miercuri 02 aprilie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: licitație

43 articole
Internațional

Primul superyacht al unui oligarh rus ar putea fi confiscat de SUA și valorificat pentru Ucraina

Un iaht rusesc, pierdut de oligarhi. Un tribunal federal din New York a respins luni revendicarea de proprietate asupra superiahtului Amadea, atribuit oligarhului rus Suleiman Kerimov, aflat sub sancțiuni americane. Decizia deschide calea către o licitație publică a luxosului iaht, evaluat la 300 de milioane de dolari, potrivit The Guardian. Un iaht rusesc, pierdut de oligarhi Iahtul de 106 metri lungime a fost sechestrat în 2022 în Fiji, la cererea justiției americane, și ulterior predat Statelor Unite. Citește și: Protejatul lui Burduja, "somație" pentru DeFapt.ro: trezorierul PNL Sector 1, Daniel Cateliu, ne cere să ștergem articolul care arată că este asociat în două firme cu șefa POT De atunci, un alt om de afaceri rus, Eduard Hudainatov, fost șef al companiei petroliere Rosneft, a susținut că el este adevăratul proprietar. Însă, convocat de tribunalul american în iulie 2024 pentru a-și susține pretențiile, Hudainatov nu s-a prezentat nici atunci, nici la următoarele două termene, invocând probleme medicale. Drept urmare, instanța i-a respins definitiv revendicările. Oligarhul Kerimov, vizat de sancțiuni internaționale Autoritățile americane susțin că Hudainatov este un interpus, menit să îl ajute pe Suleiman Kerimov să își sustragă iahtul de la confiscare. Kerimov a fost sancționat de SUA în 2018 pentru presupusă spălare de bani și se numără printre oligarhii ruși vizați de sancțiuni internaționale după invazia Ucrainei din 2022. Lege nouă pentru vânzarea activelor oligarhilor ruși În 2024, Congresul american a adoptat o lege care permite valorificarea bunurilor confiscate ale oligarhilor ruși pentru a sprijini Ucraina. Această legislație ar putea permite vânzarea iahtului Amadea, transformându-l într-un activ valoros pentru efortul de reconstrucție al Ucrainei. Totuși, în februarie 2024, Pam Bondi, fost procuror general în administrația Trump, a anunțat desființarea grupului „Kleptocapture”, creat de administrația Biden pentru a urmări averile oligarhilor ruși sub sancțiuni. Amadea, un iaht de lux impresionant Considerat un simbol al extravagantei oligarhilor ruși, Amadea este dotat cu facilități ultra-luxoase, inclusiv o piscină, jacuzzi, un heliport și o „grădină de iarnă” pe punte. Exclusivitățile DeFapt.ro, cu un simplu click pe "Urmăriți" în dreapta sus Conform site-ului superyachtfan.com, acest iaht rămâne unul dintre cele mai opulente din lume.

Un iaht rusesc, pierdut de oligarhi (sursa: superyachtfan.com/)
Licitația pentru SRU Iași, în reevaluare (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

În loc de Spital Regional de Urgență, deocamdată, la Iași, e un munte de hârtii în jurul licitației

Licitația pentru SRU Iași, în reevaluare. Licitația pentru construirea Spitalului Regional de Urgență Iași a intrat în faza de reevaluare a ofertelor, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis, parțial, contestația grupului CCN. Licitația pentru SRU Iași, în reevaluare Inițial, ANDIS a atribuit contractul unei asocieri conduse de Bog’Art, însă oferta CCN – care avea cel mai bun preț (1,7 miliarde lei față de 1,78 miliarde lei) și același punctaj tehnic – a fost descalificată. Citește și: Piedone se laudă cu gestul de eroism făcut în fața protestatarilor pro-Georgescu care devastau Centrul Vechi: comisarii s-au ascuns în restaurante Decizia CNSC obligă Comisia de evaluare să reanalizeze documentația, după ce aceasta fusese considerată anterior „incompletă” sau „speculativă”. Exclusivitățile DeFapt.ro, cu un simplu click pe "Urmăriți" în dreapta sus Dacă reevaluarea va schimba rezultatul final, atribuirea contractului ar putea fi contestată din nou, ceea ce ar putea duce la noi întârzieri în demararea lucrărilor. Continuarea, în Ziarul de Iași

Licitație anulată pentru Sala Polivalentă, Iași (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Compania Națională de Investiții, un nou scandal: face licitații pentru lucrări care nu au finanțare

Licitație anulată pentru Sala Polivalentă, Iași. Licitația pentru construirea Sălii Polivalente din Iași a fost anulată, iar singurul ofertant contestă hotărârea Companiei Naționale de Investiții (CNI). Licitație anulată pentru Sala Polivalentă, Iași Constructorul ridică suspiciuni privind intenția reală a CNI de a finanța proiectul, invocând nereguli grave. Citește și: Georgescu nu se grăbește să-și depună candidatura, ca să-l blocheze pe Simion, care îl susține doar declarativ Contestația depusă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) are 34 de pagini și peste 120 de puncte argumentative. „Ziarul de Iași” a prezentat în exclusivitate detalii despre anularea licitației și motivele invocate de autorități. Continuarea, în Ziarul de Iași

Licitația pentru construirea SRU Iași, suspendată (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Spitalul regional Iași, pe bani PNRR, nu trece de faza licitației de construcție

Licitația pentru construirea SRU Iași, suspendată. Licitația pentru construirea Spitalului Regional de Urgență (SRU) Iași a fost suspendată în urma unei contestații admise, depusă de grupul turc CCN. Licitația pentru construirea SRU Iași, suspendată Inițial, contractul fusese atribuit unei asocieri de firme românești de top: Bog’Art, Construcții Erbașu, Con-A Operations, Concelex și Conest. Citește și: Lui George Simion i-a răsărit în declarația de avere un cont bancar uriaș, de care uitase până acum Contestația a fost depusă în ianuarie 2025, blocând procedura înainte de semnarea contractului. Agenția Națională pentru DezvoltareaInfrastructurii de Sănătate (ANDIS) a confirmat oficial suspendarea licitației în așteptarea unei soluții definitive. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Investiție imensă în transportul public din Oradea Foto: mobilitate.eu
Eveniment

Investiție imensă în transportul public din Oradea: tramvaiele vor circula pe linii de tren

Investiție imensă în transportul public din Oradea: tramvaiele vor putea circula pe linii de tren, ajungând astfel în localitățile de la periferia orașului, dar și la aeroportul local. Citește și: EXCLUSIV Rusul care a investit banii lui Abramovici în UE, cetățean român cu acte ucrainene considerate false de Chișinău, care a refuzat să-i acorde cetățenia moldovenească Licitaţia pentru proiectul tram-trenului de la Oradea, în valoare de 250 de milioane de euro, cea mai mare investiţie în transportul public local, va fi lansată în primăvara acestui an, a anunţat vineri, într-o conferinţă de presă, directorul general al SC Oradea Transport Local (OTL) SA, Adrian Revnic. Proiectul a demarat din 2023, când Ilie Bolojan era președintele Consiliului Județean Bihor.  Investiție imensă în transportul public din Oradea Proiectul prevede extinderea reţelei de tramvai pe liniile de tren, prin care Oradea se va conecta Oradea cu localităţile din jur, pe o rută de 32 de kilometri. Noua reţea va conecta Municipiul Oradea, pe mai multe direcţii, cu Aeroportul Oradea, Sânmartin - Băile 1 Mai - Băile Felix (Cordău), Borş (Parcul industrial) şi Sântandrei - Girişu de Criş - Toboliu - Cheresig. Se va folosi şi partea de infrastructură CFR existentă între Oradea Vest, Gara centrală, Oradea Est."Prin acest proiect vom reuşi să dezvoltăm infrastructura şi reţeaua de tramvai din Oradea şi zona metropolitană, amplificând potenţialul acesteia şi mărind numărul de kilometri pe care putem să-i deservim cu flota actuală. Ea este făcută în aşa fel încât acele vehicule să poată circula şi pe linia de tramvai. Vagoanele de tram-tren nu sunt diferite ca aspect de tramvaie, au acelaşi ecartament, sarcina pe osie se încadrează în legislaţie, cu multe avantaje pentru călători", a afirmat Adrian Revnic.El a subliniat că acest proiect unic în ţară şi în regiune va oferi şansa amplificării dezvoltării economice a oraşului Oradea şi localităţilor din jur."Este un proiect unic în România, unic în Europa centrală vorbind pe partea de vehicule electrice; există un proiect similar, mult mai mic, la Szeged unde folosesc un vehicul cu motor termic. Noi vom avea doar vehicule electrice. Proiectul oferă foarte multe avantaje. Toată zona metropolitană ce va fi deservită de aceste vehicule are şansa de a se dezvolta economic şi din punct de vedere al calităţii vieţii, pentru navetişti şi afaceri", a afirmat directorul OTL.Potrivit unei informări a CJ Bihor, ar urma să fie achiziţionate 13 astfel de vehicule, în valoare totală de circa 110 milioane de euro, inclusiv TVA. Întregul proiect, estimat la 250 de milioane de euro, ar urma să fie finanţat cu fonduri europene, prin Programul Transporturi - Axa 6 - Trenuri Metropolitane. Cooperare între cinci instituții Proiectul Tram-train, a punctat Revnic, este şi "o provocare" în privinţa organizării şi derulării, fiind realizat în cadrul unui parteneriat între Consiliul Judeţean Bihor, Primăria Municipiului Oradea, Oradea Transport Local (OTL), Asociaţia Zona Metropolitană Oradea (ZMO) şi Agenţia de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO). De asemenea, implică o colaborare intensă cu Ministerul Transporturilor şi cu CFR.În cadrul proiectului, se vor reabilita şi electrifica două linii de cale ferată neutilizate în prezent, cu o lungime totală de 25,2 kilometri, asigurând legătura între Oradea şi localităţile din zona metropolitană, inclusiv staţiunile Băile Felix şi Băile 1 Mai.Reţeaua va fi completată cu două conexiuni noi, cu o lungime totală de 1,8 kilometri, care vor lega liniile feroviare reabilitate de reţeaua municipală de tramvai. De asemenea, se vor construi 5,2 kilometri de linii noi pentru tram-tren, extinzând astfel infrastructura de transport către zonele industriale vest şi sud, inclusiv către Aeroportul Internaţional Oradea. Proiectul include şi electrificarea unei porţiuni de patru kilometri din magistrala Oradea-Arad, unde traseul este comun cu cel al tram-trenului.Reţeaua va avea 29 de staţii moderne, pentru a deservi călătorii pe întreg traseul. De asemenea, se vor amenaja două parcări de tip park&ride la capetele de traseu.Flota actuală a OTL numără 60 de tramvaie şi 120 de autobuze, la care vor mai adăuga, în acest an, 30 autobuze electrice BYD noi, 9 tramvaie noi Astra Imperio şi cele 13 tram-trenuri.

Autostrada A8, lot scos la licitație (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Autostrada A8, lot scos la licitație

Autostrada A8, lot scos la licitație. Cele două loturi ale Autostrăzii Unirii au același termen de depunere a ofertelor – 24 martie, iar finalizarea mai rapidă a unor segmente va influența evaluarea ofertelor. Autostrada A8, lot scos la licitație Al doilea lot ieșean, aferent tronsonului Tg. Frumos - Lețcani, a fost publicat pe platforma de achiziții publice, având un cost estimat de 6,5 miliarde de lei, finanțat prin Programul european Transport. Citește și: EXCLUSIV Călin Georgescu are acces, prin intermediul unui ofițer, la documente secrete ale Internelor (părți din planurile de operaționalizare, înzestrare și cercetare-dezvoltare) Acesta se va conecta la lotul Moțca - Tg. Frumos, lansat în licitație pe 23 ianuarie. Procesul de selecție a constructorilor va ține cont de viteza de execuție a anumitor tronsoane strategice. Continuarea, în Ziarul de Iași

Licitație pentru lotul Ditrău-Grințieș, Autostrada A8 (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Licitație pentru lotul Ditrău-Grințieș, Autostrada A8

Licitație pentru lotul Ditrău-Grințieș, Autostrada A8. Compania Națională de Investiții Rutiere a lansat licitația pentru supervizarea lucrărilor pe lotul Ditrău-Grințieș, cel mai lung și complex segment montan al Autostrăzii Unirii, cu o lungime de 37,9 km. Licitație pentru lotul Ditrău-Grințieș, Autostrada A8 Proiectul traversează județele Mureș și Harghita, având o valoare estimată între 64,2 și 75,87 milioane de lei. Citește și: EXCLUSIV Ministrul Justiției a împărțit, ca om de încredere, averea de milioane de euro a lui Doru „Măgaru’”, cel care punea la masă interlopi craioveni cu șefi din servicii și justiție Finanțarea este asigurată prin Programul european Transport 2021-2027. Această etapă reprezintă un pas important în avansarea infrastructurii rutiere din România. Continuarea, în Ziarul de Iași

Blocarea licitației pentru proiectul SRU Iași (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Blocarea licitației pentru proiectul SRU Iași

Blocarea licitației pentru proiectul SRU Iași. Licitația pentru construirea Spitalului Regional de Urgență Iași, cea mai mare din istoria recentă a orașului, este blocată după o contestație depusă de grupul turc CCN. Blocarea licitației pentru proiectul SRU Iași Firma susține că descalificarea sa a fost ilegală, deși a oferit cel mai bun preț și a obținut același punctaj tehnic ca asocierea desemnată câștigătoare. Citește și: Ciolacu spune că Simonis nu i-a dat voturi lui George Simion, a fost doar o glumă pe TikTok Documentul de 42 de pagini acuză autoritatea contractantă de practici nejustificate care i-au afectat șansele. Situația întârzie demararea unui proiect crucial pentru regiune, în timp ce se așteaptă o soluție legală la această dispută. Continuarea, în Ziarul de Iași

SRU Iași, licitație de execuție contestată (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

SRU Iași, licitație de execuție contestată

SRU Iași, licitație de execuție contestată. Contestarea atribuirii contractului pentru Spitalul Regional de Urgență Iași, cea mai mare investiție publică din istoria orașului, ar putea fi întârziată din cauza unei contestații depuse de o firmă din Turcia. SRU Iași, licitație de execuție contestată Agenția Națională pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Sănătate (ANDIS) a desemnat câștigătorul licitației pe 20 decembrie, selectând asocierea condusă de Bog’Art, alături de patru parteneri români. Citește și: VIDEO Ciolacu și aliații lui politici vor să predea România rușilor fără luptă, Călin Georgescu e doar bizarul scos în față, spune istoricul Cosmin Popa Oferta câștigătoare a fost de 1,78 miliarde lei, depășind alte cinci asocieri participante. Decizia finală rămâne sub semnul întrebării, în funcție de soluționarea contestației. Continuarea, în Ziarul de Iași

Companie sud-coreeană exclusă din licitația MAPN (sursa: LIG Nex1)
Eveniment

Companie sud-coreeană exclusă din licitația MAPN

Companie sud-coreeană exclusă din licitația MAPN. Compania sud-coreeană LIG Nex1, un jucător important în industria globală de apărare, a fost eliminată din licitația organizată de Ministerul Apărării Naționale (MApN) din România pentru achiziția de sisteme de apărare antiaeriană cu rază scurtă și foarte scurtă de acțiune (SHORAD/VSHORAD). Motivul excluderii a fost o eroare în documentația prezentată, potrivit agenției de presă Yonhap. Companie sud-coreeană exclusă din licitația MAPN Surse din industria de apărare au dezvăluit că LIG Nex1 nu a furnizat o chitanță pentru garanția obligatorie de 1% din valoarea estimată a contractului, echivalentul a aproximativ 4,2 milioane de dolari. Citește și: Radu Marinescu, avocatul care fost numit ministru al Justiției, controlat de cuplul Lia Olguța Vasilescu – Claudiu Manda, a încasat sute de mii de lei din contracte cu primari pesediști din Dolj și Gorj Această omisiune a condus la excluderea companiei din a doua etapă a licitației, care are o valoare estimată între 1,38 și 2,07 miliarde de dolari. Compania sud-coreeană a depus o contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pe 16 decembrie, susținând că decizia de excludere a fost nejustificată. Acuzații de tratament inechitabil În contestația depusă, LIG Nex1 acuză organizatorii licitației de tratament diferențiat: Delegatele companiilor rivale MBDA și Diehl Defence au fost formate din patru reprezentanți, în timp ce LIG Nex1 a fost reprezentată de doar doi membri. Reprezentanții companiei sud-coreene vorbeau exclusiv coreeană și engleză, ceea ce, conform declarațiilor companiei, a creat dezavantaje suplimentare în timpul întâlnirilor. "Am fost dezavantajați în raport cu alți participanți", a declarat LIG Nex1 în contestație. Poziția oficială a companiei LIG Nex1 Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat excluderea din procesul de licitație, menționând că au existat „opinii diferite între părți cu privire la documentația depusă”. Deși compania recunoaște eroarea financiară, aceasta susține că a fost tratată inechitabil în procesul de selecție. Legături strategice între România și Coreea de Sud România menține relații solide cu industria sud-coreeană de apărare, colaborarea extinzându-se dincolo de această licitație. În februarie 2023, LIG Nex1 a semnat un acord cu ROMARM pentru dezvoltarea și producția de sisteme de apărare antiaeriană. În iulie 2024, Hanwha Aerospace a câștigat un contract important pentru furnizarea a 54 de obuziere autopropulsate K9 și 36 de vehicule K10 de reaprovizionare cu muniție. Livrările vor începe în 2027, iar compania sud-coreeană investește în facilități de producție și mentenanță în România. Olicitație controversată Eliminarea LIG Nex1 ridică întrebări despre transparența procesului de licitație și tratamentul aplicat companiilor participante. În timp ce compania sud-coreeană continuă să conteste decizia, România rămâne un partener strategic al Coreei de Sud în domeniul apărării, cu proiecte majore în derulare. Această situație subliniază importanța unei colaborări transparente și echitabile în cadrul licitațiilor internaționale.

A8, licitație pentru Târgu Neamț - Lețcani (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)
Eveniment

A8, licitație pentru Târgu Neamț - Lețcani

A8, licitație pentru Târgu Neamț - Lețcani. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a finalizat documentația necesară pentru licitația de proiectare și execuție a secțiunii Târgu Neamț – Lețcani, parte a Autostrăzii Unirii (A8). Tronsonul are o lungime de 55,6 kilometri și urmează să fie analizat miercuri în ședința Consiliului de Administrație (CA). A8, licitație pentru Târgu Neamț - Lețcani Conform unui anunț publicat pe pagina oficială de Facebook, după aprobarea documentației, aceasta va fi transmisă până la sfârșitul săptămânii către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), pentru validare. Citește și: Sociologul Remus Ștefureac îl critică pe Nicușor Dan. Dar Ștefureac este asociat cu Sacha Dragic, partenerul One United Properties, compania care se bate cu Nicușor Dan în instanță Secțiunea este împărțită în două tronsoane. Tronsonul 1 (27 km): Constructorii care finalizează anticipat segmentul Moțca – A7 (aproximativ 5 km, nodul turbion de lângă Pașcani) vor primi punctaj suplimentar în licitație. Tronsonul 2 (28,6 km): Se va acorda prioritate finalizării segmentului din autostrada A8 ce va funcționa ca variantă ocolitoare pentru Podu Iloaiei, facilitând traficul din localitate. Conexiunea cu Podul Ungheni și planul de lotizare Pentru a asigura o conexiune optimă între Autostrada Unirii și Podul peste Prut de la Ungheni, CNIR pregătește o nouă lotizare. Aceasta va facilita integrarea viitoarei autostrăzi cu rețeaua rutieră existentă, oferind o soluție modernă și eficientă de infrastructură. Complexitatea proiectului A8: poduri, pasaje și tuneluri Secțiunea Târgu Neamț – Iași – Ungheni se întinde pe 89 de kilometri, având o valoare estimată de peste 25 de miliarde lei. Proiectul prezintă o complexitate tehnică ridicată, incluzând: 110 poduri și pasaje cu o lungime totală de 26 km; 16 tuneluri cu o lungime cumulată de 6,7 km. Licitații pentru Lețcani – Iași – Ungheni Secțiunea Lețcani – Iași – Ungheni (33 km) beneficiază de o pregătire minuțioasă a documentațiilor pentru licitațiile de proiectare și execuție. Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a subliniat angajamentul companiei: "Ne dorim să oferim antreprenorilor un caiet de sarcini riguros, care să asigure dezvoltarea proiectului autostrăzii la cele mai înalte standarde de calitate." Proiectul Autostrăzii Unirii reprezintă o prioritate strategică pentru România, având un rol esențial în modernizarea infrastructurii și dezvoltarea economică a regiunii Moldovei.

Licitație lansată pentru lotul Grințieș-Pipirig, A8 (sursa: Facebook/Sorin Grindeanu)
Eveniment

Licitație lansată pentru lotul Grințieș-Pipirig, A8

Licitație lansată pentru lotul Grințieș-Pipirig, A8. Ministerul Transporturilor a lansat marți licitația pentru construcția Lotului Grințieș-Pipirig, considerat cel mai dificil segment al secțiunii montane a Autostrăzii Unirii A8. Data limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025, conform anunțului ministrului Sorin Grindeanu. Licitație lansată pentru lotul Grințieș-Pipirig, A8 Contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 2B, cu o lungime de 31,5 kilometri, are o valoare maximă de 6,9 miliarde lei fără TVA. Citește și: AUDIO BLAT PSD-AUR Piedone și Simion se alintă cu „Satana” și „Sătănel”. „Susținem pe cine stabilim noi doi, da?”, propune Piedone, iar liderul AUR aprobă Durata totală a lucrărilor este estimată la 54 de luni, din care 14 luni sunt alocate pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție. Caracteristicile tehnice ale Lotului 2B Aproximativ 20 de kilometri din traseu vor fi formați din pasaje și tuneluri, reprezentând 70% din lungimea totală. Vor fi construite 16 tuneluri, dintre care 5 vor include o a treia bandă pentru vehicule lente. Proiectul mai prevede un nod rutier lângă Tulgheș, o descărcare provizorie și o conexiune cu Lotul 2C pentru a asigura funcționalitatea independentă. Documentația a fost validată de ANAP, iar Compania Națională de Investiții Rutiere a publicat anunțul de participare pe SEAP. Proiectul va fi finanțat prin Programul Transport (PT). Progres pe întreaga secțiune montană Toate cele patru loturi ale secțiunii montane Sărățeni-Pipirig, care însumează 116 kilometri, sunt în procedură de licitație. Lotul Grințieș-Pipirig este crucial pentru conectivitatea regiunii și dezvoltarea infrastructurii strategice din zona montană a României.

Licitația pentru iluminat public, reluată integral (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Licitația pentru iluminat public, reluată integral

Licitația pentru iluminat public, reluată integral de către Primăria Iași, după ce trei înscriși au contestat condițiile. Licitația pentru iluminat public, reluată integral Primăria Iași a modificat documentația de atribuire după ce două contestații în acest sens au fost admise de forul de resort de la București. Citește și: EXCLUSIV Avere de polițist de provincie: două vile, două apartamente, opt case de vacanță, terenuri, spațiu comercial, Porsche Cayenne. Explicația DNA: afaceri ilegale prin interpuși cu bani UE În prezent, procedura figurează în continuare ca suspendată, urmând să fie deblocată în aceste zile. "Obligă municipiul Iași să procedeze la modificarea documentației de atribuire", a fost decizia CNSC, care a dat câștig de cauză contestatarilor (Luxten Lighting Company și Urbioled) care au criticat o serie de prevederi din documentația de atribuire. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Licitația pentru iluminat public, în beznă (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Licitația pentru iluminat public, în beznă

Licitația pentru iluminat public, în beznă. Procedura prin intermediul căreia Primăria vrea să concesioneze sistemul de iluminat public a fost blocată. Licitația pentru iluminat public, în beznă Modul în care municipalitatea a întocmit documentația de atribuire a atras nu mai puțin de trei contestații. Citește și: EXCLUSIV Cea mai competentă funcționară din România, cu funcții în mai multe ministere, sub miniștri USR, PNL și PSD. Azi e șefa CA al Romarm și a luat de la Transelectrica 930.000 lei Toate au fost înregistrate înainte de termenul de depunere a ofertelor (20 august): licitația a fost suspendată până la judecarea pe fond a sesizărilor. În două dintre sesizări se invocă inclusiv anularea procedurii în situația în care nu vor putea fi luate măsuri de remediere – firmele contestă, în principal, unii factori de evaluare și cerințe din documentație pe care le cataloghează drept „restrictive”, „nelegale” sau „neclare”. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Autostrada A8: sectorul montan, amânat iar (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Economie

Autostrada A8: sectorul montan, amânat iar

Autostrada A8: sectorul montan, amânat iar. Termenele depunerii ofertelor pe două loturi din sectorul montan au fost amânate din nou, pentru sfârșitul lunii august. Autostrada A8: sectorul montan, amânat iar Lansată la începutul lunii aprilie, licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a segmentului Miercurea Nirajului – Sărățeni/Sovata încă așteaptă ofertele. Citește și: Salariul mediu net în administrația publică – 7.055 lei/lună, cu 1.000 de lei mai mult decât acum un an Noul termen pentru înscrierea lor este 19 august. Data limită a fost amânată succesiv, începând din 22 mai. Porțiunea de autostradă vine în continuarea unuia dintre capetele care se vor face prin PNRR (Tg. Mureș-Miercurea Nirajului), atribuit deja și unde lucrările urmează să înceapă efectiv spre sfârșitul toamnei. Continuarea, în Ziarul de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
Ultima oră