vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: invizibil

4 articole
Eveniment

Polițistă prinsă de noile radare "invizibile" ale Poliției. Conducea cu 120 km/h în localitate

Polițistă prinsă de noile radare "invizibile". O polițistă din Hârlău a fost surprinsă de radar conducând cu peste 120 km/h în localitate, pe raza comunei Belcești. Polițistă prinsă de noile radare "invizibile" Incidentul a avut loc chiar sub ochii colegilor săi, care au aplicat sancțiunea conform noilor reglementări. Citește și: Mișcare strategică a lui Nicușor Dan, în favoarea lui Băluță, care susține intrarea PSD la guvernare Tehnologia modernă folosită de radar nu mai permite intervenții sau „iertări” între colegi. Cazul subliniază aplicarea strictă a legii, indiferent de statutul profesional. Continuarea, în Ziarul de Iași

Polițistă prinsă de noile radare "invizibile" (sursa: Facebook/Poliția Română)
Radarele fixe "invizibile", mii de amenzi (sursa: Facebook/Poliția Română)
Eveniment

EXCLUSIV Radarele fixe "invizibile" au generat mii de amenzi de la începutul anului

Radarele fixe "invizibile", mii de amenzi de la începutul acestui an. Majoritatea sancțiunilor au vizat viteza excesivă, dar au fost amendați și șoferii care nu au dezvăluit cine se afla la volan. Șoferul nu e oprit, amenda vine acasă Sistemul e-Sigur se bazează pe radare mobile montate pe trepiede, dotate cu camere video HD și dispozitive de măsurare a vitezei cu laser. Citește și: Radare fixe "invizibile", pe majoritatea drumurilor naționale. Șoferul nu mai este oprit, amenda vine acasă Acestea pot recunoaște automat marca vehiculului, numărul de înmatriculare și, în unele cazuri, chiar și șoferul. Odată montate pe trepiede, radarele mobile devin fixe și sunt operate de la distanță. Dispozitivele înregistrează constant traficul rutier și trimit imaginile către un server central, unde sunt analizate de ofițeri de poliție. Șoferii care depășesc viteza legală primesc amenda direct acasă, fără a fi opriți în trafic. Proprietarul vehiculului are la dispoziție cinci zile pentru a comunica cine se afla la volan. Nerespectarea acestui termen atrage amenzi suplimentare între 1.822,5 lei și 4.050 lei. Unde sunt amplasate radarele Potrivit unui răspuns al Poliției Române la solicitarea DeFapt.ro, "Poliția Română are în dotare 700 de cinemomentre radar lidar Trucam II care pot fi instalate în sistemul eSIGUR." Citește și: FOTO Cum pot șoferii repera în trafic noile radare "invizibile" ale Poliției Rutiere. Detaliul legal relevant Potrivit unor surse neconfirmate oficial, până în acest moment ar fi fost instalate în jur de 300 de astfel de camere pe șoselele României.  Poliția a adăugat că "Echipamentele radar sunt amplasate exclusiv în zonele cu risc rutier ridicat de pe raza județelor, autostrăzilor și a mun. București. Zonele în cauză au fost stabilite în baza analizelor de risc." Radarele fixe "invizibile", mii de amenzi De la începutul anului și până în prezent, radarele deja instalate au generat mii de amenzi. "Sancțiuni aplicate în perioada 01.01.2025 - 21.04.2025 = 2.474 (atât pentru nerespectarea regimului legal de viteză, cât și pentru necomunicarea datelor - 16)", a comunicat Poliția Română la cererea DeFapt.ro. Instituția a adăugat că, "Până la acest moment nu au fost comunicate către IGPR plângeri contravenționale, ca urmare a cazurilor eSIGUR." Cu alte cuvinte, amenzile nu au fost contestate.  

Cum pot fi reperate radarele "invizibile" (sursa: Facebook/Poliția Română)
Eveniment

FOTO Cum pot șoferii repera în trafic noile radare "invizibile" ale Poliției Rutiere

Cum pot fi reperate radarele "invizibile" pe care Poliția Rutieră a început să le monteze în toată țara: diferența între sancțiune și lipsa acesteia o face un detaliu legal. Cum pot fi reperate radarele "invizibile" De ce sunt noile radare fixe din sistemul e-Sigur "invizibile"? Întrucât radarele fixe e-Sigur, operate de la distanță, se află montate pe un trepied, adică nu sunt operate de un polițist. Astfel, sunt foarte greu de observat de la distanță de către șoferi, mai ales la viteza cu care se circulă în afara localităților. Totuși, un detaliu legal de operare a acestor radare fixe dă un indiciu clar pentru existența lor în trafic. Și anume: radarele din sistemul e-Sigur sunt legal însoțite de echipaje de poliție rutieră. Practic, o mașină a Poliției Rutiere se va afla tot timpul în preajma unui radar fix, chiar dacă nu foarte aproape de trepied. Cu alte cuvinte, prezența unei mașini de Poliție pe marginea unui drum în afara localității poate sugera și existența radarului. Cum funcționează sistemul e-Sigur Tehnologie avansată: sistemul se bazează pe radare mobile montate pe trepiede, dotate cu camere video HD și dispozitive de măsurare a vitezei cu laser. Acestea pot recunoaște automat marca vehiculului, numărul de înmatriculare și, în unele cazuri, chiar și șoferul. Monitorizare non-stop: dispozitivele înregistrează constant traficul rutier și trimit imaginile către un server central, unde sunt analizate de ofițeri de poliție. Puncte strategice: radarele sunt amplasate în zone cu risc ridicat de accidente, cum ar fi DN1, DN2, DN6, DN7 și DN17. Compania Națională de Drumuri plănuiește instalarea a 700 de radare fixe pe drumurile naționale și autostrăzi. Citește și: Radare fixe "invizibile", pe majoritatea drumurilor naționale. Șoferul nu mai este oprit, amenda vine acasă

Radare fixe "invizibile", amenda vine acasă (sursa: Facebook/Poliția Română)
Eveniment

Radare fixe "invizibile", pe majoritatea drumurilor naționale. Șoferul nu este oprit, amenda - acasă

Radare fixe "invizibile", amenda vine acasă: e-Sigur este un sistem modern de supraveghere a traficului rutier implementat de Poliția Rutieră. Află cum funcționează și ce trebuie să știi despre primirea și contestarea amenzilor generate de acest sistem. Citește și: FOTO Cum pot șoferii repera în trafic noile radare "invizibile" ale Poliției Rutiere. Detaliul legal relevant Important: întrucât radarele fixe e-Sigur sunt operate de la distanță și se află montate pe un trepied, sunt foarte greu de observat de la distanță de către șoferi, fiind, practic, "invizibile". Cum funcționează sistemul e-Sigur Tehnologie avansată: sistemul se bazează pe radare mobile montate pe trepiede, dotate cu camere video HD și dispozitive de măsurare a vitezei cu laser. Acestea pot recunoaște automat marca vehiculului, numărul de înmatriculare și, în unele cazuri, chiar și șoferul. Monitorizare non-stop: dispozitivele înregistrează constant traficul rutier și trimit imaginile către un server central, unde sunt analizate de ofițeri de poliție. Puncte strategice: radarele sunt amplasate în zone cu risc ridicat de accidente, cum ar fi DN1, DN2, DN6, DN7 și DN17. Compania Națională de Drumuri plănuiește instalarea a 700 de radare fixe pe drumurile naționale și autostrăzi. Radare fixe "invizibile", amenda vine acasă Notificare prin poștă: șoferii care depășesc viteza legală primesc amenda direct acasă, fără a fi opriți în trafic. Identificarea șoferului: proprietarul vehiculului are la dispoziție 5 zile pentru a comunica cine se afla la volan. Nerespectarea acestui termen atrage amenzi suplimentare între 1.822,5 lei și 4.050 lei. Cum se pot contesta amenzile Termen legal: plângerea împotriva amenzii trebuie depusă în termen de 15 zile de la primirea procesului-verbal, la judecătoria din localitatea de domiciliu sau unde a avut loc contravenția. Pași de urmat: este necesară completarea unei plângeri scrise, atașarea dovezilor relevante și achitarea unei taxe de timbru. Șanse de reușită: conform specialiștilor în drept, dacă există înregistrări clare și sistemele sunt verificate periodic, șansele de anulare a sancțiunii sunt reduse. Amenzile pot genera dosare penale Furnizarea de date incorecte privind șoferul poate duce la sancțiuni penale. Amenzile se prescriu în trei cazuri: dacă sunt aplicate la peste șase luni de la faptă; dacă procesul-verbal nu este comunicat în două luni; dacă nu se începe executarea silită în cinci ani de la 1 ianuarie al anului următor sancțiunii.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră