FOTO Cum pot șoferii repera în trafic noile radare "invizibile" ale Poliției Rutiere. Detaliul legal relevant

Cum pot fi reperate radarele "invizibile" pe care Poliția Rutieră a început să le monteze în toată țara: diferența între sancțiune și lipsa acesteia o face un detaliu legal.
Cum pot fi reperate radarele "invizibile"
De ce sunt noile radare fixe din sistemul e-Sigur "invizibile"?
Întrucât radarele fixe e-Sigur, operate de la distanță, se află montate pe un trepied, adică nu sunt operate de un polițist.
Astfel, sunt foarte greu de observat de la distanță de către șoferi, mai ales la viteza cu care se circulă în afara localităților.
Totuși, un detaliu legal de operare a acestor radare fixe dă un indiciu clar pentru existența lor în trafic.
Și anume: radarele din sistemul e-Sigur sunt legal însoțite de echipaje de poliție rutieră.
Practic, o mașină a Poliției Rutiere se va afla tot timpul în preajma unui radar fix, chiar dacă nu foarte aproape de trepied.
Cu alte cuvinte, prezența unei mașini de Poliție pe marginea unui drum în afara localității poate sugera și existența radarului.
Cum funcționează sistemul e-Sigur
- Tehnologie avansată: sistemul se bazează pe radare mobile montate pe trepiede, dotate cu camere video HD și dispozitive de măsurare a vitezei cu laser. Acestea pot recunoaște automat marca vehiculului, numărul de înmatriculare și, în unele cazuri, chiar și șoferul.
- Monitorizare non-stop: dispozitivele înregistrează constant traficul rutier și trimit imaginile către un server central, unde sunt analizate de ofițeri de poliție.
- Puncte strategice: radarele sunt amplasate în zone cu risc ridicat de accidente, cum ar fi DN1, DN2, DN6, DN7 și DN17. Compania Națională de Drumuri plănuiește instalarea a 700 de radare fixe pe drumurile naționale și autostrăzi.
Citește și: Radare fixe "invizibile", pe majoritatea drumurilor naționale. Șoferul nu mai este oprit, amenda vine acasă