sâmbătă 22 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: radar

13 articole
Eveniment

O dronă apare pe radare, dar avioanele nu descoperă nimic

Încă o dronă care apare pe radare intrând în România, dar avioanele de vânătoare nu descoperă nimic: acesta ar putea fi un posibil atac cibernetic rusesc asupra sistemelor românești de apărare antiaeriană. Citește și: Finanțarea panourilor solare pentru casă poate fi obținută mai ușor de la stat, a fost eliminată obligativitatea unui aviz Ultimul incident s-a produs în noaptea de vineri spre sâmbătă. O dronă apare pe radare, dar avioanele nu descoperă nimic „Sâmbătă, 19 octombrie, în jurul orei 2.30, sistemul de supraveghere radar al Armatei României a indicat o țintă aeriană de mici dimensiuni într-o zonă în largul Mării Negre, la aproximativ 45 km est de localitatea Sfântu Gheorghe, județul Tulcea. Ca urmare a faptului că ținta detectată evolua pe un traseu îndreptat către frontiera de stat a României, au fost activate, conform procedurilor, structurile aflate în Serviciul de Luptă Poliție Aeriană Extinsă sub comandă NATO, iar ulterior, Poliție Aeriană sub comandă națională. Astfel, pentru monitorizarea situației au fost decolate succesiv două aeronave F-18 ale Forțelor Aeriene Spaniole, de pe Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu, respectiv două aeronave F-16 ale Forțelor Aeriene Române, de pe Baza 86 Aeriană Borcea. Semnalul radar a indicat traversarea frontierei terestre a României în jurul orei 4.00, în zona Gura Portiței, oră la care Centrul Național Militar de Comandă (nucleu) a notificat Inspectoratul General pentru Situații de Urgență privind instituirea măsurilor de alertare a populației din zona de nord-est a județului Constanța. Ciolacu invocă un posibil atac cibernetic Radarele de supraveghere aeriană au urmărit în permanență traseul țintei, care a evoluat către localitatea Cogealac, jud. Constanța, adâncimea maximă de pătrundere pe teritoriul național fiind de 19 km. Aeronavele de luptă nu au avut contact vizual cu aceasta în niciun punct de pe traseul de evoluție”, a arătat ministerul Apărării. Un incident aproape identic a avut loc joi seara: radarele au depistat ceea ce părea a fi o dronă, dar avioanele nu au văzut nimic. „Haideţi să vedem toată analiza celor de la Ministerul Apărării, dacă a fost o provocare cibernetică, fiindcă contactul vizual al piloţilor nu a existat cu drona în cauză”, a spus premierul Ciolacu, vineri. „E o problemă pentru că înseamnă că nu a mai avut capacitatea radarul să identifice obiectul respectiv, dacă a zburat la o înălțime foarte mică trebuie să fie adaptată legislația care să permită nimicirea dronelor care sunt încărcate cu explozibil, fie că survolează neautorizat spațiul aerian al României, chiar dacă din traiectorie n-ar rezulta o intenție ostilă”, a declarat la Pro TV generalul înrezervă Virgil Bălăceanu, fost șef al brigăzii multinaționale din sud-estul Europei.

O dronă apare pe radare, dar avioanele nu descoperă nimic Foto: Ministerul Apărării
Avertizarea meteo, tardivă din cauza radarului (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Avertizarea meteo, tardivă din cauza radarului

Avertizarea meteo, tardivă din cauza radarului. Furtuna de marți seară, care a răvășit unele zone din Iași, pare că s-a strecurat printre avertizările meteo. Avertizarea meteo, tardivă din cauza radarului De fapt, avertizarea a venit odată cu dezlănțuirea potopului, iar întrebarea e: de ce a întârziat? Citește și: Lovitură dură pentru Ciolacu: candidatura lui Negrescu la funcția de comisar european, respinsă de von der Leyen. Negrescu a cotizat 1,2 milioane de lei la PSD pentru post Gina Tiron, directorul Centrului Meteorologic Regional Moldova, a explicat că tocmai venise o echipă din Germania ca să remedieze aparatura – altminteri aflată în perioada de garanție. Tiron a confirmat că, fără imaginile radar și doar pe baza celor primite de la sateliții meteo, prima avertizare a întârziat. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Al doilea radar NATO la Iași (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Al doilea radar NATO la Iași

Al doilea radar NATO la Iași. Alianța are acum doi "ochi" la Iaşi prin care vede mişcările ruşilor aflaţi la 250 de kilometri depărtare de România. Al doilea radar NATO la Iași Radarul "bilă" de la Bârnova are astfel un "frate" instalat alături de cel existent. Ieşenii care merg către Ciurea şi Mogoşeşti pot vedea cele două "bile" în pădurea de la Bordea. Citește și: Cine este primul demnitar român care a semnat pentru afacerea Roșia Montana Gold Corporation: a rupt PNL ca să-l susțină pe Ponta. Contractele au dispărut din arhiva ANRM Radarul se află la câţiva kilometri de DJ 248 (şoseaua spre Scânteia-Vaslui): înainte de Bordea se face stânga spre Poiana cu Cetate, iar la un moment dat trebuie să se vireze iar stânga, pe drum forestier. Calea de acces este interzisă circulaţiei publice, însă ruta este folosită de mulţI biciclişti, turişti şI automobileşti ca drum alternativ spre Dobrovăţ. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Limitatorul de viteză bate radarul poliției (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Limitatorul de viteză bate radarul poliției

Limitatorul de viteză bate radarul poliției. Un șofer de BMW și-a primit înapoi permisul de conducere ridicat de polițiști pentru că ar fi depășit cu mai mult de 50 km/h viteza maxim permisă în oraș. Limitatorul de viteză bate radarul poliției Șoferul a explicat că era imposibil să fi mers chiar atât de repede. Citește și: EXCLUSIV Pescobar, țepar și cu firma de livrare a produselor sale: a fost obligat de instanță să achite facturile către Foodpanda, timp în care plătește leasing la Ferrari și Lamborghini Probabil obișnuit „să o calce”, își programase computerul de bord să-l avertizeze când atinge 95 km/h. Radarul fie nu fusese folosit corect, fie era defect. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Pescobar, cursă cu Ferrari, permis suspendat (sursa: Facebook/Taverna Racilor Herastrau Fishtodoor)
Eveniment

Pescobar, cursă cu Ferrari, permis suspendat

Pescobar, cursă cu Ferrari, permis suspendat. Paul Nicolau, cunoscut drept Pescobar, conduce mașini de superlux luate în leasing de firmele la care este angajat pe salariul minim pe economie. Pescobar, cursă cu Ferrari, permis suspendat Printre acestea, Ferrari Roma, Lamborghini Urus, BMW X6. Citește și: EXCLUSIV Pescobar, bogat pe credit: Ferrari Roma, Lamborghini Urus și BMW X6, în leasing pe firma la care e angajat pe salariul minim pe economie și care administrează „Taverna Racilor” Toate aceste mașini foarte puternice au generat mai multe amenzi de la Poliția Rutieră și chiar suspendarea dreptului de a conduce. Citește și: EXCLUSIV Pescobar nu vrea să plătească nici măcar 500 de lei lunar dintr-o datorie bancară de 102.000 de lei, a fost dat în judecată de un executor judecătoresc Cu Ferrari, de exemplu, Nicolau a fost prins de radar în București, pe Aviatorilor, între Piața Victoriei și statuia Aviatorilor, cu 145 km/h. Adică cu 85 de km/h mai mult decât limita maximă de viteză în acea zonă. Citește și: Pescobar nu doar că nu are nici o firmă pe numele lui, dar de operațiunile restaurantelor „Taverna Racilor” se ocupă mâna lui dreaptă "În fapt, s-a reţinut că în data de 19.11.2022, ora 12:29, petentul a condus autoturismul cu nr. B-650-(...), in Bucuresti, pe b-dul. Aviatorilor nr. 1 si a fost depistat de aparatul radar TRUCAM TC 001346, circuland cu viteza de 145 km/h, pe un sector de drum unde limita de viteza este de 60 km/h (+ 85 km/h peste regimul legal de viteza).", se arată în hotărârea de instanță prin care i s-a respins lui Pescobar cererea de a-i fi anulată amenda. Cu Lamborghini, zmeu în Pufești Pentru viteza cu care a fost luat pe radar, Nicolau a primit o amendă de 1.305 lei, dar i s-a suspendat și dreptul de a conduce pe 120 de zile. Totuși, în prezent, Pescobar poate conduce autovehicule pe drumurile publice întrucât procesul nu este încheiat. Citește și: Pescobar de la „Taverna Racilor” a încasat câte 10.000 de euro pe zi în 2022. Profit curat: peste cinci milioane de lei anul trecut, din alimente expirate, rugină și lipsă de igienă la fițe în Herăstrău În altă situație, dar aflat în Lamborghini, Paul Nicolau a depășit cu mult viteza legală în Vrancea, pe DN2/E85, "drumul morții", cum mai este cunoscut din cauza numărului mare de accidente soldate cu decese. Pescobar și Lamborghini Urus în leasing (sursa: Facebook/Taverna Racilor Herastrau Fishtodoor) "Prin procesul-verbal de contravenție PVNX nr. ##########.02.2023, în sarcina petentului Nicolau Paul s-a reținut că, în data de 25.02.2023, ora 10:14, a condus auto cu nr de înmatriculare B 640 (...), pe DN2/E85 Pufești, cu viteza de 117 km/h.", se arată în altă decizie de instanță. Și de data aceasta, Nicolau a contestat amenda și suspendarea carnetului, dar s-a adresat unei instanțe greșite. Procesul nu este, nici în acest caz, definitivat.

Horodniceanu, prins de radar cu 169 km/h (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Justiție

Horodniceanu, prins de radar cu 169 km/h

Horodniceanu, prins de radar cu 169 km/h. Procurorul Daniel Horodniceanu, vicepreședinte al CSM, a fost sancţionat în vara anului trecut, după ce a condus cu 169 km/h pe DN 2. S-a adresat instanţei, dar fără succes. Horodniceanu, prins de radar cu 169 km/h Procesul-verbal întocmit de poliţişti menţiona că automobilul condus de Horodniceanu fusese interceptat de radar pe DN 2, la kilometrul 211, între localităţile Haret şi Călimăneşti, pe 30 iulie anul trecut, la ora 15.10. Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online În zona respectivă, limita de viteză admisă era de 100 km/h. Procurorul a fost sancţionat cu un simplu avertisment şi cu suspendarea dreptului de a conduce pe durata a 90 de zile. Daniel Horodniceanu s-a adresat Judecătoriei Panciu, solicitând anularea procesului-verbal de contravenţie, susţinând că viteza cu care conducea nu era cea consemnată de poliţişti. Citește și: După ce i-a amenințat pe polițiștii care l-au oprit în trafic, ex-șeful DIICOT Horodniceanu face și acuzații: A fost o scenetă înregistrată cu o cameră ascunsă, de natură să mă provoace Plângerea lui Horodniceanu a fost respinsă de judecători. Sentinţa a fost contestată de vicepreşedintele Consiliului Superior al Magistraturii, apelul său intrând pe rolul Tribunalului Vrancea. Această instanţă nu a stabilit încă primul termen de judecată, potrivit Ziarului de Iași.

Lituanienii au donat 14 milioane de euro pentru a cumpăra radare, pentru Ucraina Foto: Twitter
Eveniment

Lituanienii au donat milioane de euro pentru radare

Lituanienii au donat 14 milioane de euro pentru a cumpăra radare, pentru Ucraina, anunță serviciul BBC în limba rusă. Potrivit informațiilor de pe rețelele sociale, un prim radar a ajuns deja în Lituania, unde ucrainenii vor învăța să le folosească. Alte șapte urmează să fie furnizate în următoarele zile. Lituanienii au donat milioane de euro pentru radare Pe 24 februarie, când s-a marcat un an de la invazia Rusiei, postul de radio lituanian LRT a finalizat campania de strângere de fonduri pentru procurarea radarelor. Suma strânsă a depășit de aproape trei ori pe cea stabilită inițial, scrie Newsmaker Moldova. Let’s Radar! Lithuanians prove again that we are 100% on when it comes to supporting #Ukraine!Lithuanian people, businesses, ?? communities & many good willed people donated an astounding 14,000,000 euros to protect Ukraine’s skies!We ?? are with Ukraine until victory! pic.twitter.com/nEyeyg8rXC— Lithuania MFA | #StandWithUkraine (@LithuaniaMFA) February 25, 2023 Campania a fost anunțată la începutul lunii ianuarie și s-a încheiat pe 24.02, cu un concert-telemaraton „Radarom”, care a fost transmis în direct. Locuitorii lituanieni și reprezentanții mediului de afaceri care au dorit să doneze bani au putut-o face prin apelarea unui număr special. Potrivit postului de radio LRT, numai în ultima jumătate de oră a telemaratonului au fost donați peste jumătate de milion de euro. Președintele Lituaniei, Gitanas Nauseda, a adresat un mesaj în timpul evenimetului: „Să ne amintim – acum un an se vorbeau de tot felul de lucruri – patru, cinci zile, două săptămâni, poate reușesc reușesc să reziste sau poate nu. Astăzi spunem că monstrul nu mai poate continua lupta și cade treptat în disperare”, a menționat acesta. Sistemul radar cumpărat de Lituania Foto: Twitter Potrivit unor estimări, 14 milioane de euro sunt suficiente pentru 14 sisteme radar. Citiți și: În trei zile și jumătate, lituanienii au strâns cinci milioane de euro pentru a cumpăra o dronă pentru Ucraina. Inițiativa, a unui jurnalist Anul trecut, Lituania a strâns bani și pentru achiziționarea unei drone de luptă Bayraktar pentru Ucraina. Atunci au fost adunați aproximativ 6 milioane de euro, dar producătorul turc de drone, a declarat că o va oferi gratuit, cu condiția ca majoritatea banilor strânși să fie folosiți ca ajutor umanitar pentru ucraineni, iar restul să fie folosiți pentru a dota aparatul cu arme.

Radarele Poliției triplează viteza în secunde (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Radarele Poliției triplează viteza în secunde

Radarele Poliției triplează viteza în secunde. Verificările metrologice ale aparatelor radar folosite de Poliția Rutieră par a fi făcute în bătaie de joc. Radarele Poliției triplează viteza în secunde Sancțiunea aplicată unui șofer pentru depășirea cu peste 80 km/h a vitezei legale în oraș a fost anulată. Asta, după ce judecătorii au remarcat că mașina acestuia a accelerat cu 75 km/h în doar două secunde. Citește și: Gradul de digitalizare al administrației publice centrale din România: 21%, la finalul anului 2020 – ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja Un caz similar s-a aflat pe masa judecătorilor și acum o lună. Continuarea, în Ziarul de Iași.

Cum bați radarul Poliției în instanță (sursa: Digi24)
Eveniment

Cum bați radarul Poliției în instanță

Cum bați radarul Poliției în instanță: după ce se verifică starea tehnică a aparatului și existența autorizărilor la zi, este necesară prezentarea în instanță a înregistrării video de pe aparat, din momentul înregistrării vitezei. Cum bați radarul Poliției în instanță Astfel, se poate constata, uneori, că apar variații bruște și cu totul inxplicabile de viteză înregistrată, de până la 50 de kilometri pe oră. Așa a pățit un ieșean, Cristinel P., care a fost oprit pe 18 decembrie anul trecut, pe când se afla la volanul Skodei sale, de un poliţist care i-a adus la cunoştinţă că circula cu o viteză mult mai mare decât limita legală de 90 km/h. Şoferul a fost amendat cu 1.305 lei. Citește și: Tăcere ciudată la Kremlin în legătură cu desele atacuri recente asupra regiunii ruse Belgorod. Cel mai recent atac, și cel mai grav: 11 morți, 15 răniți grav, toți voluntari pentru Ucraina Nu ştia să fi avut 145 km/h, aşa că a contestat amenda. În instanţă, a afirmat că a protestat încă de la întocmirea procesului-verbal, dar obiecţiile sale nu au fost consemnate de poliţist. Pentru a demonstra că şoferul fusese sancţionat pe drept, reprezentanţii Inspectoratului Poliţiei Judeţene au prezentat în faţa magistraţilor Judecătoriei Paşcani înregistrarea video a incidentului şi o fotocopie după verificarea metrologică a aparatului radar. Viteza fluctuantă a convins judecătorii Tocmai înregistrarea a fost motivul pentru care judecătorii au decis în cele din urmă anularea amenzii. Pe înregistrare se vedea cum viteza autoturismului fluctua mult, trecând de la 96 km/h la 136-138 km/h opt secunde mai târziu şi coborând înapoi la 96-99 km/h după alte șapte secunde. Atenţia judecătorilor a fost atrasă însă de faptul că automobilul trecea de la viteza de 95 km/h la 145 km/h în decurs de doar o secundă. După încă o secundă, viteza cobora înapoi la 95 km/h. Magistraţii au apreciat că o Skoda nu este capabilă de o asemenea acceleraţie şi nici nu poate frâna pentru a-şi reduce viteza cu 50 km/h în doar o secundă. "Instanţa constată că există un puternic dubiu cu privire la faptul că viteza de 145 km/h indicată în procesul verbal este chiar viteza cu care a circulat petentul la momentul şi locul indicat în actul supus analizei. Cum potrivit principiului «dubio pro reo», dubiul trebuie să profite făptuitorului, reţinând şi prezumţia de nevinovăţie a apelantului prevăzută de CEDO, instanţa constată că intimatul nu a furnizat o probă suficientă pentru susţinerea legală a procesului verbal în litigiu", au precizat judecătorii, care au dispus anularea procesului-verbal, potrivit Ziarului de Iași.

Radarul Poliției: 50 km:h într-o secundă (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Radarul Poliției: 50 km/h într-o secundă

Radarul Poliției: 50 km/h într-o secundă. Un șofer a fost amendat de polițiștii de la Rutieră din Pașcani, Iași, cu 1.305 lei. Radarul Poliției: 50 km/h într-o secundă Acesta, însă, nu ştia să fi circulat cu 145 km/h, aşa că a contestat amenda. Pentru a demonstra că şoferul fusese sancţionat pe drept, reprezentanţii Inspectoratului Poliţiei Judeţene au prezentat în faţa magistraţilor Judecătoriei Paşcani înregistrarea video a incidentului. Citește: Putin confirmă că nu-și mai permite, acum, încă o ploaie de rachete peste Ucraina, deși nu a distrus toate obiectivele. Dar amenință NATO: Dacă intră în luptă, va fi o catastrofă globală Tocmai înregistrarea a fost motivul pentru care judecătorii au decis în cele din urmă anularea amenzii. Continuarea, în Ziarul de Iași.

România, complet expusă atacurilor aeriene joase. În imagine, tipul de dronă prăbușită la Zagreb (sursa: Twitter/OSINTdefender)
Investigații

România, complet expusă atacurilor aeriene joase

România, complet expusă atacurilor aeriene joase. O dronă care a plecat din Ucraina și s-a prăbușit în capitala croată Zagreb a trecut pe deasupra României timp de trei minute. Timp în care nu s-a întâmplat absolut nimic ca aceasta să fi fost interceptată. Ministerul Apărării nu doar că a confirmat trecerea dronei, dar și-a arătat și neputința. România, complet expusă atacurilor aeriene joase "Cu privire la informațiile referitoare la evoluția în spațiul aerian al României, în cursul nopții de joi, 10 martie, al unei aeronave fără pilot, facem următoarele precizări: Sistemul de supraveghere a spațiului aerian al României a reperat joi, 10 martie, un obiect aerian de dimensiuni reduse, cel mai probabil de tip aeronavă fără pilot (dronă), care a evoluat în spațiul aerian național pentru o perioadă de timp foarte scurtă, sub trei minute. Citește și: Ambasada Rusiei la București face liste negre cu românii care ar discrimina ruși în România. Kuzmin cere informații, pe care le va lua „în considerare în cel mai atent mod” Aeronava a intrat în spațiul aerian al României, venind dinspre Ucraina, în jurul orei 23.23 și a părăsit spațiul aerian național în jurul orei 23.26, îndreptându-se către Ungaria. Evoluția acestui obiect aerian pentru un timp foarte scurt în spațiul aerian național, viteza ridicată, înălțimea de zbor redusă, asociate cu relieful accidentat și condițiile meteo de la acel moment, nu au permis utilizarea altor măsuri procedurale pentru identificarea în zbor a acestui obiect aerian", a arătat MApN într-un comunicat. AN-2 ucrainean contrabandist, la plimbare prin România În august 2021, un aparat AN-2 ucrainean, cel mai probabil folosit pentru contrabanda cu țigări, s-a plimbat prin România timp de aproape o oră. La întoarcerea în Ucraina, a fost interceptat de grănicerii vecini. Și în acel caz, scuzele MApN au fost execrabile. "În data de 7 august, ora 06.28, Centrul de Operaţii Aeriene a fost informat de către Structura Poliţiei de Frontieră Vicovul-de-Sus, că o patrulă a observat şi a auzit un aparat de zbor de mici dimensiuni care a survolat frontiera de stat din Ucraina în România. Ca urmare a informării primite, au fost luate măsurile specifice prevăzute în planurile elaborate pentru astfel de situaţii, cu accent pe întărirea supravegherii aeriene în zonă, concomitent cu reanalizarea înregistrărilor informaţiilor furnizate de radarele în funcţiune. Din analiza informaţiilor la dispoziţie nu au rezultat date care să confirme, în mod obiectiv, utilizarea neautorizată a spaţiului aerian naţional în zona de referinţă", spunea MApN. Fraza "Din analiza informaţiilor la dispoziţie nu au rezultat date care să confirme, în mod obiectiv, utilizarea neautorizată a spaţiului aerian naţional în zona de referinţă" se traduce, simplu, prin aceea că radarele Forțelor Aeriene nu au detectat aparatul de zbor ucrainean. MApN admite: Aeronave dificil de detectat Cum a fost, totuși, posibil? A explicat tot Ministerul Apărării. "Supravegherea spaţiului aerian naţional, pe timp de pace, în zona frontierei de Nord a ţării noastre, se realizează cu mijloace specializate din cadrul Forţelor Aeriene Române şi a altor instituţii cu responsabilităţi în domeniu din cadrul Sistemului Naţional de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională (SNAOPSN). Mijloacele de radiolocaţie din dotarea Forţelor Aeriene Române, destinate supravegherii asigură, potrivit misiunii încredinţate, descoperirea şi urmărirea aeronavelor care evoluează în spaţiul aerian naţional. Cu toate acestea, în funcţie de caracteristicile terenului şi condiţiile meteorologice din zona de dispunere a radarelor, a suprafeţelor de reflexie şi a caracteristicilor de zbor ale aeronavelor, pot apărea situaţii de diminuare a distanţelor şi înălţimilor de descoperire. În situaţii particulare, pe timp de pace, evoluţia unor aeronave de mici dimensiuni şi cu suprafeţe reduse de reflexie, în proximitatea frontierei de stat poate fi dificil de detectat, pentru perioade reduse de timp şi la înălţimi de zbor foarte mici." Apărarea a promis că se pregătește mai bine În finalul comunicatului MApN menționat, se arăta că lucrurile urma să stea mai bine în viitor: "În scopul întăririi apărării spaţiului aerian naţional şi evitării situaţiilor specificate anterior, Statul Major al Forţelor Aeriene colaborează permanent cu celelalte instituţii cu atribuţii în domeniu prin luarea unor măsuri specifice precum: repoziţionare de radare şi reconfigurare a parametrilor de descoperire, intensificarea zborurilor de antrenament, cercetare şi observare în proximitatea frontierei de stat şi suplimentarea periodică a forţelor şi mijloacelor din serviciul de luptă pentru creşterea capacităţii de reacţie împotriva mijloacelor aeriene care evoluează la înălţimi şi viteze mici." Faptele, însă, contrazic, din nou, un minister al Apărării din NATO. Misterul dronei sovietice Drona militară ce probabil aparține armatei ucrainene a trecut joi noapte prin spațiile aeriene ale României, Ungariei și Croației, prăbușindu-se în Zagreb, unde a provocat o explozie care a speriat locuitorii capitalei croate, fără a exista vreo victimă. "A venit în Croația din direcția Ungariei, iar în Ungaria din direcția României. A zburat timp de câteva minute în Croația, apoi a căzut", a spus premierul croat Andrej Plenkovic, citat de Hotnews.ro. Potrivit unui expert al site-ului The Drive, "imaginile apărute public sugerează că a fost vorba de o dronă de recunoaștere Tu-141 'Strizh'", de fabricație sovietică. Drona ar avea o viteză de croazieră de circa 1.000 de km/h și o rază de operare de 1.000 de km.

Radarele NATO din Iași, ținte strategice (sursa: ziaruldeiasi.ro)
Eveniment

Radarele NATO din Iași, ținte strategice

Radarele NATO din Iași, ținte strategice. Radarul Doppler de la Bârnova şi cel militar de la Miroslava "lucrează" intens în aceste zile. Radarele NATO din Iași, ținte strategice Dacă până de curând părea o fierătanie abandonată şi nemişcată, radarul de radiolocaţie de la Miroslava se învârte de câteva zile non-stop, scrutând cerul către est. În partea de sud a Iaşiului, radarul NATO din pădurea Bârnova, alb, imens şi rotund, are parte de asemenea de o activitate militară intensă în jurul lui. Citește și: Surse: Putin își decapitează serviciile secrete. Șeful unității care coordona campaniile de destabilizare a Ucrainei și lichidarea lui Zelenski, în arest la domiciliu Acesta a fost amplasat în anul 2002, finanţat de guvernul SUA, oficial ca radar meteo. El are însă o dublă calitate, fiind şi militar. Continuarea, în Ziarul de Iași.

MiG 21 și Puma 330, dispărute de pe radar (sursa: Facebook/MApN)
Eveniment

MiG 21 și Puma 330, dispărute

Ora 22.11. Elicopterul IAR-330 Puma a fost găsit prăbușit, niciunul din cei cinci membri ai echipajului nu a supraviețuit, a anunțat purtătorul de cuvânt al MApN, Constantin Spânu. În continuare nu se știe nimic despre avionul MiG 21 LanceR care a dispărut de pe radar. A doua misiune de căutare a aeronavei este terestră. Elicopterul IAR-330 Puma a fost găsit prăbușit la 11 kilometri de aerodrom. Ora 22.10. O cameră video de supraveghere a surprins o explozie puternică. https://youtu.be/rLZyyIAe_1w MiG 21 și Puma 330, dispărute. Elicopterul IAR 330-Puma care a decolat, miercuri, în jurul orei 20.21, în misiune de căutare-salvare a aeronavei Mig 21 LanceR a pierdut legătura radio cu turnul de control şi a dispărut de pe radar în jurul orei 20.44, informează MApN. MiG 21 și Puma 330, dispărute Potrivit sursei citate, pilotul raportase condiţii de vreme nefavorabilă şi primise ordin să se întoarcă la bază. "Ultima poziţie cunoscută a elicopterului, care avea la bord un echipaj format din cinci militari, este zona localităţii Gura Dobrogei, la aproximativ 11 km de aerodrom. Citește și: EXCLUSIV Clădirile Băncii Naționale a României, angajații Transgaz și mașinile MAE, asigurate la o companie înființată de Lukoil și disputată de Platon „Landromat rusesc” Nu se cunoaşte starea echipajului sau a aeronavei. Şi în acest caz s-au declanşat operaţiunile de căutare-salvare", arată MApN. Nu sunt încă informaţii certe, la acest moment, nici despre pilotul sau aeronava MiG 21 LanceR, precizează sursa citată.

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră