duminică 23 februarie
Login Abonează-te
DeFapt.ro

Etichetă: plug-in

2 articole
Mediu

Autoturismele "verzi" câştigă teren în România

Autoturismele "verzi" câştigă teren în România, ele având o cotă de 20,4% din total piaţă, la patru luni din 2023, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Statistica oficială relevă faptul că autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au depăşit cu 7,1% cota de piaţă deţinută de motoarele diesel, la patru luni. Autoturismele "verzi" câştigă teren în România În această marjă, autoturismele full electrice deţin o cotă de 8,7% din piaţă, în perioada analizată, faţă de anul 2022 când reprezentau 7,9%. Ca şi în anul 2022, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele "verzi" au performat, în anul 2023, achiziţiile din această categorie au crescut considerabil (+29,4%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, se remarcă majorare la autoturismele 100% electrice (+36,8%) şi la cele plug-in hybrid (+43,1%). De asemenea, autoturismele full electrice menţin trendul crescător al anului anterior, iar în luna aprilie a acestui an au ajuns la o creştere de 6,4% faţă de luna similară a anului trecut, în timp ce la nivelul celor patru luni din acest an, la un salt de 36,8%. În plus, maşinile plug-in se află pe un trend crescător, cu o creştere de 87,8%, de la un an la altul, respectiv de 43,1% faţă de primele patru luni din anul 2022. Totodată, înregistrările de autoturisme full hybrid au crescut cu 17,3%, la finele lunii aprilie 2023, faţă de primele patru luni ale anului anterior, însă au scăzut cu 2,3% în aprilie anul curent vs aprilie 2022. Potrivit sursei citate, în topul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice se află Dacia Spring - cu 1.865 de unităţi şi o creştere de 27,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmată de Renault Megane (292 de unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Tesla Model Y (289 de unităţi, +542,2%), Volkswagen e-UP! (221 de unităţi, +132,6%) şi Tesla Model 3 (208 unităţi, -11,5%). Citește și: Dependența de gazele rusești este istorie: în Europa, depozitele de gaze sunt pline în proporție de 62%. România – 50%. Prețurile au scăzut cu 150% față de august 2022 Ford Kuga, cel mai vândut model Plug-in În ceea ce priveşte autoturismele Plug-in, cel mai comercializat model este Ford Kuga - cu 290 de unităţi (+143,7% faţă de primele patru luni din 2022), după care urmează Mercedes Benz GLE (114 unităţi, +18,8%), Mazda CX 60 (110 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Renault Captur (109 unităţi, +55,7%) şi Mercedes Benz GLC (81 de unităţi, 2,5%). În plus, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din Top 3 Toyota Corolla (571 de unităţi, -7,5% faţă de 2022), Toyota Yaris (487 de unităţi, +68,5%) şi Toyota RAV4 (475 de unităţi, +18,8%). La nivel general, în România, înmatriculările de autoturisme noi au crescut, în primele patru luni ale acestui an, cu 25,1% faţă de 2022. Dacia, cele mai mari vânzări Pe piaţa naţională, în intervalul de referinţă, clasamentul mărcilor de autoturisme plus autovehicule comerciale, cuprinde în ordine: Dacia (16.608 unităţi), Renault (5.380), Ford (3.379), Hyundai (3.201), Toyota (3.121), Skoda (3.013), Volkswagen (3.001), Mercedes Benz (2.944), BMW (1.566) şi Suzuki (1.287). Datele APIA evidenţiază faptul că autoturismele (care reprezintă aproximativ 85% din total) au înregistrat, în luna aprilie 2023, un volum de 9.736 de unităţi, cu 16,3% mai mult decât în luna similară din 2022. În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele patru luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 1,4% faţă de cota deţinută în perioada similară din 2022, până la o pondere de 66,3%. Totodată, autoturismele echipate cu motoare diesel raportează o scădere de 2% şi deţin o cotă de 13,3% din total.

Autoturismele "verzi" câştigă teren în România Foto: Facebook Dacia
Maşinile „verzi” deţin o cotă de 20,6% Foto: Facebook
Mediu

Maşinile „verzi” deţin o cotă de 20,6

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu aproape 38%, în primele două luni, iar maşinile „verzi” deţin o cotă de 20,6%, arată datele publicate, luni, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Defapt.ro este un proiect independent, ne poți sprijini direcționând 3,5% din impozitul tău pe venit. Durează un minut, online Dacia rămâne marca cea mai vândută Pe piaţa naţională, în topul primelor zece mărci, autoturisme şi autovehicule comerciale, pe primul loc se află Dacia - cu 9.359 de unităţi vândute, la două luni. Ierarhia continuă cu Renault (3.058 unităţi), Ford (1.694 unităţi), Toyota (1.555 unităţi), Hyundai (1.550 unităţi), Mercedes Benz (1.497 unităţi), Volkswagen (1.402 unităţi), Skoda (1.373 unităţi), BMW (868 unităţi) şi Suzuki (671 unităţi). Autoturismele (care reprezintă aproximativ 85% din total) au înregistrat, în luna februarie 2023, un volum de 12.338 unităţi, cu 45% mai mare decât în luna similară din 2022. În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele două luni din acest an, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 0,5% faţă de cota deţinută în perioada similară din anul anterior, până la o pondere de 66,8%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea au consemnat o scădere de 2,7%, de la an la an, şi deţin o cotă de 12,6% din total. Maşinile „verzi” deţin o cotă de 20,6% Potrivit sursei citate, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns, după primele două luni din 2023, la o cotă de piaţă de 20,6%, care depăşeşte cu 8% cota deţinută de motoarele diesel. În această marjă, autoturismele full electrice deţin o cotă de 8,6% din piaţă, în creştere de la 5,9%, cât era în intervalul ianuarie- februarie 2022. Pe ansamblu, la începutul anului, achiziţiile din categorie maşinilor ecologice au crescut considerabil (+63,2%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, se remarcă creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+99,7%) şi a celor plug-in hybrid (+35%). Astfel, autoturismele electrice au continuat trendul crescător şi în luna februarie 2023, ajungând la volume duble, cu o creştere de 114% faţă de luna similară din 2022, dar şi la nivelul celor două luni (+99,7%) din 2023 faţă de 2022. De asemenea, autoturismele plug-in au cumulat volume semnificative şi o creştere de 52,8%, în februarie anul curent, faţă de luna similară din 2022, respectiv de 35% comparativ cu primele două luni din anul precedent. Creşterea se aplică şi pentru autoturismele Full Hybrid, acestea înregistrând un plus de 35,3%, în comparaţie cu luna februarie 2022, dar şi un salt de 48,3% faţă de primele două luni ale anului anterior. Clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice cuprinde următoarele modele: Dacia Spring - cu 1.057 unităţi (+235,6%, de la an la an), Renault Megane (151 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Volkswagen e-UP! (149 unităţi, +175,9%), Tesla Model 3 (cu 63 unităţi, -34,4%) şi Tesla Model Y (62 unităţi, creştere de 60 ori faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior), Ford Kuga, în top la categoria Plug-in Pe segmentul autoturismelor Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 121 unităţi şi o creştere de 108,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmată de Mazda CX 60 (cu 70 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Volkswagen Tiguan (61 unităţi, +117,9%), BMW X5 (cu 54 unităţi, +116%) şi Hyundai Tucson (54 unităţi, +14,9%). În plus, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota Corolla - cu 350 de unităţi, în creştere cu 56,3% faţă de 2022. Pe locurile următoare se află Toyota RAV4 (cu 286 unităţi, +56,3%) şi Toyota Yaris (213 unităţi, +91,9%).

DeFapt.ro
Investigații jurnalistice, analize, știri la zi
Abonează-te
DeFapt.ro

Ultima oră

Ultima oră