveniment

Autostrada A8, licitații de proiectare, execuție

Autostrada A8, licitații de proiectare, execuție. Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR) a aprobat, marţi, lansarea licitaţiilor pentru proiectarea şi execuţia celor patru loturi montane ale Autostrăzii Unirii (A8), secţiunea Sărăţeni - Pipirig, cu o lungime totală de 116 kilometri. Autostrada A8, licitații de proiectare, execuție Potrivit unui anunţ al CNIR publicat pe pagina sa de Facebook, cele patru loturi sunt: lotul 1C Sărăţeni - Joseni (32,4 km), lotul 1D Joseni - Ditrău (14,4 km), lotul 2A Dirău - Grinţieş (37,9 km) şi lotul 2B Grinţieş - Pipirig (31,5 km). Citește și: Ce nu spun autoritățile când se laudă cu ridicarea vizelor pentru SUA: românii vor trebui să ceară o viză electronică, on-line Pe traseul celor patru loturi din judeţele Mureş, Harghita şi Neamţ sunt prevăzute 38 de tuneluri şi 183 de poduri, pasaje şi viaducte. Termenele de realizare sunt: 54 de luni (14 luni proiectare şi 40 luni execuţie) pentru loturile 1C, 2A şi 2B, iar pentru lotul 1D de 34 de luni (10 luni proiectare şi 24 execuţie). Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport (2021-2027).

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră