vineri 05 decembrie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: radar

22 articole
Eveniment

Spaima șoferilor: au fost activate sute de radare fixe - fake news distribuit masiv pe WhatsApp

Instalarea camerelor fixe pentru înregistrarea vitezei autoturismelor este un subiect de interes major pentru șoferi. O informație referitoare la activarea a sute de astfel de camere circulă intens, de vineri, pe WhatsApp. Postarea alarmantă de pe WhatsApp Postarea este următoarea: "Grijă la trafic. S-a dat drumul la camerele de pe DN 1, toate autostrăzile, b-dul Iuliu Maniu, b-dul Regina Elisabeta, b-dul Ghe. Magheru, b-dul Unirii, b-dul Aviatorilor, b-dul I.C. Brătianu. De vineri, ora 14, se dau drumul la DEx12,DEx16,DEx4, DEx5A, DEx6, DN 2, 3, 4, 5, 6, 7 și cele adiacente." Guvernul nu a dat bani pentru camere În realitate, însă, nici o instituție implicată în acest proces (Poliția Rutieră, Poliția Română, Ministerul Afacerilor Interne, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) nu a comunicat ceva pe acest subiect în ultima vreme. Mai mult, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a confirmat că nu va primi finanțare (aproximativ 100 de milioane de lei) pentru instalarea camerelor pe șosele. Așadar, deocamdată, pe șoselele din România vor funcționa doar radarele mobile ale Poliției Rutiere. Atât cele manipulate de polițiști, cât și cele montate pe trepied. Citește și: FOTO Cum pot șoferii repera în trafic noile radare "invizibile" ale Poliției Rutiere. Detaliul legal relevant

Spaima șoferilor: au fost activate sute de radare fixe - fake news distribuit masiv pe WhatsApp (sursa: Pexels/Andreas Ebner)
Camerele video devin radare fixe (sursa: Pexels/tommy picone)
Eveniment

Șoferii nu vor mai scăpa de radar: cum funcționează sistemul de "viteză medie" cu camere multiple

Poliția Română pregătește un proiect major de reformă a legislației rutiere, care prevede transformarea camerelor video din orașe și de pe drumurile naționale în radare fixe capabile să calculeze viteza medie a vehiculelor. Inițiativa are scopul de a crește siguranța rutieră și de a simplifica modul în care sunt sancționate abaterile de viteză. Modificarea legii circulației, în dezbatere publică Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunțat că, în perioada următoare, va fi lansat în dezbateri publice proiectul de modificare a OUG 195/2002, actul care reglementează circulația rutieră în România. Citește și: Pacient care a venit la spital pentru un accident minor, scăpat de pe targă, operat, în comă Schimbările vizează, în principal, integrarea tuturor camerelor video ale autorităților locale și ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) într-un sistem unic de supraveghere a traficului. Pentru prima dată în România, va fi introdus conceptul de „viteză medie”, folosit deja în mai multe state europene. Cum vor funcționa noile radare fixe În prezent, Poliția Română acționează pe trei direcții principale pentru combaterea abaterilor rutiere: controale directe efectuate de polițiștii din teren; monitorizarea traficului cu ajutorul celor 700 de radare mobile din programul e-SIGUR; procesarea sesizărilor venite din partea participanților la trafic. Noile modificări ar urma să extindă capacitatea de supraveghere, prin integrarea miilor de camere montate deja de primării și CNAIR în rețeaua națională de control automat al vitezei. e-SIGUR: sistemul național care va calcula viteza medie Potrivit șefului Poliției Române, chestorul-șef Bogdan Despescu, sistemul e-SIGUR a devenit operațional începând cu 1 ianuarie 2025 și urmează să fie extins semnificativ. „Creăm premisele integrării în sistemul e-SIGUR a camerelor administrației publice locale și CNAIR, pentru procesarea unui volum masiv de date”, a explicat acesta. Noul sistem va fi complet automatizat: imaginile vor fi analizate de un software care va calcula viteza medie de deplasare pe un sector de drum. Dacă media depășește limita legală, va fi emisă o alertă și o sancțiune automată. Ce înseamnă „viteza medie” și cum va fi calculată Conceptul de „viteză medie” presupune măsurarea timpului în care un vehicul parcurge distanța dintre două camere fixe. Dacă timpul de deplasare este mai scurt decât ar permite limita legală, sistemul stabilește cu cât a fost depășită viteza admisă. Exemplu: Autostrada București–Pitești are aproximativ 130 km. Dacă un șofer respectă limita de 130 km/h, durata minimă de parcurgere este de 60 de minute. Dacă ajunge în 40 de minute, viteza medie este de aproximativ 195 km/h — ceea ce duce la suspendarea permisului pentru 90 de zile, pentru depășirea vitezei legale cu 65 km/h. Amenzi automate pentru proprietarii vehiculelor Un alt element de noutate îl reprezintă simplificarea modului de sancționare. „Introducem un mecanism simplificat de constatare a sancțiunilor, atunci când proprietarul vehiculului este și conducătorul obișnuit. În această situație, procesul-verbal se consideră comunicat direct”, a explicat Bogdan Despescu. Astfel, proprietarul mașinii va primi amenda automat, fără a mai fi necesară identificarea șoferului la momentul faptei. Dacă proprietarul declară că altcineva conducea vehiculul, procesul-verbal inițial se anulează, iar sancțiunea se emite pe numele șoferului real. Pas înainte pentru siguranța rutieră Prin acest proiect, Poliția Română își propune să modernizeze infrastructura de supraveghere a traficului și să reducă semnificativ numărul accidentelor cauzate de viteză. Modelul urmează exemplele deja implementate în Austria, Țările de Jos, Spania și Bulgaria, unde sistemele automate de măsurare a vitezei medii au redus incidentele rutiere cu până la 30%. Proiectul de modificare a legislației rutiere urmează să fie pus în dezbatere publică în perioada următoare, urmând ca implementarea finală să depindă de aprobarea Guvernului.

Șoferi, atenție la radarul din elicopter! (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Radarul din elicopter, cea mai nouă armă a Poliției: sute de amenzi venite de sus

Șoferi, atenție la radarul din elicopter: Poliția Rutieră are la dispoziție aparate de zbor care detectează din aer neregulile din trafic. Șoferi, atenție la radarul din elicopter! Elicopterul albastru Airbus al Poliției Române, echipat cu radar performant și sistem de supraveghere aeriană, a devenit o prezență constantă pe cer. Citește și: Eșec uriaș al PNRR: Guvernul abandonează proiecte de peste șapte miliarde de euro. Printre ele: metroul, spitale și căi ferate Aeronava monitorizează zilnic traficul pe drumurile naționale din județul Iași și își extinde misiunile și în județele Neamț, Botoșani, Suceava și Bacău. Conform Inspectoratului de Poliție Județean Iași, aceste zboruri fac parte dintr-un program național de monitorizare aeriană a traficului rutier, demarat anul trecut. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Polițistă prinsă de noile radare "invizibile" (sursa: Facebook/Poliția Română)
Eveniment

Polițistă prinsă de noile radare "invizibile" ale Poliției. Conducea cu 120 km/h în localitate

Polițistă prinsă de noile radare "invizibile". O polițistă din Hârlău a fost surprinsă de radar conducând cu peste 120 km/h în localitate, pe raza comunei Belcești. Polițistă prinsă de noile radare "invizibile" Incidentul a avut loc chiar sub ochii colegilor săi, care au aplicat sancțiunea conform noilor reglementări. Citește și: Mișcare strategică a lui Nicușor Dan, în favoarea lui Băluță, care susține intrarea PSD la guvernare Tehnologia modernă folosită de radar nu mai permite intervenții sau „iertări” între colegi. Cazul subliniază aplicarea strictă a legii, indiferent de statutul profesional. Continuarea, în Ziarul de Iași

Radarele fixe "invizibile", mii de amenzi (sursa: Facebook/Poliția Română)
Eveniment

EXCLUSIV Radarele fixe "invizibile" au generat mii de amenzi de la începutul anului

Radarele fixe "invizibile", mii de amenzi de la începutul acestui an. Majoritatea sancțiunilor au vizat viteza excesivă, dar au fost amendați și șoferii care nu au dezvăluit cine se afla la volan. Șoferul nu e oprit, amenda vine acasă Sistemul e-Sigur se bazează pe radare mobile montate pe trepiede, dotate cu camere video HD și dispozitive de măsurare a vitezei cu laser. Citește și: Radare fixe "invizibile", pe majoritatea drumurilor naționale. Șoferul nu mai este oprit, amenda vine acasă Acestea pot recunoaște automat marca vehiculului, numărul de înmatriculare și, în unele cazuri, chiar și șoferul. Odată montate pe trepiede, radarele mobile devin fixe și sunt operate de la distanță. Dispozitivele înregistrează constant traficul rutier și trimit imaginile către un server central, unde sunt analizate de ofițeri de poliție. Șoferii care depășesc viteza legală primesc amenda direct acasă, fără a fi opriți în trafic. Proprietarul vehiculului are la dispoziție cinci zile pentru a comunica cine se afla la volan. Nerespectarea acestui termen atrage amenzi suplimentare între 1.822,5 lei și 4.050 lei. Unde sunt amplasate radarele Potrivit unui răspuns al Poliției Române la solicitarea DeFapt.ro, "Poliția Română are în dotare 700 de cinemomentre radar lidar Trucam II care pot fi instalate în sistemul eSIGUR." Citește și: FOTO Cum pot șoferii repera în trafic noile radare "invizibile" ale Poliției Rutiere. Detaliul legal relevant Potrivit unor surse neconfirmate oficial, până în acest moment ar fi fost instalate în jur de 300 de astfel de camere pe șoselele României.  Poliția a adăugat că "Echipamentele radar sunt amplasate exclusiv în zonele cu risc rutier ridicat de pe raza județelor, autostrăzilor și a mun. București. Zonele în cauză au fost stabilite în baza analizelor de risc." Radarele fixe "invizibile", mii de amenzi De la începutul anului și până în prezent, radarele deja instalate au generat mii de amenzi. "Sancțiuni aplicate în perioada 01.01.2025 - 21.04.2025 = 2.474 (atât pentru nerespectarea regimului legal de viteză, cât și pentru necomunicarea datelor - 16)", a comunicat Poliția Română la cererea DeFapt.ro. Instituția a adăugat că, "Până la acest moment nu au fost comunicate către IGPR plângeri contravenționale, ca urmare a cazurilor eSIGUR." Cu alte cuvinte, amenzile nu au fost contestate.  

Cum pot fi reperate radarele "invizibile" (sursa: Facebook/Poliția Română)
Eveniment

FOTO Cum pot șoferii repera în trafic noile radare "invizibile" ale Poliției Rutiere

Cum pot fi reperate radarele "invizibile" pe care Poliția Rutieră a început să le monteze în toată țara: diferența între sancțiune și lipsa acesteia o face un detaliu legal. Cum pot fi reperate radarele "invizibile" De ce sunt noile radare fixe din sistemul e-Sigur "invizibile"? Întrucât radarele fixe e-Sigur, operate de la distanță, se află montate pe un trepied, adică nu sunt operate de un polițist. Astfel, sunt foarte greu de observat de la distanță de către șoferi, mai ales la viteza cu care se circulă în afara localităților. Totuși, un detaliu legal de operare a acestor radare fixe dă un indiciu clar pentru existența lor în trafic. Și anume: radarele din sistemul e-Sigur sunt legal însoțite de echipaje de poliție rutieră. Practic, o mașină a Poliției Rutiere se va afla tot timpul în preajma unui radar fix, chiar dacă nu foarte aproape de trepied. Cu alte cuvinte, prezența unei mașini de Poliție pe marginea unui drum în afara localității poate sugera și existența radarului. Cum funcționează sistemul e-Sigur Tehnologie avansată: sistemul se bazează pe radare mobile montate pe trepiede, dotate cu camere video HD și dispozitive de măsurare a vitezei cu laser. Acestea pot recunoaște automat marca vehiculului, numărul de înmatriculare și, în unele cazuri, chiar și șoferul. Monitorizare non-stop: dispozitivele înregistrează constant traficul rutier și trimit imaginile către un server central, unde sunt analizate de ofițeri de poliție. Puncte strategice: radarele sunt amplasate în zone cu risc ridicat de accidente, cum ar fi DN1, DN2, DN6, DN7 și DN17. Compania Națională de Drumuri plănuiește instalarea a 700 de radare fixe pe drumurile naționale și autostrăzi. Citește și: Radare fixe "invizibile", pe majoritatea drumurilor naționale. Șoferul nu mai este oprit, amenda vine acasă

Radare fixe "invizibile", amenda vine acasă (sursa: Facebook/Poliția Română)
Eveniment

Radare fixe "invizibile", pe majoritatea drumurilor naționale. Șoferul nu este oprit, amenda - acasă

Radare fixe "invizibile", amenda vine acasă: e-Sigur este un sistem modern de supraveghere a traficului rutier implementat de Poliția Rutieră. Află cum funcționează și ce trebuie să știi despre primirea și contestarea amenzilor generate de acest sistem. Citește și: FOTO Cum pot șoferii repera în trafic noile radare "invizibile" ale Poliției Rutiere. Detaliul legal relevant Important: întrucât radarele fixe e-Sigur sunt operate de la distanță și se află montate pe un trepied, sunt foarte greu de observat de la distanță de către șoferi, fiind, practic, "invizibile". Cum funcționează sistemul e-Sigur Tehnologie avansată: sistemul se bazează pe radare mobile montate pe trepiede, dotate cu camere video HD și dispozitive de măsurare a vitezei cu laser. Acestea pot recunoaște automat marca vehiculului, numărul de înmatriculare și, în unele cazuri, chiar și șoferul. Monitorizare non-stop: dispozitivele înregistrează constant traficul rutier și trimit imaginile către un server central, unde sunt analizate de ofițeri de poliție. Puncte strategice: radarele sunt amplasate în zone cu risc ridicat de accidente, cum ar fi DN1, DN2, DN6, DN7 și DN17. Compania Națională de Drumuri plănuiește instalarea a 700 de radare fixe pe drumurile naționale și autostrăzi. Radare fixe "invizibile", amenda vine acasă Notificare prin poștă: șoferii care depășesc viteza legală primesc amenda direct acasă, fără a fi opriți în trafic. Identificarea șoferului: proprietarul vehiculului are la dispoziție 5 zile pentru a comunica cine se afla la volan. Nerespectarea acestui termen atrage amenzi suplimentare între 1.822,5 lei și 4.050 lei. Cum se pot contesta amenzile Termen legal: plângerea împotriva amenzii trebuie depusă în termen de 15 zile de la primirea procesului-verbal, la judecătoria din localitatea de domiciliu sau unde a avut loc contravenția. Pași de urmat: este necesară completarea unei plângeri scrise, atașarea dovezilor relevante și achitarea unei taxe de timbru. Șanse de reușită: conform specialiștilor în drept, dacă există înregistrări clare și sistemele sunt verificate periodic, șansele de anulare a sancțiunii sunt reduse. Amenzile pot genera dosare penale Furnizarea de date incorecte privind șoferul poate duce la sancțiuni penale. Amenzile se prescriu în trei cazuri: dacă sunt aplicate la peste șase luni de la faptă; dacă procesul-verbal nu este comunicat în două luni; dacă nu se începe executarea silită în cinci ani de la 1 ianuarie al anului următor sancțiunii.

Radarele inteligente, sute de amenzi emise (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Șoferi, mare atenție: au apărut sute de radare fixe, amenda e trimisă prin poștă

Radarele inteligente, sute de amenzi emise. Radarele inteligente din Iași au început să emită sute de amenzi, surprinzând șoferii prin trimiterea sancțiunilor direct acasă. Radarele inteligente, sute de amenzi emise Noul sistem automat de monitorizare a traficului, parte a proiectului național e-SIGUR, este activ de la începutul lunii martie. Citește și: Un lăcătuș mecanic, Casian Nițulescu, cu aptitudini la desen va conduce Nuclearelectrica În doar câteva săptămâni, poliția a înregistrat 334 de cazuri de depășire a vitezei legale, fără oprirea șoferilor în trafic. Autoritățile spun că sistemul urmărește creșterea siguranței rutiere și reducerea accidentelor. Continuarea, în Ziarul de Iași

Camerele de rovinietă nu detectează viteza (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Camerele fixe de rovinietă nu pot fi folosite pe post de radar, anunță autoritățile

Camerele de rovinietă nu detectează viteza. Șoferii din Iași pot sta, deocamdată, liniștiți: camerele de rovinietă nu sunt încă funcționale ca radare, în ciuda parteneriatului anunțat între Poliție și CNAIR. Camerele de rovinietă nu detectează viteza Deocamdată, imaginile captate vor fi utilizate doar pentru sancționarea unor abateri precum depășirile ilegale, opririle interzise sau neacordarea de prioritate. Citește și: Salarii uriașe și sporuri fără număr la o companie cu pierderi imense. Șefa CA-ului - fostă învățătoare, potopită cu sinecuri Viteza nu poate fi detectată de aceste camere în prezent, iar autoritățile locale nu au oferit detalii suplimentare. Exclusivitățile DeFapt.ro, cu un simplu click pe "Urmăriți" în dreapta sus Informația a fost confirmată însă de Ovidiu Laicu, șeful Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, pentru Ziarul de Iași. Continuarea, în Ziarul de Iași

O dronă apare pe radare, dar avioanele nu descoperă nimic Foto: Ministerul Apărării
Eveniment

O dronă apare pe radare, dar avioanele nu descoperă nimic

Încă o dronă care apare pe radare intrând în România, dar avioanele de vânătoare nu descoperă nimic: acesta ar putea fi un posibil atac cibernetic rusesc asupra sistemelor românești de apărare antiaeriană. Citește și: Finanțarea panourilor solare pentru casă poate fi obținută mai ușor de la stat, a fost eliminată obligativitatea unui aviz Ultimul incident s-a produs în noaptea de vineri spre sâmbătă. O dronă apare pe radare, dar avioanele nu descoperă nimic „Sâmbătă, 19 octombrie, în jurul orei 2.30, sistemul de supraveghere radar al Armatei României a indicat o țintă aeriană de mici dimensiuni într-o zonă în largul Mării Negre, la aproximativ 45 km est de localitatea Sfântu Gheorghe, județul Tulcea. Ca urmare a faptului că ținta detectată evolua pe un traseu îndreptat către frontiera de stat a României, au fost activate, conform procedurilor, structurile aflate în Serviciul de Luptă Poliție Aeriană Extinsă sub comandă NATO, iar ulterior, Poliție Aeriană sub comandă națională. Astfel, pentru monitorizarea situației au fost decolate succesiv două aeronave F-18 ale Forțelor Aeriene Spaniole, de pe Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu, respectiv două aeronave F-16 ale Forțelor Aeriene Române, de pe Baza 86 Aeriană Borcea. Semnalul radar a indicat traversarea frontierei terestre a României în jurul orei 4.00, în zona Gura Portiței, oră la care Centrul Național Militar de Comandă (nucleu) a notificat Inspectoratul General pentru Situații de Urgență privind instituirea măsurilor de alertare a populației din zona de nord-est a județului Constanța. Ciolacu invocă un posibil atac cibernetic Radarele de supraveghere aeriană au urmărit în permanență traseul țintei, care a evoluat către localitatea Cogealac, jud. Constanța, adâncimea maximă de pătrundere pe teritoriul național fiind de 19 km. Aeronavele de luptă nu au avut contact vizual cu aceasta în niciun punct de pe traseul de evoluție”, a arătat ministerul Apărării. Un incident aproape identic a avut loc joi seara: radarele au depistat ceea ce părea a fi o dronă, dar avioanele nu au văzut nimic. „Haideţi să vedem toată analiza celor de la Ministerul Apărării, dacă a fost o provocare cibernetică, fiindcă contactul vizual al piloţilor nu a existat cu drona în cauză”, a spus premierul Ciolacu, vineri. „E o problemă pentru că înseamnă că nu a mai avut capacitatea radarul să identifice obiectul respectiv, dacă a zburat la o înălțime foarte mică trebuie să fie adaptată legislația care să permită nimicirea dronelor care sunt încărcate cu explozibil, fie că survolează neautorizat spațiul aerian al României, chiar dacă din traiectorie n-ar rezulta o intenție ostilă”, a declarat la Pro TV generalul înrezervă Virgil Bălăceanu, fost șef al brigăzii multinaționale din sud-estul Europei.

Avertizarea meteo, tardivă din cauza radarului (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Avertizarea meteo, tardivă din cauza radarului

Avertizarea meteo, tardivă din cauza radarului. Furtuna de marți seară, care a răvășit unele zone din Iași, pare că s-a strecurat printre avertizările meteo. Avertizarea meteo, tardivă din cauza radarului De fapt, avertizarea a venit odată cu dezlănțuirea potopului, iar întrebarea e: de ce a întârziat? Citește și: Lovitură dură pentru Ciolacu: candidatura lui Negrescu la funcția de comisar european, respinsă de von der Leyen. Negrescu a cotizat 1,2 milioane de lei la PSD pentru post Gina Tiron, directorul Centrului Meteorologic Regional Moldova, a explicat că tocmai venise o echipă din Germania ca să remedieze aparatura – altminteri aflată în perioada de garanție. Tiron a confirmat că, fără imaginile radar și doar pe baza celor primite de la sateliții meteo, prima avertizare a întârziat. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Al doilea radar NATO la Iași (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Al doilea radar NATO la Iași

Al doilea radar NATO la Iași. Alianța are acum doi "ochi" la Iaşi prin care vede mişcările ruşilor aflaţi la 250 de kilometri depărtare de România. Al doilea radar NATO la Iași Radarul "bilă" de la Bârnova are astfel un "frate" instalat alături de cel existent. Ieşenii care merg către Ciurea şi Mogoşeşti pot vedea cele două "bile" în pădurea de la Bordea. Citește și: Cine este primul demnitar român care a semnat pentru afacerea Roșia Montana Gold Corporation: a rupt PNL ca să-l susțină pe Ponta. Contractele au dispărut din arhiva ANRM Radarul se află la câţiva kilometri de DJ 248 (şoseaua spre Scânteia-Vaslui): înainte de Bordea se face stânga spre Poiana cu Cetate, iar la un moment dat trebuie să se vireze iar stânga, pe drum forestier. Calea de acces este interzisă circulaţiei publice, însă ruta este folosită de mulţI biciclişti, turişti şI automobileşti ca drum alternativ spre Dobrovăţ. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Limitatorul de viteză bate radarul poliției (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Limitatorul de viteză bate radarul poliției

Limitatorul de viteză bate radarul poliției. Un șofer de BMW și-a primit înapoi permisul de conducere ridicat de polițiști pentru că ar fi depășit cu mai mult de 50 km/h viteza maxim permisă în oraș. Limitatorul de viteză bate radarul poliției Șoferul a explicat că era imposibil să fi mers chiar atât de repede. Citește și: EXCLUSIV Pescobar, țepar și cu firma de livrare a produselor sale: a fost obligat de instanță să achite facturile către Foodpanda, timp în care plătește leasing la Ferrari și Lamborghini Probabil obișnuit „să o calce”, își programase computerul de bord să-l avertizeze când atinge 95 km/h. Radarul fie nu fusese folosit corect, fie era defect. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Pescobar, cursă cu Ferrari, permis suspendat (sursa: Facebook/Taverna Racilor Herastrau Fishtodoor)
Eveniment

Pescobar, cursă cu Ferrari, permis suspendat

Pescobar, cursă cu Ferrari, permis suspendat. Paul Nicolau, cunoscut drept Pescobar, conduce mașini de superlux luate în leasing de firmele la care este angajat pe salariul minim pe economie. Pescobar, cursă cu Ferrari, permis suspendat Printre acestea, Ferrari Roma, Lamborghini Urus, BMW X6. Citește și: EXCLUSIV Pescobar, bogat pe credit: Ferrari Roma, Lamborghini Urus și BMW X6, în leasing pe firma la care e angajat pe salariul minim pe economie și care administrează „Taverna Racilor” Toate aceste mașini foarte puternice au generat mai multe amenzi de la Poliția Rutieră și chiar suspendarea dreptului de a conduce. Citește și: EXCLUSIV Pescobar nu vrea să plătească nici măcar 500 de lei lunar dintr-o datorie bancară de 102.000 de lei, a fost dat în judecată de un executor judecătoresc Cu Ferrari, de exemplu, Nicolau a fost prins de radar în București, pe Aviatorilor, între Piața Victoriei și statuia Aviatorilor, cu 145 km/h. Adică cu 85 de km/h mai mult decât limita maximă de viteză în acea zonă. Citește și: Pescobar nu doar că nu are nici o firmă pe numele lui, dar de operațiunile restaurantelor „Taverna Racilor” se ocupă mâna lui dreaptă "În fapt, s-a reţinut că în data de 19.11.2022, ora 12:29, petentul a condus autoturismul cu nr. B-650-(...), in Bucuresti, pe b-dul. Aviatorilor nr. 1 si a fost depistat de aparatul radar TRUCAM TC 001346, circuland cu viteza de 145 km/h, pe un sector de drum unde limita de viteza este de 60 km/h (+ 85 km/h peste regimul legal de viteza).", se arată în hotărârea de instanță prin care i s-a respins lui Pescobar cererea de a-i fi anulată amenda. Cu Lamborghini, zmeu în Pufești Pentru viteza cu care a fost luat pe radar, Nicolau a primit o amendă de 1.305 lei, dar i s-a suspendat și dreptul de a conduce pe 120 de zile. Totuși, în prezent, Pescobar poate conduce autovehicule pe drumurile publice întrucât procesul nu este încheiat. Citește și: Pescobar de la „Taverna Racilor” a încasat câte 10.000 de euro pe zi în 2022. Profit curat: peste cinci milioane de lei anul trecut, din alimente expirate, rugină și lipsă de igienă la fițe în Herăstrău În altă situație, dar aflat în Lamborghini, Paul Nicolau a depășit cu mult viteza legală în Vrancea, pe DN2/E85, "drumul morții", cum mai este cunoscut din cauza numărului mare de accidente soldate cu decese. Pescobar și Lamborghini Urus în leasing (sursa: Facebook/Taverna Racilor Herastrau Fishtodoor) "Prin procesul-verbal de contravenție PVNX nr. ##########.02.2023, în sarcina petentului Nicolau Paul s-a reținut că, în data de 25.02.2023, ora 10:14, a condus auto cu nr de înmatriculare B 640 (...), pe DN2/E85 Pufești, cu viteza de 117 km/h.", se arată în altă decizie de instanță. Și de data aceasta, Nicolau a contestat amenda și suspendarea carnetului, dar s-a adresat unei instanțe greșite. Procesul nu este, nici în acest caz, definitivat.

Horodniceanu, prins de radar cu 169 km/h (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Justiție

Horodniceanu, prins de radar cu 169 km/h

Horodniceanu, prins de radar cu 169 km/h. Procurorul Daniel Horodniceanu, vicepreședinte al CSM, a fost sancţionat în vara anului trecut, după ce a condus cu 169 km/h pe DN 2. S-a adresat instanţei, dar fără succes. Horodniceanu, prins de radar cu 169 km/h Procesul-verbal întocmit de poliţişti menţiona că automobilul condus de Horodniceanu fusese interceptat de radar pe DN 2, la kilometrul 211, între localităţile Haret şi Călimăneşti, pe 30 iulie anul trecut, la ora 15.10. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online În zona respectivă, limita de viteză admisă era de 100 km/h. Procurorul a fost sancţionat cu un simplu avertisment şi cu suspendarea dreptului de a conduce pe durata a 90 de zile. Daniel Horodniceanu s-a adresat Judecătoriei Panciu, solicitând anularea procesului-verbal de contravenţie, susţinând că viteza cu care conducea nu era cea consemnată de poliţişti. Citește și: După ce i-a amenințat pe polițiștii care l-au oprit în trafic, ex-șeful DIICOT Horodniceanu face și acuzații: A fost o scenetă înregistrată cu o cameră ascunsă, de natură să mă provoace Plângerea lui Horodniceanu a fost respinsă de judecători. Sentinţa a fost contestată de vicepreşedintele Consiliului Superior al Magistraturii, apelul său intrând pe rolul Tribunalului Vrancea. Această instanţă nu a stabilit încă primul termen de judecată, potrivit Ziarului de Iași.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră