vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: licitație

68 articole
Eveniment

CNI a ratat licitația pentru stadionul lui Simonis, din Timișoara, o va reface

CNI a ratat licitația pentru stadionul lui Alfred Simonis, din Timișoara și o va reface, a decis, ieri, Curtea de Apel București. Asocierea condusă de Concelex, clasată pe locul al doilea în urma licitaţiei, a depus contestaţie în luna aprilie și, acum, a câștigat. Alfred Simonis este președintele Consiliului Județean Timiș, membru PSD și amic cu Marcel Ciolacu. El a făcut presiuni asupra guvernului Bolojan să finanțeze acest proiect, în pofida restrângerilor bugetare.  Citește și: Calin Georgescu, atac furios și suburban la Nicușor Dan, după ce acesta a vorbit despre biografia fostului candidat Stadionul din Timișoara, care va fi construit de Compania Națională de Investiții ICNI), va costa 836 de milioane de lei, potrivit unui document al Guvernului.  CNI a ratat licitația pentru stadionul lui Simonis, din Timișoara Decizia Curții de Apel prevede „obligarea autorităţii contractante la continuarea procedurii de atribuire prin reevaluarea ofertei Asocierii CON-A, cu luarea în considerare a motivelor prezentei decizii, cu respectarea prevederilor legale în materia achiziţiilor publice”.  În plus, perdanții vor plăti cheltuielile de judecată, enorme: „Obligă intimata-intervenientă la plata către recurenta-reclamantă a cheltuielilor de judecată din care, suma de 11.396,784,01 lei, reprezentând taxă judiciară de timbru achitată la fond şi suma de 237.224,66 lei, reprezentând prima tranşă aferentă taxei judiciare de timbru datorate în recurs”.  Potrivit datelor de pe site-ul Curții de Apel, CNI este „intimat pârât”, iar CON-A OPERATIONS SRL și PRODESIGN ENGINEERING & CONSTRUCTION SRL sunt intimați intervenienți. 

CNI a ratat licitația pentru stadionul lui Simonis, din Timișoara Foto: Facebook
Nimeni nu vrea să închirieze vila pregătită pentru Iohannis Foto: Inquam/George Calin
Eveniment

Nimeni nu vrea să închirieze vila pregătită pentru Iohannis, oferită de RAAPPS la 35.000 euro/lună

Nimeni nu vrea să închirieze vila pregătită pentru Iohannis, oferită de RAAPPS la 35.000 euro/lună: marți, regia protocolului de stat a anunțat că „nu a fost depusă nicio ofertă de înscriere valabilă”. Citește și: Magistrații surmenați: doi judecători ICCJ, pensionați recent, au intrat imediat în avocatură. Unul avea 52 de ani, altul 48 de ani Nimeni nu vrea să închirieze vila pregătită pentru Iohannis Vila a fost scoasă la închiriere la 17 octombrie sub denumirea de „imobil destinat activităților comerciale compus din trei corpuri de clădire” în suprafață de 915,54 mp și curte în suprafață de 1110 mp situat în Bdul.Aviatorilor nr. 86, sector 1, București.  Prețul de pornire era de 35.000 de euro, iar garanția de participare de 70.000 de euro.  Acum un an, în noiembrie 2024, guvernul Ciolacu a desecretizat documentele legate de renovarea acestei vile. Valoarea de inventarera era estimată la 12.851.675,46 lei pentru teren și 1.287.302,08 lei pentru construcție. Pe 1 noiembrie 2024, Secretariatul General al Guvernului (SGG) anunța că suma cheltuită cu lucrările de renovare la vila din Bulevardul Aviatorilor, 86 se ridică, până la acel moment, la aproape 14 milioane de lei, adică 2,8 milioane euro.  Până acum, Guvernul nu pare să-i fi oferit fostului președinte Iohannis o vilă de protocol, așa cum prevede legea privind drepturile foștilor șefi de stat. 

Armata se joacă cu bombe de 50 de milioane de euro (sursa: Inquam Photos/Alex Nicodim)
Investigații

EXCLUSIV Armata se joacă cu bombe de 50 milioane EUR: ar trebui să semneze cu o companie românească

Ministerul Apărării Naționale a pus la bătaie 50 de milioane de euro pentru achiziția a 66.100 de bombe de aruncător, calibru 120 mm. Fabrica de arme Carfil, deținută de statul român prin Ministerul Economiei, este singura companie care a rămas în cursa pentru adjudecarea contractului, după ce israelienii de la Elbit Systems s-au retras din licitație. Citește și: EXCLUSIV Șpaga pentru Moșteanu trebuia să ungă o afacere cu obuze din Kazahstan care să ajungă în Ucraina, prin Romtehnica. Cine este bulgarul din combinație Ministerul Apărării Naționale ar putea anula licitația invocând lipsa banilor, deși achiziția este prevăzută în bugetul pe anul 2025. Contactat de către DeFapt.ro, Mircea Petru Tanțău, directorul general al fabricii de arme Carfil, a declarat că în prezent se derulează o corespondență pe niște probleme tehnice, dar nu crede că licitația ar putea fi anulată în această fază finală. Carfil a rămas singură în cursă Ministerul Apărării Naționale, prin compania Romtehnica, a anunțat organizarea unei licitații în procedură accelerată pentru achiziția a 66.100 de bombe de aruncător, calibru 120 mm NATO, în valoare de 253 milioane lei (50 de milioane de euro). La licitație s-au înscris compania israeliană Elbit Systems și fabrica de arme Carfil, deținută de statul român prin Ministerul Economiei. Oferta companiei de stat a fost depusă prin Romarm, o structură de tip holding deținută tot de Ministerul Economiei, sub umbrela căreia se află cele 15 fabrici de armament de stat, inclusiv Carfil SA. Israelienii de la Elbit Systems, deși s-au calificat în a doua etapă a procedurii de achiziție, au decis să se retragă. Astfel, Carfil SA, prin Romarm, a rămas singurul ofertant. În schimbul diligențelor, Romarm va primi de la Carfil SA un comision cuprins între 2,2 și 2,5%. MApN cere explicații pentru probleme tehnice Dar, după ce Elbit Systems s-a retras din licitație, oficialii Romtehnica, respectiv MApN, par să caute nodul în papură. Surse din cadrul MApN au declarat sub protecția anonimatului pentru DeFapt.ro că Ministerul Apărării Naționale ar putea anula licitația din cauza lipsei banilor. Asta, deși suma pentru acest contract este prevăzută în bugetul pe anul 2025. Mircea Petru Tanțău, directorul general Carfil, susține că licitația nu a fost atribuită până în acest moment pentru că încă se face un schimb de corespondență pe niște probleme tehnice. „Vor să se lămurească, dânșii de la Armată, cum s-au calculat niște abateri. Eu cred că nu vor anula licitația.  (...) Problemele care sunt între noi de lămurit sunt de fapt, cum să vă spun, ei au făcut buletinele tehnice, nu noi. Dar vedem ce urmează. Eu cred că luna asta se anunță”, a declarat Mircea Tanțău. Precizie mare, se laudă directorul Carfil  Totodată, directorul Tanțău a explicat că bombele de aruncător produse de Carfil sunt foarte eficiente. Anterior acestei licitații, MApN a mai cumpărat bombe de 120 mm de la Carfil în valoare de 21 de milioane lei. „Ultimul lot livrat Armatei române a fost cu o precizie de patru metri. La 6.000 de metri nici rachetele ghidate nu au atâta precizie. Pentru o bombă de aruncător este fabulos. Ultima dată le-am livrat anul ăsta pentru un contractul din 2021”, a punctat directorul Tanțău.   Carfil SA se împrumută pentru contractul cu MApN Pentru a putea onora contractul de 50 de milioane de euro, directorul Mircea Petru Tanțău a spus că se va apela la o linie de credit dacă fabrica nu va primi avansul de 30% din primul contract subsecvent de la MApN, așa cum primesc companiile străine. „Nu cred că o să luăm avansul. Noi am licitat prin Romarm, nu am licitat direct. Nu cred că poate asigura garanția, Romarm nu cred că are cu ce garanta. Acum suntem în fază finală pentru a lua o linie de credit prin care finanțăm primul lot”, a declarat directorul Carfil. Primul contract subsecvent prevede achiziția unei cantități cuprinse între 700 și 20.000 de bombe de aruncător. Cantitatea exactă se va stabili în funcție de câți bani va aloca MApN pentru acesta.   

Licitația pentru primul tronson al Autostrăzii A8, contestată (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)
Eveniment

Umbrărescu a contestat atribuirea tronsonului 1 de pe Autostrada A8

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că a primit o contestație privind atribuirea contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos al Autostrăzii A8. Contestația oficială Potrivit comunicatului transmis marți, 11 noiembrie 2025, CNIR a precizat că Asocierea SA&PE Construct SRL (Leader), Tehnostrade SRL, Spedition UMB și Euro-Asfalt a depus o contestație oficială la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Citește și: Disputa Uscatu-Gheorghiu, fondatoarele ONG-ului „Dăruiește Viața”, ia amploare Aceasta vizează procedura de atribuire a contractului pentru tronsonul Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos, parte a Autostrăzii A8, cunoscută și ca Autostrada Unirii. Contractul fusese atribuit la sfârșitul lunii octombrie Contractul pentru construcția primului tronson al Autostrăzii A8, care va lega Târgu Neamț de Iași și Ungheni, a fost atribuit la data de 30 octombrie 2025. Potrivit procedurii, semnarea contractului era planificată după expirarea perioadei de zece zile destinate eventualelor contestații. Detalii tehnice ale tronsonului Târgu Neamț – Târgu Frumos Tronsonul 1 al Autostrăzii A8, situat pe teritoriul județului Iași, are o lungime totală de 27 de kilometri și include: 36 de poduri și pasaje, însumând 8,5 kilometri, dintre care pasajul principal de la km 27 va avea 1.100 de metri; 4 tuneluri, cu o lungime totală de 1,7 kilometri; 3 noduri rutiere majore: Moțca (DN 24), Pașcani (DJ 208) și Târgu Frumos (DN 28B). Asocierea declarată câștigătoare și valoarea contractului La finalul lunii octombrie, asocierea formată din Danlin XXL (lider), Groma Hold Ltd, Intertranscom Impex și Evropeiski Patishta a fost declarată câștigătoare a licitației pentru acest tronson. Oferta câștigătoare a fost de 4,76 miliarde de lei, iar contractul viza atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor. Urmează analiza contestației Depunerea contestației suspendă temporar procesul de semnare a contractului până la soluționarea cazului de către CNSC. Decizia instituției va stabili dacă atribuirea va fi menținută sau dacă procedura va fi reluată.

Aeroportul Maramureș: licitație dubioasă prin care cumpără chinezării scumpe, neomologate în UE Foto: Facebook
Eveniment

Aeroportul Maramureș: achiziție dubioasă prin care cumpără chinezării scumpe, neomologate în UE

Aeroportul Maramureș a organizat, în 2023, o achiziție dubioasă a unor echipamente de securitate, prin care a cumpărat chinezării scumpe, neomologate în UE, arată site-ul 2mnews. Acest site local mai scrie că firma care a câștigat contractul oferea echipamente cu 2,5 milioane mai lei mai scumpe decât concurența. Citește și: DOCUMENT EXCLUSIV Șeful Informațiilor Secrete de la Cotroceni, șomer oficial în Elveția. Cât a încasat Vlădică de la cantonul Luzern după ce a lucrat la Frank Timiș Mai mult, câștigătorul contractului a schimbat echipamentele oferite inițial cu altele, produse de China comunistă și neomologate de UE.  În ianaurie 2024, tot 2mnews scria: „Cum se sifonează 21 de milioane de lei, achiziționând echipamente aeroportuare inutile de la firma agreată: «Afacerea PBB» de la Aeroportul Internațional Maramureș”.  Aeroportul Maramureș: achiziție dubioasă prin care cumpără chinezării scumpe, neomologate în UE Aeroportul este subordonat Consiliului Județean Maramureș. În 2023, consiliul județean era controlat de PNL, iar președinte era penelistul Ionel Bogdan. Aeroportul avea în 2024 datorii de 64,6 milioane de lei. În septembrie 2025, aeroportul era pe locul V de la coada clasamentului traficului: doar 12.838 de pasageri (Suceava: 69.959).  „La mai puțin de lună de la semnarea contractului, la 22 decembrie 2023, văzând că nu poate să livreze nimic din ce s-a angajat contractual, firma Top Metrology cere… prelungirea cu 6 luni și jumătate a termenului de livrare (până la 15 iulie 2024)! Și aeroportul aprobă, din nou, deși tocmai pentru neîncadrarea în termenul stabilit (27 decembrie 2023) a refuzat o ofertă (a firmei Magus Protect SRL) cu 2,5 milioane de lei mai mică decât cea a firmei Top Metrology SRL. În plus, tocmai termenul strâns de livrare a constituit argument pentru procedura de negociere directă, fără publicare a anunțului pe platforma publică de achiziții”, scrie 2mnews.ro.  Site-ul mai arată managerul de securitate al Aeroportului, Bogdan Dale, ar fi semnat că echipamentele funcționează în parametri menționați de producător, deși acestea se aflau într-un depozit, nedesfăcute.  „Echipamentele chinezești achiziționate NU îndeplinesc cerințele tehnice impuse de legislația UE, implicit NU vor fi avizate/autorizate (de SRI). Ceea ce înseamnă ci Aeroportul va fi nevoit să cumpere alte echipamente pentru scanarea bagajelor pasagerilor. Așadar, prejudiciul creat bugetului public nu este de 2,5 milioane de lei, ci de 6,5 milioane de lei, prețul plătit pe echipamentele chinezești cumpărate de la Top Metrology SRL, echipamente care doar și-au mutat locul în care zac, din fosta magazie din Dumbrăvița a firmei, în magazia aeroportului”, mai arată 2mnews. 

Bolojan a desființat unul din proiectele lui Burduja Foto: Inquam/George Calin
Politică

Bolojan a desființat unul din proiectele lui Burduja: inutila extindere a electrocentralei Craiova

Premierul Ilie Bolojan a desființat unul din proiectele lui Burduja: inutila extindere a electrocentralei Craiova, unde trebuia construită o capacitate nouă de producție de energie electrică și termică pe gaze naturale în cogenerare de înaltă eficiență, cu putere instalată de 295 MW.  Citește și: Sondaj PNL/INSCOP pe București: Băluță, Ciucu, Anca Alexandrescu și Drulă în top 4 intenție de vot Joi seara, într-un interiu la Antena 3, Bolojan a oferit acest proiect drept exemplu al proastelor politici în energie, chiar dacă nu i-a menționat numele lui Sebastian Burduja, ministru PNL al Energiei din iunie 2023 în iunie 2025. Bolojan a desființat unul din proiectele lui Burduja „Am făcut proiecte eronate: am proiectat la Craiova o centrală de peste 200 megawați deși nu e nevoie de o asemenea centrală. La licitație nu s-a prezentat nimeni. Finanțăm pierderile. La Gorj, la fel. Nefăcând ce trebuie nu avem producție în bandă”, a spus Bolojan, potrivit transcrierii de pe site-ul Antenei 3. La ce s-a referit premierul: în august 2025, Profit anunța că Electrocentrale Craiova și Ministerul Energiei, care este acționar majoritar, abandonează un grant de peste 162 de milioane de euro din PNRR. „Încetarea contractului de finanțare nerambursabilă, încheiat pe 29 iunie 2023, vine după ce, la licitațiile organizate de Electrocentrale Craiova pentru contractarea lucrărilor de construire a noii centrale, nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă, astfel că procedurile de achiziție au fost anulate”, scria Profit.  În iunie 2023, ministrul PNL al Energiei, Sebastian Burduja, se lăuda, potrivit unei declarații consemnate pe site-ul ministerului Energiei: „Așa cum am promis, am reușit închiderea acestui jalon important din PNRR în timp record și la termenul asumat. Mulțumesc tuturor celor care au depus eforturi, pe parcursul timpului, pentru atingerea acestui obiectiv important. Investiția de la Craiova este proiectată pentru a beneficia de cele mai noi tehnologii în domeniu, fiind o garanție pentru toți craiovenii pentru acces sigur la energie electrică și termică, cu emisii scăzute de CO2, ceea ce înseamnă un aer mai curat și o calitate a vieții mai bună pentru întreaga comunitate”.  În plus, așa cum spunea premierul Bolojan, Electrocentrale Craiova are datorii uriașe: ele au ajuns la peste 969 milioane de lei în 2024, pierderile de anul trecut fiind de 433 milioane de lei.  DeFapt.ro a scris că directoarea Electrocentrale Craiova, Voica Lorena, era o absolventă de drept de la Spiru Haret, cu o carieră de consilier juridic. Ea și-a secretizat salariul pe care urmează să-l primească de la această companie. Olguța Vasilescu îl atacă pe Bolojan pentru că nu dă bani Tot joi, cu câteva ore înainte de declarația lui Bolojan, primarul Craiovei, Olguța Vasilescu, acuza Guvernul pentru dezastrul de la Electrocentrale Craiova: „Situația financiară a societății care, insist asupra acestui lucru, nu aparține de Primăria Craiova, ci de guvern, este fără ieșire și insolvența trebuie declanșată cât mai repede. A fost născută moartă, ca să salveze CEO de la faliment. Cerința ministrului Ivan de a primi de la guvern bani pentru a face o majorare de capital să o salveze, a rămas fără ecou de la premier, care a trimis totuși ceva la Electrocentrale Craiova: corpul de control. Ca să găsească probabil motive să își justifice inacțiunea. La discuțiile mele cu premierul, a început să îmi dea exemplu Oradea. L-am întrerupt fiindcă nu e aceeași situație. Acolo totul ține de primărie, nu de guvern, iar banii pentru reabilitare la Oradea au fost luați, ani la rând, de la Guvernul României, când au fost niște premieri mai darnici, dar și aceia doar cu el, nu și cu restul...”. 

Autostrada A8, între contestații și birocrație (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Autostrada A8, din nou blocată: o companie din India contestă licitația

Autostrada A8 continuă să întâmpine obstacole: o nouă contestație a fost depusă pentru lotul Lețcani–Iași/DN24, de această dată de o companie din India. Autostrada A8, între contestații și birocrație Firma Ceigall India Limited solicită prelungirea termenului de depunere a ofertelor și suspendarea procedurii până la soluționarea plângerii. Citește și: EXCLUSIV Tânărul pus șef la Romarm: protejat al lui Radu Oprea (PSD), și-a cosmetizat CV-ul pentru a avea măcar zece ani de muncă Compania indiană contestă decizia CNIR, care a refuzat participarea sa la licitație invocând lipsa unor acorduri bilaterale, în timp ce reclamanta citează precedente europene și o licitație similară din 2023. Segmentul respectiv al autostrăzii A8 a mai fost vizat de o contestație în august, ceea ce prelungește și mai mult procesul de atribuire. Continuarea, în Ziarul de Iași

Licitațiile pentru A8, suspendate de judecători (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Autostrada A8, îngropată și de judecători: licitațiile pe mai multe tronsoane, suspendate

Licitațiile pentru A8, suspendate de judecători. Autostrada A8 întâmpină noi blocaje, după ce judecătorii au suspendat licitațiile pentru tronsoanele Iași – Golăiești și Golăiești – Pod Ungheni. Licitațiile pentru A8, suspendate de judecători Singurul sector care merge înainte este Lețcani – Iași, unde instanța a validat un factor de evaluare contestat. Citește și: Suma astronomică pe care contribuabilii ar putea să i-o plătească lui Dan Voiculescu după ce Savonea a deschis calea revizuirii procesului său Până la finalul lunii septembrie, ar urma să fie anunțați câștigătorii pentru sectoarele Moțca – Târgu Frumos și Târgu Frumos – Lețcani. Situația reflectă deciziile contradictorii ale Curții de Apel București, care a dat câștig de cauză de două ori contestatarilor și o dată Companiei Naționale de Investiții Rutiere. Continuarea, în Ziarul de Iași

Turcii câștigă construcția Spitalului Regional Iași (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Contractul pentru Spitalul Regional de Urgență Iași, câștigat de grupul turcesc CCN

Turcii câștigă construcția Spitalului Regional Iași. Contractul pentru construirea Spitalului Regional de Urgență Iași, în valoare de 1,7 miliarde de lei, a fost adjudecat de grupul turcesc CCN, după ce instanța a confirmat rezultatul licitației. Turcii câștigă construcția Spitalului Regional Iași Licitația, lansată în februarie 2024, se apropie de final, iar semnarea contractului este iminentă. Citește și: Discursul lui Grindeanu la moțiunile AUR, atacuri în serie la Bolojan: „Românii nu ne-au ales pentru a flutura zilnic demisia” Finanțarea proiectului este asigurată printr-un mix de fonduri europene, guvernamentale și împrumuturi. Construcția propriu-zisă este programată pentru perioada 2026 – 2030, după recepționarea lucrărilor pregătitoare în primăvara acestui an. Continuarea, în Ziarul de Iași

Licitație auto la Poșta Română, Iași (sursa: Facebook/Compania Naţională Poşta Română)
Eveniment

Poșta Română vinde mașinile scoase din uz, de la autoturisme la camioane. Când are loc licitația

Licitație auto la Poșta Română, Iași. Poșta Română organizează o licitație pentru vânzarea mai multor vehicule scoase din uz din parcul auto al Regionalei Iași. Licitație auto la Poșta Română, Iași În total, 26 de mașini, de la Volkswagen Caddy până la camioane MAN, sunt disponibile pentru achiziție. Citește și: EXCLUSIV Firmele înființate de Oprea (SGG), țeapă statului de peste 22 de milioane de lei (taxe neplătite) Autoturismele și camioanele au fost folosite ani la rând pentru distribuția de pensii și corespondență în mediul rural. Licitația oferă posibilitatea achiziționării unor autovehicule funcționale la prețuri atractive. Continuarea, în Ziarul de Iași

Lucrările pe A8 pot începe oficial (sursa: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere)
Eveniment

Pe cel mai dificil tronson de pe Autostrada A8 pot începe lucrările, licitația nu a fost contestată

Lucrările pe A8 pot începe oficial. Lucrările pe cel mai dificil tronson al Autostrăzii A8, Grințieș–Pipirig, pot începe, întrucât licitația nu a fost contestată în termenul legal. Lucrările pe A8 pot începe oficial Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Euroasfalt a fost desemnată câștigătoare pe 18 iulie și poate semna contractul cu Compania Națională de Investiții Rutiere. Citește și: Justiția coruptă l-a protejat pe Iliescu. Rămâne sistemul, rămân complicii, cu ei trebuie să luptăm în continuare Tronsonul de 31,5 km are un cost estimat între 6,9 și 8,2 miliarde de lei și include lucrări complexe: 16 tuneluri, 60 de poduri și viaducte. Peste două treimi din traseu presupun lucrări de mare anvergură, cu un volum estimat al excavărilor de 12,7 milioane de metri cubi. Continuarea, în Ziarul de Iași

Două falsuri Picasso, vândute la licitație (sursa: Pexels/Sora Shimazaki)
Eveniment

Scandal internațional în lumea artei: falsuri Picasso vândute la licitație

Două falsuri Picasso, vândute la licitație. Două lucrări grafice falsificate, atribuite lui Pablo Picasso, au fost vândute recent la o casă de licitații din Stuttgart. Alte două falsuri au fost descoperite la timp și confiscate, potrivit unui comunicat transmis de Oficiul Criminal de Stat din Baden-Württemberg (LKA). Două falsuri Picasso, vândute la licitație Autoritățile germane suspectează un cetățean italian că ar fi introdus în circuitul internațional al artei falsuri profesionist realizate din seria celebră a lui Picasso, Suite Vollard. Citește și: Fostul ministru de Externe Baconschi scrie despre rețeaua rusă în România și cum a fost finanțată Acesta ar fi operat timp de mai mulți ani, alimentând piața cu reproduceri care imitau aproape perfect lucrările originale ale artistului spaniol. Lucrările falsificate au ajuns la Stuttgart, Worms și în Austria Potrivit LKA, falsurile au fost livrate către casa de licitații din Stuttgart fără a ridica suspiciuni inițiale. Ulterior, unul dintre tablourile deja vândute a fost confiscat la o galerie de artă din Worms, iar cel de-al doilea a fost localizat în Austria. Percheziții în Italia La începutul lunii iulie, unitatea Carabinieri specializată în protejarea patrimoniului cultural din Roma a efectuat o intervenție împotriva bărbatului suspectat, fără a oferi detalii suplimentare. Potrivit autorităților germane, investigațiile s-au desfășurat pe parcursul mai multor ani și au implicat o colaborare strânsă între oficiile de criminalistică din Baden-Württemberg și Berlin. Confirmarea falsurilor, în colaborare cu Muzeul Picasso Falsurile au fost autentificate ca atare cu ajutorul Muzeului Picasso din Münster, care a confirmat că lucrările nu aparțin operei originale a artistului. Până în prezent, anchetatorii au confiscat în total șapte lucrări grafice falsificate, atribuite suspectului italian și cercului său apropiat. Ce este Suite Vollard, seria originală a lui Picasso? Seria Suite Vollard este compusă din 100 de lucrări grafice, create de Pablo Picasso între 1930 și 1937, la inițiativa comerciantului de artă Ambroise Vollard. Este considerată una dintre cele mai importante colecții grafice ale artistului, motiv pentru care falsificatorii vizează frecvent această serie în tentativele de fraudă artistică.

Proiectul A8 bate pasul pe loc (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Autostrada A8, blocată: licitațiile pentru tronsoanele din jurul Iașiului, în impas

Proiectul A8 bate pasul pe loc. Licitațiile pentru tronsoanele autostrăzii A8 din jurul Iașului sunt afectate de întârzieri semnificative, din cauza contestațiilor depuse de participanți. Proiectul A8 bate pasul pe loc Cel mai scurt tronson, Golăiești–Pod Prut, de sub 3 km, are termenul de înscriere amânat până pe 15 septembrie. Citește și: DOCUMENT De ce a decis Înalta Curte să-l condamne penal, în 2016, pe Marian Neacșu, acum vicepremier PSD Deși contestațiile pentru loturile Moțca–Tg. Frumos–Lețcani au fost respinse de CNSC, cele depuse pentru Lețcani–DN24–Golăiești–Pod Prut au fost admise. Compania Națională de Investiții Rutiere a contestat la rândul său aceste decizii în instanță, ceea ce prelungește procesul. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Centuri rutiere ieșene, aproape de licitație (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Două centuri rutiere sunt gata să intre în faza de licitație, după aprobarea Guvernului

Centuri rutiere ieșene, aproape de licitație. Două proiecte importante pentru infrastructura rutieră din județul Iași – centura Uricani–Cicoarei–Nicolina și centura Podu Iloaiei – sunt aproape de a fi incluse pe ordinea de zi a Guvernului. Centuri rutiere ieșene, aproape de licitație Ambele variante ocolitoare mai au nevoie doar de hotărâri de guvern pentru a putea fi lansate în licitație. Citește și: Șeful Regiei Protocolului de Stat, criticat de Bolojan, indemnizații astronomice în 2025 Ministrul Transporturilor a confirmat că studiile de fezabilitate au fost avizate de toate comisiile tehnico-economice relevante, inclusiv de Consiliul interministerial. După aprobarea indicatorilor tehnico-economici, vor începe procedurile pentru achiziția lucrărilor de proiectare și execuție. Continuarea, în Ziarul de Iași

Rocă de pe Marte, la licitație (sursa: sothebys.com)
Eveniment

Cel mai mare fragment de pe Marte descoperit pe Pământ, scos la licitație: 4 milioane de dolari

Rocă de pe Marte, la licitație. Casa de licitații Sotheby’s organizează pe 16 iulie, la New York, o vânzare spectaculoasă: cel mai mare fragment marțian cunoscut pe Terra va fi scos la licitație. Obiectul rar este evaluat la 4 milioane de dolari. Rocă de pe Marte, la licitație Este vorba despre o piatră de culoare roșiatică, brună și gri, cu o greutate de 25 kg, denumită NWA 16788. Citește și: Sever Voinescu: „PNL, PSD, USR sunt complet epuizate. Singurul lucru mai rău decât ele e AUR” Aceasta va fi piesa centrală a evenimentului organizat de prestigioasa casă de licitații Sotheby’s. Specialiștii estimează valoarea ei la aproximativ 4 milioane de dolari. Descoperită în deșertul Sahara, provenită de pe Marte Meteoritul a fost descoperit în Niger, în septembrie 2023. Conform informațiilor furnizate de Sotheby’s, fragmentul ar fi fost desprins de pe suprafața planetei Marte în urma impactului cu un asteroid, parcurgând circa 225 de milioane de kilometri înainte de a cădea pe Pământ, în Sahara. O compoziție marțiană confirmată științific Analizat într-un laborator specializat, fragmentul aparține unei categorii de roci marțiene formate prin răcirea magmei. Suprafața sa netedă și lucioasă s-a format în timpul pătrunderii prin atmosfera terestră, din cauza căldurii intense. „Aceasta a fost prima indicație că nu era o simplă piatră”, a explicat Cassandra Hatton, vicepreședinte pentru știință și istorie naturală la Sotheby’s. Cel mai mare fragment marțian găsit vreodată pe Pământ Dimensiunile fragmentului — 37,5 x 27,9 x 15,2 cm — îl fac unic. Este de peste două ori mai mare decât cel mai mare meteorit marțian cunoscut anterior. Potrivit specialiștilor, fragmentul reprezintă aproximativ 7% din totalul materialului marțian identificat pe Pământ. Doar 400 de meteoriți marțieni identificați Din cele peste 77.000 de meteoriți recunoscuți oficial de oamenii de știință la nivel global, doar 400 au origine marțiană, conform datelor furnizate de Sotheby’s. Acest lucru face din NWA 16788 o veritabilă raritate științifică. O descoperire excepțională pentru cercetarea planetară „Nu este doar o descoperire miraculoasă, ci și o sursă valoroasă de informații care ne poate ajuta să înțelegem mai bine planeta noastră vecină, Marte”, a declarat Cassandra Hatton. Fragmentul oferă oamenilor de știință o oportunitate rară de a studia în mod direct compoziția rocilor marțiene.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră